پورشه ۹۱۱ بر بام بلندترین آتش‌فشان جهان + گالری تصاویر

مهندسان شرکت خودروسازی پورشه توانستند برای اولین بار پس از 30 سال سیستم چهار چرخ متحرک را روی خودروی جدید خود طراحی کنند. این خودرو پورشه 911 نام دارد.

رومن دوما، راننده افسانه‌ای مسابقات خودرو رانی، راننده این خودرو در این چالش بود. او با دو محصول جدید از بلندترین آتشفشان فعال جهان در شیلی، یعنی Ojos del Salado بالا رفت. ارتفاع آتشفشان 19708 فوت (6007 متر) و دمای محیط نیز منفی 22 درجه فارنهایت (منفی 30 سانتی‌گراد) بوده است.

اکنون فاصله از زمین به 13.8 اینچ (350 میلی‌متر) خودرو رسیده است که باعث می‌شود در محیط ناهموار خودرو به زمین برخورد نکند. لاستیک‌های پهن آفرود 12.2 اینچی موجب شده تا خودرو به سطح زمین بچسبد. صندلی‌های فیبر کربن نیز از راننده محبوب و تیمش در مسیر صعود محافظت می‌کردند.

مهندسان با افزودن ویژگی Porsche Warp-Connecter در خودرو باعث شدند تا یک پیوند مکانیکی بین چهار چرخ ایجاد شود و حتی در زمانی که شاسی تحت فشار بود نیز بار چرخ ثابتی داشته باشد.

نسخه اصلاح‌نشده پورشه به موتور 3.0 لیتری تخت شش سیلندر مجهز شده است که از نوع توربوشارژ بوده و قدرتی برابر با 443 اسب بخار (330 کیلووات) دارد. همچنین گیربکس هفت سرعته دستی استاندارد نیز در خودرو قرار گرفته است.

یکی از این خودروهای موجود در این مسیر صعود دارای همان طرحی است که راننده 963 LMDh دارا بوده است، این در حالی است که خودروی دیگر دارای تم رنگی پورشه 911 است. همچنین باید خاطرنشان کرد که این طرح توسط تیم پورشه در ویساچ طراحی شده است.

نوشته پورشه 911 بر بام بلندترین آتش‌فشان جهان + گالری تصاویر اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.