چطور اکانت جیمیل را از اندروید پاک کنیم

حذف اکانت گوگل اندروید

حذف اکانت جیمیل از اندروید، کاری است که ممکن است برای شما بارها رخ دهد اما وقتی که در گیر اپلیکیشن جیمیل می شویم، تا یک اکانت را حذف کنیم، کمی دردسر می کشیم.

 

روش های پاک کردن اکانت جیمیل از اندروید

پاک کردن اکانت جیمیل از اندروید در اصل باید حساب گوگلی تان را حذف کنید. با این کار، اپلیکیشن جیمیل از پشتیبانی کردن اکانت جیمیلی تان خود داری می کند.

از طرفی، شما می توانید بدون پاک کردن اکانت گوگل خود، همگام سازی ایمیل را قطع کنید. با این کار هیچ گونه کاری روی جیمیل صورت نخواهد گرفت.

به هر حال اگر قصد دارید تا کاملا اکانت جیمیل را اندروید پاک کنید این راه حل را دنبال کنید

 

چرا پاک کردن اکانت گوگل توصیه نمی شود

حذف حساب Google شما به معنای این است که سرویس هایی مانند Google Maps ، Google Play Store و سایر برنامه ها که به حساب گوگل نیاز دارند در دسترس نخواهند بود. برای حفظ دسترسی بی وقفه به این برنامه ها ، از شما خواسته شده است که یک حساب Google دیگر را به دستگاه Android خود اضافه کنید یا این که مجددا با ایمیل قبلی تان وارد شوید.

به همین دلیل است که ما توصیه می کنیم بجای پاک کردن حساب گوگل برای متوقف کردن جیمیل، جلوی همگام سازی و سینس شدن جیمیل را بگیرید.

 

شیوه متوقف کردن همگام سازی جیمیل در اندروید

قبل از شروع ، این نکته مهم است که ممکن است مراحل دسترسی به منوی تنظیمات دستگاه شما بسته به نسخه اندرویدی که دارید ، کمی متفاوت باشد. به عنوان مثال در این مثال ما با اندروید ۹ شروع می کنیم.

برای وارد شدن به بخش Settings می توانید از کشوی اپلیکیشن ها این گزینه را جستجو کنید یا این که انگشت خود را در بالاترین جای نمایشگر بگذارید، و بعد آن را به پایین بکشید تا بتوانید اپلیکیشن ها را در دسترسی سریع ببینید و روی علامت تنظیمات که شبیه چرخ دنده است، کلیک کنید.

شیوه متوقف کردن همگام سازی جیمیل در اندروید

در بخش تنظیمات گوشی خود، به دنبال آپشن هایی مثل Accounts یا Accounts and Backup باشید. این گزینه ها ممکن است در گوشی شما با نام های متفاوتی باشد. روی آپشن مورد نظر کلیک کنید تا وارد بخش تنظیمات حساب ها شوید.

دقت کنید که در برخی دیوایس ها در این حالت، باید دوباره روی گزینه ای به نام Accounts کلیک کنید تا به تنظیمات حساب ها دسترسی داشته باشید.

شیوه متوقف کردن همگام سازی جیمیل در اندروید

بعد از این اکانت گوگل خود را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید و Sync Account یا Account Sync را انتخاب کنید.

شیوه متوقف کردن همگام سازی جیمیل در اندروید

در این حالت قابلیت همگام سازی Gmail را پیدا کنید و تاگل مقابل آن را آف کنید. ( روی آن ضربه بزنید یا بکشید تا خاموش شود )

بدین ترتیب جیمیل شما غیر فعال می شود و دیگر هیچ گونه پیامی رد و بدل نمی شود تا این که دوباره به طور دستی قابلیت همگام سازی آن را فعال کنید.

 

روش خاموش کردن نوتیفی جیمیل

یکی از علت های حذف جیمیل از اندروید این است که شما از دست نوتیفی ایمیل هایی که مکررا  دریافت می کنید خسته می شوید. در این حالت بجای حذف اکانت جیمیل در اندروید یا حذف حساب گوگلی می توانید نوتیفی جیمیل را غیر فعال کنید. با این انتخاب می توانید به سادگی، اکانت را حفظ کنید و جیمیل تان را در دسترس قرار دهید و با خاموش کردن نوتیفی مزاحمت آن را کم کنید.

برای این تنظیمات وارد اپلیکیشن جیمیل خود شوید و در سمت چپ و بالا آیکون تنظیمات را کلیک کنید. با این کار لیستی باز می شود. کمی به پایین اسکرول کنید تا به Settings برسید.

روش خاموش کردن نوتیفی جیمیل 

این گزینه را کلیک کنید تا باز شود و در میان آپشن های آن به دنبال Notifications باشید. به این منطقه که رسیدید گزینه notifications  را پیدا کنید و آن را از “All” به “None.” تغییر دهید.

روش خاموش کردن نوتیفی جیمیل 

اگر می خواهید نوتیفی ها صرفا برای ایمیل ها مهم به شما برسد، می توانید High Priority Only را انتخاب کنید.

روش خاموش کردن نوتیفی جیمیل 

اگر در اینجا None را انتخاب کنید در حقیقت جیمیل را سایلنت می کنید. در این حالت ایمیل ها دریافت می شوند ولی شما باید به طور دستی به جیمیل مراجعه کنید تا بتوانید ایمیل های تازه رسیده را مشاهده کنید.

 

روش حذف اکانت گوگل برای پاک کردن اکانت جیمیل در کروم

اگر مصمم هستید حساب Gmail خود را از دستگاه خود حذف کنید ، می توانید در چند مرحله ساده این کار را انجام دهید. اگر در حال تغییر به یک حساب Gmail کاملاً جدید هستید یا می خواهید گوشی خود را به فرد دیگری بدهید باید این کار را انجام دهید.

برای این کار وارد بخش Settings در اندروید خود شوید.

شیوه متوقف کردن همگام سازی جیمیل در اندروید

مطابق آن چه در بخش قبل گفته شد، متناسب با اندروید خود، وارد بخش Accounts یا تنظیمات حساب کاربری و بکاپ های تان شوید.

حذف اکانت گوگل اندروید

اکانت گوگلی خود را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید تا باز شود و بعد Remove Account را انتخاب کنید.

حذف اکانت گوگل اندروید

شما با این کار در حال انجام یک کار جدی هستید! پس دوباره از شما سوال می شود تا اطمینان حاصل شود که واقعا می خواهید اکانت خود را حذف کنید.

برای این کار، دوباره روی Remove Account کلیک کنید.

پس از ضربه زدن روی این گزینه حساب گوگل شما، پاک می شود. در این حالت دیگر نمی توانید به حساب گوگل و اپلیکیشن هایی که از این حساب استفاده می کردند دسترسی داشته باشید.

 

غیر فعال کردن اکانت گوگل به صورت آنلاین

گاهی اوقات شما گوشی موبایل تان را گم کرده اید یا این که آن را دزدیده اند، یا این که گوشی تان به دست کسی داده اید و فراموش کرده اید اکانت خود را غیر فعال کنید. برای حل این مشکل یک روش تحت وب وجود دارد تا بدون دسترسی به دستگاه تان، اکانت گوگل را از آن جدا کنید.

برای این منظور، وارد Google account در اینترنت شوید. پس اینجا را کلیک کنید. با کلیک روی این لینک به راحتی وارد صفحه ای می شوید که در سمت چپ آن باید Security باشد. روی این گزینه کلیک کنید.

غیر فعال کردن اکانت گوگل به صورت آنلاین 

روی گزینه Your Devices کلیک کنید و بعد “Manage Devices را انتخاب کنید

غیر فعال کردن اکانت گوگل به صورت آنلاین 

در این مکان می توانید لیستی از دیوایس های خود که از اکانت جیمیل استفاده می کنند را ببینید. برای این که بتوانید دسترسی دیوایس مورد نظر را از جیمیل بگیرید، کافی است، Account Access را انتخاب کنید و بعد Remove را انتخاب کنید.

غیر فعال کردن اکانت گوگل به صورت آنلاین 

به جهت تایید این کار، از شما خواسته می شود که حذف را دوباره تایید کنید. پس Remove را کلیک کنید.

با این کار دوباره از شما در گوشی تان پسوردی خواسته می شود تا عملیات را به درستی به پایان برسانید. برای این کار باید به Settings > Accounts بروید و اکانت خود را پیدا کنید و Remove Account را انتخاب کنید.

با این روش مطمئن خواهید بود که اکانت گوگلی شما کاملا پاک می شود و دسترسی به سایر حساب های مبتنی بر گوگل قطع خواهد شد.

آیا در این باره سوالی دارید؟

منبع

نوشته چطور اکانت جیمیل را از اندروید پاک کنیم اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.