چطور صدای نوتیفی یک ایمیل خاص در آیفون را قطع کنیم

خاموش کردن صدای نوتیفی ایمیل

اسمارت فون های دیوایس های فوق العاده ای هستند اما چیزی که بعد از مدتی از بودن با آن ها حسابی ما را کلافه می کند صدای نوتیفی هایی است که یکایک از شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن ها و غیره به گوش می رسند.

در چنین شرایطی بهترین کار این است که گوشی آیفون خود را روی حالت mute قرار دهید. البته حالت Do Not Disturb هم حالت دیگری است که می توانید برای کم کردن سر و صدا ها در آیفون از آن استفاده کنید. هر چند تفاوت بین حالت mute و Do Not Disturb در آیفون قابل اهمیت است اما می توانید از این دو حالت برای کم کردن صدای نوتیفی ها استفاده کنید. 

خاموش کردن صدای نوتیفی ایمیل
عکس از Khamosh Pathak

فاجعه Reply All و بارش نوتیفی های سرسام آور

در سرویس ایمیلی خود، معمولا رشته ایمیل های مختلفی دارید. برخی از این ایمیل ها دارای مخاطبین بسیاری هستند. حالا اگر شما به اشتباه روی یکی از ایمیل ها کلیک کرده و پاسخ تان را به صورت Reply All انتخاب کنید انگار این که دکمه جنگ را نواخته اید. به محض فشردن این کلید پاسخ شما برای تمام کاربران ارسال می شود. در این حالت، باید منتظر دریافت پاسخ از همه کاربران باشید.

در این حالت، میوت کردن کامل گوشی شاید جالب انگیز نباشد اما به لطف ios شما می توانید در آیفون و آی پد، در سرویس های ایمیلی تان، یک رشته ایمیل را سایلنت کنید.

 

روش سایلنت کردن یک ایمیل در آیفون و آی پد

برای خاموش کردن نوتیفی ایمیل خاص در آیفون و آی پد نیاز به  iOS 13 یا iPadOS 13 یا بالاتر دارید. برای سایلنت کردن نوتیفی ایمیل در آیفون دو روش وجود دارد.

اولین روش به گونه ای است که حتی نیازی نیست رشته ایمیل مورد نظر را باز کنید. برای این کار، وقتی که در اینباکس قرار دارید به سمت چپ سوایپ کنید و گزینه More را انتخاب کنید.

روش سایلنت کردن یک ایمیل در آیفون و آی پد

با این کار یک پنجره پاپ آپ باز می شود. در ادامه می توانید گزینه Mute را از آن انتخاب کنید.

روش سایلنت کردن یک ایمیل در آیفون و آی پد

با این کار، ایمیل مورد نظر، در سمت راست، دارای یک آیکون زنگ می شود که گویای این است که این ایمیل سایلنت شده است:

سایلنت کردن یک ایمیل در آیفون و آی پد
وجود این آیکون بدین معنی است که در سایلنت کردن نوتیفی ایمیل آیفون موفق بوده اید

اگر ایمیل شما از قبل باز بوده روی آیکون Reply کلیک کنید:

قطع کردن صدای یک ایمیل در آیفون و آی پد

بعد از این کمی به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه Mute را مشاهده کنید.

خاموش کردن صدای ایمیل آیفون
آیکون مورد نیاز برای سایلنت کردن نوتیفی ایمیل آیفون

اگر می خواهید این روال را به حالت قبل برگردانید و صدای نوتیفی رشته ایمیل مورد نظر را باز کنید، تمام روال گفته شده را از اول انجام دهید. این بار به جای mute فقط باید روی گزینه Unmute تپ کنید.

 

خاموش کردن نوتیفی ایمیل ها در مک

برای خاموش کردن نوتیفی ایمیل در مک، باید اپلیکیشن Mail را باز کنید. این ترفند در سیستم عامل مبتنی بر  macOS Catalina قابل انجام است.

بعد از این یک ایمیل یا چند ایمیل را انتخاب کنید و از نوار ابزار در بالای صفحه آیکون Bell یا همان زنگ را انتخاب کنید:

خاموش کردن نوتیفی ایمیل ها در مک 

بعد از این کار، آیکون مورد نظر تبدیل به آیکون زنگی می شود که یک خط روی آن است. بدین معنی که ایمیل ها در حالت سایلنت قرار دارند.

در مقابل این روش، شیوه ای دیگر برای mute کردن یک ایمیل  و مکالمه وجود دارد. یک ایمیل و مکالمه را با راست کلیک کردن مورد هدف قرار دهید و بعد گزینه mute را انتخاب کنید.

Mute کردن ایمیل آیفون
روش ساده برای سایلنت کردن نوتیفی ایمیل آیفون

به همین شیوه اگر می خواهید ایمیل مورد نظر را از حالت میوت خارج کنید کافی است که روی ایمیل مورد نظر راست کلیک کنید و بعد unmute را انتخاب کنید.

یا این که ایمیل های مورد نظر را انتخاب کنید ( یا یک ایمیل خاص ) و روی آیکون زنگ در نوار ابزار کلیک کنید تا خط روی آن برداشته شود. این کار یعنی ایمیل ها از حالت سایلنت بیرون آمده اند.

بدین ترتیب می توانید صدای نوتیفی ایمیل در آیفون را مدیریت کنید.

آیا سوالی دارید؟ در بخش نظرات بنویسید

منبع

نوشته چطور صدای نوتیفی یک ایمیل خاص در آیفون را قطع کنیم اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.