چهارمین دوره رویداد تَکانِش برگزار می‌شود

 
 
چهارمین دوره رویداد تَکانِش با هدف حمایت از افراد و تیم‌ها برای حل مسائل تعلیم و تربیت به صورت مجازی توسط خانه نوآوری تعلیم و تربیت برگزار می‌شود.
 
به گزارش روابط عمومی خانه نوآوری تعلیم و تربیت، لیلی نبی‌زاده، دبیر چهارمین دوره رویداد تکانش، درباره اهمیت و دلایل برگزاری این دوره گفت: «رویداد تکانش به منظور شناسایی، توانمندسازی و شبکه‌سازی جوانان و افراد دغدغه‌مند برای شناسایی و حل مسائل تعلیم و تربیت برگزار می‌شود.»
 
او ادامه داد: «در رویداد مجازی تکانش، با ارائه وبینارهای آموزشی و تخصصی و با تکمیل کاربرگ‌ها و بوم‌های مختلف، شرکت‌کنندگان با فرآیند شناسایی و حل مسائل نظام تعلیم وتربیت آشنا می‌شوند. همچنین در این فرآیند، افراد و تیم‌ها با همراهی مشاوران و رهیاران (منتورهای) باتجربه، با ابعاد مسائل نظام تعلیم و تربیت آشنا شده و برای حل آن مسائل تلاش می‌کنند.»
 
براساس گفته‌های نبی‌زاده در این رویداد، شرکت‌کنندگان برای حل مسائل خود می‌توانند از قالب‌هایی چون پژوهش، سیاست‌گذاری و مطالعات راهبردی در حوزه تعلیم و تربیت، استارت‌آپ‌های آموزشی، تولیدهای هنری و رسانه‌ای، برگزاری رویداد و کمپین اجتماعی، طراحی الگوهای آموزشی، برنامه درسی و تولید محتوا و فناوری‌‌های آموزشی بهره ببرند.
 
نبی‌زاده همچنین بیان کرد: «در انتهای دوره نیز، شرکت‌کنندگان با ارائه نتایج کار، در فرآیند داوری قرار گرفته و افراد و تیم‌های برگزیده مورد حمایت خانه نوآوری تعلیم و تربیت قرار می‌گیرند و در دوره یک‌ساله شتاب‌دهی خانه، برای به نقطه اثر رساندن راه حل خود، فعالیت می‌کنند. در طول دوره شتاب‌دهی، پذیرفته‌شدگان از خدمات اختصاصی خانه نوآوری تعلیم و تربیت بهره‌مند می‌شوند. این خدمات شامل اختصاص فضای کار چون میز کار، اینترنت، اتاق‌های جلسات، کتابخانه، استودیو، استفاده رایگان از دوره‌های آموزشی، استفاده از شبکه مشاوران و مربیان تخصصی، دسترسی به شبکه فعالان تعلیم و تربیت و کمک به تیم‌ها برای تامین مالی به صورت جذب سرمایه و حمایت و انجام پروژه است.»
 
رویداد تکانش توسط خانه نوآوری تعلیم و تربیت، که شتاب‌دهنده‌ تخصصی و مسئله‌محور در حوزه تعلیم و تربیت است، از ۲۴ آبان تا ۵ آذر به صورت مجازی برگزار می‌شود.