چگونه آیفون خود را با حرکت سر و گردن کنترل کنیم؟!

آیفون و آیپد قابلیت جالبی دارند که این امکان را به شما می‌دهد تا گوشی خود را با حرکت سر کنترل کنید. این ویژگی جالب، مخصوصا برای افرادی که محدودیت جسمانی برای استفاده از دستان خود دارند کاربردی‌تر است. همچنین اگر دست‌تان خیس یا کثیف باشد و نخواهید که به صفحه گوشی خود آسیبی وارد کنید، این ویژگی برای شما بسیار مناسب خواهد بود. در ادامه قصد داریم نحوه فعال‌سازی و استفاده از این ویژگی را بیان کنیم.

برای شروع، به قسمت تنظیمات بروید و گزینه General را انتخاب کنید.

IOS1

در این بخش، وارد قسمت Accessibility شوید.

IOS2

گزینه Switch Control را انتخاب کنید.

IOS3

قبل از اینکه این قسمت را فعال کنید، ابتدا به مشخص کردن سوییچ‌ها برای این کار نیاز دارید. به این منظور گزینه Switches را انتخاب و وارد تنظیمات آن شوید.

IOS4

در این بخش، گزینه Add New Switch را انتخاب کنید.

IOS5

از میان موارد نمایش داده شده، دوربین را به عنوان سوییچ دستگاه انتخاب کنید.

IOS6

پس از انتخاب دوربین و فعال‌سازی آن، دوربین دستگاه شروع به اسکن حرکات سر شما می‌کند. از شما خواسته می‌شود که سر خود را به چپ و راست حرکت دهید تا دوربین دستگاه، آنالیز خود در هر جهت را به طور کامل انجام دهد.

IOS7

پس از اتمام آنالیز، شما می‌توانید عملیاتی که مایل هستید آن را با حرکات سر انجام دهید، از بین لیست نمایش داده شده انتخاب کنید. به عنوان مثال، برای اولین کار شما می‌توانید گزینه Tap را انتخاب کنید تا با استفاده از آن وقتی از طرف سیستم برنامه‌ای انتخاب می‌شود که ما آنرا درخواست کرده‌ایم، با حرکت سر آن برنامه اجرا شود. علاوه بر این، شما می‌توانید از دستیار صوتی اپل Siri برای آنالیز و اجرای فرمان‌های صوتی، بدون نیاز به لمس صفحه استفاده کنید.

IOS8

تصویر بعدی، نحوه عملکرد و تغییرات ایجاد شده در صفحه نمایش دستگاه شما را با فعالسازی سوییچ دوربین نشان می‌دهد که می‌توانید کارهایی که از قبل برای این سوییچ تعیین کرده‌اید را انجام دهید.

IOS9

می‌توانید با تغیییر دادن تنظیمات Switch Control حساسیت سنسور دوربین را به میزان حرکت سر تعیین کرده و یا سرعت جابجایی بین صفحات را تغییر دهید.

IOS10

همچنین اگر سوییچ قادر به تشخیص حرکت سر شما نباشد، اخطاری را صادر می‌کند که شما را متوجه این موضوع خواهد کرد.

IOS10

شاید برای کار با این ویژگی نیاز به کمی تمرین داشته باشد ولی به هر حال، بعد از مدتی می‌توانید به راحتی آیفون خود را با حرکات سر کنترل کنید. این ویژگی تنها یکی از قابلیت‌های iOS است که کار با آیفون را برای شما راحت‌تر و لذت بخش‌تر می‌کند.

نوشته چگونه آیفون خود را با حرکت سر و گردن کنترل کنیم؟! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.