چگونه با استفاده از اپلیکیشن Find My دستگاه‌های آفلاین اپل را ردیابی کنیم؟

اپلیکیشن Find My

از مدت‌ها پیش کاربران محصولات اپل می‌توانستند دستگاه‌های گمشده خود را با استفاده از اپلیکیشن Find My iPhone پیدا کنند. حال، در سیستم‌عامل‌های iOS 13 و macOS Catalina شرکت اپل این نرم‌افزار را دوباره نام‌گذاری کرده و آن را Find My نام نهاده است. اپلیکیشن Find My همچنین شامل نرم‌افزار Find My Friends نیز شده و به شما این امکان را می‌دهد که در یک مکان مشخص به ردیابی دوستان و دستگاه‌هایتان بپردازید. اکنون اپلیکیشن جدید Find My به شما این امکان را می‌دهد تا در صورت آفلاین بودن نیز بتوانید دستگاه‌های خود را ردیابی و پیدا کنید.

شیوه ردیابی و پیدا کردن دستگاه‌های اپل با استفاده از حالت آفلاین اپلیکیشن Find My

یکی از نواقص بزرگی که کاربران دستگاه‌های شرکت اپل با آن مواجه بودند، عدم توانایی ردیابی آفلاین دستگاه‌های این شرکت بود. حال در iOS 13 و macOS Catalina، اپل تغییراتی را اعمال کرده که کار را برای شما آسان‌تر می‌کنند. اپل موقعیت‌یابی آفلاین اپلیکیشن Find My را این‌گونه توصیف می‌کند: “پیدا کردن یک دستگاه گمشده حتی اگر به یک شبکه وای‌فای و یا داده تلفن همراه متصل نباشد. این اقدام با استفاده از موقعیت‌ چندین دستگاه انجام می‌پذیرد. هنگامی‌که یک از دستگاه‌هایتان را به‌عنوان گمشده علامت می‌زنید و یک گجت‌ دیگر اپل نیز در آن اطراف حضور دارد، این دستگاه مجاور می‌تواند سیگنال بلوتوث دستگاه گمشده شما را تشخیص داده و موقعیت آن را برای شما ارسال کند. این یک فرآیند کاملا ناشناس بوده و به‌صورت پایان به پایان نیز رمزنگاری می‌شود، بنابراین حریم خصوصی کاربران محفوظ می‌ماند.”

در هر صورت، جهت پیدا کردن موقعیت مکانی دستگاه گمشده، شما باید یک دستگاه اپل دیگر نیز داشته باشید. این دستگاه یک کلید اختصاصی را جهت رمزگشایی موقعیت مکانی دستگاهی که آفلاین است، ارسال می‌کند. ازآنجایی‌که هر دستگاه یک کلید متغیر را منتشر می‌کند، سایر دستگاه‌های مجاور این کلید متغیر را اتخاذ می‌کنند. از طریق این شبکه ایجادشده، اپل از طریقی کاملا رمزنگاری‌شده می‌تواند موقعیت دستگاه آفلاین را پیدا کند.

اپلیکیشن Find My

اقداماتی که شما باید انجام دهید، به شرح زیر هستند:

  1. اولین اقدام این است که اپلیکیشن Find My را بر روی دستگاه اپل خود اجرا کنید.
  2. حال، در قسمت پایین، زبانه Devices را لمس کنید.
  3. در لیست نقشه‌ای ظاهرشده باید به جست‌و‌جوی دستگاه موردنظر بپردازید.
  4. حال باید دستگاه گمشده را لمس کرده تا گزینه‌هایی مانند: Play a Sound ،Mark it as Lost و یا Erase it ظاهر شوند.

اپلیکیشن Find My

اپلیکیشن Find My که به‌صورت آفلاین به ردیابی دستگاه‌ها می‌پردازد، کمتر از شگفتی نیست. این نرم‌افزار یک ابزار مفید بوده و اپل نیز آن را به‌گونه‌ای طراحی کرده که حریم خصوصی کاربران را تهدید نکند. آیا تابه‌حال از این قابلیت استفاده کرده‌اید، نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نوشته چگونه با استفاده از اپلیکیشن Find My دستگاه‌های آفلاین اپل را ردیابی کنیم؟ اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.