چگونه تاریخچه گوگل خود را حذف کنیم؟

در این مقاله آموزش کاملی برای حذف تاریخچه گوگل یا تمام اطلاعات ذخیره شده توسط گوگل را برای شما آورده‌ایم. با آموزش پاک کردن سابقه گوگل در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

دیگر کمتر کسی است که از یک گوشی هوشمند بهره‌مند نباشد. معمولا محبوب‌ترین مرورگر میان کاربران تلفن‌های هوشمند نیز گوگل کروم است. به همین دلیل معمولا اطلاعات بسیار مهمی از ما در این برنامه ذخیره شده است.

اگر شما به تازگی یک گوشی اندرویدی دست دوم خریداری کرده‌اید یا قصد فروش گوشی خود را دارید یا به هر دلیلی قصد حذف کردن تاریخچه گوگل خود دارید اما طریقه آن را بلد نیستید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را بخوانید.

مراحل حذف سابقه گوگل

  • برای شروع مرورگر کروم‌تان را باز کنید. هنگامی که مرورگرتان را باز کردید گزینه‌ای (آیکون سه نقطه) در بالا سمت راست گوشی مشاهده می‌کنید آن را بزنید.

حذف تاریخچه گوگل

  • سپس گزینه History یا تاریخچه را انتخاب کنید.

  • در بالای صفحه، گزینه “Clear Browsing Data” یا “پاک کردن سابقه مرور” را انتخاب کنید.

حذف تاریخچه گوگل

  • در این قسمت چند بخش مختلف وجود دارد که باید به توضیح آن‌ها بپردازیم.

در بالای صفحه یک تب اختصاصی برای تنظمیات پیشرفته وجود دارد که در مرحله بعدی به آن می‌پردازیم. زیر این تب، یک بخش با نام Time Range قرار داده شده است. شما در این بخش انتخاب می‌کنید که عملیات حذف تاریخچه گوگل تا چه میزان از سابقه شما را پاک کند. گزینه پیش‌فرض Last Hour است که تاریخچه یک ساعت گذشته شما را پاک می‌کند.

در وسط صفحه سه گزینه وجود دارد که تیک همه آن‌ها زده شده است. در این بخش شما انتخاب می‌کنید که چه اطلاعاتی پاک شوند. گزینه اول مربوط به حذف تاریخچه سرچ گوگل، گزینه دوم کوکی‌ها و دیتاهای سایت‌هایی است که در مدت زمانی که معین کردید، دخیره شده‌اند و قسمت آخر مربوط به کش فایل‌هاست.

تیک هر نوع اطلاعاتی که می‌خواهید پاک کنید را بزنید سپس با زدن دکمه Clear Data در پایین صفحه، کار را تمام کنید.

  • یک مرحله اضافه نیز می‌توانید انجام دهید. اگر در مرحله قبل، تب Advanced یا پیشرفته را انتخاب کنید، سه گزینه بیشتر برای شما فعال می‌شوند.

گزینه اول مربوط به حذف رمز عبورهای ذخیره شده، گزینه دوم مربوط به اطلاعات شما هستند که در مرورگر ذخیره شده تا به صورت خودکار فرم‌ها را برای شما پر کنند و گزینه سوم مربوط به تنظیمات اعمال شده بر سایت‌هاست.

تیک هر نوع اطلاعاتی که می‌خواهید پاک کنید را بزنید سپس با زدن دکمه Clear Data در پایین صفحه، کار را تمام کنید.

حذف تاریخچه گوگل

امیدواریم مقاله آموزش حذف تاریخچه گوگل برای شما مفید باشد، شما می‌توانید نظرات و سوالات خود را در بخش کامنت‌ها مطرح کنید تا کارشناسان آی‌تی‌رسان پاسخگو شما باشند.

 

نوشته چگونه تاریخچه گوگل خود را حذف کنیم؟ اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.