چگونه در تیک‌تاک (TikTok) ویدیو بسازیم؟

در این مطلب شما را با نحوه ساخت ویدیو در اپلیکیشن تیک تاک (TikTok) آشنا می‌کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

تیک‌تاک چیست؟

تیک‌تاک یک شبکه اجتماعی پرطرفدار بوده که کار خود را در سال 2016 آغاز کرد و همچنین در اندروید و دستگاه‌های اپل نیز در دسترس قرار دارد. در این پلتفرم کاربران می‌توانند ویدیوهای کوتاه خود را با سایرین به اشتراک گذاشته، به کتابخانه‌ای عظیم از موسیقی‌ها دسترسی پیدا کنند و همچنین نسبت به لایک، کامنت گذاشتن، به‌اشتراک‌گذاری و ایجاد محتوای اختصاصی خود نیز اقدام نمایند. این اپلیکیشن تا اواخر سال 2020، بیش از یک میلیارد دانلود داشته و همچنین برترین اپلیکیشن رایگان در فروشگاه گوگل پلی و برترین اپلیکیشن سرگرمی در اپ استور اپل، لقب گرفته است.

ایجاد حساب

پس از دانلود و نصب اپلیکیشن باید یک حساب در آن بسازید. با استفاده از اطلاعات شماره موبایل، ایمیل، فیسبوک، اپل، گوگل و یا توییتر می‌‎توانید نسبت به ایجاد حساب در این پلتفرم، اقدام کنید.

اطلاعات خود را وارد کرده، علایق خود را انتخاب کنید و همچنین نسبت به دریافت و یا عدم دریافت اعلان‌ها نیز تصمیم‌گیری کنید. در ادامه تیک‌تاک در عوض ایجاد یک گذرواژه، جهت تأیید هویت شما، کدی را از طریق پیامک یا ایمیل به شما ارسال می‌کند. در ادامه با سوایپ کردن در این شبکه اجتماعی می‌توانید ویدیوهای تصادفی در نظر گرفته شده برای شما را مشاهده کنید.

شیوه استفاده از تیک‌تاک

ساخت ویدیو در تیک تاک ساخت ویدیو در تیک تاک

در سمت راست ویدیو‌ی مورد مشاهده، چندین آیکون قرار داده می‌شوند. در بالا، تصویر پروفایل شخص صاحب ویدیو را مشاهده خواهید کرد. با لمس تصویر پروفایل آن شخص و یا سوایپ به سمت چپ و انتخاب “Follow” می‌توانید صاحب آن ویدیو را دنبال کنید. در زیر کلید “Follow” می‌توانید به پایین اسکرول کرده و ویدیوهای بیشتری را از آن شخص، مشاهده کنید.

جهت لایک کردن ویدیو باید آیکون “قلب”، جهت کامنت گذاشتن باید آیکون “مکالمه” و جهت به‌اشتراک‌گذاری نیز باید “پیکان” را لمس کنید. در پایین نیز با لمس آیکون آلبوم می‌توانید ویدیوهای بیشتری را که از این صدا استفاده می‌کنند، مشاهده کنید.

با لمس کردن “Home” می‌توانید به ویدیوهای پیشنهادی تیک‌تاک بازگردید (بسته به علایق شما). با لمس کردن “Discover” نیز می‌توانید در نوار جست‌و‌جو، واژه یا عبارتی را تایپ کرده، ویدیوهای مرتبط با آن را پیدا و همچنین آن‌ها را بر اساس محبوبیت، موسیقی پس‌زمینه و یا هشتگ‌ها، فیلتر کنید.

با رفتن به “Inbox” می‌توانید تمامی پیام و اعلان‌های خود را پیدا و با لمس کردن “Me” نیز می‌توانید به پیدا کردن و ویرایش پروفایل خود بپردازید. با لمس “Edit Profile” می‌توانید نسبت به تغییر نام، آپلود تصویر پروفایل، افزودن بیو و یا اتصال به حساب یوتیوب و اینستاگرام خود، اقدام کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه در تیک‌تاک بازدیدکننده بیشتری داشته باشیم؟

7 گام جهت ساخت ویدیو در تیک تاک

1. Create Your TikTok Video را لمس کنید

ساخت ویدیو در تیک تاک

جهت شروع باید در پایین صفحه، بر روی آیکون “+” ضربه بزنید.

بدین ترتیب، منوی ایجاد ویدیو برای شما باز خواهد شد.

2. طول ویدیو را انتخاب کنید

ساخت ویدیو در تیک تاک

در این شبکه اجتماعی طول ویدیوها 15 یا 60 ثانیه است. یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کنید.

3. یک ویدیو را ضبط و یا آپلود کنید

ساخت ویدیو در تیک تاک

با لمس آیکون قرمز رنگ بزرگ می‌توانید ویدیو را مستقیما از طریق اپلیکیشن ضبط کنید. با لمس این کلید، فرایند ضبط شروع شده و با برداشتن انگشت، ضبط نیز متوقف می‌شود. با لمس مجدد این کلید می‌توانید ویدیوی بعدی را به ویدیوی قبلی بچسبانید.

پس از اتمام ضبط باید تیک قرمز رنگ را لمس کنید.

با لمس کلید “Upload” در سمت راست می‌توانید ویدیوهایی را که پیش‌تر ضبط کرده‌اید، آپلود کنید.

4. افزودن موسیقی به ویدیوهای تیک‌تاک

ساخت ویدیو در تیک تاک ساخت ویدیو در تیک تاک

با انتخاب برگه “Sounds” در بالای صفحه می‌توانید به کتابخانه موسیقی‌های این شبکه اجتماعی، دسترسی پیدا کنید. با لمس گزینه “More” می‌توانید به موسیقی‌های بیشتری دست یابید.

5. افزودن افکت‌های ویژه

ساخت ویدیو در تیک تاک

در برگه “Effects” می‌توانید نسبت به افزودن افکت‌های بصری، افکت‌های انتقال و همچنین افکت‌های زمانی همانند اسلو-موشن، اقدام کنید.

پس از افزودن افکت موردنظر با لمس کردن “Save” می‌توانید به پنجره ویرایش بازگردید.

6. توضیحات اضافه کنید

در ادامه با لمس کردن “Next” می‌توانید به صفحه توضیحات رفته و در نتیجه نسبت به افزودن متن، هشتگ و یا تگ کردن دوستان خود، اقدام کنید.

جهت انتخاب تصویر بندانگشتی ویدیوی خود باید گزینه “Select Cover” را انتخاب کنید. سپس باید تغییرات را ذخیره کنید. تا به این لحظه می‌توانید به عقب بازگشته و تغییرات گوناگونی را بر روی ویدیوی خود، اعمال کنید.

7. به‌اشتراک‌گذاری ویدیو

ساخت ویدیو در تیک تاک

آخرین مرحله ساخت ویدیو در تیک تاک، به اشتراک گذاری آن است. در اینجا می‌توانید تعیین کنید که چه کسی می‌تواند ویدیوی شما را مشاهده کند. آیا کامنت‌ها مجاز هستند و آیا اینکه سایرین می‌توانند ویدیوی شما در یک Duet و یا Stitch استفاده کنند یا خیر. همچنین می‌توانید ویدیوی خود را به‌صورت خودکار بر روی سایر حساب‌های اجتماعی خود نیز به اشتراک بگذارید.

پس از اتمام کار با انتخاب کردن “Post” می‌توانید ویدیوی خود را بر روی تیک‌تاک به اشتراک بگذارید.

پس از اتمام فرایند آپلود، این موضوع به اطلاع شما خواهد رسید. اگر برگه “Me” را انتخاب کنید، آنگاه می‌توانید در زیر تصویر پروفایل و بیوی خود، تمامی ویدیوهای خود را مشاهده کنید.

نوشته چگونه در تیک‌تاک (TikTok) ویدیو بسازیم؟ اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.