چگونه می‌توان سرعت گرم شدن آب در منزل را افزایش داد؟!

چگونه می‌توان سرعت گرم شدن آب در منزل را افزایش داد؟!

با فرا رسیدن فصل سرما، خیلی از خانواده‌‌ها مشکلاتی را برای سیستم گرمایشی منزل خود دارند. یکی از موضوعاتی که شاید برای شما هم پیش بیاید، نرسیدن گرمای آب به حد کافی در هنگام استحمام است. یکی از کاربران سایت PopularMechanics پرسشی را برای این مشکل مطرح کرده و پاسخ کاملی نیز برای آن داده شده‌ است که در ادامه شما هم می‌توانید از آن استفاده کنید.

پرسش: ما در خانه بزرگ و ییلاقی زندگی می‌کنیم و همیشه برای گرم شدن آب در اتاق حمام که فاصله زیادی دارد به مشکل بر می‌خوریم. آیا راه‌حلی در این رابطه وجود دارد؟

پاسخ: شما به یک سیستم گردش مجدد آب‌ گرم نیاز دارید. در این حالت به جای اینکه آب تنها در یک جهت حرکت کند تا بتواند از آب گرم‌کن‌ به اتاق حمام برساند، آب سرد شده را نیز از اتاق حمام به آبگرمکن منتقل می‌کند و آب گرم تازه‌ای را در این حالت به جریان در می‌آورد. یک دریچه برای چرخش مجدد آب در زیر سینک حمام قرار می‌گیرد و سیرکولاتور (گردش‌دهنده آب) به همراه یک تایمر روی آبگرمکن نصب می‌شود.

تایمر باعث می‌شود تا سیرکولاتور روشن شود و آب گرم از جای ثابت خود با فشار حرکت کند. دریچه سیستم گردش مجدد در زیر سینک باز می‌شود و آب گرم در لوله آب سرد جریان پیدا می‌کند و در نهایت، به آبگرمکن بر می‌گردد. البته، گاهی اوقات نتیجه کار این می‌شود که در لوله آب سرد، آب به دمای ولرم می‌رسد، با این حال این اتفاق از یخ زدن دستان شما بهتر خواهد بود.

سیستم‌های قوی‌تری نیز وجود دارند که راه‌اندازی آن‌ها به سرعت انجام می‌شود و تمیزکردن‌شان نیز راحت است. همچنین پوشش حلقه چنبری قرار گرفته روی دریچه زیر سینک هم قابل تعویض خواهد بود. علاوه براین می‌توانید یک سیستم آبگرمکن بدون تانکر نصب کنید که دارای لوله چرخش آب اختصاصی باشد. این آبگرمکن‌ها روی دیوار نصب می‌شوند و تنها در مواقع نیاز آب را گرم می‌کنند. در این مورد آب می‌تواند در یکی از این سه حالت چرخش مجدد داشته باشد: طی دوره روزانه، با به پایان رسیدن رویداد مشخص مثل دوش‌گرفتن در صبح و یا هر زمانی که آب از یک دمای مشخص شده پایین‌تر برود.

نوشته چگونه می‌توان سرعت گرم شدن آب در منزل را افزایش داد؟! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.