چگونه نویز کنسلینگ آیفون خود را غیرفعال کنیم؟

در حالت پیش‌فرض، نویز کنسلینگ ایفون باعث می‌شود تا نویزهای پس‌زمینه محیطی در هنگام برقراری تماس از طریق اپلیکیشن Phone، کاهش پیدا کنند. در حالی که این ویژگی برای اکثر تماس‌ها مفید است، اما برخی از مردم نیز چندان از آن راضی نیستند. اگر با نویز کنسلینگ ایفون خود مشکل دارید، آنگاه در زیر می‌توانید شیوه غیرفعال کردن آن را فرا بگیرید.

منظور از نویز کنسلینگ تلفن چیست؟

این ویژگی برای اولین بار در iOS 7 معرفی شد. این قابلیت می‌تواند سطوح نویز پس‌زمینه محیطی را تشخیص داده و سپس یک سیگنال صوتی معکوس آن را ایجاد کند. در ادامه این دو سیگنال یکدیگر را خنثی کرده و بنابراین دیگر نویز محیط را در تماس‌های تلفنی خود، نخواهید شنید. این فناوری به همراه نویز پس‌زمینه سطح پایین مداوم، بهترین کارایی را داشته و معمولا هم عملکرد خوبی دارد. گاهی اوقات این ویژگی باعث کاهش صدای مکالمات و یا ایجاد صداهای مصنوعی ناخوشایند می‌شود. چنین مواردی بیشتر در هنگام مواجه با صداهای غیر قابل پیش‌بینی همانند سروصدای جمعیتی کوچک و یا موسیقی کم‌ صدای پس‌زمینه، به وجود می‌آیند.

علاوه بر این، برخی از کاربران نیز نویز کنسلینگ را از لحاظ جسمانی ناخوشایند می‌دانند (مشابه مشکلات مربوط به هدفون‌های مجهز به این فناوری). چنین مشکلاتی معمولا در هنگام کار با هدست پیش می‌آیند. خوشبختانه با استفاده از تنظیمات آیفون خود، می‌توانید این قابلیت را غیرفعال کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: معرفی دو روش‌ ساده برای پیدا کردن پیام‌های قدیمی در آیفون

شیوه غیرفعال کردن نویز کنسلینگ ایفون

ابتدا باید اپلیکیشن “Settings” آیفون خود را باز کنید.

نویز کنسلینگ ایفون

در Settings باید به بخش “Accessibility” بروید.

نویز کنسلینگ ایفون

به بخش “Hearing” رفته و سپس “Audio/Visual” را لمس کنید.

نویز کنسلینگ ایفون

اکنون باید گزینه “Phone Noise Cancellation” را غیرفعال کنید.

پس از اطمینان از ذخیره شده تغییرات، می‌توانید از اپلیکیشن تنظیمات به‌کلی خارج شوید. بدین ترتیب دفعه بعد که یک تماس تلفنی را ایجاد و یا دریافت کنید، آنگاه نویز کنسلینگ نیز غیرفعال خواهد بود.

نوشته چگونه نویز کنسلینگ آیفون خود را غیرفعال کنیم؟ اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.