کاربران لینوکس از کدام مرورگر ها استفاده کنند ضرر نمی کنند؟ ( ۴ مرورگر برتر لینوکس )

مرورگر لینوکس

امروزه شمار زیادی از مرورگر ها وجود دارند که برای لینوکس ساخته شده اند اما نمی توان گفت که تمام آن ها قابلیت این را دارند که روی تمام توزیع های لینوکس کار کنند. بنابراین کمی وضعیت انتخاب شما محدود می شود و باید بیشتر مرورگر ها را تست کنید تا به نتیجه برسید. اما هنوز هم چند مرورگر خوب و قوی وجود دارند که در این اکوسیستم به خوبی خود را به نمایش می گذارند.

در این مطلب می خواهیم به چند مرورگر لینوکس اشاره کنیم تا بتوانید به بدون فکر کردن به محدودیت توزیعی که از آن استفاده می کنید مرورگر دلخواه را انتخاب کنید و نصب کنید و لذتش را ببرید.

از آن جایی که نسخه دسکتاپ لینوکس این امکان را به شما می دهد تا مرورگر های برتر ویندوز و مک را نصب کنید اما چندین مرورگر دیگر برای لینوکس وجود دارد که کمی غریبه ترند و آشنایی کمتری با آن ها دارید اما مزیت های آن به گونه ای است که نمی توان آن ها را کنار گذاشت.

 

لیست مرورگر های برتر لینوکس برای توزیع های متفاوت

در این لیست صحبت از چند مرورگر برتر برای لینوکس است که امتحان خود را پس داده اند و روی تمام توزیع ها به خوبی کار می کنند.

 

نسخه لینوکس کروم برای تمام توزیع ها

اولین نسخه از بهترین مرورگری که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم گوگل کروم است که مخصوصا لینوکس ساخته شده است. شما وقتی که تجربه کار کردن با لینوکس در ویندوز یا مک را داشته باشید و از این نسخه برای توزیع های لینوکس استفاده کنید متوجه می شوید که کیفیت و سرعت و امنیت آن هیچ تفاوتی با سایر دیوایس ها ندارد و همه چیز به خوبی انجام می شود.

خوشبختانه در این نسخه نیز ویژگی چند پردازشی و همگام سازی با حساب های گوگلی نیز فراهم است.

حرفه ای تر ها معمولا به دنبال کروم برای توزیع خود هستند پس بهتر است در کنار هر مرورگر روی لینوکس از کروم نیز استفاده کنید.

مرورگر لینوکس نسخه لینوکس کروم برای تمام توزیع ها 

شما می توانید با کمک مرورگر کروم لینوکس، قابلیت پخش فلش را در اختیار داشته باشید، امنیت و حریم خصوصی را حفظ کنید، سرعت را به چشم ببینید. همچنین افزونه های کروم تماما روی این نسخه از مرورگر نیز کار می کند. از طرفی می توانید تم ها را مطابق میل خود و درست مثل سایر پلتفرم ها مورد استفاده قرار دهید. و البته مهم ترین بخش این که می توانید خارج از محدودیت پلتفرم های مختلف دیوایس های خود را با یک حساب گوگلی با هم همگام کنید. مثلا فرقی ندارد گوشی شما اندرویدی است و سیستم تان لینوکس است! با کمک یک حساب گوگلی مشترک روی هر دو دیوایس می توانید ابزارهای خود را با هم همگام کنید.

از تمام این مزیت ها که بگذریم کروم علاوه بر این که پر سرعت ترین مرورگر برای لینوکس است، برای اولین بار، نتفلیکس را به طور نیتیو روی کروم ارائه می کند و این مخصوص لینوکسی هاست.

 

مزیت های کروم برای لینوکس

  1. پشتیبانی از گوگل
  2. رابط کاربری ساده و شفاف
  3. سریع و قابل تنظیم به صورت دلخواه
  4. دارای قابلیت ad blocking
  5. سریع ترین مرورگر برای لینوکس
  6. ادغام با اکوسیستم برنامه Google

 

معایب کروم برای لینوکس

  1. فقط در نسخه های ۶۴ بیتی DEB و RPM کار می کند
  2. نصب آن با یک سری ترفند ها و دور زدن ها همراه است.
  3. اطلاعات کاربر را به Google ارسال می کند که البته همه این را می دانند
  4. توافقنامه صدور مجوز خود را با اصول FOSS تطبیق نمی دهد.

و به نظرم هیچ کدام از موارد بالا برای کاربران چنان که باید مهم نیست! نظر شما چیست؟

 

مرورگر فایرفاکس برای لینوکس

هر جا صحبت از کروم است باید حتما حرفی از فایرفاکس هم باشد. مرورگر فایرفاکس یک نسخه عالی برای مرورگر های پلتفرم های مختلف است که از هسته کروم برای اجرا استفاده می کند.

خوشبختانه انواع پلتفرم ها امروز قابلیت استفاده از مرورگر فایرفاکس را دارند. همانطور که این مرورگر برای ویندوز بهترین حالت عمل می کند، در حال حاضر برای بسیاری از توزیع های لینوکس نیز به خوبی امتحان خود را پس داده است.

مرورگر فایرفاکس برای لینوکس 

مرورگر فایرفاکس یکی از بهترین نسخه ها و پلتفرم های JavaScript است که دارای امکانات بسیاری است. از جمله موارد یاد شده در مرورگر کروم که در این نسخه نیز، به چشم می آید مواردی است که در بالا به آن اشاره شده اما وجود یک کتابخانه بزرگ از افزونه ها، پلاگین ها و تم ها، کمک می کند که شما تا می توانید از این ابزار استفاده کنید و زندگی مجازی تان را راحت تر کنید.

از طرفی، شما می توانید با همگام سازی عالی آن با نسخه موبایلی فایرفاکس، از این ویژگی برتر آن نیز بهره ببرید. اما مزیت ها و معایب استفاده از این ابزار را نیز در نظر داشته باشید.

 

مزیت های مرورگر فایرفاکس برای لینوکس

  1. بهینه سازی شده برای لینوکس
  2. به خاطر وجود موتور کوانتوم، سریع تر از نسخه های قبلی است
  3. کاملا سازگار است
  4. مجموعه ای از افزونه ها و تم ها را در اختیار دارد.
  5. قابلیت کاربری بالا
  6. امکان شخصی سازی بالا

 

معایب مرورگر فایرفاکس برای لینوکس

  1. رابط کاربری کمی شلوغ
  2. ممکن است گاهی تاخیرات یا خطاهایی در مرورگر رخ دهد و کارتان را برای دقایقی مختل کند

با این حساب نظر شما چیست؟ فایرفاکس یا کروم؟

 

مرورگر Brave برای لینوکس و تمام توزیع های آن

مرورگر BARAVE یک مرورگر جدید است که توسط موسس موزیلا برای بسیاری از دیوایس ها نظیر  لینوکس، ویندوز، مک، آندروید و iOS  طراحی شده است. این مرورگر دارای یک طرح جذاب است که ظاهر آن را دلنشین کرده است. اما مهم تر از این، ویژگی امنیتی آن است که هیچ گونه ردیابی د آن صورت نمی گیرد. هر چند این مرورگر منبع باز است اما نسخه ای دارد که هیچ گونه پخش تبلیغی در آن پشتیبانی نمی شود و این یعنی مزاحمت ها برای تان کمتر است.

مرورگر Brave برای لینوکس و تمام توزیع های آن

زبان برنامه نویسی این مرورگر ترکیبی از  C، C ++ و جاوا اسکریپت، بوده است. همچنین دارای ویژگی هایی است که ماحصل آن سرعت عالی است همان طور که انتظار دارید یک مرورگر کارتان را راه بیندازد.

دو ویژگی مهم از مرورگر Brave این است که سیاست حفاظت از حریم خصوصی، بهینه سازی داده ها را در راس کار خود قرار داده اما یک ویژگی عالی نیز دارد که همه به دنبال آن هستند و آن هم بهینه سازی مصرف باتری که موجب می شود عمر باتری تان زود تمام نشود!

 

مزیت های  مرورگر Brave برای لینوکس

  1. طراحی خوب
  2. مرور سریعتر و راحت تر
  3. تمرکز بر امنیت و حریم خصوصی کاربر

 

معایب مرورگر Brave برای لینوکس

  1. پشتیبانی از پلاگین ها قوی نیست
  2. امکان همگام سازی لحظه ای ندارد

برای مراجعه به این وب سایت کلیک کنید

 

مرورگر اپرا برای تمام توزیع های لینوکس

با توجه به این که، مرورگر اپرا نسبت به کروم و فایرفاکس کاربران کمتری دارد اما از یک وجهه خوب نزد تمام کاربران و حتی افرادی که از مرورگرهای دیگر استفاده می کنند برخوردار است.

شهرت و وجه تمایز این مرورگر با سایر مرورگر ها به ساید بار سمت چپ آن بر می گردد که تمام امکانات و میانبرها در آن نظیر، شماره گیری سریع، ایمیل ها، پیام رسانی، اخبار دلخواه و غیره در آن مشاهده می شود.

این مرورگر علاوه بر این که روی لینوکس خوب کار می کند روی ویندوز نیز بسیار عالی جوابگو است. اما یک خبر خوب این است که اپرا دارای کتابخانه، افزونه های شخصی خود است که روی لینوکس هم به خوبی جواب می دهد اما اگر افزونه ای خواستید که در میان افزونه های اپرا وجود نداشت می توانید سری به کتابخانه افزونه ها و پلاگین های کروم بزنید و از آن ها روی اپرا استفاده کنید. این یکی از مزیت های اپرا  است چرا که کروم و فایرفاکس تنها می توانند از افزونه های خود استفاده کنند اما اپرا می تواند از افزونه های کروم نیز استفاده کند.

مرورگر اپرا دارای ویژگی است که می تواند افزونه های مختلف نظیر email و RSS و BitTorrent و حتی IRC را با مرورگر ادغام کند.

علاوه بر این اپرا دارای یک نسخه توربو است که برای کاربرانی که از نت ضعیف تر و اتصالات کند تر استفاده می کنند، به خوبی پاسخ گو است.

همچنین امکانات قابل قیاس آن می توان به صورت:

  • امنیت بالا
  • وی پی ان داخلی
  • قابلیت بلاک کردن تبلیغ به صورت داخلی
  • امکانات شخصی سازی
  • امکانات همگام سازی
  • همگام سازی با موبایل
  • و غیره

اشاره داشت.

مرورگر لینوکس

مزیت های نسخه لینوکسی اپرا

  1. دارای امکان بلاک کردن تبلیغات به صورت داخلی و ساخت یافته بر پایه این ویژگی
  2. دارای امکان وی پی ان داخلی بدون نیاز به نصب هیچ گونه ابزار اضافی
  3. سرعت بالا و ساخته شده بر اساس موتور کروم
  4. وزن سبک
  5. دارای کتابخانه افزونه که در حال رشد و گسترش است
  6. می توان گفت امن ترین مرورگر است

 

معایب نسخه لینوکس اپرا

  1.  فقط در نسخه های ۶۴ بیتی DEB و RPM ساخت یافته است.
  2. با تمام صفحات وب سازگار نیست
  3. رابط کاربری کوچک
  4. قابلیت شخصی سازی تنظیمات ندارد

برای ورود به سایت اپرا کلیک کنید

نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ از چه مرورگری روی توزیع لینوکس مورد استفاده تان استفاده می کنید که از آن رضایت کامل دارید؟

منبع

نوشته کاربران لینوکس از کدام مرورگر ها استفاده کنند ضرر نمی کنند؟ ( ۴ مرورگر برتر لینوکس ) اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.