کاهش ۹ درصدی فروش جهانی تلفن‌های هوشمند؛ سهم هربرند از بازار چقدر است؟

آمار اولیه مربوط به نقل و انتقالات جهانی اسمارت‌فون‌ در حد فاصل ماه‌های جولای تا سپتامبر اعلام شده است. بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی Canalys، فروش گوشی‌های هوشمند طی این دوره در مقایسه با 3 ماهه سوم سال 2021 افت 9 درصدی را نشان می‌دهد. کاهش هزینه پرداختی توسط مصرف‌کنندگان و عدم اطمینان به شرایط اقتصادی موجب شده تا بازار جهانی اسمارت‌فون بدترین عملکرد 3 ماهه خود از 3 ماهه سوم سال 2014 تا به امروز را به ثبت برساند.

سامسونگ به لطف تبلیغات گسترده پیرامون گوشی‌های استوک خود سهم 22 درصدی از بازار جهانی را به خود اختصاص داد و کماکان جایگاه نخست را حفظ کرد. این موضوع به سامسونگ کمک کرد تا موجودی دستگاه‌های از پیش تولید شده خود در انبارها را کاهش دهد. اپل سهم 18 درصدی از بازار را کسب کرد و در جایگاه دوم قرار گرفت.

در میان 5 تولیدکننده برتر اسمارت‌فون، اپل تنها برندی بود که رشد سالیانه فروش هندست‌هایش را تجربه کرد. شیائومی با سهم 14 درصدی از بازار رتبه سوم را کسب کرد. برندهای اوپو و ویوو نیز با کسب سهم 10 و 9 درصدی از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند به‌ترتیب رتبه‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند.

تحلیل‌گران موسسه Canalys با نگاهی به آینده پیش‌بینی می‌کنند که نشانه‌های کمی بهبود تقاضا برای گوشی‌های هوشمند احتمالا در 3 ماهه چهارم سال 2022 و نیمه نخست سال 2023 نمایان خواهند شد. شرکت‌های تولیدکننده بایستی پیش‌بینی‌های تولید خود را با شرکای زنجیره تامین هماهنگ نمایند.

نوشته کاهش 9 درصدی فروش جهانی تلفن‌های هوشمند؛ سهم هربرند از بازار چقدر است؟ اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.