کوالکام در صدد عرضه تراشه اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۱ پلاس در آینده‌ای نزدیک است

کمپانی کوالکام کماکان برنامه عرضه 2 تراشه پرچم‌دار در هر سال را دنبال می‌کند. بر این اساس هر ساله ابتدا یک تراشه رده بالا معرفی شده و سپس ورژن اورکلاک شده همان تراشه با پسوند پلاس در نیمه دوم سال رونمایی می‌شود. کمپانی تولیدکننده تراشه قصد دارد تا امسال نیز از این سنت تبعیت نماید. بنابراین اکنون همه منتظر معرفی تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 پلاس هستند.

تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 پلاس به‌زودی عرضه می‌شود

اطلاعات پیشین نشان می‌دهند که فناوری فرآیند تولید، سنگ بنای ساخت یک تراشه به‌شمار می‌رود و این موضوع اصلی‌ترین وجه تمایز میان تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 و ورژن پلاس این نیمه‌هادی قلمداد می‌شود. تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 با استفاده از فرآیند تولید 4 نانومتری شرکت سامسونگ تولید می‌شود؛ در حالی‌که ورژن پلاس با کمک فرآیند 4 نانومتری TSMC تولید خواهد شد.

کارشناسان با اطمینان اعلام می‌کنند که فناوری تولید مورد استفاده توسط کمپانی تایوانی از نظر بلوغ و بهره‌وری انرژی نسبت به تکنولوژی رقیب کره‌ای به‌مراتب برتر ظاهر می‌شود. کوالکام برای تولید تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 موفق به استفاده از فرآیند 4 نانومتری کمپانی TSMC نشد و علت این پدیده، مشغله بالای برند تایوانی و تخصیص بخش عمده‌ای از ظرفیت تولید آن به تراشه‌های اختصاصی شرکت اپل بود.

متاسفانه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 تبدیل به یک اجاق گاز داغ و میراث‌داری شایسته برای تراشه‌های پر حرارت اسنپ‌دراگون 810 و اسنپ‌دراگون 888 شده است. اکنون بسیاری از کاربران پرچم‌داران اندرویدی سال 2021 بابت مشکل داغ شدن بیش از اندازه گجت‌های خود گلایه دارند. این پدیده موجب شد تا بسیاری از تولیدکنندگان ناچارا به‌دنبال یافتن روش‌هایی برای بهبود عملکرد سیستم‌های خنک‌کننده گجت‌های خود باشند. امسال نیز تمامی تولیدکنندگان ضمن رونمایی از دستگاه‌های پرچم‌دار جدید خود از موفقیت در طراحی سیستم‌هایی با قابلیت حذف موثر گرما خبر دادند.

بر اساس شایعات، کمپانی کوالکام بر عرضه هرچه سریع‌تر تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 پلاس ساخت TSMC و توقف استفاده از تراشه قدیمی‌تر در سریع‌ترین زمان ممکن پافشاری دارد. کوالکام واقعا امیدوار است تا با عرضه تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 پلاس بدنامی خود در زمینه تولید چیپست‌های پر حرارت را از بین ببرد. متاسفانه در رابطه با زمان دقیق عرضه این تراشه جدید هیچ‌گونه اطلاعاتی در دست نیست.

اسمارت‌فون‌های مجهز به جدیدترین تراشه پرچم‌دار کوالکام تقریبا تمامی رتبه‌های برتر در رنکینگ عملکردی بنچمارک AnTuTu طی ماه ژانویه را به خود اختصاص دادند

توسعه‌دهندگان بنچمارک AnTuTu فهرست رتبه‌بندی عملکردی اسمارت‌فون‌های اندرویدی برای ژانویه سال 2022 را منتشر کردند. در این میان تغییر اصلی نسبت به نتایج اعلام شده در ماه دسامبر سال 2021 این بود که رتبه‌های اول تا هفتم توسط دستگاه‌های مجهز به تراشه پرچم‌دار اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 کوالکام اشغال شد. در عین‌حال 3 اسمارت‌فون برتر این رتبه‌بندی موفق به کسب امتیاز بیش از 1 میلیون شدند.

بر این اساس اسمارت‌فون‌های iQOO 9 پرو و iQOO 9 رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص داده و به‌ترتیب امتیازات 1020974 و 1020156 را به خود اختصاص داده‌اند. شایان به ذکر است که اختلاف موجود میان امتیازات کسب شده توسط دستگاه‌‌ها ناچیز بوده و احتمالا از بار پردازشی کمتر روی GPU مدل قدیمی‌تر (به‌دلیل استفاده از تراشه اختصاصی برای نمایش تصویر) ناشی می‌شود. اسمارت‌فون ریلمی GT2 پرو با کسب امتیاز 1000641 رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

نوشته کوالکام در صدد عرضه تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 پلاس در آینده‌ای نزدیک است اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.