گرانی ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودرو‌های بازار! هر خودرو چقدر گران شد؟

در پی گرانی‌های اخیری که ایجاد شده است، شوک جدید قیمتی به محصولات داخلی و وارداتی خودروها وارد شده است. گرانی خودروهای وارداتی می‌تواند از سیاست‌های اشتباه در صنعت و اقتصاد ناشی شود. توازن بین عرضه و تقاضای کالاها با قیمت‌گذاری دستوری به درستی پیش نرفته است در نتیجه اکنون شاهد موج گرانی خیلی بزرگی در کشور هستیم.

شاهد بودیم که در دولت دوازدهم تحریم‌هایی برای واردات خودرو اعمال شده بود اما در دولت سیزدهم این تحریم‌ها کمتر شد گرچه هنوز هم محدودیت‌هایی نیز وجود داشت.

از هفته پیش که وزارت صمت برندها و شرکت‌های واردکننده خودرو را معرفی کرد، قیمت محصولات مونتاژی، وارداتی و تولیدی در بازار گران‌تر شده است. حتی اگر 100 هزار دستگاه خودرو وارداتی نیز وارد کشور شود، گرانی خودروهای وارداتی کم نشده ولی در میزان تقاضای کاذب تاثیرگذار خواهد بود.

در ادامه با ما همراه باشید تا قیمت جدید برخی از خودروهای وارداتی را باهم بررسی کنیم:

  • میتسوبیشی

  • النترا

  • بی‌ام‌و

  • دنا

میتسوبیشی؛ 10 میلیون تومان گران‌تر

قرار است بار دیگر این برند خوش‌نام ژاپنی توسط شرکت آرین موتور نماینده سابق محصولات این خودروساز به کشور بازگردد. پس از اعلام این خبر، قیمت محصولات این خودروسازی به شدت افزایش پیدا کرد.

خودروی میتسوبیشی لنسر که پیشرانه 1.8 لیتری داشته و به دنده اتوماتیک مجهز شده است قرار است در هفته جاری با قیمت یک میلیارد و 400 میلیون تومانی وارد بازار شود! اما حالا با قیمت جدیدتر، قیمت آن به یک میلیارد و 410 میلیون تومان رسیده است.

النترا؛ 20 میلیون تومان گران‌تر از قبل! 

النترا که محصول شرکت هیوندای است نیز در طی این روزها با افزایش قیمت روبه‌رو شده است. این مشکلات نشان می‌دهد که سودجویان منتظر این بودند که باری دیگر واردات خودرو به کشور تحریم شود تا آنها بتوانند از آن سود ببرند.

در پی اعلام وزارت صمت، هیوندای جز برندهایی است که پس از بین رفتن تحریم‌های واردات خودرو می‌تواند دوباره به کشور وارد شود. هیوندای النترا مدل 2018 که در ابتدای همین هفته قیمت یک میلیارد و 930 میلیون تومان داشت، اکنون به یک میلیارد و 950 میلیون تومان رسیده است؛ یعنی 20 میلیون تومان گران‌تر!

بی‌ام‌و؛ 100 میلیون تومان گران‌تر!!

اگرچه احتمالا واردات کالاهای لوکس به کشور ممنوع خواهد بود، اما اکنون قیمت این کالاها نیز با افزایش خیلی زیادی همراه شده است! خودروی بی‌ام‌و 530 که مدل 2018 است، جزو همین خودروها است.

این خودرو از اول هفته تا الان 100 میلیون تومان گران‌تر شده است و همگان را شوکه کرده است. قیمت این خودرو در ابتدای هفته جاری 7 میلیارد و 300 میلیون تومان بود، امروز به 7 میلیارد و 400 میلیون تومان رسیده است. گرانی خودروهای وارداتی سبب شده که معاملات این خودروها نیز در بازار کشور بسیار کاهش یابد.

دنا؛ 10 میلیون تومان گران‌تر!

خودروی دنا پلاس اتوماتیک یکی از سدان‌هایی است که در کشور ما بسیار پر فروش بوده و طرفداران زیادی دارد. این خودرو نسبت به دیگر محصولات، موتور و گیربکس قوی دارد.

دنا پلاس اتوماتیک در این هفته با قیمت 530 میلیون تومان عرضه می‌شد اما اکنون قیمتی معادل با 540 میلیون تومان دارد؛ یعنی این خودرو نیز مانند دیگر محصولات 10 میلیون تومان گران‌تر شده است. این گرانی نشان از علاقه بازار آزاد به چنین خودروهای پر قدرت و مجهز به دنده اتوماتیک است.

نوشته گرانی 10 تا 100 میلیون تومانی برخی خودرو‌های بازار! هر خودرو چقدر گران شد؟ اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.