گزارش اختصاصی آی‌تی‌رسان از اولین همایش هم‌اندیشی مشترک تسکو و دیجی‌کالا

نشست مشترک مدیران بخش‌های فروش، تامین و پشتیبانی و همچنین مارکتینگ فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا با حضور مدیران شرکت تسکو، تولید کننده‌های لوازم جانبی تسکو و نمایندگان و فروشندگان آنلاین منتخب تسکو چهارشنبه 8 تیرماه در هتل آتانا تهران برگزار شد.

اهداف این نشست، بررسی راهکارهای تقویت فروش آنلاین با محوریت توجه به مشتری و رفع معایب و نقص‌های موجود در این مسیر بود. در ابتدای همایش آقای جمال جعفری از دلیل و لزوم شکل‌گیری این همکاری بین دو شرکت سخن گفتند. جعفری گفت:

همان‌طور که خودتان اطلاع دارید، معقوله دیجیتال مارکتینگ و فروش اینترنتی یکی از مباحث توسعه کسب و کار است و طبق آمارهایی که ما از مجموعه خودمان یعنی تسکو داریم، نزدیک 15 درصد از فروش ما در سایت دیجی کالا و 25 درصد از کل فروش تسکو در فضای آنلاین رخ ‌می‌دهد. طبق بقیه آمارهایی هم که وجود دارند، مابقی این خریدها که از بازار آفلاین انجام می‌شوند که اطلاعات 70 درصد آن‌ها از بخش آنلاین به دست می‌آید. یعنی کاربران اطلاعات را از فروشگاه‌ها و سایت‌های آنلاین به دست می‌آورند ولی بازهم برای خرید سراغ فروشگاه‌های آفلاین و حضوری می‌روند. در واقع با این که خرید به صورت آفلاین رخ ‌داده، اما 70 درصد این خریدارها، آنلاین تحقیق کرده و آنجا مقایسه و انتخاب می‌کنند.

آقای کواکب مدیر فروش و تامین کالاهای حوزه دیجیتال دیجی‌کالا هم با تشریح فرآیندهای اصلاحی و در حال توسعه دیجی‌کالا در خصوص روند اضافه پایش نمایندگان فروش آنلاین در دیجی‌کالا و شکل گردش و ثبت اطلاعات کالاهای قابل فروش در بستر دیجی‌کالا ابراز امیدواری کرد با پیاده سازی فرآیندهای جدید خرید و به طبع آن سودرسانی فروشندگان در دیجی‌کالا با بهود قابل ملاحضه‌ای روبرو خواهد شد.

در بخش دیگری از این جلسه مشترک، پرسش و پاسخ‌های متقابل و سه جانبه میان مدیران دیجی‌کالا، تسکو و فروشندگان تسکو در فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا شکل گرفت که موضوعات و دغدغه‌های مختلف مورد بررسی و راهکارهای پیشنهادی ارائه شد.

اصلاح روند ارسال کالا و عودت کالاهای برگشتی، تغیر روند انبار گردانی، اصلاح اشکال فروش‌های مناسبتی در بستر دیجی‌کالا، انتخاب و پایش نمایندگان فروش در دیجی‌کالا و… از جمله موضوعات دیگری بود که در این جلسه هم اندیشی بررسی شد.

تسکو تولیدکننده محصولات جانبی کامپیوتر، موبایل و صوتی تصویری است که در آستانه بیستمین سالگرد تاسیس خود و همزمان با افتتاح فاز سوم کارخانه خود و افزایش ظرفیت تولید، به دنبال اصلاح و گسترش شکل فروش و خدمات رسانی به مشتریان این حوزه است.

نوشته گزارش اختصاصی آی‌تی‌رسان از اولین همایش هم‌اندیشی مشترک تسکو و دیجی‌کالا اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.