گزارش مالی جدید سونی از ادامه مشکلات تولید کنسول پلی‌استیشن ۵ حکایت دارد

شرکت سونی گزارش مالی جدید خود برای دوره 3 ماهه پایانی سال 2021 یا 3 ماهه سوم سال مالی 2021 را منتشر کرد. اعداد و ارقام اعلام شده توسط سونی از رشد 13 درصدی فروش کمپانی و افزایش 32 درصدی درآمد عملیاتی حکایت دارند. چنین رشدی در وهله نخست مدیون عملکرد واحد Motion Pictures و قراردادهای صدور مجوز برای فیلم‌های Spiderman: No Man Home و Venom: Let There Be Carnage and Seinfeld است.

کمپانی ژاپنی اعلام کرد که طی این مدت تنها 3.9 میلیون دستگاه کنسول پلی‌استیشن 5 را به فروش رسانده است. این رقم در مقایسه با میزان فروش کنسول در فصل تعطیلات 2020 و عدد پیش‌بینی شده توسط کارشناسان کمتر است.

عملکرد واحد ارتباطات موبایلی در حد فاصل ماه‌های اکتبر تا سپتامبر نیز چندان چشمگیر نبود و گزارشات از کاهش میزان فروش کمپانی و تعمیم این وضعیت به کل محصولات و سیستم‌های الکترونیکی سونی حکایت دارد.

هیروکی توتوکی؛ مدیر مالی شرکت سونی طی یک جلسه تحلیلی اینترنتی اعلام کرد که مردم خواهان خریداری کنسول PS5 هستند؛ اما شرکای سونی به‌دلیل ادامه بحران کمبود تراشه قادر به تامین قطعات مورد نیاز این کمپانی نیستند. تولیدکننده ژاپنی پیش‌بینی می‌کند که این مشکلات تا پایان 6 ماهه نخست سال 2022 ادامه پیدا کند. این موضوع موجب کاهش پیش‌بینی فروش برای سال مالی (حد فاصل ماه‌های آوریل 2021 تا مارس 2022) از 14.8 میلیون واحد به 11.5 میلیون واحد شد.

اکنون سونی در وضعیتی زیان‌ده سرگرم تولید و فروش کنسول PS5 است؛ در حالی‌که این زیان با فروش بازی‌ها و سایر سرگرمی‌ها جبران می‌شود. در این مدت، سود عملیاتی سرویس‌های شبکه و بازی 12 درصد افزایش یافت. چنین رشدی عمدتا مدیون نرم‌افزار‌های دیجیتالی و محتوای افزودنی است.

نوشته گزارش مالی جدید سونی از ادامه مشکلات تولید کنسول پلی‌استیشن 5 حکایت دارد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.