گوشی ال جی G6 ممکن است دارای اسکنر عنبیه چشم ادغام شده با دوربین جلو باشد

گوشی ال جی G6 ممکن است دارای اسکنر عنبیه چشم ادغام شده با دوربین جلو باشد

گوشی ال جی G6 ممکن است دارای اسکنر عنبیه چشم ادغام شده با دوربین جلو باشد.

تاکنون شایعات زیادی در مورد گوشی پرچمدار سال آینده شرکت ال جی شنیده ایم. شایعات مختلف از این خبر می دهند که ممکن است که شرکت کره ای ال جی، برای همیشه طراحی ماژولار خود را که از آن چندان هم استقبال نشد کنار بگذارد. همچنین گفته شده است که این شرکت قصد دارد تا برای گوشی ال جی G6 از یک پنل OLED خمیده مانند آنچه در گوشی های شرکت سامسونگ شاهد آن هستیم استفاده کند. علاوه بر این ها، ظاهرا شرکت ال جی قصد دارد در ال جی جی ۶ خود از سیستم پرداخت آنلاین اختصاصی شرکت خود هم رونمایی کند که رقیبان سرسختی از جمله اندروید پی (Android Pay) ، سامسونگ پی و اپل پی دارد. حالا اما می توانیم شایعه ی جدیدی را هم در مورد این گوشی برای شما مطرح کنیم که مربوط به دوربین جلوی این گوشی است.

در نمایشگاه Korea Electronics Show) KES)، شرکت ال جی از یک ماژول همه در یکی (All in one) که می توانست هم به عنوان دوربین و هم به عنوان اسکنر عنبیه چشم به کار رود، رونمایی کرد. گزارش شده است که شرکت ال جی توانسته است با تغییر “فیلترها” این محصول را تولید کند. اسکنر عنبیه چشم با پردازش چشم کاربر با نور مادون قرمز کنار آن کار می کند تا در نهایت عکس های دقیقی از عنبیه چشم کاربران تهیه کند. مادون قرمز کمک می کند تا کاربردهای پیچیده تری از این اسکنر ها مورد استفاده قرار بگیرند، برای مثال در شرایط نوری ضعیف می توان به کمک این اسکنر بیاید و یا در شناسایی رنگ چشم ها بسیار مفید واقع شود.

به عنوان نمونه گوشی گلکسی نوت ۷ دارای یک دوربین جلوی مجزا بود که تنها وظیفه اسکن عنبیه چشم کاربران را برعهده داشت. این دوربین بسیار حساس تر از دوربین مخصوص عکاسی تصاویر سلفی بود و قادر به برداشتن طول موج از طیف مادون قرمز است، این درحالی است که دوربین های معمولی در واقع به گونه ای ساخته می شوند تا نور مادون قرمز را فیلتر کنند که برخی اوقات باعث می شود با عکس های استاندارد تداخل داشته باشد. بر اساس گزارش های منتشر شده به نظر می رسد که شرکت ال جی به دنبال این است تا با ادغام این دو دوربین به وسیله دسته ای از مکانیزم های تغییر فیلترها که به یک دوربین معمولی اجازه می دهد هر زمان که نیاز بود نور مادون قرمز را هم مشاهده کند از نقاط قوت هر دو دوربین بهره ببرد.

رسیدن به چنین امکانی در ساخت گوشی های هوشمند خیلی هم دور از انتظار نیست؛ اما این اتفاق باعث می شود تا قیمت نهایی گوشی های هوشمند پایین بیاید و تکنولوژی های دوربین های دوگانه برای اسکنر عنبیه چشم که در برخی از گوشی ها به کار رفته است کوچک تر شود. بر اساس گزارش اخیر روزنامه کره ای Digital Times، سنسور چند کاره ی جدید شرکت ال جی مشخصات و اندازه کوچکی دارد، به طوری که در مقایسه با سنسورهای کنونی که با اندازه ی ۰.۴۷ سانتیمتر مربع هستند این سنسور تنها ۰.۳۶ سانتیمتر مربع فضا اشغال می کند.

 همانطور که گفتیم شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه شرکت ال جی قصد دارد تا در گوشی ال جی G6 از سیستم پرداخت آنلاین رونمایی کند. اکنون با خبر وجود اسکنر عنبیه چشم در این گوشی به نظر می رسد که این شایعه بیش از پیش رنگ واقعیت گرفته است. شرکت سامسونگ در حال حاضر تکنولوژی تشخیص عنبیه چشم را در سیستم پرداخت آنلاین خود یعنی سامسونگ پی (Samsung Pay) به عنوان راهی امن تر و راحت تر گنجانده است که تنها گوشی مشکل دار گلکسی نوت ۷ از آن پشتیبانی می کرد. به نظر می رسد که در آینده نزدیک، این تکنولوژی به عنوان یک استاندارد در صنعت موبایل تلقی شود و هر روز گوشی های هوشمند بیشتری از آن پشتیبانی کنند.

آیا ویژگی های مطرح شده به عنوان قابلیت های گوشی ال جی G6 شما را به خرید یکی از این پرچمداران ساخت شرکت ال جی متقاعد می کند؟

.

منبع : phoneArena

نوشته گوشی ال جی G6 ممکن است دارای اسکنر عنبیه چشم ادغام شده با دوربین جلو باشد اولین بار در تکرا - اخبار روز تکنولوژی پدیدار شد.