گوشی ها با نسخه اندروید ۷.۱ در نمایش اسکرین شات های ارسالی از آیفون با مشکل مواجه اند

نمایش اسکرین شات های ارسالی از آیفون

گوشی ها با نسخه اندروید ۷.۱ در نمایش اسکرین شات های ارسالی از آیفون با مشکل مواجه اند. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

تبادل اسکرین شات (screenshot) بین گوشی های پیکسل (Pixel) از شرکت گوگل و آیفون های جدید اپل مشکل جدیدی است که اخیرا توجه بسیاری را به سوی خود جلب کرده است. بررسی های انجام شده نشان داده اند که اسکرین شات هایی که از آیفون به گوشی های پیکسل فرستاده می شوند، در هنگام نمایش بر روی این گوشی ها ظاهرشان کاملا به هم ریخته و دارای نویز نیز هستند. این مشکل تنها بین این دو تلفن همراه و در این میان، تنها در هنگام ارسال اسکرین شات از آیفون به پیکسل (و نه بر عکس) مشاهده شده است.

بر اساس مباحث عنوان شده در انجمن بررسی محصولات گوگل، تمامی اسکرین شات های دریافتی از گوشی های آیفون، از روی هر نرم افزاری اعم از داخلی و خارجی، با گرافیک به هم ریخته به مقصد می رسند. این مسئله در مورد اسکرین شات های گرفته شده توسط خود سیستم عامل، پیام ها یا اپلیکیشن های شخص ثالث نیز صدق می کند.

گرچه طبق اظهارات فردی که نخستین بار به بروز چنین ایرادی اشاره داشت، این مشکل گوشی های آیفون ۶، آیفون ۶s و آیفون ۷ را در بر نمی گیرد. با این حال، بنا بر گفته برخی دیگر، گویا مواجهه با این مشکل در هنگام دریافت اسکرین شات از آیفون ۷ بر روی گوشی پیکسل نیز ملاحظه شده است.

نکته جالب توجه این است که ایراد مزبور حتی در زمانی که تلفن همراه در وضعیت اطمینان (حالت safe mode) قرار دارد که در آن تنها نرم افزارهای اولیه گوشی قابل مشاهده است، نیز رخ می دهد. این نکته نشان می دهد که اپلیکیشن های شخص ثالث و نسب شده دخالتی در بروز اشکال فوق ندارند.

علاوه بر آن گزارش شده است که در هنگام تبادل اسکرین شات ها بین دو مدل از گوشی های آیفون و یا با هر تلفن همراه دیگری که به اندروید ۷.۰ نوقا و یا نسخه های قدیمی تر مجهز شده باشد، بروز چنین ایرادی به چشم نمی خورد و چه بسا تصاویر در این موارد به صورت کاملا طبیعی نمایش داده می شوند. بنابراین می توان چنین نتیجه گرفت که مشکل به هم ریختگی اسکرین شات ها تنها به گوشی های پیکسل و اندروید ۷.۱ نوقا در مقابل آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس اختصاص دارد.

علت این امر باید در وجود نوعی ناسازگاری میان اندروید ۷.۱ نوقا و آیفون ۷ و ۷ پلاس باشد که امکان برقراری صحیح ارتباط را فراهم نمی سازد. این مشکل حتی به اپلیکیشنی که از آن برای فرستادن عکس ها استفاده می کنید نیز مرتبط نیست، لذا کنار گذاشتن آن ها و به کار گیری اپلیکیشن های دیگر نیز اثری در رفع این مشکل ندارد.

عده ای از کاربران گوشی های پیکسل گزارش داده اند که در برخی موارد تلفن های همراه آنان موفق به دریافت اسکرین شات های سالم و بدون نویز از گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس شده اند؛ اما در ادامه افزودند که چنین مواردی به ندرت و تنها در هنگام استفاده از اپلیکیشن اسپاتیفای (Spotify) ملاحظه شده است.

شرکت گوگل هنوز در خصوص این ماجرا اظهار نظری نکرده و تا آن زمان کاربرانی که تلفن های همراه آنان به نسخه اندروید ۷.۱ نوقا مجهز شده، می بایست با این مشکل مدارا کنند.

.

منبع : phoneArena

نوشته گوشی ها با نسخه اندروید ۷.۱ در نمایش اسکرین شات های ارسالی از آیفون با مشکل مواجه اند اولین بار در تکرا - اخبار روز تکنولوژی پدیدار شد.