گوشی پیکسل ۲ با قابلیت Active Edge و اندروید ۸٫۰٫۱ همراه خواهد شد

اسمارت‌فون پیکسل 2 توانسته گواهینامه FCC را دریافت کند و با نگاهی به جزییات منتشر شده در وب‌سایت FCC، درمی‌یابیم که بار دیگر گوگل برای ساخت نسل بعدی پرچمدار خود به کمپانی اچ‌تی‌سی اعتماد کرده و پیکسل 2 نیز قرار است در کارخانه‌ تایوانی‌ها تولید شود.

از دیگر مشخصات فاش شده درباره این تلفن‌ هوشمند می‌توان به بهره‌گیری از قابلیتی مشابه با Edge Sense و آنچه که پیش از این در گوشی HTC U11 دیده بودیم، اشاره کرد. با استفاده از این ویژگی، کاربر قادر است با فشردن لبه‌های موبایل به بخش‌های مختلفی دسترسی داشته باشد یا اپلیکیشن‌های از پیش تعیین شده را اجرا نماید. البته به‌نظر می‌رسد که گوگل آن چنان هم از نامی که اچ‌تی‌سی برای این توانایی انتخاب کرده، راضی نیست و این قابلیت در سری دوم گوشی‌های پیکسل، Active Edge یا لبه فعال نامیده شده است.

گوشی پیکسل 2 با قابلیت Active Edge و اندروید 8.0.1 همراه خواهد شد

براساس اسکرین‌شات‌های بالا که گفته می‌شود متعلق به پیکسل 2 هستند، این دستگاه به‌صورت پیش‌فرض با اندروید 8.0.1 عرضه خواهد شد. در تصاویر بالا نیز می‌توانید در زیر عبارت Languages, input and gestures قابلیت Active Edge را مشاهده کنید. احتمالا این غول جستجوی اینترنتی از این ویژگی برای فعال‌سازی گوگل اسیستنت استفاده خواهد کرد که باعث می‌شود با فشردن لبه‌ها، کاربران دسترسی سریع‌تری به این دستیار صوتی داشته باشند.

همچنین این اسکرین‌شات‌ها نشان می‌دهند که حدود 21 درصد از حافظه 64 گیگابایتی دستگاه توسط برنامه‌های پیش‌فرض اشغال شده و تقریبا 50 گیگابایت از این فضای ذخیره‌سازی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. می‌توان گفت که گوگل مدل‌های جدید گوشی‌های پیکسل را بر خلاف سال گذشته به حافظه‌ای 64 گیگابایتی مجهز ساخته و خبری از مدل 32 گیگابایتی این اسمارت‌فون نیست. ورژن مشخصات این دستگاه mw8998 است که اعلام می‌کند گوگل پردازنده اسنپدراگون 835 را به‌عنوان قلب‌تپنده این گوشی درنظر گرفته و باید افزود شماره مدل این گوشی نیز GO11A تعیین شده است. این شماره مدل نشان می‌دهد که پیکسل 2 توانسته تاییدیه اتحادیه Wi-Fi را هم دریافت کند.

نوشته گوشی پیکسل 2 با قابلیت Active Edge و اندروید 8.0.1 همراه خواهد شد اولین بار در پدیدار شد.