گوشی Essential به زودی رخ نشان می دهد؛ اندی روبین این بار با یک گوشی ماژولار قدرتنمایی می‌کند!

گوشی Essential به زودی رخ نشان می دهد؛ اندی روبین این بار با یک گوشی ماژولار قدرتنمایی می‌کند!
بیش از دو سال پس از ترک گوگل، اندی روبین خود را آماده می کند تا به زودی وارد صنعت پرمنفعت گوشی های هوشمند شود. او به زودی با یک گوشی ماژولار پا به عرصه جدیدی می گذارد.

اندی روبین خالق سیستم عامل اندروید است. او قصد دارد تا با پس زمینه فکری و تجربی خود در نرم افزار، کسب و کار جدیدی در حوزه هوش مصنوعی راه اندازی کند. یک دستگاه سخت افزاری مصرفی!

او برای رسیدن به این هدف یک تیم ۴۰ نفره از مهندسین اپل و آلفابت (کمپانی مادر گوگل) را دور هم جمع کرده است. اندی روبین خود را آماده می کند تا کمپانی جدید خود با نام اسنشیل (Essential ) را معرفی کند. کمپانی جدیدی که خود به عنوان مدیر اجرایی، سکان آن را در دست دارد.

گفته می شود که این کمپانی پلتفرمی را طراحی کرده که دستگاه های متعددی را به یکدیگر گره خواهد زد. کمپانی Essential  بر روی مجموعه ای از محصولات سخت افزاری مصرفی مانند گوشی های موبایل و خانه های هوشمند تمرکز خواهد کرد.

محور اصلی این کمپانی بر روی گوشی های هوشمند بالا رده با نمایشگر های بزرگ لبه به لبه ای می چرخد که فاقد یک قاب محیطی باشد. فرد مطلعی می گوید که روبین در نمایشگاه CES 2017 با مدیران برخی از اپراتورهای بزرگ آمریکایی از جمله اسپرینت، در خصوص گوشی های هوشمند مذاکراتی را انجام داده است.

اندی روبین مجوز ثبت کمپانی Essential Products را در نوامبر ۲۰۱۵ به دست آورد و در اواخر ۲۰۱۶ در اداره ثبت علائم تجاری و ثبت اختراع ایالات متحده، نام Essential را با عنوان سازنده گوشی های هوشمند، تبلت ها، نرم افزارهای کامپیوتری برای تلفن های موبایل را به ثبت رساند. در میان تمامی این محصولات و خدمات قابل توجه، معلوم نیست که این دستگاه ها به سیستم عامل اندروید مجهز باشند.

در حالی که گوشی Essential هنوز در مرحله ساخت نمونه های اولیه قرار دارد؛ اما هدف روبین رسیدن به بالاترین جایگاه بازار گوشی های هوشمند است، جایی که آیفون های اپل و گوشی های بالا رده سامسونگ در آنجا قرار گرفته اند.

اندی روبین در سال ۲۰۰۵ اندروید را به گوگل فروخت. او هشت سال از عمر خود را در راس گوگل گذراند و پروژه کوچک نرم افزاری خود را تبدیل به بزرگترین پلتفرم موبایلی در جهان کرد. اندی روبین قبل از ترک گوگل در سال ۲۰۱۴ به تقاضای خود به بخش رباتیک گوگل رفت و پس از آن یک استارتاپ را با نام Playground Global راه اندازی کرد که مبتنی بر هوش مصنوعی، رباتیک و پروژه های واقیت افزوده بود.

اندی روبین معتقد است که تحولات عظیم در صنعت هوش مصنوعی به شکلی مواج اتفاق می افتد. هر ۱۰ تا ۱۲ سال یکبار پلفرم های جدیدی متولد می شوند. او این حرف ها را در کنفرانس تکنولوژی بلومبرگ در ماه ژوئن گذشته گفت و افزود:

پلتفرم بعدی چه خواهد بود؟ این پلتفرم جدید می تواند درباره سیستم هوش مصنوعی باشد

 یک فرد مطلع می گوید که حداقل یکی از نمونه اولیه های گوشی Essential دارای نمایشگری بزرگتر از آیفون ۷ پلاس اپل (۵.۵ اینچ) است؛ اما به دلیل نبود حاشیه دور قاب، به طور کلی کوچکتر دیده می شود. این فرد می گوید که با نمایشگر این دستگاه به مانند آیفون اپل می توان سطوح مختلفی از فشار را تجربه کرد.

یکی از مهندسین این کمپانی می گوید که اندی روبین در حال توسعه یک کانکتور اختصاصی برای گوشی هی هوشمند جدید خود است که اساسا دو وظیفه مهم را بر عهده دارد. شارژ باتری از این کانکتور صورت گرفته و در ضمن گسترش قابلیت های گوشی در طول زمان نیز از طریق همین کانکتور صورت می گیرد.

در واقع گوشی اسنشیل یک گوشی ماژولار خواهد بود. اتصال مغناطیسی کانکتور اجازه می دهد تا لوازم جانبی ضروری و ویژگی های جدید به آن اضافه شده و آن را ارتقا دهند. به عنوان مثال این تیم اکنون مشغول کار بر روی یک دوربین کروی شکل است که با اضافه شدن به پلتفرم این گوشی ماژولار می تواند عکس هایی ۳۶۰ درجه ای بگیرد.

اندی روبین قصد دارد که گوشی هوشمند جدید خود را در اواسط امسال و با قیمتی نزدیک به گوشی آیفون ۷ (۶۴۹ دلار) راهی بازار کند.

.

منبع: bloomberg

نوشته گوشی Essential به زودی رخ نشان می دهد؛ اندی روبین این بار با یک گوشی ماژولار قدرتنمایی می‌کند! اولین بار در تکرا - اخبار روز تکنولوژی پدیدار شد.