گوگل احتمالا در حال کار بر روی پیکسل‌بوک جدید با صفحه نمایش ۴K است

پیکسل‌بوک یکی از زیبا‌ترین محصولات ساخت گوگل است و البته از گران‌ترین‌ها نیز محسوب می‌شود. در حالی که تنها حدود شش ماه از عرضه این محصول می‌گذرد، خبر رسیده که شرکت گوگل قصد دارد نسخه بعدی آن را نیز تولید و روانه بازارها کند.

یکی از کاربران سایت ردیت موفق به پیدا کردن کدی در سیستم‌عامل کرومیوم شده که به یک دیوایس کروم جدید با اسم رمز اطلس اشاره دارد. رزولوشن نمایشگر این دستگاه ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل ذکر شده است. هرچند که در این کدها به طور مستقیم نامی از پیکسل‌بوک برده نشده اما این کیفیت بالای صفحه نمایش برای محصولات موجود گوگل غیر عادی است. نمونه کنونی دارای صفحه‌نمایشی ۱۲.۳ اینچی با وضوح تصویر ۲۴۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است. پس وجود یک جانشین با صفحه نمایش با کیفیت‌تر برای آن دور از ذهن نیست.

این احتمال نیز وجود دارد که گوگل فعلا در حال ساخت نسخه بعدی پیکسل‌بوک نبوده و این دیوایس ناشناس متعلق به یک شرکت دیگر باشد. با این وجود، علاقه‌مندان به پیکسل‌بوک مطمئنا به داشتن مدل جدیدتر با صفحه نمایش ۴K پاسخ منفی نخواهند داد و حتی مایلند که این نمایشگر قابل جدا شدن نیز باشد تا همانند تبلت تحت سیستم‌عامل کروم ایسر یعنی کروم‌بوک تب ۱۰ بتوان از آن راحت‌تر استفاده کرد. البته جای یک حسگر اثر انگشت در پیکسل‌بوک کنونی خالی است که انتظار داریم گوگل به این مورد نیز توجه داشته باشد.

نوشته گوگل احتمالا در حال کار بر روی پیکسل‌بوک جدید با صفحه نمایش ۴K است اولین بار در پدیدار شد.