گوگل از اندروید ۱۲ گو ادیشن با عملکرد هوشمندتر و سریع‌تر از نسل قبلی رونمایی کرد

امروز شرکت گوگل از سیستم‌عامل اندروید 12 گو ادیشن رونمایی کرد. این نسخه جدیدترین ورژن از سیستم‌عامل موبایلی شرکت گوگل است که مشخصا برای دستگاه‌های ارزان‌قیمت و پایین‌رده‌ که فاقد توان پردازشی کافی و سخت‌افزار قدرتمند هستند؛ طراحی شده است. امروزه بیش از 200 میلیون کاربر از یک هندست مجهز به اندروید گو استفاده می‌کنند و گوگل وعده داده که ورژن جدید این سیستم‌عامل تجربه‌ای سریع‌تر، هوشمندانه‌تر و سازگارتر با حریم خصوصی را برای کاربران رقم خواهد زد.

سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها روی گوشی‌های مجهز به اندروید 12 گو ادیشن در مقایسه با ورژن‌های پیشین اندروید گو حداکثر 30 درصد افزایش یافته است. بعلاوه انیمیشن‌ها نیز به شکلی روان‌تر نمایش داده می‌شوند. همچنین ابزار Android 12 SplahScreen API نیز در ویرایش جدید سیستم‌عامل گنجانده شده است. این مشخصه به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا در زمان بارگذاری برنامه‌ها، جلوه‌های بصری فوق‌العاده‌ای را برای کاربران رقم بزنند.

اندروید 12 گو ادیشن با هایبرنیت کردن برنامه‌هایی که برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار نگرفته‌اند؛ به افزایش شارژدهی باتری و صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی دستگاه کمک می‌کند. در صورت انجام این کار، مراتب به کاربر اطلاع‌رسانی می‌شود. همچنین اپلیکیشن به‌روزرسانی شده Files Go به کاربران امکان می‌دهد تا فایل‌های حذف شده خود را ظرف مدت 30 روز پس از حذف آن‌ها، بازیابی نمایند. بنابراین شما می‌توانید فایل‌های بلا استفاده که اشغال فضای حافظه توسط آن‌ها را غیر ضروری می‌دانید؛ با اطمینان خاطر از روی دستگاه پاک کنید.

هایبرنیت شدن برنامه‌ها روی اندروید 12 گو ادیشن

صفحه برنامه‌های اخیرا استفاده شده (Recent Apps) در اندروید 12 گو ادیشن امکان گوش دادن کاربر  به اخبار و ترجمه محتوای روی نمایشگر به زبان دلخواه وی را فراهم می‌کند. موضوع عجیب اینکه مشخصه‌های مذکور در ورژن استاندارد اندروید 12 گنجانده نشده‌اند؛ در حالی‌که وجود آن‌ها ظاهرا برای کلیه کاربران بسیار مفید خواهد بود. البته با وجود ابزارهای Nearby Share و Google Play شما قادر به اشتراک‌گذاری مستقیم اپلیکیشن‌ها با دستگاه‌های مجاور و صرفه‌جویی در حجم مصرف بسته دیتا خواهید بود. از جنبه قابلیت‌های اشتراک‌گذاری نیز سیستم‌عامل اندروید 12 گو ادیشن به شما امکان می‌دهد تا پیش‌ از اشتراک‌گذاری دستگاه خود به آسانی به پروفایل مهمان تغییر وضعیت داده و پس از پایان استفاده کاربر مخاطب از دستگاه، پروفایل را ریست نمایید. به منظور تسهیل این فرآیند، پروفایل‌ها مستقیما روی لاک اسکرین قابل دسترس خواهند بود.

داشبورد جدید حریم خصوصی در اندروید 12 برای سیستم‌عامل ورژن گو نیز به‌کار گرفته شده است. بدین‌ترتیب کاربران سریعا می‌توانند به اسامی برنامه‌هایی با قابلیت دسترسی به داده‌های حساس مطلع شوند. نشانگر حریم خصوصی در نوار وضعیت نیز قابل رویت بوده و زمان استفاده برنامه‌ها از میکروفون یا دوربین دستگاه را به کاربران اطلاع‌رسانی می‌کند. مجوزهای موقعیت مکانی تقریبی یکی دیگر از مشخصه‌های اصلی اندروید 12 است که در نسخه گو نیز قابل دسترس خواهد بود.

دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید 12 گو ادیشن در سال 2022 از کلیه امکانات فوق بهره‌مند خواهند شد.

نوشته گوگل از اندروید 12 گو ادیشن با عملکرد هوشمندتر و سریع‌تر از نسل قبلی رونمایی کرد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.