گوگل از برنامه جدید خود برای افزایش سرعت مرورگر در موبایل‌ها رونمایی کرد

 

همانند سایر کمپانی‌ها، گوگل نیز در صدد است تا برای ارتقا مرورگری وب در موبایل گام‌هایی را بردارد. امروز این کمپانی از فناوری جدید خود در این زمینه با نام Accelerated Mobile Pages که به صورت اختصار AMP نامیده می‌شود، پرده برداشت.

Accelerated-Mobile-Pages

این سیستم در حقیقت برای نبرد با عوامل کاهش‌دنده سرعت در مرور صفحات اینترنتی موبایل عرضه شده است. البته گوگل برای تحقق این موضوع با برخی ناشران نیز همکاری می‌کند که می‌توان به گاردین، واشینگتن پُست، BuzzFeed، Vox Media و The Verge اشاره کرد. البته شما نیز می‌‌توانید نسخه آزمایشی این سرویس را از طریق لینک زیر تست کنید:

Accelerated Mobile Pages

گوگل در این سیستم سعی کرده تا اغلب عوامل کاهش دهنده سرعت را از بین ببرد و کَش‌ها نیز هوشمندانه‌تر ذخیره شوند. اگر این سیستم، عملی شود، کاربران مرور سبک‌تر و البته سریع‌تر از صفحات را در گوشی تجربه خواهند کرد. Richard Gingras، رئیس بخش اخبار گوگل می‌گوید:

ما اینجاییم چون عاشق وب هستیم و فکر می‌کنیم که وب می‌تواند بهتر از شرایطی باشد که اکنون است. ما می‌توانیم وب را دوباره عالی کنیم.

این سیستم در حال حاضر به صورت پیش‌نمایش است. فیس‌بوک نیز چندی پیش از سرویسی تحت عنوان Instant Articles رونمایی کرد که به ناشران امکان این را می‌داد که مطالب خود را به صورت مستقیم در فیس‌بوک منتشر کنند تا سریع‌تر کاربران به آن‌ها دسترسی داشته باشند و البته تبلیغات نیز ساده‌تر باشد. Apple News نیز سرویس دیگری است که به ناشران امکان ارایه سریع‌تر اخبار و… را می‌دهد.

با وجود اینکه در حال حاضر بسیاری از سرویس‌های اینترنتی از طریق تبلیغات درآمد کسب می‌کنند، اما گوگل اعلام کرده است که به رونق سرویس جدید خود اهمیتی نمی‌دهد و تنها در جهت اینترنت باز‌تر گام بر می‌دارد و گویا شاهد تبلیغات در این سرویس نخواهیم بود. فعلا باید منتظر بمانیم تا AMP دوره آزمایشی خود را پشت سر بگذارد.

نوشته گوگل از برنامه جدید خود برای افزایش سرعت مرورگر در موبایل‌ها رونمایی کرد اولین بار در -آی‌تی‌رسان پدیدار شد.