گوگل تبلت Pixel C را معرفی کرد

 

gsmarena_003

همانطور که خبرهایش به گوش شما هم رسیده خط تولید تلفن‌های نکسوسی جدید گوگل به راه افتاده است و نوبتی هم که باشد، نوبت یک تبلت قدرتمند و خوش‌ساخت است. به‌نظر می‌رسد گوگل این‌بار نیز توانسته تا با همکاری نزدیک با بزرگان بازار گجت‌های هوشمند، بار دیگر محصولات باکیفیتی را عرضه کند که وجه اشتراک همه آن‌ها این است که می‌خواهند تجربه‌ای اصیل از کار با سیستم‌عامل اندروید و سرویس‌های گوگل را به کاربر ارایه کنند.

ساخت تمام این گجت‌ها با نظارت مستقیم گوگل و از ابتدا تا انتهای کار صورت می‌گیرد. جدیدترین سری از محصولات گوگل نیز که به تازگی معرفی شده‌اند، مجموعه‌ای هستند که برای اولین‌بار از جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل محبوب اندروید یعنی نسخه 6.0 بهره می‌برند که تبلت Pixel C نیز از این گروه است. همانطور که از اسمش هم پیداست، این تبلت حاصل تلاش تیم توسعه‌دهندگان کروم‌بوک پیکسل است؛ پس باید انتظار داشته باشیم جدیدترین و هیجان‌انگیزترین قابلیت‌ها را در آن ببینیم.

gsmarena_002

تبلت پیکسل با مشخصات سخت‌افزاری پیشرفته خود آمده تا با بزرگان بازار تبلت‌ها رقابت کند. این تبلت 10.2 اینچی رزولوشنی برابر با 2560×1800 پیکسل دارد که تراکم پیکسلی 308 پیکسل در هر اینچ را به ارمغان می‌آورد. پردازنده قدرتمند چهارهسته‌ای مدل Tegra X1 ساخت کمپانی Nvidia در کنار چیپ گرافیکی Maxwell و همچنین 3 گیگابایت حافظه رم، نوید این را می‌دهد که Pixel C از پس سنگین‌ترین وظایف نیز به‌راحتی برخواهد آمد.

همچنین پورت USB از نوع Type-C نیز در این تبلت قرار گرفته است.

gsmarena_005

تبلت پیکسل با سخت‌افزار قدرتمند و قابلیت‌های فراوان خود برای افراد حرفه‌ای نیز انتخاب مناسبی است و شاید به همین دلیل است که گوگل تصمیم گرفت تا یک کیبورد فیزیکی نیز برای آن طراحی کند. این کیبورد به‌راحتی با تبلت جفت می‌شود و مثل یک کیف آن را در بر می‌گیرد و هنگام اتصال به‌ آن نیز خودبه‌خود شروع به شارژ شدن می‌کند؛ پس لازم نیست نگران حمل یک گجت دیگر در کنار تبلت‌تان باشید.

gsmarena_004

Pixel C قیمتی معادل با 499 دلار برای مدل 32 گیگابایتی دارد که مدل 64 گیگابایتی آن نیز با 599 دلار در دسترس خریداران است. متاسفانه کیبورد این تبلت همراه با آن عرضه نمی‌شود و باید برای داشتنش 149 دلار به‌صورت جداگانه پرداخت کنید.

هنوز تاریخ رسمی برای شروع فروش این تبلت مشخص نشده اما گوگل قول داده تا قبل از تعطیلات فروش آن را آغاز کند.

نوشته گوگل تبلت Pixel C را معرفی کرد اولین بار در -آی‌تی‌رسان پدیدار شد.