گوگل تولید دستگاه‌های پیکسلی خود را به خاک ویتنام منتقل خواهد کرد

نشریه نیویورک تایمز در گزارش جدید خود به بررسی رویکرد برخی شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری و چگونگی جابه‌جایی تولید محبوب‌ترین فناوری‌های روز جهان از چین به ویتنام پرداخته است. در این گزارش به اسامی شرکت‌های گوگل، اپل و مایکروسافت اشاره شده است.

نیویورک تایمز طی یادداشتی اعلام می‌کند: “گوگل بخشی از جدیدترین دستگاه‌های پیکسلی خود را در خاک ویتنام تولید خواهد کرد.” نیویورک تایمز با استناد به اظهارات افراد آگاه از برنامه‌های گوگل ادعا کرده که غول جستجوگر قصد دارد تا مونتاژ گوشی‌های پیکسلی خود را از کارخانجات فاکسکان در جنوب چین به ویتنام منتقل نماید. بدین‌ترتیب تولید سری پیکسل 7 در خاک ویتنام آغاز خواهد شد.

بر اساس گزارشات، گوگل پیش‌بینی کرده که ویتنام نیمی از گوشی‌های پیکسلی پیشرفته در سال آینده را تولید نماید. گوگل یک دستگاه تاشو جدید را در دست تولید دارد و این محصول احتمالا در سال 2023 عرضه می‌شود. همچنین این اسمارت‌فون احتمالا کماکان در خاک چین تولید خواهد شد. به باور برخی کارشناسان، فناوری‌های پیشرفته نمایشگر و لولا ایجاب می‌کنند که تولید گوشی پیکسلی تاشو در مکانی نزدیک‌تر به تامین‌کنندگان کلیدی در چین انجام شود.

گزارش منتشر شده در اوایل ماه آگوست نشان داد که گوگل تولید دستگاه‌های جدید خود جهت عرضه در 3 ماهه چهارم سال 2022 را به شرکت فاکسکان واگذار نموده است. اما این موضوع با چشم‌انداز نشریه نیویورک تایمز برای سال 2023 همخوانی ندارد. گوشی پیکسلی تاشو گوگل احتمالا با نام تجاری پیکسل نوت‌پد روانه بازار شده و بر اساس شایعات یک گجت گران‌قیمت به‌شمار خواهد رفت

تصویر پیکسل 7 پرو، پیکسل 7 و ساعت هوشمند پیکسل واچ 

اگرچه گوگل خبر عرضه گوشی پیکسلی تاشو آینده خود را هنوز مورد تائید قرار نداده است؛ اما گزارشات و شایعات نشان می‌دهند که معرفی این گجت بارها به تعویق افتاده است. شیوع فراگیر ویروس کرونا در چین یکی از عوامل بزرگ اختلال در زنجیره تامین محسوب می‌شود. اجرای مکرر قوانین قرنطینه موجب بروز تاخیر در فرآیند تولید شد و بر فروش شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری تاثیر منفی گذاشت.

تصویر غیررسمی از دستگاه پیکسلی تاشو گوگل 

بخش کوچکی از آی‌فون‌‌های سال 2022 اپل در هندوستان تولید خواهند شد. این در حالیست که اپل پیش‌تر تولید آی‌پد و اسمارت‌واچ‌های خود در خاک ویتنام را آغاز کرده است. فهرست درخواست‌های اخیر اپل از 200 تامین‌کننده برتر نشان می‌دهد که حدودا 10 درصد از آنها دارای کارخانه‌هایی در ویتنام هستند. به‌نظر می‌رسد که اپل به منظور ارزیابی توانایی خود برای تولید آی‌فون‌ در هندوستان بخشی از تولید کلی آی‌فون‌‌ها را به خاک این کشور منتقل خواهد کرد.

رندرهای منتشر شده از آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس 

نوشته گوگل تولید دستگاه‌های پیکسلی خود را به خاک ویتنام منتقل خواهد کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.