گوگل قابلیت Ok Google را در کروم غیر فعال می‌کند!

 

همان طور که می‌دانید، کمپانی گوگل بعد از دستیار صوتی اپل با نام سیری، دستیار خود را به سیستم عامل اندروید تحت عنوان گوگل Now افزود که در آن کاربران می‌توانستند با گفتن Ok Google دستیار صوتی را برای دریافت دستورات خود آماده کنند. مدتی بعد این قابلیت به مرورگر کروم در دسکتاپ آمد و از طریق آن کاربران می‌توانستند در صفحه اصلی گوگل با گفتن برای مثال Ok Google … cats wearing party hats، گربه‌هایی را جستجو کنند که کلاه مجلسی بر سر خود گذاشته‌اند.

Chrome

اما گویا کمپانی گوگل تصمیم دارد این قابلیت را از مرورگر کروم در دسکتاپ‌ها حذف کند. کاری نمی‌شود کرد، این سیاست گوگل است که هر وقت قابلیتی به اندازه کافی محبوب نشد، آن را غیر فعال کرده و بر روی پروژه دیگری متمرکز می‌شود. بر این اساس کمپانی گوگل تصمیم دارد در یکی از نسخه‌های 46 کروم، قابلیت Ok Google را از ویندوز، OS X و لینوکس غیر فعال کند.

OK-Google

گوگل اغلب سرویس‌های بسیار خوبی را برای کاربران خود به صورت رایگان ارایه می‌دهد اما در مقابل اگر بازخورد مناسب را نداشته باشند، بعد از مدتی غیر فعال می‌شوند. اکنون گویا در خصوص Ok Google نیز چنین شرایطی برقرار بوده است.

البته باید بدین نکته نیز توجه کرد که قابلیت مذکور به صورت کامل در کروم غیر فعال نشده است و کاربران قادر خواهند بود تا با رفتن به صفحه اصلی گوگل از آن استفاده کنند اما دیگر راحتی دستیاری نظیر کورتانا در مایکروسافت و گوگل Now در اندروید را ندارد. البته شایعات حاکی از آن هستند که قابلیت مذکور در آینده به صورت یک افزونه دوباره به کروم باز خواهد گشت.

نوشته گوگل قابلیت Ok Google را در کروم غیر فعال می‌کند! اولین بار در -آی‌تی‌رسان پدیدار شد.