گوگل می‌تواند موارد مهم را برایتان به حافظه بفرستد (آموزش فعال‌سازی)

گوگل می‌تواند موارد مهم را برایتان به حافظه بفرستد (آموزش فعال‌سازی)

شما چگونه از موارد مهمی که ممکن است فراموش شوند، محافظت می‌کنید؟ برخی به حافظه‌شان اتکا می‌کنند و بعضی هم ترجیح می‌دهند آن‌ها را یادداشت نمایند. اپلیکیشن‌های زیادی هم وجود دارند که این کار را برای شما انجام می‌دهند، مانند Evernote و Trello.

اما یکی از ویژگی‌های جذاب اپلیکیشن گوگل، یه خاطر سپردن مواردی است که شما می‌خواهید. این ویژگی Google Assistant نام دارد، دستیار صوتی که اکنون در گوشی‌های هوشمند اندرویدی جدید وجود دارد. اگر هم گوشی شما این اپلیکیشن را ندارد، می‌توانید به سراغ Google Allo بروید که برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS در دسترس است.

اجازه دهید گوگل کارهای شما را به خاطر بسپارید

برای شروع, عبارت «Ok Google» را بگویید تا Google Assistant فعال شود، سپس بگویید «Remember». بعد از آن عبارت موردنظر خود را به گوگل بگویید تا به خاطر بسپارد. مانند:

به یاد بسپار که رنگ موردعلاقه من آبی است.

به یاد بسپار که کد ثبت‌نام من Z1234 است.

به یاد بسپار که خودروی خود را در خیابان دوم پارک کرده‌ام.

به یاد بسپار که کد عبور اتاق هتل من 6666 است.

بعد از این، می‌توانید در هر زمانی Google Assistant را فعال کرده و موارد ذخیره‌شده را از او بپرسید.

چگونه از گوگل درباره موارد ذخیره‌شده سؤال کنیم؟


می‌توانید به گوگل بگویید «?What did I say about my favorite color (من درباره رنگ مورد علاقه‌ام چه چیزی گفته بودم؟)» یا اینکه «What is my registration number (کد ثبت‌نام من چیست؟)» اگر گوگل قادر به فهمیدن سؤال شما و پاسخ به آن نبود، می‌توانید بگویید «What did I ask you to remember (از تو درخواست کرده بودم که چه چیزی را به خاطر بسپاری؟)». در این صورت گوگل 5 مورد آخری را که به او برای یاد سپردن گفته بودید، به شما نمایش می‌دهد.

چگونه حافظه گوگل را پاک‌سازی کنیم؟

اگر فهرست امور شما در حال طولانی شدن است، می‌توانید با استفاده از صدای خود، به گوگل دستور پاک‌سازی حافظه را بدهید. می‌توانید بگویید: «Forget what I said about my favorite color (آنچه درباره رنگ مورد علاقه‌ام گفته بودم، فراموش کن.)» و یا اینکه بگویید: «What did I ask you to remember (از تو درخواست به خاطر سپاری چه چیزی را کرده بودم؟» سپس گزینه Forget#  (از یاد بردن) را انتخاب نمایید تا فهرست امور شما از حافظه گوگل پاک شود.

نوشته گوگل می‌تواند موارد مهم را برایتان به حافظه بفرستد (آموزش فعال‌سازی) اولین بار در پدیدار شد.