گوگل و بهبود قابلیت Multi Tasking در اندروید N

کنفرانس I/O گوگل دیشب برگزار شد. به نظر می‌رسد که تم این کنفرانس «کارهای بیشتری با گوشی خود انجام بده» است. اپلیکیشن پیام‌سان Allo یکی از اپلیکیشن‌هایی است که به این تم واقعیت می‌بخشد. حالا گوگل بهبودهایی در ویژگی چندکاره اندروید N داده است.

اولین تغیر افزودن گزینه Clear all است که به‌راحتی می‌توانید تمام اپلیکیشن‌ها را ببندید. بعلاوه، اندروید N اگر پس از مدتی از اپلیکیشنی استفاده نکنید،‌ آن را به طور اتوماتیک می‌بندد. ویژگی دیگر Quick Switch است که با دو بار لمس آن، به آخرین اپلیکیشنی که استفاده کرده‌اید، می‌روید.

قابلیت دیگر، حالت Multi Window است که فعلا فقط برای تلویزیون اندروید فعال است. این قابلیت این اجازه را می‌دهد که ویدئویی را که تماشا می‌کنید، کوچک کنید و در حالی که ویدئو هنوز در حال نمایش است با رابط کاربری کار کنید.

یکی دیگر از امکاناتی که بهبود یافته است، نوتیفیکیشن‌ها است. در اندروید N می‌توانید مستقیما و بدون آنکه وارد اپلیکیشن مخصوص شوید، پیام‌ها را پاسخ دهید. البته این امکان نیز وجود دارد که نوتیفیکیشن‌های یک اپلیکیشن را کاملا غیر فعال کنید. برخی از سازندگان گوشی‌های اندرویدی این ویژگی را به گوشی‌های خود افزوده‌اند، اما این در خود سیستم عامل اندروید است.

نوشته گوگل و بهبود قابلیت Multi Tasking در اندروید N اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.