گوگل پس از عرضه اندروید ۱۱ برای تلفن‌های پیکسل ۲ پشتیبانی از آن‌ها را متوقف می‌کند

اندروید 11 پیکسل 2

زمانی که شرکت گوگل اسمارت‌فون‌های سری پیکسل 2 را معرفی کرد، وعده داد که این تلفن‌ها بروزرسانی‌های اصلی سیستم‌عامل را تا دو سال دریافت می‌کنند. با این حال، گوگل اندروید 10 را برای نسل اول هندست پیکسل عرضه کرد و بسیاری از افراد معتقد بودند که پیکسل 2 نیز سومین آپدیت اصلی را دریافت می‌کند. پیش‌بینی کاربران به واقعیت رسید و گوگل در سال گذشته بروزرسانی اندروید 10 را برای تلفن‌های سری پیکسل 2 منتشر کرد. گوگل پیش از این هم پا را فراتر گذاشت و اعلام کرد نسخه پیش‌نمایش اندروید 11 را که مخصوص توسعه‌دهندگان بود را در دسترس کاربران این تلفن‌ها قرار می‌دهد.

هم‌اکنون در تازه‌ترین کامنت‌های اعلام شده در پروژه متن باز اندروید (AOSP) مشاهده شده است که سیستم‌عامل اندروید 11 به عنوان آخرین بروزرسانی نرم‌افزاری برای تلفن‌های سری پیکسل 2 منتشر خواهد شد. بنابراین، گوگل پس از انتشار این آپدیت پشتیبانی خود از نسل دوم پیکسل‌ها را متوقف می‌کند. هر چند، احتمال می‌رود که پس از انتشار رسمی آپدیت اندروید 11 برای گوشی‌های پیکسل 2 چند پچ امنیتی به منظور رفع مشکلات و نقاط ضعف امنیت دستگاه منتشر شود.

هم‌چنین، در کامنت‌های AOSP به این موضوع اشاره شده است که تلفن جدید پیکسل 4a به همراه سیستم‌عامل اندروید 10 معرفی خواهد شد. در نتیجه، ما انتظار داریم که این تلفن تا سال 2023 میلادی (یا قبل از آماده‌ شدن گوگل برای عرضه اندروید 14)، بروزرسانی‌های اصلی گوگل را دریافت کند. با این حال، برخی از کاربران اعتقاد دارند که گوگل برای انتشار آپدیت‌های اصلی عملکرد بسیار خوبی داشته و احتمال می‌رود که پیکسل 4a نیز تا چند سال بیشتر از زمان مورد انتظار ما آپدیت‌های نرم‌افزاری مختص به خود را دریافت کند.

جدای از موارد مطرح شده، پس از این که چندین ماه از انتشار اخبار و شایعات درباره تلفن جدید پیکسل 4a می‌گذرد، گوگل در تاریخ 3 اوت (13 مرداد) این تلفن را معرفی خواهد کرد. اطلاعات و جزییات این هندست نیز قبلا در وب‌سایت آی‌تی‌رسان منتشر شده است.

نوشته گوگل پس از عرضه اندروید 11 برای تلفن‌های پیکسل 2 پشتیبانی از آن‌ها را متوقف می‌کند اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.