گوگل پیکسل واچ از تراشه قدیمی اگزینوس سامسونگ استفاده می‌کند

شرکت گوگل ضمن برگزاری کنفرانس Google I/O طی سال جاری، خبر توسعه یک اسمارت‌واچ را تائید و اعلام کرد که این گجت ظرف مدت چند ماه آینده عرضه خواهد شد. با این‌حال غول جستجوگر به جزئیات مربوط به ساعت هوشمند خود اشاره چندانی نکرد. در نتیجه سوالات زیادی بدون پاسخ باقی ماندند.

اکنون منابع خبری مرتبط با وبسایت 9to5Google ادعا می‌کنند که این اسمارت‌واچ از تراشه اگزینوس 9110 استفاده خواهد کرد. جهت اطلاع بایستی خاطرنشان کرد که این تراشه محصول سال 2018 بوده و مجهز به 2 هسته پردازشی کورتکس A53 با معماری 10 نانومتری است. تراشه اگزینوس W920 جایگزین جدید این نیمه‌هادی به‌شمار رفته و توان پردازشی سری گلکسی واچ 4 را تامین می‌کند. این تراشه از فرآیند 5 نانومتری با کارآیی بسیار بالاتر بهره گرفته و مجهز به هسته‌های کورتکس A55 بسیار قدرتمندتر است.

اکنون این پرسش در ذهن مطرح می‌شود که چرا گوگل برای اسمارت‌واچ سال 2022 خود از سخت‌افزاری قدیمی بهره گرفته است؟ بر اساس اعلام منابع خبری، غول جستجوگر از چند سال قبل روی توسعه پیکسل واچ کار کرده و تمامی فرآیند توسعه بر پایه تراشه قدیمی‌تر پیش رفته است؛ لذا استفاده از یک پلتفرم جدیدتر برای این اسمارت‌واچ موجب ایجاد تاخیری مضاعف در معرفی آن می‌شد. بعلاوه سامسونگ احتمالا هنوز تراشه اگزینوس W920 خود را در اختیار شرکت‌های ثالث قرار نداده و مشخص نیست که گوگل چه زمانی مجاز به استفاده از این نیمه‌هادی خواهد بود.

نوشته گوگل پیکسل واچ از تراشه قدیمی اگزینوس سامسونگ استفاده می‌کند اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.