گوگل پیکسل XL زیر تیغ کالبدشکافی تیم iFixit رفت

گوگل پیکسل XL زیر تیغ کالبدشکافی تیم iFixit رفت

ممکن است که گوگل پیکسل XL به تازگی رونمایی و معرفی شده باشد اما تیم iFixit به مانند همیشه در کوتاه‌ترین زمان ممکن، کالبدشکافی خود روی این محصول را انجام داده‌اند. این عملیات، نشان می‌دهد که قطعات ماژولار زیادی در طراحی گوگل پیکسل XL در نظر گرفته شده است که به صورت تئوری، این موضوع باعث می‌شود تا روند تعمیر این محصول آسان و سریع باشد.

مسئولان iFixit دریافتند که قطعاتی مانند دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی، میکروفون و پورت USB-C گوگل پیکسل XL به آسانی از روی پردازنده جدا می‌شوند. این بدین معنی است که قطعات اشاره شده در صورت ایجاد مشکل، به راحتی قابل تعویض است. همچنین آنها اعلام کردند که باتری دستگاه نیز در محل خوبی قرار گرفته و خارج کردن آن به آسانی انجام‌پذیر است.

اما متأسفانه امتیازی که تیم iFixit به گوگل پیکسل XL برای میزان تعمیرپذیری آن داده‌اند، ۶ از ۱۰ است. با وجود اینکه قطعات اشاره شده به سادگی امکان جدا شدن و تعویض را دارا هستند، اما اتصال‌های صفحه نمایش بسیار نازک و ضعیف انجام شده است و اگر هنگام تعمیر با دقت باز نشود، ضررهای جبران ناپذیری به دستگاه وارد می‌کند.

اما نکته جالبی در مورد طراحی گوگل پیکسل XL وجود دارد. با وجود اینکه این تلفن هوشمند تحت قرارداد و توسط اچ‌تی‌سی تولید شده است، اما هیچ گونه اثری از نام این شرکت بر روی هیچکدام از قطعات این محصول درج نشده است. گوگل برای این محصول خود، از شرکت‌های سامسونگ و کوالکام برای قطعات داخلی کمک گرفته و تنها قطعه‌ای که توسط اچ‌تی‌سی در گوگل پیکسل XL قرار گرفته، باتری آن است.

نوشته گوگل پیکسل XL زیر تیغ کالبدشکافی تیم iFixit رفت اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.