۲ روش سریع برای دانلود کردن ویدیو استتوس در واتس اپ

دانلود ویدیو استتوس واتس اپ

موقعی که در استتوس های کاربران واتس اپ، بعضی از محتواها را مشاهده می کنید قطعا تمایل دارید آن ها را ذخیره کنید. ذخیره استتوس واتس اپ به صورت اسکرین شات تا مدتی برای مردم دردسر ساز بود چرا که یک نوتیفی برای کاربران ارسال می شد و مخاطب از این موضوع مطلع می شد. تا این که پس از خبری که از واتس اپ در این باره نشر دادیم، خوشبختانه ارسال نوتیفی از اسکرین شات گرفتن از استوری های واتس اپ منقضی شد.

اما بعد از این ماجرا کاربران به دنبال بروز رسانی های بعدی واتس اپ برای امکان دانلود استوری ها بودند. اما چنین بروز رسانی به زودی رخ نداد. اینجا بود که کاربران به دنبال راه های وابسته به واتس اپ بودند که بتوانند تعامل با واتس اپ را بالا تر ببرند. چنین اوقاتی بود که افزونه های واتس اپ و اپلیکیشن های کمکی واتس اپ روی کار آمدند.

برای مثال کاربران یاد گرفتند که چطور پیام های واتس اپ را زمان بندی کنند.

 

بهترین اپلیکیشن برای دانلود ویدیو و عکس استتوس واتس اپ

اولین پیشنهاد در این شرایط، شامل اپلیکیشنی است که می تواند به شما کمک کند، تمام محتویات استتوس واتس اپ از جمله عکس و ویدیو ها را دانلود کنید. این نرم افزار را می توانید با عنوان Saver for whatsapp در وب جستجو کنید.

برای دانلود  مستقیم این نرم افزار کلیک کنید

نرم افزار دانلود ویدیو واتس اپ استتوس

شیوه دانلود کردن ویدیو استتوس واتس اپ توسط اپلیکیشن را در این لینک بخوانید.

 

نحوه دانلود و پیدا کردن وضعیت WhatsApp

توجه: این آموزش با استفاده از WhatsApp نسخه ۲٫۱۸٫۲۹۳ در اندروید نسخه ۷٫۱٫۲ انجام شده است.

آنچه شما نیاز دارید یک مدیر پرونده یا فایل منجر است که به شما امکان می دهد پوشه های مخفی را در یک تلفن هوشمند اندرویدی ببینید.

اگر فایل منجری که شما آن را روی گوشی تان نصب کرده اید این امکان را برای تان فراهم نمی کند تا پرونده های مخفی را نگاه کنید، من Tetra Filer  یا Total Commander را توصیه می کنم که رایگان هستند. البته لیست دیگری از فایل منجرها را هم می توانید از طریق مارکت ها دنبال کنید.

 

روند کار کردن با فایل منجر پیشنهادی

من از برنامه پیش فرض “Files” استفاده کردم که در بیشتر دستگاه های Android است. بعد از این که فایل منجر را نصب کردید، آن را اجرا کنید و بعد به بخش مدیریت حافظه خود بروید.

در فایل منجر پوشه WhatsApp  را پیدا کنید

دانلود فیلم استوری واتس اپ

اگر فایل منجر شما، از نمایش فایل های مخفی پشتیانی می کند باید یکی از گزینه .Shared یا .trash را در اینجا مشاهده کنید.

بعد از این گزینه Media را انتخاب کنید.

بعد از این که این گزینه را انتخاب کردید باید در مسیر /storage/emulated/0/WhatsApp/Media”  یا به طور ساده تر در مسیر “/WhatsApp/Media.” باشید.

دانلود فیلم استوری واتس اپ

در این فولدر باید گزینه  .Status را انتخاب کنید. در این پوشه تمام استتوس هایی که دیگران روی واتس اپ خود قرار داده اند را مشاهده می کنید.

/storage/emulated/0/WhatsApp/Media/.Statuses

من به شما پیشنهاد می کنم که کلیه محتوای این پوشه را در پوشه دیگری منتقل کنید یا نام آن ها را تغییر دهید تا واتس اپ، آن ها را بعد از ۲۴ ساعت حذف نکند.

دانلود فیلم استوری واتس اپ

بسیاری از فایل منجرها دارای امکان ایجاد شورتکد از پوشه ها هستند و بدین ترتیب به شما اجازه می دهند بدون پیمودن مسیرهای تو در تو، با یک کلیک بر شورت کاتی که روی صفحه اصلی ساخته اید به محتوا ها دسترسی داشته باشید.

 

چه نیازی دارید که عملیات دانلود استوری واتس اپ را اتوماتیک کنید؟

معمولا کاربران محتواهای برگزیده خود را در استتوس واتس اپ یا اینستاگرام خود قرار می دهند. اگر شما تعداد زیادی مخاطب داشته باشید، جالب انگیز نیست که بخواهید به ازای هر استوری یا استتوس از آن ها بخواهید که فایل اصلی را برای تان ارسال کنند.

در بسیاری از موارد، به دلیل های مختلف شما نمی خواهید به کسی این درخواست را بدهید.

از طرفی اگر حتی بخواهید به دیگران پیشنهاد دهید تا استوری های شان را برای شما ارسال کنند، شمار آن زیاد است و حجم دانلود مصرفی تان نیز دوبرابر خواهد شد.

بنابراین بهترین کار این است که این عملیات را یک بار به طور اتوماتیک انجام دهید.

 

اگر پوشه استتوس ها را مشاهده نمی کنید

اگر با این آموزش متوجه شدید که پوشه استتوس ها را مشاهده نمی کنید، چند کار زیر را انجام دهید

  1. واتس اپ خود را آپدیت کنید
  2. ترجیحا سیستم عامل اندروید را آپدیت کنید
  3. از فایل منجر مناسب با ویژگی های گفته شده استفاده کنید ( ترجیحا دو فایل منجری که در همین مطلب پیشنهاد داده شد )

اگر استوری مورد نظرمان در پوشه نبود چکار کنیم؟

اگر استوری مورد نظر شما در پوشه نیست به احتمال زیاد از نشر این استوری ۲۴ ساعت گذشته است و واتس اپ برای مدیریت بهتر فضا و حریم خصوصی آن را حذف کرده است. در چنین شرایطی کاری از شما بر نمی آید مگر درخواست برای ارسال فایل اصلی استوری و وضعیت واتس اپ توسط مخاطب.

آیا در این باره سوال دارید؟ در بخش نظرات آن را بنویسید

منبع

 

 

نوشته ۲ روش سریع برای دانلود کردن ویدیو استتوس در واتس اپ اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.