۸ چیزی که در مورد کروم بوک ها هیچ وقت نمی دانستید

مزیت کروم بوک

کروم بوک ها از سال ۲۰۱۰ یعنی تقریبا ۱۰ سال پیش شروع به پیشرفت کرده اند و روز به روز ارتقا پیدا کرده اند تا جایی که امروز می توان در مورد آن ها از مزیت هایی صحبت کرد که شاید تا کنون در مورد آن چیزهایی نشنیده باشید یا این که این قابلیت ها را در هیچ کدام از دیوایس های مطرح دنیا ندیده باشید.

اگر از افرادی هستید که در مورد سیستم عامل کروم بوک ها کنجکاو هستید من در این مقاله می خواهم به چند نکته در مورد این دیوایس ها بگویم که قطعا شنیدنش دانش تان را زیر و رو می کند.

 

سیستم عامل کروم در کروم بوک ها بر اساس لینوکس طراحی شده است

لینوکس یک سیستم عامل اپن سورس است که هر کس می تواند آن را دانلود کند، تغییرات دلخواه خودش را روی آن اعمال کند و در نهایت توزیع مخصوص خود را ارائه کند.

گوگل دقیقا همین کار را انجام داد و سیستم عامل کروم را بر پایه هسته لینوکس ایجاد کرد و توزیع اختصاصی خود با عنوان کروم OS ارائه کرد.

به همین خاطر است که می توان روی کروم بوک ها به راحتی اپلیکیشن های لینوکس را اجرا کرد.

 

کروم بوک ها به طور پیوسته امن و بدون ویروس هستند

امنیت یکی از بزرگترین دلایل فروش حداکثری Chromebook هاست.

این دیوایس ها  بسیار امن هستند و به هیچ یک از ویروس های شناخته شده حساس نیستند. این به این دلیل است که هر صفحه وب و برنامه Chrome درون جعبه مجازی خود ( سند باکس sandbox ) اجرا می شوند، به این معنی که دیگر جنبه های رایانه  و اجزای نرم افزاری سیستم شما توسط یک صفحه آلوده نمی تواند آسیب پذیر باشد.

کروم بوک ها به طور پیوسته امن و بدون ویروس هستند

وقتی که صفحه در بخش خود مشاهده شد و باز شد، هر چند آلوده باشد هیچ سرایتی به بخش های دیگر ندارد و با بستن صفحه آلودگی نیز برطرف می شوند.

 

از اطلاعات شما دائما بکاپ گیری می شود

سیستم عامل کروم، یک سرویس متمرکز بر کلود و فضای ابری است که برای ذخیره سازی از گوگل درایو استفاده می کند. ( فراموش نکنیم که کروم بوک ها و سیستم عامل کروم، محصول گوگل است و فضای ذخیره سازی گوگل نیز درایو است ) این سیستم عامل کاملا با درایو همگام است و شما هر سند، فایل و اطلاعاتی که ایجاد کنید در پوشه های گوگل درایو ذخیره و همگام سازی می شوند.

مزیت کروم بوک از اطلاعات شما دائما بکاپ گیری می شود

نه تنها این، بلکه تمام تنظیمات Chrome، افزونه ها، گذرواژه ها و تقریبا هر چیز دیگری نیز با فضای ابری در گوگل درایو همگام سازی شده است. همه چیز شما تمام وقت پشتیبان گیری می شود.

اما یکی از مسائلی که در مورد کروم بوک ها وجود دارد فضای ذخیره سازی محلی است که اگر فایلی در این بخش ها ذخیره شود، در فضای ابری همگام سازی و ذخیره نمی شود.

 

کروم بوک قادر به اجرای بیشترین اپلیکیشن ها در مقابل دیگر دیوایس هاست

در حال حاضر کروم بوک ها قادر هستند که بیشترین اپلیکیشن ها را نسبت به سایر دیوایس ها روی زمین اجرا کنند. از جمله اپلیکیشن هایی که می توانند اجرا کنند، نرم افزارهای کروم استور و اپلیکیشن های اندرویدی است که مطمئنا شمارش از دست شما بیرون است.

مزیت کروم بوک اجرای بیشترین اپلیکیشن ها در مقابل دیگر دیوایس هاست

اما اگر نگران اجرای برنامه های ویندوزی روی کروم بوک هستید مژده به شما بدهیم که می توانید این نرم افزار ها را با Crossover یا Wine اجرا کنید.

همه این ها موجب شده که سیستم عامل کروم یک سیستم عامل همه کاره باشد که در یک مرحله می تواند ۴ نوع اپلیکیشن جداگانه را اجرا کند.

 

سیستم عامل کروم صرفا یک مرورگر نیست

یک روایت قدیمی و خنده دار در مورد کروم بوک ها وجود دارد که برخی معتقدند که کروم بوک ها صرفا یک مرورگر اینترنتی هستند. اما در حقیقت کروم بوک ها چیزی بیش از یک نسخه لپ تاپ مبتنی بر مرورگر در سال هایی که گذشت است.

شما امروزه می توانید کارهای زیادی روی کروم بوک انجام دهید که همان طور که تا به الان متوجه شده اید، و در بالا به برخی از آن ها اشاره کرده ایم، کروم بوک ها تقریبا همه کاره اند و از اغلب اپلیکیشن های سیستم عامل های مختلف پشتیبانی می کنند.

سیستم عامل کروم صرفا یک مرورگر نیست

 

در کروم بوک همه چیز وابسته به حساب گوگلی شماست

پیش از این گفتیم که در کروم بوک همه چیز پشتیبان گیری می شود و در گوگل درایو ذخیره می شود. تمام این ذخیره سازی ها از محتویات کروم بوک، پسورد ها و غیره، در درایو انجام می شوند اما شما تا یک حساب گوگلی نداشته باشید نمی توانید از این قابلیت ها استفاده کنید.

همانطور که در اندروید برای استفاده بهتر و حداکثری از ابزارهای اندرویدی نیاز دارید تا حساب گوگلی داشته باشید تا به درایو، گوگل پلی و غیره دسترسی داشته باشید در کروم بوک نیز باید از این شیوه استفاده کنید.

مزیت کروم بوک

 

کروم بوک دارای تنظیمات پیشرفته برای کاربران حرفه ای است

یکی از امتیازهای کروم بوک این است که استفاده از آن و رابط کاربری آن آسان است. هر کاربر مبتدی می تواند یک دستگاه کروم بوک خریداری کند و سریع با یک حساب گوگلی وارد آن شود و تمام آن چه که وجود دارد را ببیند و اجرا کند.

اما اگر شما یک کاربر حرفه ای باشید ممکن است سادگی کروم بوک حوصله تان را سر ببرد. اینجاست که برخی از ابزارها و ترفند ها را در کروم بوک در اختیار دارید که برای کاربران پیشرفته تر جذاب تر است.

مثلا انواع پرچم ها ( که تا کنون برخی از ان ها را در کروم معرفی کرده ایم ) برای این دیوایس نیز وجود دارد که کمک می کند با ویژگی های پیچیده تر و کاربردی تر آشنا شوید و از سیستم بهره ببرید.

در این قسمت می توانید شمار زیادی از این امکانات را مشاهده کنید.

مزیت کروم بوک

 

کروم بوک می تواند آفیس ویندوز و سایر اپ های ویندوزی را اجرا کند

خوشبختانه کاربران کروم این فرصت را دارند که بیشتر اپلیکیشن های ضروری ویندوز را روی کروم بوک اجرا کنند.

اگر شما نیاز به امکانات پیشرفته آفیس ندارید می توانید از ابزارهایی مثل  Android apps یا Office Online استفاده کنید. اما اگر به نسخه کامل آفیس نیاز دارید می توانید از امکاناتی نظیر Crossover برای Chromebooks استفاده کنید.

مزیت کروم بوک

آیا شما کاربر کروم بوک هستید؟ نظرات خود را در مورد دیوایس مورد استفاده تان بگویید

منبع

نوشته ۸ چیزی که در مورد کروم بوک ها هیچ وقت نمی دانستید اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.