پروژه بزرگ توسعه ارتباطی در سیستان و بلوچستان / سفر ۱۰ روزه آذری جهرمی به زاهدان

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته اعلام کرد که در هفته آینده برای رفع مشکلات ارتباطی در سیستان و بلوچستان، سفری 10 روزه به این استان خواهد داشت. جهرمی در لایو اینستاگرامی خود گفت: تصمیم دارم بر روی ریل افتادن پروژه اتصال روستا‌های سیستان و بلوچستان از شنبه هفته آینده (ششم دی‌ماه) به مدت 10 روز به این استان سفر کنم. البته پس از بازگشت نیز یکی از معاونان وزارتخانه تا پایان اتمام پروژه در این استان مستقر خواهد بود.

وی ادامه داد: طبق سرشماری سال 95، سیستان و بلوچستان 7 هزار و 148 روستا دارد، از این تعداد، بیش از 3 هزار روستا، بالای 20 خانوار بوده که در مجموع یک میلیون و 336 هزار نفر جمعیت دارند. در برنامه ششم توسعه تکلیف شده که تا پایان این برنامه باید 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند، امیدواریم با یک برنامه عملیاتی بتوانیم تا پایان اردیبهشت 1400، کل محرومیت حوزه ارتباطی در استان سیستان و بلوچستان را برطرف سازیم.

جهرمی در مورد وضعیت فعلی دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در روستاهای این استان گفت: از مجموع تمام روستا‌های بالای 20 خانوار، 2 هزار و 126 روستا به وسیله ایرانسل، 763 روستا به وسیله همراه اول و هزار و 968 روستا به وسیله وزارت ارتباطات با همکاری های‌وب به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند، به این ترتیب در مجموع بیش از 2 هزار و 512 روستا به اینترنت دسترسی دارند، از طرفی طبق آمار مخابرات، تنها 286 روستا به اینترنتی خانگی متصل هستند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: چهار درصد روستاهای این استان هیچ ارتباطی (تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت) ندارند، بزرگ‌ترین مشکل ارتباطی روستاهای این استان، قطعی مکرر و نبود پهنای باند کافی است، اکثر فیبرهای این استان به صورت هوایی کشیده شده که با باد و طوفان یا عوامل طبیعی قطع می‌شوند، در برخی از استان‌ها نیز از ارتباطات اینترنت رادیویی استفاده شده که پهنای باند کافی ندارند.

آذری جهرمی در مورد تامین بودجه این پروژه گفت: با رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد مذاکراتی صورت گرفت تا تامین مالی این پروژه انجام شد، تاکنون با نزدیک به هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه این استان موافقت شده، با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا صحبت کردیم و قرار است قرارگاه با تمام ظرفیت خود به ما کمک کند، از ظرفیت نیروهای داوطلب بسیج نیز برای همکاری در این پروژه استفاده خواهیم کرد.

نوشته پروژه بزرگ توسعه ارتباطی در سیستان و بلوچستان / سفر 10 روزه آذری جهرمی به زاهدان اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

از رکورد شکنی‌های فردوسی‌پور و روبیکا تا دو قطبی عادل و صدا‌و‌سیما / دیروز، همه باختیم!

روز گذشته برگزاری بازی پرسپولیس و اوسان هیوندای کره جنوبی در فینال جام باشگاه‌های آسیا با حواشی زیادی برای رسانه‌های ایرانی همراه بود. این حواشی از انتشار خبر گزارشگری عادل فردوسی‌پور در لایو اینستاگرامی صفحه فارسی AFC شروع شد، جایی که قرار بود فردوسی‌پور پس از گذشت بیش از یک سال دوری از صدا و سیما در مقام مجری و گزارشگر، مجددا گزارش یک بازی فوتبال را بر عهده بگیرد.

با انتشار این خبر، صفحه فارسی AFC که حدود 300 هزار نفر فالوور داشت، طی مدت دو روز به بیش از دو و نیم میلیون فالورر دست یافت، اتفاقی که نشان از محبوبیت فردوسی‌پور، گزارشگر ترد شده از صدا و سیما می‌دهد. از طرفی دستگاه‌های دولتی به ویژه وزارت ارتباطات در کنار مدیران اپلیکیشن‌های پخش زنده اینترنتی داخلی، خود را برای میزبانی از هزاران نفر به صورت آنلاین آماده می‌کردند.

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات روز گذشته و ساعاتی پیش از بازی، در صفحه اجتماعی خود در اینستاگرام و توییتر متنی را منتشر کرد، او از مردم خواست تا در زمان بازی کارهایی مانند دانلود سنگین را کنار بگذارند، درخواستی که نشان می‌داد زیرساخت‌های شبکه اینترنت ایران، آنقدری که فکرش را می‌‎کنیم، ظرفیت ندارند. البته جهرمی با کنایه، از صدا و سیما به علت کنار گذاشتن عادل فردوسی‌پور نیز انتقاد کرد.

در نهایت روز گذشته بازی فینال جام باشگاه‌های آسیا انجام شد، در حین این بازی به طور میانگین حدود 400 تا 500 هزار نفر در لایو حساب فارسی AFC در اینستاگرام حضور داشتند، البته این تعداد در بالاترین حد خود به 810 هزار نفر هم رسید، همچنین در مجموع 4 میلیون و 658 نفر لایو اینستاگرامی AFC با گزارش فردوسی‌پور را تماشا کردند.

در طرف مقابل همراه اول به عنوان بزرگ‌ترین سهام‌دار روبیکا، اعلام کرد که روز گذشته در مجموع 2 میلیون نفر از کانال‌ها و صفحات منتسب به تیم پرسپولیس، بازی فینال را تماشا کردند. همچنین رکورد بازدید پخش زنده بازی فینال در روبیکا نیز به 200 هزار نفر به صورت همزمان رسید.

دعوای رسانه‌ها بر سر پیروز و بازنده بازی فینال

جدا از آن که روز گذشته نماینده ایران مقابل نماینده کره جنوبی شکست خورد، اما تلخی این فینال تنها به این شکست ختم نشد، از فحاشی‌های برخی طرفداران به بازیکنان پرسپولیس در فضای مجازی که بگذریم، میان طرفداران پلتفرم‌های دولتی و طرفداران عادل فرودوسی‌پور که از صدا و سیما گله‌مند هستند نیز دعوایی شکل گرفت و همه گروه خود را برنده رقابت صدا و سیما و اپلیکیشن‌های دولتی در مقابل لایو عادل فردوسی‌پور در AFC می‌دانستند.

این درحالی است که خود فردوسی‌پور در مصاحبه‌ای که پس از بازی با یکی از رسانه‌های ورزشی ایران داشت به شدت مسئله برد و باخت رسانه‌ای را تکذیب کرد و گفت: من با کسی مسابقه ندادم، خواهش میکنم از این زاویه به موضوع نگاه نکنید، فقط پس از مدت‌ها فرصتی به وجود آمد تا دوباره گزارش کنم، واقعا از حمایت مردم غافلگیر شدم و دست تک تک افرادی که از این گزارش استقبال کرده‌اند را می‌بوسم.

با توجه به اخبار برخی رسانه‌ها، ساترا در میانه‌های بازی مانع پخش لایو اینستاگرامی با گزارش عادل بر روی سایت‌های داخلی شد، از طرفی بسیاری برای تماشای لایو در اینستاگرام مشکل داشتند و در نهایت بازی را از رسانه‌های دیگر تماشا کردند. با وجود این شرایط در بازی عادل فردوسی‌پور و صدا و سیما خواسته یا ناخواسته مقابل یکدیگر ایستادند.

در همین راستا امیر ناظمی، ‏‏‏‏معاون وزیر ارتباطات و ‏رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در حساب اینستاگرام خود با انتقاد از سیاست‌های تولید محتوا در ایران نوشت: دوبار مشخص شد که ضعف اصلی ما در حوزه تولید محتوا است و پلتفرم‌های ایرانی هم قربانی این ضعف هستند. افرادی که به دروغ شعار حمایت از پلتفرم ایرانی را می‌دهند، مشکلشان پلتفرم نیست، شما محتوای جذاب ندارید و تنها به دنبال تحمیل نظرات خود به کسانی هستید که محتوای شما را قبول ندارند. حدود 3 میلیون نفری که امروز وارد صفحه AFC شدند به وضوح گفتند که سیاست محتوای شما را قبول ندارند و محتوای دیگری را می‌پسندند. به دلیل یک سوء مدیریت؛ بسیاری فینال را نه از تلویزیون دیدند و نه از پلتفرم‌های ایرانی.

دیروز نماینده فوتبال ایران بازی فینال را واگذار کرد، مجری محبوب ورزشی پس از یک سال و نیم سکوت، در یک رسانه خارجی فرصت گزارش پیدا کرد، بسیاری از طرفداران دولت از پیروزی صدا و سیما با تمام امکانات و تجهیزات، بودجه و البته سنگ اندازی‌ها از یک لایو اینستاگرامی خوشحال شدند، عده‌ای دیگر به انتقاد از صدا و سیما و انحصار طلبی‌هایش شکایت کردند، درنهایت اگر کمی فکر کنیم متوجه خواهیم شد که دیروز همه ما باختیم و تا زمانی که تغییر نکنیم بازنده خواهیم ماند.

نوشته از رکورد شکنی‌های فردوسی‌پور و روبیکا تا دو قطبی عادل و صدا‌و‌سیما / دیروز، همه باختیم! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

از رکورد شکنی‌های فردوسی‌پور و روبیکا تا دو قطبی عادل و صدا‌و‌سیما / دیروز، همه باختیم!

روز گذشته برگزاری بازی پرسپولیس و اوسان هیوندای کره جنوبی در فینال جام باشگاه‌های آسیا با حواشی زیادی برای رسانه‌های ایرانی همراه بود. این حواشی از انتشار خبر گزارشگری عادل فردوسی‌پور در لایو اینستاگرامی صفحه فارسی AFC شروع شد، جایی که قرار بود فردوسی‌پور پس از گذشت بیش از یک سال دوری از صدا و سیما در مقام مجری و گزارشگر، مجددا گزارش یک بازی فوتبال را بر عهده بگیرد.

با انتشار این خبر، صفحه فارسی AFC که حدود 300 هزار نفر فالوور داشت، طی مدت دو روز به بیش از دو و نیم میلیون فالورر دست یافت، اتفاقی که نشان از محبوبیت فردوسی‌پور، گزارشگر ترد شده از صدا و سیما می‌دهد. از طرفی دستگاه‌های دولتی به ویژه وزارت ارتباطات در کنار مدیران اپلیکیشن‌های پخش زنده اینترنتی داخلی، خود را برای میزبانی از هزاران نفر به صورت آنلاین آماده می‌کردند.

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات روز گذشته و ساعاتی پیش از بازی، در صفحه اجتماعی خود در اینستاگرام و توییتر متنی را منتشر کرد، او از مردم خواست تا در زمان بازی کارهایی مانند دانلود سنگین را کنار بگذارند، درخواستی که نشان می‌داد زیرساخت‌های شبکه اینترنت ایران، آنقدری که فکرش را می‌‎کنیم، ظرفیت ندارند. البته جهرمی با کنایه، از صدا و سیما به علت کنار گذاشتن عادل فردوسی‌پور نیز انتقاد کرد.

در نهایت روز گذشته بازی فینال جام باشگاه‌های آسیا انجام شد، در حین این بازی به طور میانگین حدود 400 تا 500 هزار نفر در لایو حساب فارسی AFC در اینستاگرام حضور داشتند، البته این تعداد در بالاترین حد خود به 810 هزار نفر هم رسید، همچنین در مجموع 4 میلیون و 658 نفر لایو اینستاگرامی AFC با گزارش فردوسی‌پور را تماشا کردند.

در طرف مقابل همراه اول به عنوان بزرگ‌ترین سهام‌دار روبیکا، اعلام کرد که روز گذشته در مجموع 2 میلیون نفر از کانال‌ها و صفحات منتسب به تیم پرسپولیس، بازی فینال را تماشا کردند. همچنین رکورد بازدید پخش زنده بازی فینال در روبیکا نیز به 200 هزار نفر به صورت همزمان رسید.

دعوای رسانه‌ها بر سر پیروز و بازنده بازی فینال

جدا از آن که روز گذشته نماینده ایران مقابل نماینده کره جنوبی شکست خورد، اما تلخی این فینال تنها به این شکست ختم نشد، از فحاشی‌های برخی طرفداران به بازیکنان پرسپولیس در فضای مجازی که بگذریم، میان طرفداران پلتفرم‌های دولتی و طرفداران عادل فرودوسی‌پور که از صدا و سیما گله‌مند هستند نیز دعوایی شکل گرفت و همه گروه خود را برنده رقابت صدا و سیما و اپلیکیشن‌های دولتی در مقابل لایو عادل فردوسی‌پور در AFC می‌دانستند.

این درحالی است که خود فردوسی‌پور در مصاحبه‌ای که پس از بازی با یکی از رسانه‌های ورزشی ایران داشت به شدت مسئله برد و باخت رسانه‌ای را تکذیب کرد و گفت: من با کسی مسابقه ندادم، خواهش میکنم از این زاویه به موضوع نگاه نکنید، فقط پس از مدت‌ها فرصتی به وجود آمد تا دوباره گزارش کنم، واقعا از حمایت مردم غافلگیر شدم و دست تک تک افرادی که از این گزارش استقبال کرده‌اند را می‌بوسم.

با توجه به اخبار برخی رسانه‌ها، ساترا در میانه‌های بازی مانع پخش لایو اینستاگرامی با گزارش عادل بر روی سایت‌های داخلی شد، از طرفی بسیاری برای تماشای لایو در اینستاگرام مشکل داشتند و در نهایت بازی را از رسانه‌های دیگر تماشا کردند. با وجود این شرایط در بازی عادل فردوسی‌پور و صدا و سیما خواسته یا ناخواسته مقابل یکدیگر ایستادند.

در همین راستا امیر ناظمی، ‏‏‏‏معاون وزیر ارتباطات و ‏رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در حساب اینستاگرام خود با انتقاد از سیاست‌های تولید محتوا در ایران نوشت: دوبار مشخص شد که ضعف اصلی ما در حوزه تولید محتوا است و پلتفرم‌های ایرانی هم قربانی این ضعف هستند. افرادی که به دروغ شعار حمایت از پلتفرم ایرانی را می‌دهند، مشکلشان پلتفرم نیست، شما محتوای جذاب ندارید و تنها به دنبال تحمیل نظرات خود به کسانی هستید که محتوای شما را قبول ندارند. حدود 3 میلیون نفری که امروز وارد صفحه AFC شدند به وضوح گفتند که سیاست محتوای شما را قبول ندارند و محتوای دیگری را می‌پسندند. به دلیل یک سوء مدیریت؛ بسیاری فینال را نه از تلویزیون دیدند و نه از پلتفرم‌های ایرانی.

دیروز نماینده فوتبال ایران بازی فینال را واگذار کرد، مجری محبوب ورزشی پس از یک سال و نیم سکوت، در یک رسانه خارجی فرصت گزارش پیدا کرد، بسیاری از طرفداران دولت از پیروزی صدا و سیما با تمام امکانات و تجهیزات، بودجه و البته سنگ اندازی‌ها از یک لایو اینستاگرامی خوشحال شدند، عده‌ای دیگر به انتقاد از صدا و سیما و انحصار طلبی‌هایش شکایت کردند، درنهایت اگر کمی فکر کنیم متوجه خواهیم شد که دیروز همه ما باختیم و تا زمانی که تغییر نکنیم بازنده خواهیم ماند.

نوشته از رکورد شکنی‌های فردوسی‌پور و روبیکا تا دو قطبی عادل و صدا‌و‌سیما / دیروز، همه باختیم! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

از رکورد شکنی‌های فردوسی‌پور و روبیکا تا دو قطبی عادل و صدا‌و‌سیما / دیروز، همه باختیم!

روز گذشته برگزاری بازی پرسپولیس و اوسان هیوندای کره جنوبی در فینال جام باشگاه‌های آسیا با حواشی زیادی برای رسانه‌های ایرانی همراه بود. این حواشی از انتشار خبر گزارشگری عادل فردوسی‌پور در لایو اینستاگرامی صفحه فارسی AFC شروع شد، جایی که قرار بود فردوسی‌پور پس از گذشت بیش از یک سال دوری از صدا و سیما در مقام مجری و گزارشگر، مجددا گزارش یک بازی فوتبال را بر عهده بگیرد.

با انتشار این خبر، صفحه فارسی AFC که حدود 300 هزار نفر فالوور داشت، طی مدت دو روز به بیش از دو و نیم میلیون فالورر دست یافت، اتفاقی که نشان از محبوبیت فردوسی‌پور، گزارشگر ترد شده از صدا و سیما می‌دهد. از طرفی دستگاه‌های دولتی به ویژه وزارت ارتباطات در کنار مدیران اپلیکیشن‌های پخش زنده اینترنتی داخلی، خود را برای میزبانی از هزاران نفر به صورت آنلاین آماده می‌کردند.

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات روز گذشته و ساعاتی پیش از بازی، در صفحه اجتماعی خود در اینستاگرام و توییتر متنی را منتشر کرد، او از مردم خواست تا در زمان بازی کارهایی مانند دانلود سنگین را کنار بگذارند، درخواستی که نشان می‌داد زیرساخت‌های شبکه اینترنت ایران، آنقدری که فکرش را می‌‎کنیم، ظرفیت ندارند. البته جهرمی با کنایه، از صدا و سیما به علت کنار گذاشتن عادل فردوسی‌پور نیز انتقاد کرد.

در نهایت روز گذشته بازی فینال جام باشگاه‌های آسیا انجام شد، در حین این بازی به طور میانگین حدود 400 تا 500 هزار نفر در لایو حساب فارسی AFC در اینستاگرام حضور داشتند، البته این تعداد در بالاترین حد خود به 810 هزار نفر هم رسید، همچنین در مجموع 4 میلیون و 658 نفر لایو اینستاگرامی AFC با گزارش فردوسی‌پور را تماشا کردند.

در طرف مقابل همراه اول به عنوان بزرگ‌ترین سهام‌دار روبیکا، اعلام کرد که روز گذشته در مجموع 2 میلیون نفر از کانال‌ها و صفحات منتسب به تیم پرسپولیس، بازی فینال را تماشا کردند. همچنین رکورد بازدید پخش زنده بازی فینال در روبیکا نیز به 200 هزار نفر به صورت همزمان رسید.

دعوای رسانه‌ها بر سر پیروز و بازنده بازی فینال

جدا از آن که روز گذشته نماینده ایران مقابل نماینده کره جنوبی شکست خورد، اما تلخی این فینال تنها به این شکست ختم نشد، از فحاشی‌های برخی طرفداران به بازیکنان پرسپولیس در فضای مجازی که بگذریم، میان طرفداران پلتفرم‌های دولتی و طرفداران عادل فرودوسی‌پور که از صدا و سیما گله‌مند هستند نیز دعوایی شکل گرفت و همه گروه خود را برنده رقابت صدا و سیما و اپلیکیشن‌های دولتی در مقابل لایو عادل فردوسی‌پور در AFC می‌دانستند.

این درحالی است که خود فردوسی‌پور در مصاحبه‌ای که پس از بازی با یکی از رسانه‌های ورزشی ایران داشت به شدت مسئله برد و باخت رسانه‌ای را تکذیب کرد و گفت: من با کسی مسابقه ندادم، خواهش میکنم از این زاویه به موضوع نگاه نکنید، فقط پس از مدت‌ها فرصتی به وجود آمد تا دوباره گزارش کنم، واقعا از حمایت مردم غافلگیر شدم و دست تک تک افرادی که از این گزارش استقبال کرده‌اند را می‌بوسم.

با توجه به اخبار برخی رسانه‌ها، ساترا در میانه‌های بازی مانع پخش لایو اینستاگرامی با گزارش عادل بر روی سایت‌های داخلی شد، از طرفی بسیاری برای تماشای لایو در اینستاگرام مشکل داشتند و در نهایت بازی را از رسانه‌های دیگر تماشا کردند. با وجود این شرایط در بازی عادل فردوسی‌پور و صدا و سیما خواسته یا ناخواسته مقابل یکدیگر ایستادند.

در همین راستا امیر ناظمی، ‏‏‏‏معاون وزیر ارتباطات و ‏رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در حساب اینستاگرام خود با انتقاد از سیاست‌های تولید محتوا در ایران نوشت: دوبار مشخص شد که ضعف اصلی ما در حوزه تولید محتوا است و پلتفرم‌های ایرانی هم قربانی این ضعف هستند. افرادی که به دروغ شعار حمایت از پلتفرم ایرانی را می‌دهند، مشکلشان پلتفرم نیست، شما محتوای جذاب ندارید و تنها به دنبال تحمیل نظرات خود به کسانی هستید که محتوای شما را قبول ندارند. حدود 3 میلیون نفری که امروز وارد صفحه AFC شدند به وضوح گفتند که سیاست محتوای شما را قبول ندارند و محتوای دیگری را می‌پسندند. به دلیل یک سوء مدیریت؛ بسیاری فینال را نه از تلویزیون دیدند و نه از پلتفرم‌های ایرانی.

دیروز نماینده فوتبال ایران بازی فینال را واگذار کرد، مجری محبوب ورزشی پس از یک سال و نیم سکوت، در یک رسانه خارجی فرصت گزارش پیدا کرد، بسیاری از طرفداران دولت از پیروزی صدا و سیما با تمام امکانات و تجهیزات، بودجه و البته سنگ اندازی‌ها از یک لایو اینستاگرامی خوشحال شدند، عده‌ای دیگر به انتقاد از صدا و سیما و انحصار طلبی‌هایش شکایت کردند، درنهایت اگر کمی فکر کنیم متوجه خواهیم شد که دیروز همه ما باختیم و تا زمانی که تغییر نکنیم بازنده خواهیم ماند.

نوشته از رکورد شکنی‌های فردوسی‌پور و روبیکا تا دو قطبی عادل و صدا‌و‌سیما / دیروز، همه باختیم! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

توصیه جهرمی در مورد وضعیت اینترنت در زمان بازی فینال آسیا / کنایه وزیر ارتباطات به شبکه ۳

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در آستانه بازی تیم پرسپولیس در فینال جام باشگاه‌های آسیا، مطلبی را در مورد وضعیت اینترنت برای تماشای بازی به صورت آنلاین در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.

جهرمی نوشت: هر وقت بازی فوتبال مهمی برگزار می‌شد، ترافیک بین الملل ایران به نصف زمان عادی می‌رسید و ترافیک داخلی ایران تقریبا دوبرابر می‌شد. لنز، فیلیمو، آنتن، تیوا، نماوا، روبیکا و … به خوبی پاسخگوی نیاز مردم بوده و هستند. می‌شد امروز هم پلتفرم‌های ایرانی رکورد بزنند، اما برعکس به دلیل برخی تنگ‌نظری‌هایی که می‌دانید، ساعات دشواری به لحاظ ترافیکی برای شبکه اینترنتی کشور پیش رو خواهیم داشت.

ما تلاشمان را به کار می‌گیریم، تا با اهمیت دادن به انتخابت شما همراه‌تان باشیم، اما تقاضای ما از شما: برای اینکه همه بتوانند از انتخابشان بهره‌مند شوند، در زمان برگزاری فوتبال، استفاده‌های پر حجم مثل بعضی دانلودها از اینترنت را متوقف کنیم تا فوتبال به خوبی دیده شود، تصور می‌کنم رکوردهای جهانی نرم افزاری در پخش زنده، امروز شکسته خواهد شد و البته کار دشواری پیش روی نرم افزارهای میزبان خواهد بود. به امید قهرمانی ایرانی‌ها

کنایه جهرمی به مدیریت شبکه سه

اشاره وزیر ارتباطات به برخی تنگ‌نظری‌ها به مدیریت شبکه سه سیما بود که به همکاری با عادل فردوسی‌پور خاتمه داد و حالا فردوسی‌پور از طریق اینستاگرام فارسی AFC، بازی فینال پرسپولیس را گزارش خواهد کرد، به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود هزاران نفر از طریق اینستاگرام این بازی را تماشا کنند و حجم استفاده اینترنت بین الملل افزایش پیدا کند.

 

نوشته توصیه جهرمی در مورد وضعیت اینترنت در زمان بازی فینال آسیا / کنایه وزیر ارتباطات به شبکه 3 اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

مروری بر اخبار جنجالی هفته: از رایگان شدن سرویس‌های ویدیویی در شب یلدا تا تغییر قانون رجیستری!

با رسیدن به روز پایانی هفته، قصد داریم تا مروری بر اخبار مهم، جنجالی و پربازدید داخلی طی هفته گذشته داشته باشیم. در هفته گذشته اخبار مربوط به درخواست رئیس جمهور مبنی بر برگزاری یلدا به صورت مجازی و اعلام رایگان شدن سرویس‌های ویدیویی نماوا، فیلیمو، آیو و تیوا به همراه خبر توقیف سریال قورباغه جزو پر بازدیدترین اخبار بودند.

در ادامه اخبار پربازدید و جنجالی هفته را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی هر یک، می‌توانید متن کامل خبر را بخوانید:

صحبت‌های وزیر ارتباطات در رابطه با دست‌های پشت‌پرده فیلترینگ اینستاگرام!

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وی در مورد فیلمی از یک نوجوان 14 ساله که در یک لایو اینستاگرامی با محتوای زننده جنسی حاضر شد، گفت: بنده این ویدیو را 4 شب پیش دیدم، ما از ابتدا هم گفتیم که پالایش و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در اختیار مجموعه‌ای دیگر است و آن‌ها باید به روش خود در این موضوع ورود پیدا کنند.


تکلیف افرادی که برای تماشای سریال قورباغه حق اشتراک تهیه کرده‌اند، چه می‌شود؟

این روزها خبر توقف پخش سریال قورباغه پیش از پخش آن به موضوعی داغ در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است، این سریال به کارگردانی هومن سیدی و بازی چهره‌هایی همچون نوید محمدزاده، صابر ابر، هومن سیدی و سحر دولت‌شاهی به موضوعات اجتماعی می‌پردازد و رده سنی تماشای آن 18+ است. طبق تبلیغات انجام گرفته، قرار بود نخستین قسمت سریال قورباغه در روز 24 آذر ساعت 20 از طریق سرویس نماوا قابل مشاهده باشد. اما پیش از پخش اولین قسمت سریال، اعلام شد که به دستور قضایی، انتشار سریال قورباغه متوقف شده است.


اشتراک فیلم و سریال در فیلیمو، نماوا، آیو و تیوا برای شب یلدا رایگان شد

ابتدای هفته بود که حسن روحانی، رئیس جمهور کشور از مردم درخواست کرد که شب یلدا را به صورت مجازی برگزار کنند، در همین راستا علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز اعلام کرد که پیشنهاداتی را به وزارت ارتباطات ارسال کردیم تا طرح‌هایی مانند اینترنت رایگان در شب یلدا را ارائه کنند.


روحانی: یلدا را مجازی برگزار کنیم / درخواست طرح اینترنت رایگان در شب یلدا

حسن روحانی، رئیس جمهور کشور در جلسه روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور و نزدیک شدن به شب یلدا، توضیحاتی را ارائه داد. روحانی اعلام کرد: در حال حاضر 12 شهر ایران در وضعیت قرمز هستند و مابقی، در وضعیت نارنجی یا زرد به سر می‌برند. هر زمان که ما فکر می‌کنیم مساله کرونا از بین رفته و این موضوع برایمان عادی شود، مشکلات ما افزایش خواهد یافت. موضوع کرونا تنها در حوزه بهداشت نیست، بحث اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را نیز در بر می‌گیرد، این بیماری موجب شده تا ضربه شدیدی به اشتغال در جهان وارد شود، رشد اقتصادی جهان به منفی 3 رسیده است.


اجرای طرح افق برای شفافیت و نظارت بر بازار موبایل

امیر اسحاقی، دبیر انجمن وارد کنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، با حمایت از اجرای طرح افق، معتقد است که این طرح برای رسیدن به شفافیت در فرآیند واردات تا رسیدن کالا به دست مصرف کننده، می‌تواند کمک کننده باشد. اسحاقی در توضیح طرح افق گفت: طرح افق یک سامانه نظارتی برای کنترل قیمت تلفن همراه در نقاط مختلف است. تمام فروشندگان تلفن همراه باید کالا‌های خود را در سامانه افق ثبت کنند، با این کار قیمت کالا با قیمت معین شده کنترل می‌شود تا فروشنده نتواند کالا را در شهر، منطقه یا فروشگاهی دیگر با قیمت بالاتر به فروش برساند.


بهینه‌سازی صفحه اینترنتی درگاه‌های بانکی برای نابینایان

طبق قولی که وزیر ارتباطات در ابتدای مهرماه مبنی بر بهینه سازی اپلیکیشن‌های ایرانی برای افراد با نیازمندی‌های خاص داد، سامانه‌ها و وبگاه‌های دولتی برای استفاده این افراد بهبود یافته است. طبق اعلام امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، از فناوری‌های جدیدی برای تسهیل دسترس پذیر بودن وبگاه‌های ایرانی برای افراد با نیازمندی‌های خاص استفاده شده است.


اضافه شدن عناوین جدید با موضوع آزار جنسی کودکان به فهرست مصادیق محتوای مجرمانه

در صد و بیستمین جلسه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد، 6 عنوان جدید به فهرست مصادیق محتوای مجرمانه اضافه گردید. این جلسه به ریاست آقای منتظری، دادستان کل کشور و رئیس کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه همچنین 11 عضو از 12 عضور این کارگروه برگزار شد.


قانون رجیستری موبایل مجددا تغییر یافت / رجیستری غیر حضوری از ابتدای دی‌ماه

اواخر هفته گذشته خبری مبنی بر ارسال نامه توسط گمرک به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جهت مشکلات جدید به وجود آمده در زمینه رجیستری گوشی‌های مسافری منتشر شد. در آن خبر ذکر شد که به دلیل مبارزه با قاچاق کالا به اسم گوشی مسافری، طبق قانون جدید تمامی مسافران باید گوشی‌های خود را در فرودگاه رجیستر کنند.


دوباره بحث اجرای اینترنت ملی و قطع ارتباط جهانی بین مسئولین مطرح شد!

حمید فتاحی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت و رسول جلیلی عضو شورای عالی فضای مجازی، در نشست نقد و اندیشه با موضوع شبکه ملی اطلاعات، انتظارات و چشم‌اندازها، با اشاره به اقدامات انجام شده در مورد شبکه ملی اطلاعات، به پرسش‌هایی در مورد مشکلات، برنامه‌ها و چشم‌اندازهای این شبکه پاسخ دادند. در این جلسه در کنار مسائل فنی مربوط به شبکه ملی ارتباطات، مواردی مطرح شد که مجددا بحث مربوط به اینترنت ملی را داغ کرد.

نوشته مروری بر اخبار جنجالی هفته: از رایگان شدن سرویس‌های ویدیویی در شب یلدا تا تغییر قانون رجیستری! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

صحبت‌های وزیر ارتباطات در رابطه با دست‌های پشت‌پرده فیلترینگ اینستاگرام!

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وی در مورد فیلمی از یک نوجوان 14 ساله که در یک لایو اینستاگرامی با محتوای زننده جنسی حاضر شد، گفت: بنده این ویدیو را 4 شب پیش دیدم، ما از ابتدا هم گفتیم که پالایش و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در اختیار مجموعه‌ای دیگر است و آن‌ها باید به روش خود در این موضوع ورود پیدا کنند.

وزیر ارتباطات در ادامه اطلاعاتی از دست‌های پشت پرده انتشار این ویدیو فاش کرد، آذری جهرمی گفت: به من گفته‌اند که اتاق فکری پشت این قضیه است تا ویدیو به صورت گسترده انتشار پیدا کند تا به عنوان ابزاری برای حمله عمومی به من جهت فیلترینگ اینستاگرام استفاده شود.

این مطلب را نیز مطالعه کنید: احتمال فیلتر شدن اینستاگرام در آینده نزدیک!

وزیر ارتباطات گفت: این فیلم انصافا تلخ بود، به نظرم نهاد‌هایی که در زمینه امدادرسانی به کودکان فعال هستند باید به این نوجوان و خانواده‌اش کمک کنند. من از همان زمانی که ویدیو را دیدم به دنبال آن بودم تا آدرسی از خانواده این نوجوان پیدا کنم، ما اگر بتوانیم باید به این نوجوان کمک کنیم، در حال حاضر موضوع اصلی نجات این کودک است، به جای دعوا کردن باید به نجات آن‌ها فکر کنیم.

نوشته صحبت‌های وزیر ارتباطات در رابطه با دست‌های پشت‌پرده فیلترینگ اینستاگرام! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

صحبت‌های وزیر ارتباطات در رابطه با دست‌های پشت‌پرده فیلترینگ اینستاگرام!

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وی در مورد فیلمی از یک نوجوان 14 ساله که در یک لایو اینستاگرامی با محتوای زننده جنسی حاضر شد، گفت: بنده این ویدیو را 4 شب پیش دیدم، ما از ابتدا هم گفتیم که پالایش و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در اختیار مجموعه‌ای دیگر است و آن‌ها باید به روش خود در این موضوع ورود پیدا کنند.

وزیر ارتباطات در ادامه اطلاعاتی از دست‌های پشت پرده انتشار این ویدیو فاش کرد، آذری جهرمی گفت: به من گفته‌اند که اتاق فکری پشت این قضیه است تا ویدیو به صورت گسترده انتشار پیدا کند تا به عنوان ابزاری برای حمله عمومی به من جهت فیلترینگ اینستاگرام استفاده شود.

این مطلب را نیز مطالعه کنید: احتمال فیلتر شدن اینستاگرام در آینده نزدیک!

وزیر ارتباطات گفت: این فیلم انصافا تلخ بود، به نظرم نهاد‌هایی که در زمینه امدادرسانی به کودکان فعال هستند باید به این نوجوان و خانواده‌اش کمک کنند. من از همان زمانی که ویدیو را دیدم به دنبال آن بودم تا آدرسی از خانواده این نوجوان پیدا کنم، ما اگر بتوانیم باید به این نوجوان کمک کنیم، در حال حاضر موضوع اصلی نجات این کودک است، به جای دعوا کردن باید به نجات آن‌ها فکر کنیم.

نوشته صحبت‌های وزیر ارتباطات در رابطه با دست‌های پشت‌پرده فیلترینگ اینستاگرام! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

اشتراک فیلم و سریال در فیلیمو، نماوا، آیو و تیوا برای شب یلدا رایگان شد

ابتدای هفته بود که حسن روحانی، رئیس جمهور کشور از مردم درخواست کرد که شب یلدا را به صورت مجازی برگزار کنند، در همین راستا علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز اعلام کرد که پیشنهاداتی را به وزارت ارتباطات ارسال کردیم تا طرح‌هایی مانند اینترنت رایگان در شب یلدا را ارائه کنند.

حال محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در توییتر خود اعلام کرد که در شب یلدا اشتراک سرویس‌های VOD شامل فیلیمو، نماوا، تیوا و آیو رایگان خواهد بود. جهرمی در توییتر خود نوشت: امسال باید بیشتر مواظب هم باشیم و آیین یلدای سلامت را با همدلی برگزار کنیم. با همراهی VODها، در شب یلدا و روز پرستار، اشتراک فیلم و سریال در «فیلیمو، نماوا، تیوا و آیو» برای همه رایگان خواهد بود.

 

نوشته اشتراک فیلم و سریال در فیلیمو، نماوا، آیو و تیوا برای شب یلدا رایگان شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

اشتراک فیلم و سریال در فیلیمو، نماوا، آیو و تیوا برای شب یلدا رایگان شد

ابتدای هفته بود که حسن روحانی، رئیس جمهور کشور از مردم درخواست کرد که شب یلدا را به صورت مجازی برگزار کنند، در همین راستا علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز اعلام کرد که پیشنهاداتی را به وزارت ارتباطات ارسال کردیم تا طرح‌هایی مانند اینترنت رایگان در شب یلدا را ارائه کنند.

حال محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در توییتر خود اعلام کرد که در شب یلدا اشتراک سرویس‌های VOD شامل فیلیمو، نماوا، تیوا و آیو رایگان خواهد بود. جهرمی در توییتر خود نوشت: امسال باید بیشتر مواظب هم باشیم و آیین یلدای سلامت را با همدلی برگزار کنیم. با همراهی VODها، در شب یلدا و روز پرستار، اشتراک فیلم و سریال در «فیلیمو، نماوا، تیوا و آیو» برای همه رایگان خواهد بود.

 

نوشته اشتراک فیلم و سریال در فیلیمو، نماوا، آیو و تیوا برای شب یلدا رایگان شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.