معرفی گوشی Sony Xperia 1 محصول قدرتمند ۲۰۱۹ سونی

گوشی سونی اکسپریا X1

چند روز پیش شاهد معرفی گوشی های سامسونگ موسوم به گلکسی S10 و گلکسی S10+ بودیم. مدت زیادی بود که خبری از گوشی های سونی نداشتیم اما در عین حال امروز شاهد معرفی دو گوشی خاص از این برند هستیم که رسانه ها را به خود اختصاص داده اند. در این مقاله قصد داریم به معرفی گوشی Sony Xperia 1 بپردازیم تا بتوانید قبل از خرید گوشی جدید تان در مورد اسمارت فون های جدید اطلاعات کسب کنید و مقایسه هایی صورت دهید.

اما پیش از هر چیز به سمت معرفی مختصری از Sony Xperia 1 می رویم.

 

اولین شناخت از Sony Xperia 1 چگونه خواهد بود؟

Sony Xperia 1 گوشی محصول ۲۰۱۹ سونی است که نام آن بسیار به نام گذاری های قبلی گوشی های سونی شباهت دارد. این گوشی هوشمند از تکنولوژی Fingerprint بهره مند است اما مثل گوشی های جدید سامسونگ نمی توان آن را در زمره گوشی های سبک و خوش وزن به شمار آورد. یکی از علت هایی که موجب شده این گوشی با سایر گوشی های خوش وزن قابل مقایسه باشد مساله باریک بودن است که این بار در این گوشی سونی از آن چشم پوشی شده است.

البتهSony Xperia 1 یک گوشی ضد آب است که از تکنولوژی های شبکه ای نظیر LTE و NFC نیز بهره مند است.

گوشی سونی اکسپریا X1

بررسی مشخصات نمایشگر گوشی اکسپریا X1

برای این که شناخت اولیه و دید خوبی نسبت به گوشی کسپریا X1 پیدا کنید، کافی است که ابتدا به نمایشگر آن متمرکز شوید. اولین چیزی که از اطلاعات نمایشگر این گوشی به چشم می خورد اندازه ۶٫۵ اینچی آن است. این اندازه یک دهم اینچ از نمونه پلاس سامسونگ بزرگتر است.

المان دیگر این نمایشگر که واقعا فوق العاده است، تراکم پیکسلی ۶۴۳ پیکسل بر اینچ است که واقعا فوق العاده است و به رزولوشن ۱۶۴۴ در ۳۸۴۰ پیکسل انجامیده است.

نمایشگر این گوشی از نوع OLED می باشد و حدود ۸۲ درصد از کل گوشی را اشغال کرده است.

از جمله سنسورهای مخصوص به نمایشگر در گوشی  اکسپریا X1 می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. پشتیبانی از ویدیوی HDR
  2. سنسور تنظیم نور تطبیقی
  3. سنسور مجاورتی
  4. نمایشگر مقاوم در برابر خش ( Corning Gorilla Glass 6 )

این ۴ سنسور در گوشی های سامسونگ نیز به طور مشابه یافت می شود.

گوشی سونی اکسپریا X1

بررسی مشخصات دوربین در گوشی اکسپریا X1

فناوری های دوربینی در گوشی های نسل جدید به دوربین های ترکیبی ختم شده اند. گوشی اکسپریا X1 نیز در این وادی از این ویژگی به طور مشترک بهره مند است.

گوشی اکسپریا X1 دارای دوربین عقب سه تایی است که هر سه به اندازه ۱۲ مگاپیکسل در خدمت مشتری می باشند.

این دوربین های سه تایی به کمک فناوری فلش LED عکس های خیره کننده ای را برای شما شکار می کنند اما اگر علاقه به گرفتن سلفی دارید و از تماس های تصویری به وفور استفاده می کنید باید بدانید که اکسپریا X1 نیز از دوربین سلفی گیر ۸ مگاپیکسلی بهره مند است. از جمله ویژگی های این دوربین می توان به پشتیبانی از HDR اشاره کرد.

از نقطه نظر، کیفیت دوربین، گوشی سامسونگ سرمایه گذاری بهتری نسبت به سونی داشته اما این بدین معنی نیست که کیفیت کار گوشی اکسپریا ایکس ۱ از نظر دوربین و سلفی گیر پایین است.

گوشی سونی اکسپریا X1

بررسی مشخصات طراحی ظاهری گوشی اکسپریا X1

طراحی ظاهری گوشی نیز نقش زیادی در انتخاب کاربران دارد. اولین چیزی که در مورد گوشی اکسپریا X1 باید توجه داشته باشیم مساله اندازه و ابعاد آن است. همانطور که متوجه شدید، این گوشی از نمایشگر بزرگ ۶٫۵ اینچی برخوردار است  و حدود ۸۲ درصد از سطح گوشی را به نمایشگر اختصاص داده اند. بنابراین با یک حساب سر دستی می توان حدس زد که با یک گوشی تقریبا ۱۷ سانتی متری روبرو هستیم. اما به طور دقیق تر این گوشی دارای ابعاد ۱۶۷ در ۷۲ در ۸٫۲ میلی متر می باشد. می توان حدس زد که این گوشی از گوشی های سامسونگ هم بلند تر است.

انتخاب متفاوت سامسونگ برای این گوشی این است که بدنه اصلی آن را از جنس شیشه طراحی و ساخت داده اند. همچنین گوشی اکسپریا ایکس ۱ تحت گواهی IP 68 از قدرت ضد آب و ضد غبار برخوردار است.

در نهایت از نظر ظاهری به رنگ بندی می رسیم که رنگ های ارائه شده برای این گوشی سیاه و سفید، خاکستری، بنفش، می باشند.

گوشی سونی اکسپریا X1

بررسی مشخصات سخت افزاری و عملکرد گوشی اکسپریا X1

از نظر قدرت سخت افزاری اولین چیز مورد بررسی چیپ پردازنده و قدرت پردازشی این گوشی است. این گزینه شامل Qualcomm Snapdragon 855 می باشد که از یک پردازنده ۸ هسته ای برخوردار است. ساخت و کار این پردازنده تحت فناوری ۶۴ بیتی بوده که منجر به فرکانس پردازشی ۲۸۴۰  می شود. این یعنی از نظر پردازشی این گوشی بسیار عالی عمل می کند.

اما قدرت پردازشی گوشی به پردازنده گرافیکی نیز ارتباط دارد. پردازنده گرافیکی این گوشی نیز به طور بروز شده، از نوع Adreno 640 انتخاب شده است.

حافظه رم گوشی سونیی اکسپریا X1 یک حافظه ۶ گیگابایتی است  ( گوشی های ۲۰۱۹ سامسونگ از رم ۸ گیگابایتی برخوردارند )، همچنین حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت است که به کمک اسلات های حافظه ای می توان آن را تا ۵۱۲ گیگابایت ارتقا داد.

در نهایت سیستم عامل سوار بر این گوشی Android  ۹٫۰ Pie  می باشد.

گوشی سونی اکسپریا X1

بررسی مشخصات باتری گوشی سونی اکسپریا X1

سونی اکسپریا ایکس ۱ دارای یک باتری ۳۳۳۰ میلی امپری است. با توجه به ویژگی های این گوشی و تفاوت ها میان گوشی سامسونگ و ظرفیت باتری ها می توان حدس زد که این گوشی طول عمر باتری کمتری نسبت به سامسونگ های ۲۰۱۹ دارد.

از جمله ویژگی های باتری این گوشی می توان به قابلیت شارژ USB و استفاده از تکنولوژی شارژ وایرلس Qi اشاره داشت.

گوشی سونی اکسپریا X1

سایرویژگی های این گوشی جدید سونی

  • از جمله ویژگی های دیگر این گوشی جدید سونی می توان به موارد زیر اشاره داشت:
  • پشتیبانی از نانو سیم کارت
  • بهره مندی از تکنولوژی بلوتوثی که ورژن آن معرفی نشده است
  • بهره مندی از دو نوع اسپیکر مجزا برای صدای مدیا و صدای گوشی
  • پشتیبانی از قابلیت چند اسپیکره برای مدیا

از آن جا که برای بسیاری از گوشی های هوشمند نظیر سامسونگ نمونه های مختلفی ارائه شده است، اما برای سونی اکسپریا X1 تنها همین یک مدل ارائه شده است.

نظر خود را در رابطه با این گوشی برای ما بنویسید و اگر از محصولات سونی استفاده می کنید به ما بگویید که تفاوت این گوشی با گوشی کنونی شما چیست؟

منبع

نوشته معرفی گوشی Sony Xperia 1 محصول قدرتمند ۲۰۱۹ سونی اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.