کشف یک قمارخانه مخفی در اپ استور !

 
اپل اپلیکیشنی را از اپ استور خود حذف کرد که در ظاهر یک بازی مخصوص کودکان اما در واقع قمارخانه آنلاین بود.
 
به نقل از تلگراف، یک اپلیکیشن جعلی در اپ استور اپل کشف شده که در ظاهر یک بازی کودکانه به نظر می‌رسد اما در حقیقت یک قمارخانه آنلاین بوده که فقط برای کاربران خارج از آمریکا ظاهر می‌شود.
 
این اپ «Jungle Runner ۲k۲۱» نام دارد و در اصل توسط تیم اپ استور تأیید شده بود. با این وجود دارای کد مخفی بود که آن را از یک بازی ساده به قمارخانه آنلاینی تبدیل می‌کرد که افراد بدون اطلاع اپل می‌توانستند با پول واقعی قمار کنند.
 
البته این اپ بعد از کشف ماهیت از اپ استور حذف شده است. برخی از کاربران در کشورهای خاصی که این اپ را دانلود کرده بودند به جای بازی رایانه‌ای با وب سایتی روبرو می‌شدند که دارای یک قمارخانه آنلاین بود.
 
کوستا الفتریو یکی از توسعه دهندگان اپلیکیشن ماهیت واقعی آن را کشف کرده است. او در این باره می‌گوید: اپ برای دریافت تاییدیه اپ استور وانمود می‌کند یک بازی رایانه‌ای است و در آمریکا شبیه یک بازی بسیار ساده برای کودکان کار می‌کرد.
 
البته این اپ چند ماه در اپ استور حضور داشت و حتی دو آپدیت نیز دریافت کرده بود. توسعه دهنده این اپلیکیشن، یک اپ دیگر نیز دارد که دقیقاً همین ماهیت را دارد. برخی کاربران در ترکیه و بخش‌هایی از اروپا می‌توانستند این قمارخانه آنلاین را ببینند.

اوپو A94 با شارژ ۳۰ وات، نمایشگر AMOLED و قیمت ۳۵۹ یورو معرفی شد

اوپو A94 با شارژ ۳۰ وات، نمایشگر AMOLED و قیمت ۳۵۹ یورو معرفی شد

A94، میان‌رده‌ی جدید اوپو و مدل ری‌برند‌شده‌ی رینو 5 زد برای بازار اروپا، با صفحه‌نمایش AMOLED و‌ شارژ ۳۰ وات و پردازنده‌ی مدیاتک به قیمت ۳۵۹ یورو عرضه می‌شود.

اتحادیه کسب وکارهای مجازی از رئیس‌جمهوری خواست تا محدودیت‌ حوزه فروش آنلاین دارو را رفع کند

 
اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در نامه‌ای به رئیس جمهوری درخواست کرد تا دستور رفع محدودیت‌ فعالیت استارت‌آپ‌هایی که در بخش تامین محصولات دارویی و داروهای بدون نسخه و اقلام بهداشتی فعالیت می‌کنند، را بدهد. از منظر این اتحادیه ایجاد محدودیت و ممنوعیت‌ها از سوی سازمان دارو و غذا برای این استارت‌آپ‌ها این ظن را تقویت می‌کند که اراده‌ محکمی در مقابل هرگونه تحول دیجیتال در عرضه محصولات بهداشتی و دارویی وجود دارد و سلامت مردم قربانی منافع صنفی گروه خاصی از جامعه شده است.
 
در نامه این اتحادیه با بیان اینکه با گذشت بیش از یک‌سال از شیوع کرونا و رسیدن به پیک چهارم همه‌گیری این ویروس در ایران، استارت‌آپ‌ها با هوشمندسازی خدمات مورد نیاز مردم به یکی از قهرمان‌های اصلی مبارزه با بیماری در کشورمان تبدیل شدند،خدمات عرضه شده توسط استارت‌آپ‌ها را برشمرد: «از حوزه‌ آموزش گرفته تا تامین مایحتاج ضروری، همگی تاثیر چشمگیری در کاهش رفت‌وآمدهای غیرضروری ایجاد کردند. در این بین استارتاپ‌هایی که در بخش تامین محصولات دارویی و داروهای (OTC) و اقلام بهداشتی فعال بودند مراجعات حضوری به یکی از پرریسک‌ترین نقاط آلوده به ویروس را ساماندهی کردند.»
 
از منظر اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی شبکه‌های بهداشتی و داروخانه‌ها از جمله اماکن پر رفت‌وآمدی محسوب می‌شوند که احتمال تردد افراد مبتلا به کرونا در آنها بیش از سایر نقاط است و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، بر اساس مطالعات دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه واشنگتن (University of Washington)، کار در داروخانه به عنوان دومین شغل پرخطر در زمان کرونا شناخته شده ‌است.
 
این اتحادیه خطاب روحانی آورده است که سران دولت، علی الخصوص شخص جنابعالی، پیش از همه متوجه اهمیت فعالیت استارتاپ‌ها در این دوران شده‌اید و از همین رو بارها در جلسات مشترک با ستاد ملی مقابله با کرونا بر لزوم حمایت از فعالیت کسب‌وکارهای آنلاین در راستای کمک به در خانه ماندن مردم تاکید کرده‌اید.
 
اتحادیه همچنین به شعار سال اشاره می‌کند و گفته: « سال ۱۴۰۰ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری شد و ایشان در یکی از سخنرانی‌های مهم سال ۹۹ خود به اقدامات صورت‌گرفته از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت، خاصه در دوران کرونا، اشاره کردند و خواستار کمک به تداوم فعالیت این بخش شدند.»
 
آنطور که در این نامه آمده اکنون استارتاپ‌های فعال در ارسال محصولات بهداشتی و دارویی که دارای مجوز فعالیت از اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی به عنوان تنها نهاد قانونی در این حوزه هستند، با برخی دستورالعمل‌ها و ضوابط قدیمی و به‌روزنشده توسط سازمان غذا ودارو مواجه‌اند که اجازه هرگونه فعالیتی را از آنها سلب کرده و متاسفانه رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای فراوان با این سازمان نیز به نتیجه‌ای نرسیده است.
 
اتحادیه معتقد است که  این موضوع این ظن را تقویت می‌کند که اراده‌ محکمی در مقابل هرگونه تحول دیجیتال در عرضه محصولات بهداشتی و دارویی وجود دارد و سلامت مردم قربانی منافع صنفی گروه خاصی از جامعه شده است. همانطور که اتحادیه در این نامه آورده کمیته حمایت از کسب‌وکار (کمیته ماده ۱۲ قانون احکام دائمی) با مشارکت معاونت حقوقی ریاست جمهوری و نهادهای ذی‌ربط دیگر در این مورد تشکیل جلسه داده و از سازمان غدا ودارو درخواست کرده که ضوابط مربوطه را بازنگری یا طراحی کند و این سازمان از درخواست این کمیته نیز تا امروز استنکاف کرده است.
 
اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در پایان این نامه ضمن درخواست دستور رفع محدودیت‌ها از سوی رئیس جمهوری،اعلام می‌کند که آماده خدمت‌رسانی در بستری کاملا شفاف هستند. چون با تکیه بر خدمات این بخش می‌توان حضور فیزیکی در داروخانه‌ها را به حداقل رساند و دغدغه مردم را در تامین محصولات بهداشتی و دارویی مرتفع کرد.
 
اتحادیه تاکید کرد که پلتفرم‌های ارسال محصولات داروخانه‌ای فروشنده دارو نیستند، بلکه اقلام بهداشتی و دارویی‌ را با همکاری داروخانه‌ها به طور مستقیم و با نظارت مسئولین فنی از خود داروخانه به دست متقاضی می‌رسانند. تلاش این پلتفرم‌ها بر این است که فرآیند ارسال محصولات بهداشتی و دارویی را به‌گونه‌ای انجام دهند تا نگرانی‌های سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت به حداقل برسد و در عین حال در پیک چهارم کرونا سهم موثری در کاهش رفت‌وآمدهای غیرضروری و حفظ جان میلیون‌ها انسان داشته باشند.
 
سازمان غذا و دارو از سال گذشته تاکنون مانع فروش مکمل‌ها و  داروهای بدون نسخه (OTC)به صورت آنلاین شده است. این موضوع درحالی است که استارت‌آپ‌های این حوزه معتقد هستند در این شرایط که باید تردد مردم کاهش پیدا کند، وزارت بهداشت باید هرچه زودتر دستورالعمل و ضوابط در این حوزه را تدوین کند، برخی از نهادها هم بیان کردند در روزهای پایانی دولت سازمان غذا و دارو به یک بی‌تصمیمی رسیده است و منافع صنفی را به استارت‌آپ‌ها ترجیح می‌دهد.

اتحادیه کسب وکارهای مجازی از رئیس‌جمهوری خواست تا محدودیت‌ حوزه فروش آنلاین دارو را رفع کند

 
اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در نامه‌ای به رئیس جمهوری درخواست کرد تا دستور رفع محدودیت‌ فعالیت استارت‌آپ‌هایی که در بخش تامین محصولات دارویی و داروهای بدون نسخه و اقلام بهداشتی فعالیت می‌کنند، را بدهد. از منظر این اتحادیه ایجاد محدودیت و ممنوعیت‌ها از سوی سازمان دارو و غذا برای این استارت‌آپ‌ها این ظن را تقویت می‌کند که اراده‌ محکمی در مقابل هرگونه تحول دیجیتال در عرضه محصولات بهداشتی و دارویی وجود دارد و سلامت مردم قربانی منافع صنفی گروه خاصی از جامعه شده است.
 
در نامه این اتحادیه با بیان اینکه با گذشت بیش از یک‌سال از شیوع کرونا و رسیدن به پیک چهارم همه‌گیری این ویروس در ایران، استارت‌آپ‌ها با هوشمندسازی خدمات مورد نیاز مردم به یکی از قهرمان‌های اصلی مبارزه با بیماری در کشورمان تبدیل شدند،خدمات عرضه شده توسط استارت‌آپ‌ها را برشمرد: «از حوزه‌ آموزش گرفته تا تامین مایحتاج ضروری، همگی تاثیر چشمگیری در کاهش رفت‌وآمدهای غیرضروری ایجاد کردند. در این بین استارتاپ‌هایی که در بخش تامین محصولات دارویی و داروهای (OTC) و اقلام بهداشتی فعال بودند مراجعات حضوری به یکی از پرریسک‌ترین نقاط آلوده به ویروس را ساماندهی کردند.»
 
از منظر اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی شبکه‌های بهداشتی و داروخانه‌ها از جمله اماکن پر رفت‌وآمدی محسوب می‌شوند که احتمال تردد افراد مبتلا به کرونا در آنها بیش از سایر نقاط است و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، بر اساس مطالعات دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه واشنگتن (University of Washington)، کار در داروخانه به عنوان دومین شغل پرخطر در زمان کرونا شناخته شده ‌است.
 
این اتحادیه خطاب روحانی آورده است که سران دولت، علی الخصوص شخص جنابعالی، پیش از همه متوجه اهمیت فعالیت استارتاپ‌ها در این دوران شده‌اید و از همین رو بارها در جلسات مشترک با ستاد ملی مقابله با کرونا بر لزوم حمایت از فعالیت کسب‌وکارهای آنلاین در راستای کمک به در خانه ماندن مردم تاکید کرده‌اید.
 
اتحادیه همچنین به شعار سال اشاره می‌کند و گفته: « سال ۱۴۰۰ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری شد و ایشان در یکی از سخنرانی‌های مهم سال ۹۹ خود به اقدامات صورت‌گرفته از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت، خاصه در دوران کرونا، اشاره کردند و خواستار کمک به تداوم فعالیت این بخش شدند.»
 
آنطور که در این نامه آمده اکنون استارتاپ‌های فعال در ارسال محصولات بهداشتی و دارویی که دارای مجوز فعالیت از اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی به عنوان تنها نهاد قانونی در این حوزه هستند، با برخی دستورالعمل‌ها و ضوابط قدیمی و به‌روزنشده توسط سازمان غذا ودارو مواجه‌اند که اجازه هرگونه فعالیتی را از آنها سلب کرده و متاسفانه رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای فراوان با این سازمان نیز به نتیجه‌ای نرسیده است.
 
اتحادیه معتقد است که  این موضوع این ظن را تقویت می‌کند که اراده‌ محکمی در مقابل هرگونه تحول دیجیتال در عرضه محصولات بهداشتی و دارویی وجود دارد و سلامت مردم قربانی منافع صنفی گروه خاصی از جامعه شده است. همانطور که اتحادیه در این نامه آورده کمیته حمایت از کسب‌وکار (کمیته ماده ۱۲ قانون احکام دائمی) با مشارکت معاونت حقوقی ریاست جمهوری و نهادهای ذی‌ربط دیگر در این مورد تشکیل جلسه داده و از سازمان غدا ودارو درخواست کرده که ضوابط مربوطه را بازنگری یا طراحی کند و این سازمان از درخواست این کمیته نیز تا امروز استنکاف کرده است.
 
اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در پایان این نامه ضمن درخواست دستور رفع محدودیت‌ها از سوی رئیس جمهوری،اعلام می‌کند که آماده خدمت‌رسانی در بستری کاملا شفاف هستند. چون با تکیه بر خدمات این بخش می‌توان حضور فیزیکی در داروخانه‌ها را به حداقل رساند و دغدغه مردم را در تامین محصولات بهداشتی و دارویی مرتفع کرد.
 
اتحادیه تاکید کرد که پلتفرم‌های ارسال محصولات داروخانه‌ای فروشنده دارو نیستند، بلکه اقلام بهداشتی و دارویی‌ را با همکاری داروخانه‌ها به طور مستقیم و با نظارت مسئولین فنی از خود داروخانه به دست متقاضی می‌رسانند. تلاش این پلتفرم‌ها بر این است که فرآیند ارسال محصولات بهداشتی و دارویی را به‌گونه‌ای انجام دهند تا نگرانی‌های سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت به حداقل برسد و در عین حال در پیک چهارم کرونا سهم موثری در کاهش رفت‌وآمدهای غیرضروری و حفظ جان میلیون‌ها انسان داشته باشند.
 
سازمان غذا و دارو از سال گذشته تاکنون مانع فروش مکمل‌ها و  داروهای بدون نسخه (OTC)به صورت آنلاین شده است. این موضوع درحالی است که استارت‌آپ‌های این حوزه معتقد هستند در این شرایط که باید تردد مردم کاهش پیدا کند، وزارت بهداشت باید هرچه زودتر دستورالعمل و ضوابط در این حوزه را تدوین کند، برخی از نهادها هم بیان کردند در روزهای پایانی دولت سازمان غذا و دارو به یک بی‌تصمیمی رسیده است و منافع صنفی را به استارت‌آپ‌ها ترجیح می‌دهد.

مهلت ارسال آثار به جشنواره «دین و فضای مجازی» تمدید شد

 
پژوهشگاه فضای مجازی فرصت ارسال چکیده آثار در جشنواره بین المللی «دین و مجازی» با موضوع «حل مسائل کلیدی فضای مجازی» را تا آخر اردیبهشت ماه تمدید کرد.
 
به گزارش پژوهشگاه فضای مجازی، با توجه به درخواست مخاطبان مبنی بر تمدید مهلت ارسال و همچنین تعطیلی و محدودیت‌های اعمال شده به خاطر شیوع ویروس کرونا در رابطه با کتابخانه‌ها و مراکز تحقیقی و پژوهشی، فرصت ارسال چکیده آثار در جشنواره بین المللی «دین و مجازی» با موضوع «حل مسائل کلیدی فضای مجازی»، تا آخر اردیبهشت ماه تمدید شد.
 
این رویداد علمی بین المللی توسط دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی و با همکاری اداره کل جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه و دانشگاه باقرالعلوم (ع) برگزار می‌شود.
 
علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره باید آثار خود را متناسب با یکی از محورهای ذیل ارسال کنند.
 
مسائل کلیدی جشنواره:
 
- بررسی رابطه نظام ولایت فقیه با فناوری‌های دولت‌گریز با مطالعه موردی بلاکچین
 
- بررسی فقهی حق گمنامی و حدود آن در اسلام و رابطه آن با هویت‌مندی افراد، موجودیت‌ها و فعالیت‌ها در فضای مجازی
 
- بررسی فلسفی-فقهی مالکیت در فضای مجازی
 
- بررسی فلسفی-فقهی مالکیت در فضای مجازی
 
- بررسی فقهی-اجتماعی اصل و شیوه‌های ایجاد یا حضور در شبکه‌های اجتماعی با توجه به همزمانی فرصت‌ها و تهدیدها؛ در سه وضعیت غلبه دشمن، غلبه حکومت اسلامی و موازنه.
 
- بررسی فقهی ارزش‌های اساسی اقتصاد اسلامی در فضای مجازی با مطالعه تطبیقی رمزارز اسلامی
 
- ملاحظات فلسفی-فقهی هنرهای دیجیتال (Digital art)
 
- بررسی حدود سیاست‌گذاری، مقرره‌گذاری، قانون‌گذاری و جرم‌انگاری در حکمرانی فضای مجازی از منظر فقهی
 
- بررسی فقهی حدود و شیوه‌های نظارت بر فضای مجازی با لحاظ لایه‌های مختلف گروه‌های کاربری در فضای مجازی
 
- امکان تعریف و حدود حریم خصوصی در فضای مجازی از منظر فقه
 
- اصول و قواعد فقهی حاکم بر تعامل نظام اسلامی با دولت‌ها، شرکت‌ها و ملت‌های دیگر در فضای مجازی
 
- بررسی فقهی تزاحم مسئله امنیت و جهانی شدن در عصر فضای مجازی
 
- بررسی حدود فلسفی-اخلاقی-فقهی هوش مصنوعی در اسلام
 
- مقایسه رویکردهای فقهی (فقه فردی، فقه حکومتی، فقه نظام و…) در مواجهه با مسائل مستحدثه و پدیده‌های نوظهور با مطالعه موردی رمزارز
 
- مقایسه انتقادی نگاه سلبی و ایجابی در رویکردها، حرکت‌ها و رفتارها در مواجهه با فضای مجازی از منظر فلسفه فقه
 
مهلت ارسال چکیده آثار تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ است که در صورت تأیید آن از سوی هیأت داوران، منتخبین می‌توانند فایل کامل اثر خود را برای دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
 
آثار باید دارای نوآوری در سطح کلیدی (نظریه جدید دارای کاربردهای گسترده، پیشنهاد سامانه اجرایی جدید دارای قابلیت عملیاتی، پیشنهاد ساختارهای مجازی جدید دارای قابلیت عملیاتی و مانند آن‌ها)، التفات به آینده فضای مجازی و لحاظ پیشرفت این فناوری و صحنه ستیز و رقابت قدرت‌ها در آن، التفات به نظریه‌های رقیب ممکن و موجود با رویکرد انتقادی و پیشنهاد در سطح سیاست‌گذاری یا تقنین در بخش نتیجه‌گیری، باشد.
 
از جمله مزایا انتخاب آثار برتر در این جشنواره نیز می‌توان به فهرست شدن مقالات برگزیده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، چاپ آثار برگزیده در نشریات و مجلات علمی پژوهشی معتبر ملی و بین‌المللی، اعطا گواهی علمی حضور در این رویداد بین‌المللی برای مقالات تأیید شده، چاپ مجموعه آثار برگزیده برتر در قالب کتاب جشنواره، استفاده از آثار در پژوهش‌های مطالعات اسلامی فضای مجازی و استفاده از پژوهشگران برتر در پروژه‌های پژوهشی دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی اشاره کرد.

مهلت ارسال آثار به جشنواره «دین و فضای مجازی» تمدید شد

 
پژوهشگاه فضای مجازی فرصت ارسال چکیده آثار در جشنواره بین المللی «دین و مجازی» با موضوع «حل مسائل کلیدی فضای مجازی» را تا آخر اردیبهشت ماه تمدید کرد.
 
به گزارش پژوهشگاه فضای مجازی، با توجه به درخواست مخاطبان مبنی بر تمدید مهلت ارسال و همچنین تعطیلی و محدودیت‌های اعمال شده به خاطر شیوع ویروس کرونا در رابطه با کتابخانه‌ها و مراکز تحقیقی و پژوهشی، فرصت ارسال چکیده آثار در جشنواره بین المللی «دین و مجازی» با موضوع «حل مسائل کلیدی فضای مجازی»، تا آخر اردیبهشت ماه تمدید شد.
 
این رویداد علمی بین المللی توسط دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی و با همکاری اداره کل جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه و دانشگاه باقرالعلوم (ع) برگزار می‌شود.
 
علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره باید آثار خود را متناسب با یکی از محورهای ذیل ارسال کنند.
 
مسائل کلیدی جشنواره:
 
- بررسی رابطه نظام ولایت فقیه با فناوری‌های دولت‌گریز با مطالعه موردی بلاکچین
 
- بررسی فقهی حق گمنامی و حدود آن در اسلام و رابطه آن با هویت‌مندی افراد، موجودیت‌ها و فعالیت‌ها در فضای مجازی
 
- بررسی فلسفی-فقهی مالکیت در فضای مجازی
 
- بررسی فلسفی-فقهی مالکیت در فضای مجازی
 
- بررسی فقهی-اجتماعی اصل و شیوه‌های ایجاد یا حضور در شبکه‌های اجتماعی با توجه به همزمانی فرصت‌ها و تهدیدها؛ در سه وضعیت غلبه دشمن، غلبه حکومت اسلامی و موازنه.
 
- بررسی فقهی ارزش‌های اساسی اقتصاد اسلامی در فضای مجازی با مطالعه تطبیقی رمزارز اسلامی
 
- ملاحظات فلسفی-فقهی هنرهای دیجیتال (Digital art)
 
- بررسی حدود سیاست‌گذاری، مقرره‌گذاری، قانون‌گذاری و جرم‌انگاری در حکمرانی فضای مجازی از منظر فقهی
 
- بررسی فقهی حدود و شیوه‌های نظارت بر فضای مجازی با لحاظ لایه‌های مختلف گروه‌های کاربری در فضای مجازی
 
- امکان تعریف و حدود حریم خصوصی در فضای مجازی از منظر فقه
 
- اصول و قواعد فقهی حاکم بر تعامل نظام اسلامی با دولت‌ها، شرکت‌ها و ملت‌های دیگر در فضای مجازی
 
- بررسی فقهی تزاحم مسئله امنیت و جهانی شدن در عصر فضای مجازی
 
- بررسی حدود فلسفی-اخلاقی-فقهی هوش مصنوعی در اسلام
 
- مقایسه رویکردهای فقهی (فقه فردی، فقه حکومتی، فقه نظام و…) در مواجهه با مسائل مستحدثه و پدیده‌های نوظهور با مطالعه موردی رمزارز
 
- مقایسه انتقادی نگاه سلبی و ایجابی در رویکردها، حرکت‌ها و رفتارها در مواجهه با فضای مجازی از منظر فلسفه فقه
 
مهلت ارسال چکیده آثار تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ است که در صورت تأیید آن از سوی هیأت داوران، منتخبین می‌توانند فایل کامل اثر خود را برای دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
 
آثار باید دارای نوآوری در سطح کلیدی (نظریه جدید دارای کاربردهای گسترده، پیشنهاد سامانه اجرایی جدید دارای قابلیت عملیاتی، پیشنهاد ساختارهای مجازی جدید دارای قابلیت عملیاتی و مانند آن‌ها)، التفات به آینده فضای مجازی و لحاظ پیشرفت این فناوری و صحنه ستیز و رقابت قدرت‌ها در آن، التفات به نظریه‌های رقیب ممکن و موجود با رویکرد انتقادی و پیشنهاد در سطح سیاست‌گذاری یا تقنین در بخش نتیجه‌گیری، باشد.
 
از جمله مزایا انتخاب آثار برتر در این جشنواره نیز می‌توان به فهرست شدن مقالات برگزیده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، چاپ آثار برگزیده در نشریات و مجلات علمی پژوهشی معتبر ملی و بین‌المللی، اعطا گواهی علمی حضور در این رویداد بین‌المللی برای مقالات تأیید شده، چاپ مجموعه آثار برگزیده برتر در قالب کتاب جشنواره، استفاده از آثار در پژوهش‌های مطالعات اسلامی فضای مجازی و استفاده از پژوهشگران برتر در پروژه‌های پژوهشی دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی اشاره کرد.

هشدار وزیر ارتباطات؛ برای ورود به بازار رمز ارزها، ریسک‌ها را شناسایی کنید

 
وزیر ارتباطات در پستی تلگرامی از سرمایه‌گذران در بازار رمز ارزها خواست تا قبل از ورود به این بازار مطالعه داشته و ریسک‌ها را شناسایی کنید.
 
 محمد جواد آذری جهرمی در پستی در تلگرام خود با انتشار فیلمی از سخرانی خود در یک مراسم نوشت:
 
قبلا به عرض رسونده بودم که بزودی بلاک‌چین فراگیر میشه و رمزارزها هم جایگاه خودشون رو در بازار پیدا می‌کنند و مخالفت با تکنولوژی نتیجه‌ای جز شکست نداره.
 
نمیدونم الان که تب خریدوفروش رمز ارز بالا گرفته، چرا اقتصادی‌ها درباره ریسک‌های این بازار با مردم صحبت نمی‌کنند.(شاید هم صحبت کردند و من نشنیدم)
 
نمی‌گم رمزارز بخرید یا نخرید، هرکسی درباره دارایی خودش صاحب تدبیر و تصمیمه، اما باید بگم برای ورود سرمایه‌تون در این بازار مطالعه کنید و ریسکها رو شناسایی کنید. تجربه افت و خیز ارزش رمزارزها رو پیگیری کنید و به قواعد و قوانین حقوقی این بازار هم توجه کنید.
 
پ.ن: این ویدئو مربوط به صحبتهای حدود ۲/۵ سال قبل بنده در همایشی به دعوت بانک مرکزی است.
 
به نظر می‌رسد انتشار این فیلم و در پی آن نوشتن بخشی از سخنان عنوان شده در تلگرام وزیر ارتباطات به دلیل افزایش توجه مردم به بازار رمزارزها در ماه‌های اخیر باشد.
 

ایران ۶۰ میلیون دُز واکسن دیگر از روسیه خرید

ایران ۶۰ میلیون دُز واکسن دیگر از روسیه خرید

سفیر ایران در مسکو از نهایی‌شدن قرارداد خرید ۶۰ میلیون دُز واکسن اسپوتنیک V از روسیه خبر داد.

اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی خواستار رفع محدودیت‌های فروش آنلاین دارو از رییس‌جمهور شد

اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی خواستار رفع محدودیت‌های فروش آنلاین دارو از رییس‌جمهور شد

پس از اعلام ممنوعیت فروش مکمل‌ها و داروهای بدون نسخه به‌صورت آنلاین، اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی خواستار رفع محدودیت‌های استارتاپ‌های فعال این بخش از رئیس‌جمهور شد.

زیرساخت ابری ایرانسل به‌صورت تجاری به بهره‌برداری رسید

خدمت زیرساخت ابری ایرانسل، بهصورت تجاری به بهره‌برداری رسید و در اختیار کسب‌وکارها قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، زیرساخت ابری یک خدمت جامع است که با ارائۀ امکان ساخت دیتاسنتر مجازی به کسب‌وکارها، ضرورت سرمایه‌گذاری‌های گزاف روی دیتاسنترهای فیزیکی را برطرف می‌کند.

با استفاده از این خدمات، کاربران می‌توانند طی مدت زمان بسیار کوتاه و بدون پیچیدگی، دیتاسنتر مجازی خود را بسازند و ماشین‌های مجازی مورد نظر خود را به‌صورت همزمان، مدیریت و شخصی‌سازی کنند. ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با ارائۀ خدمات «زیرساخت به عنوان سرویس یا IaaS (Infrastructure as a Service)» با استفاده از زیرساخت عظیم فنی خود، از جمله مرکز دادۀ بزرگ ایرانسل در غرب تهران (مرکز دادۀ اقماری شماره یک شبکه ملی اطلاعات) که اردیبهشت ۱۳۹۹ توسط رئیس‌جمهوری افتتاح شد، این امکان را به کسب‌وکارها داده است تا با صرف کمترین هزینه، از خدمات پردازشی و ذخیره‌سازی امن و پایدار، بهره‌مند شوند.

همچنین این امکان در اختیار کاربران زیرساخت ابری ایرانسل قرار گرفته است تا تنها به میزان استفاده از منابع پردازشی، هزینۀ آن را پرداخت کنند. پرداخت هزینه بر مبنای میزان استفاده و به‌صورت شفاف، به کاربران امکان می‌دهد تا تنها به ازای مصرف منابع برحسب ساعت، هزینه را از طریق اعتبار موجود در کیف پول مجازی خود پرداخت کنند.

زیرساخت ابری ایرانسل، مجموعه‌ای جامع و یکپارچه است که تمام نیازهای یک کسب و کار به دیتاسنتر ابری را پوشش می‌دهد. توزیع ماشین‌های مجازی کاربر در منابع سخت‌افزاری مختلف باعث شده است که این سرویس پایداری و مقیاس پذیری بالایی داشته باشد. مدیریت فرآیندها در این سرویس به‌صورت کاملاً خودکار و برنامه‌ریزی شده انجام می‌شود. این سرویس زیرساختی منعطف و مقیاس‌پذیر است؛ یعنی کاربر می‌تواند در لحظه و به‌صورت خودکار منابع تخصیص‌یافته به ماشین‌های مجازی خود را تغییر دهد. کاربران می‌توانند به کمک سامانه کاربرپسند خدمات ابری، منابع پردازشی و افزونه‌های مربوط به آن را به‌صورت کاملاً یکپارچه و مستقل مدیریت کنند. در این سرویس، امنیت و الزامات مربوط به آن ساختاری لایه‌ای دارد؛ به طوری که هر لایه از سایر لایه‌ها تفکیک شده و دارای محرمانگی مستقل است. زیرساخت ابری ایرانسل به صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌هایی مانند راه‌اندازی دیتاسنتر، تأمین، نگهداری و به‌روزرسانی تجهیزات شامل سخت‌افزار و نرم‌افزار کمک می‌کند.

از جمله قابلیت‌ها و امکانات زیرساخت ابری ایرانسل می‌توان به امکان تهیه سرور ابری،  نسخه پشتیبان (backup) در لحظه و به‌صورت زمانبندی شده، ایجاد و راه‌اندازی ماشین‌های مجازی یکسان تنها با چند کلیک (Cluster Deployment)، ایجاد، اتصال و جداسازی دیسک‌های خارجی مجازی به ماشین‌ها، ذخیره‌سازی ابری (Object Storage)، ایجاد و استفاده از API برای دسترسی به فضای ذخیره‌سازی ابری و اشتراک فایل، افزونه DNS برای هدایت رکوردهای DNS به سرورها و سرویس‌ها و اجرای تنظیمات مربوطه تنها با چند کلیک، بدون نیاز به پیکربندی و تنظیمات پیچیده، ایجاد و مدیریت فایروال اختصاصی و پروفایل‌های امنیتی برای کنترل ترافیک ورودی و خروجی ماشین‌های مجازی و نیز نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن‌ها و پکیج‌های‌متداول تنها با چند کلیک اشاره کرد.

همچنین از جمله مزایای استفاده از خدمات ابری ایرانسل، می‌توان پیاده‌سازی این خدمات بر بستر مورد استفاده خود ایرانسل (مترادف با استانداردهای بالای اپراتور تلفن‌همراه)، ارائۀ توافق‌نامۀ سطح خدمات (SLA)، استانداردهای ساخت و نگهداری بالا، پایداری دیتاسنتر (نگهداری دیتا در چند نقطۀ جغرافیایی، سرویس‌های توزیع شده و Uptime بالا)، امکان فعال کردن عملکرد کنترل خطا (Disaster Recovery) برای بازگردانی اطلاعات به‌صورت خودکار، یکپارچگی با دیگر خدمات دریافتی از ایرانسل و نیز دسترسی به تمام خدمات ارائه شده در دیتاسنتر ابری از طریق داشبورد یکپارچه را عنوان کرد.

نوشته زیرساخت ابری ایرانسل به‌صورت تجاری به بهره‌برداری رسید اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.