HMD از اسمارت‌فون‌های اقتصادی نوکیا C5 Endi ،C2 Tava و C2 Tennen رونمایی کرد

نوکیا C5

شرکت HMD Global در سکوت خبری از اسما‌رت‌فون‌های پایین‌رده نوکیا C5 Endi ،C2 Tava و Tennen رونمایی کرد. این تلفن‌ها برای بازار ایالات متحده آمریکا و اپراتور مخابراتی Cricket Wireless تولید شده‌اند. هر سه تلفن از سیستم‌عامل اندروید 10 و دوربین چندگانه استفاده می‌کنند که قیمت بسیار ارزانی دارند. دو مدل نوکیا C2 Tava و Tennen به عنوان یک تلفن شناخته می‌شوند که مدل Tennen در خرده‌فروشی‌ها به فروش می‌رسد، اما مدل Tava به صورت اختصاصی برای اپراتور Cricket Wireless در نظر گرفته شده است.

نوکیا C5 Endi

این تلفن در جلوی بدنه خود به یک پنل 6.5 اینچی اچ‌دی پلاس با شکاف قطره‌ای شکل دوربین سلفی مجهز شده است. در این شکاف یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسل وجود دارد. در پایین پنل یک چانه ضخیم دیده می‌شود. شاسی تلفن توسط ماده پلی‌کربنات پوشش داده شده و یک دکمه اختصاصی برای دستیار صوتی Google Assistant در سمت چپ فریم قرار دارد.

در مجموعه دوربین سه‌گانه نوکیا C5 Endi یک سنسور اصلی 13 مگاپیکسل وجود دارد که یک ماژول التراواید 5 مگاپیکسل و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسل آن را همراهی می‌کنند. سنسور اثرانگشت نیز در پنل پشتی تلفن تعبیه شده است.

نوکیا C5

در کالبد این تلفن تراشه Helio P22 شرکت مدیاتک قرار گرفته است که یک حافظه رم با ظرفیت 3 گیگابایت و حافظه داخلی با ظرفیت 64 گیگابایت در کنار آن وجود دارد. حافظه ذخیره‌ساز نیز قابل افزایش است. انرژی این تراشه توسط یک باتری 4000 میلی‌آمپر تامین می‌شود که آداپتور شارژ 10 واتی آن را شارژ می‌کند.

هندست اقتصادی نوکیا در رنگ آبی (Midnight Blue) و با قیمت 170 دلار به فروش می‌رسد. فرآیند فروش از تاریخ 5 ژوئن (16 خرداد) آغاز می‌شود. این تلفن به صورت انحصاری توسط اپراتور Cricket Wireless به بازار عرضه خواهد شد.

نوکیا C2 Tava/Tennen

نوکیا در این گوشی از یک صفحه‌نمایش 5.45 اینچی اچ‌دی پلاس با نسبت ابعاد 18:9 استفاده کرده است. دوربین سلفی این گوشی تصاویر و ویدیو‌ها را با کیفیت 5 مگاپیکسل ثبت و ضبط می‌کند. در پنل پشتی یک سنسور 8 مگاپیکسل به عنوان دوربین اصلی و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی مشاهده می‌شود. جنس بدنه این تلفن هم از پلی‌کربنات بوده و دکمه اختصاصی Google Assistant در سمت چپ تعبیه شده است.

در بخش پردازنده مرکزی نوکیا C2 Tava/Tennen تراشه Helio A22 مدیاتک وجود دارد. 3 گیگابایت رم و 16 یا 32 گیگابایت حافظه داخلی این تراشه را همراهی می‌کنند. ظرفیت حافظه نیز توسط کارت microSD قابل ارتقا است.

نوکیا C5

ظرفیت باتری این تلفن معادل 3000 میلی‌آمپر است که از شارژرهای 10 وات پشتیبانی می‌کند. نوکیا C2 Tava از امروز با قیمت 110 دلار در رنگ آبی توسط اپراتور Cricket Wireless به بازار عرضه می‌شود.

مدل C2 Tennen هم با قیمت 70 دلار از طریق تمامی خرده‌فروشی‌ها در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. این تلفن در تاریخ 15 ژوئن (26 خرداد) روانه بازار می‌شود.

نوشته HMD از اسمارت‌فون‌های اقتصادی نوکیا C5 Endi ،C2 Tava و C2 Tennen رونمایی کرد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

مرسدس بنز کلاس E کوپه و کاربریوله ۲۰۲۱ معرفی شد

مرسدس بنز کلاس E کوپه و کاربریوله ۲۰۲۱ معرفی شد

نسخه‌ی فیس‌لیفت و دودر کلاس E برای سال ۲۰۲۱، مجهز به پیشرانه هیبرید با موتور برقی ۴۸ ولت خواهد بود. این خودرو، با مدل کابریوله و سقف پارچه‌ای جمع‌شونده نیز تولید خواهد شد.

سونی ویدئوهای تبلیغاتی اکسپریا ۱ ll را منتشر کرد

سونی ویدئوهای تبلیغاتی اکسپریا 1 ll را منتشر کرد

اکسپریا وان مارک ۲ پرچم‌دار جدید سونی است که با قیمت بالای ۱٬۰۰۰ دلار روانه‌ی بازار می‌شود. ژاپنی‌ها به‌تازگی ویدئوهای تبلیغاتی این گوشی را متشر کرده‌اند.

نسخه جدید رزبری پای ۴ با هشت گیگابایت رم معرفی شد

نسخه جدید رزبری پای 4 با هشت گیگابایت رم معرفی شد

بنیاد رزبری پای به‌تازگی نسخه‌ی جدید رایانه‌ی تک‌برد رزبری پای ۴ را معرفی کرده است که از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده می‌کند و ۷۵ دلار قیمت دارد.

رونمایی کوالکام از چیپ‌هایی با پشتیبانی از Wi-Fi 6E

روز گذشته کوالکام از نخستین چیپ های خود با پشتیبانی از Wi-Fi 6E رونمایی کرد؛ همان نسخه جدید از وای فای که به لطف دسترسی به طیف وسیع ترین از امواج هوایی پخش، سریع تر و قابل اطمینان تر از نسل قبلی اش است.
 
دیروز این شرکت دو مجموعه از محصولات تازه اش را معرفی کرد: گروهی برای تلفن های همراه که احتمالا در نیمه دوم امسال عرضه میشوند و گروه دیگر برای روترها که فروش آن بلافاصله آغاز خواهد شد. اصلی ترین مشخصه تمامی این تراشه ها هم پشتیبانی شان از Wi-Fi 6E است که از طیف ۶ گیگاهرتز استفاده می کند (این طیف به تازگی توسط کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در این کشور باز شده است).
 
چیپ های مخصوص تلفن همراه کوالکام در گروه FastConnect قرار می گیرند که قرار است با تراشه های اسنپدراگون یکپارچه سازی شوند. در این مرحله کوالکام دو چیپ را از این گروه معرفی کرده: FastConnect 6700 و FastConnect 6900 که به ترتیب بیشینه سرعت نظری ۵ گیگابیت بر ثانیه و ۳.۶ گیگابیت بر ثانیه دارند. هر دوی این تراشه ها از بیشینه اندازه کانال های وای فای (۱۶۰ مگاهرتز روی ۵ گیگاهرتز و ۶ گیگاهرتز) پشتیبانی می کنند.
 
وی کی جونز نایب رئیس تکنولوژی کوالکام در این باره گفت: نظر شخصی من این است که مهاجرت به این فناوری بسیار سریع اتفاق می افتد. این تکنولوژی قرار است خیلی زود به تلفن های همراه آورده شود.
 
 
 
البته هنوز مشخص نیست که پرچمداران بهره مند از این چیپ دقیقا چه زمانی وارد بازار می شوند. کوالکام به تازگی جدیدترین تراشه های اسنپدراگون خود را عرضه کرده که از چیپ FastConnect 6800 (بدون پشتیبانی از موج ۶ گیگاهرتز) استفاده می کنند.
 
این شرکت البته خاطرنشان کرده که تولیدکنندگان موبایل میتوانند یکی از چیپ های وای فای جدید آن را انتخاب نمایند اما مشخص نیست که چه تعداد از آنها تصمیم می گیرند از همین حالا پشتیبانی از این استاندارد را در محصولاتشان فراهم کنند یا اینکه منتظر بمانند تا پشتیبانی از آن به یکی از تراشه های اسنپدراگون بیاید.
 
علاوه بر تراشه های موبایل، کوالکام همچنین طیف وسیعی از چیپ های Wi-Fi 6E را از سری Networking Pro برای روترها معرفی کرد. چهار چیپ در این سری رونمایی شده اند که به ترتیب 610، 810، 1210 و 1610 نام دارند و از نظر توانمندی با یکدیگر فرق دارند و از مدلی با ۶ استریم وای فای و بیشینه سرعت نظری ۵.۴ گیگابیت بر ثانیه در گروه پایین رده ها گرفته تا مدل دارای ۱۶ استریم وای فای و بیشینه سرعت ۱۰.۸ گیگابیت بر ثانیه را شامل می شوند.

از بسته حمایتی ۵۰ میلیون تومانی برای استارت‌آپ‌ها تا افتتاح دیتاسنتر ۴۰۰ رکی

 قطار هر پنجشنبه یک افتتاح بزرگ دولت امروز (۸ خرداد) به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رسید. این وزارتخانه با برگزاری ویدئو کنفرانس از ۳ پروژه جدید شرکت‌های بخش خصوصی فعال در این حوزه و بسته حمایتی خود از شرکت‌های استارت‌آپی که در دوران کرونا اسیب دیده‌اند رونمایی کرد. این رونمایی در حالی به صورت آنلاین و با حضور اکثر مدیران و معاونان وزارت ارتباطات و فعلان بخش خصوصی در بخش‌های مختلف کشور به نمایش گذاشت که پخش زنده آن بارها با اختلال، قطعی‌های مقطعی و کیفیت پایین نیز همراه شد. در بخش‌هایی از برنامه نیز به دلیل نرسیدن صدای رئیس جمهوری به مدیران آن سوی پلتفرم‌های دیجیتال در حال پخش کنفرانس، آنها یا نمی‌توانستند به سوالات حسن روحانی پاسخ دهند یا با تاخیر چند دقیقه‌ای متوجه نظرات رئیس جمهوری در مورد طرح‌های خود می‌شدند.
 
با این حال در این مراسم افتتاح مرکز داده ۴۰۷رکی  شرکت ایرانسل با حضور مدیرعامل این شرکت بیژن عباسی آرند در مرکز شادآباد افتتاح شد و نیز خدمات ابری شرکت اینترنتی آسیاتک با حضور محمدعلی یوسف‌زاده مدیرعامل این شرکت در برج میلاد افتتاح شد و در نهایت رونمایی از طرح حمایتی استارت آپ‌های آسیب‌دیده از کرونا و طرح «هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی»‌ با حضور امیر ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در کلاه فرنگی افتتاح شد.
 
بسته حمایتی ۵۰ میلیونی برای ۵ هزار استارت‌آپ
کرونا براساس آمارهای وزارت ارتباطات باعث ضررهای جبران ناپذیری به شرکت‌های استارت‌آپی شده که این خسارات از تعدیل نیرو گرفته تا بستن کسب‌وکار برای همیشه را در بر می‌گیرد. به همین بهانه وزارت ارتباطات امروز از بسته حمایتی ویژه‌ای رونمایی کرده که قرار است به ۵ هزار استارات‌آپ عضو طرح نوآفرین ۵۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص دهد. امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در این مراسم و در مقابل رئیس جمهوری در مورد جزئیات این بسته حمایتی گفت:‌«این بسته به صورت مشارکت بخش عمومی-خصوصی است که در آن خدمات توسط شرکت‌های بخش خصوصی، برای بخش نوپا و نوآور ارائه می‌شود؛ به نحوی که در حدود نیمی از هزینه‌ها توسط شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات و نیمی نیز توسط دولت جبران می‌شود.»
به گفته او در این طرح شرکت‌های استفاده‌کننده از خدمات می‌توانند در یک بازار رقابتی به انتخاب تامین‌کننده خدمات خود باتوجه به خدماتی که روی نوآفرین موجود است اقدام کنند.
 
 
این لیست مبالغ نهایی تفاهم‌نامه‌ها شرکت‌های بخش خصوصی برای کمک به شرکت‌های استارت‌آپی براساس بسته حمایتی وزارت ارتباطات در  را نشان می‌دهد. هزینه دریافت این سرویس ها بر اساس اعتبار ۵۰ میلیون تومانی اختصاص یافته از سمت وزارت ارتباطات تامین می شود
 
به باور ناظمی به این ترتیب همکاری دولت نیز با گروه‌ها یا شرکت‌هایی خواهد بود که خدمت بهتری را ارائه می‌دهند؛ و هر فردی که خدمت خوبی ارائه ندهد به خودی خود از ارایه خدمات مبتنی بر اعتبار به استارتاپ‌های زیان‌دیده حذف می‌شوند.
 
ناظمی تاکید کرد: «براساس این بسته منابع حمایتی دولت به صورت بهینه هم به کسب‌وکارهای کوچکی که نیاز دارند، و هم به کسب‌وکارهای بزرگی که خدمت بهتر ارائه می‌دهند تخصیص می‌یابد.»
 
ناظمی اعلام  کرد که فهرست این خدمات و نحوه استفاده از آن در سایت Irannoafarin.ir آمده است و صورت آنلاین در همین مراسم پیامک و ایمیل دریافت این خدمت به کل ۵ هزار شرکت ثبت ‌نام‌کرده در طرح نوآفرین را ارسال می‌شود.
 
هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی
از جمله پروژه‌های دیگری که امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم ویدئو کنفرانسی خود با رئیس جمهوری رونمایی کرد؛ طرح هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی بود. آنطور که ناظمی در این مراسم گفت در حالی که در سال ۹۲ انحصار رسانه‌ای در دست رسانه‌های رسمی بود؛ امروز حدود ۱.۸ میلیون نفر مشترک فعال (با پرداخت حق عضویت) و حدود ۳ میلیون نفر بیننده (بدون پرداخت حق عضویت)، استفاده از سامانه‌های پخش ویدئو و تلویزیون اینترنتی را تجربه می‌کنند.
 
او با اعلام اینکه تولید محتوا یکی از اصلی‌ترین چالش‌های توسعه شبکه ملی اطلاعات است گفت: «تولید محتوا اصلی‌ترین چالش «شبکه ملی اطلاعات» است. ضعف در تولید محتواهای جذاب و تمایل به انحصارگری باعث شده است که سهم ترافیک داخل به اندازه‌ای که ظرفیت زیرساختی برای آن مهیا شده است، رشد نکند. هم‌اکنون نیز حدود ۴۰ درصد  از ترافیک مورد استفاده کاربران، از جنس ترافیک داخلی است و بخش عمده‌ای از آن متعلق به همین سامانه‌ها است؛ و زیرساخت فعلی شبکه ملی اطلاعات با ظرفیتی بیش از ۱۴ برابر میزان مصرف شهروندان تهیه شده است.»
 
او با اشاره به سهم کشورهای دیگر در تولید محتوای دیجیتال ادامه داد: «در حالی که در کشورهای توسعه‌ یافته ۷۰ درصد از ترافیک ملی در زمان پیک مربوط به حوزه پخش ویدئو و موسیقی است؛ اما سنگ‌اندازی‌های عرصه تولید محتوا نه تنها منجر به عدم تحقق پتانسیل‌های این حوزه شده است؛ بلکه بر اندازه بازار اقتصاد دیجیتال نیز تاثیر منفی گذاشته است؛ و صرفه اقتصادی در توسعه زیرساخت توسط بخش خصوصی را کاهش داده است.»
 
براساس اظهارات او اکنون ماهیانه حدود ۷ میلیارد دقیقه از سرگرمی شهروندان ایرانی از طریق سامانه‌های موجود پاسخ داده می‌شود؛ ناظمی ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی تا انتهای سال این رقم با رشد ۱۰۰درصدی روبه رو شود.
 
 
آنطورر که ناظمی گفت این طرح اصولی‌ترین سیاست حمایت از هنر و هنرمند است؛ چرا که از یک طرف هم بازارسازی می‌کند و بازار تئاتر، سینما و موسیقی را گسترش می‌دهد و از سوی دیگر مخاطب هنر و هنرمند را افزایش می‌دهد.
ناظمی در ادامه سخنرانی خود با اشاره به آمارهایی در زمینه اقتصاد سینما گفت: «مقایسه میان ابتدای دوره رئیس جمهوری شما که در آن اقتصاد سینما تنها ۳۷ میلیارد تومان در سال بود؛ و امروز که تنها سهم این سامانه‌ها البته غیر از سینما و DVD  بیش از ۵۴ میلیارد تومان در ماه (۶۴۸ میلیارد تومان در سال) است؛ نشانه اهمیت این نوع از پروژه‌ها در اقتصاد دیجیتال است. اکنون بازار اقتصادی سامانه‌های پخش ویدئو ۱۷ برابر سال ۹۲ و بیش از ۴.۵ بازار فروش سینماها است.»
 
او در پایان سخنرانی خود تاکید کرد که با توجه به رسیدن ضریب نفوذ دسترسی به اینترنت که ۹۰ درصد با همکاری مرکز ملی فضای مجازی ایجاد شده، در این طرح به هر مشترکی که متقاضی اینترنت ثابت باشد؛ هدیه یک ماه تجربه استفاده از سامانه‌های ویدئویی و تلویزیونی را با عضویت رایگان و ترافیک رایگان دریافت می کند.
 
ناظمی تاکید کرد که هم عضویت یک‌ماهه و هم ترافیک مشاهده فیلم‌ها در این مدت رایگان است. ناظمی اما در پاسخ به رئیس جمهوری که چرا این طرح برای مشترکان دیتای موبایل رایگان نشده و اینکه دلیل آن نداشتن سرمایه کافی برای این کار بوده گفت: «این طرح تنها به این دلیل در اختیار مشترکان اینترنت ثابت قرار می‌گیرد تا مشتریان به سمت استفاده از اینترنت ثابت کشیده شوند و در این زمینه بتوانیم به رشد مناسب برسیم.»
 
ناظمی ابراز امیداری کرد که  تا انتهای سال و با اجرای این طرح تا ۵ میلیون خانوار بتوانند هم مشترک ADSL یا VDSL جدید شوند.
 
راه‌اندازی دیتاسنتر اقماری شبکه ملی اطلاعات توسط ایرانسل با هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری
یکی دیگر از پروژه‌های پر سر وصدای مراسم رونمایی از پروژه‌های پیشران اقتصاد دیجیتال، رونمایی از دیتاسنتر ۴۰۷ رکی اپراتور دوم تلفن‌همراه یعنی ایرانسل بود که از آن به عنوان دیتاسنتر اقماری شبکه ملی اطلاعات نیز یاد شد.
این دیتاسنتر آنطور که بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل در ویدئو کنفرانس خود و در توضیح به رئیس جمهوری اعلام کرد: « ۴۰۷ رک دارد و مساحتش به ۱۵۱۸ متر می‌رسد و با سرمایه‌گذاری ۱۱۰۰ میلیارد تومانی تنها  ظرف ۹ ماه شکل گرفته است.» به گفته عباسی با راه‌اندازی این مرکز داده ظرفیت مراکز داده کل کشور تا ۲۵ درصد رشد پیدا می‌کند.
 
عباسی آرند در توضیح راه‌اندازی این دیتاسنتر به رئیس جمهوری گفت: «با راه اندازی این پروژه یکی از مهم‌ترین ارکان زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات محقق شده و گام بلند دیگری در راستای دستیابی به هدف توسعه محتوا و خدمات داخلی و کسب۷۰ درصدی آن از سبد مصرفی کاربران برداشته خواهد شد. از سوی دیگر با افتتاح این پروژه بخش مهمی از نیازمندی‌ ارائه دهندگان خدمات عمومی به خدمات مراکز داده در شبکه ملی اطلاعات تامین خواهد شد و بخشی از تکالیف دولت در تأمین زیرساخت‌های اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات به اجرا در خواهد آمد.»
براساس توضیحات عباسی با رونمایی از این مرکز، حدود ۴۵۰۰ سرور جدید با قابلیت میزبانی بیشتر و ۴۰ هزار سرور مجازی در محیط ابری، به ظرفیت ایرانسل و شبکه ملی اطلاعات اضافه می‌شود.

تصویر ویدیو کنفرانس بیژن عباسی در دیتاسنتر تازه افتتاح شده شادآباد متعلق به ایرانسل
 
از دیگر آمارهایی که عباسی در حضور رئیس جمهوری ارائه داد آمارهایی مربوط به توسعه شبکه ایرانسل در کشور و کمک این اپراتور به توسعه اقتصاد دیجیتال بود. براساس اظهارات او در حال‌حاضر پوشش جمعیتی کل کشور این اپراتور ، ۸۷.۰۵ درصد است و این اپراتور با داشتن ۵۱ میلیون مشترک، سهم بازاری در حدود  ۴۳.۴۶ درصدی در بین اپراتورهای موبایل کشور دارد. همچنین سهم مصرفی اینترنت ایرانسل در میان اپراتورهای موبایل، ۴۹.۷ درصد از سوی مدیرعامل ایرانسل اعلام شد.
 
اما او در مورد سرمایه‌گذاری‌های ایرانسل در بخش ارتباطات کشور گفت:‌ «از زمان شکل گیری ایرانسل، بیشتر از ۸ میلیارد دلار در این اپراتور سرمایه‌گذاری شده است. از سوی دیگر با همکاری مجموعه‌های داخلی و همکاری با استارت‌آپ‌های کشور در مرکز نوآوری نزدیک به ۲۰هزار میلیارد ریال به این بخش‌ها تزریق شده است. برای نمونه در سرمایه‌گذاری در گروه شرکت‌های اسنپ توانسته‌ایم ۳ هزار شغل مستقیم در کشور ایجاد کنیم.»
 
در ادامه این مراسم عباسی آرند در پاسخ  به این سوال که این دیتاسنتر برای چه بخش‌هایی از جامعه قابلیت استفاده دارد و اینکه این سرمایه‌گذاری بالا قابلیت برگشت دارد یا خیر گفت: «با توجه به گسترش سرویس‌های دیجیتال و بالا رفتن سهم اقتصاد دیجیتال میزان دیتاهای تولید شده با افزایش قابل توجه‌ای روبه‌رو است بنابراین به اعتقاد ما این سرمایه‌گذاری قابل برگشت است.»
 
براساس اظهارات او این دیتاسنتر برای تمام بخش‌های دولتی و خصوصی و همچنین دانشگاه‌ها قابلیت استفاده دارد. مدیرعامل ایرانسل در پاسخ به سوال دیگر رئیس جمهوری که تا چه میزان به حفظ امینت داده‌های نگهداری شده در این مرکز داده اهمیت داده شده توضیح داد: « ایرانسل هم‌اکنون یکی از بزرگترین اپراتورهای دیتای کشور است و دیتای زیادی در مراکز داده‌های ما با رعایت بالاترین سطح امنیتی نگهداری می‌شود و تمامی این پروتکل‌ها نیز مورد تایید مراجع امنیتی است بنابراین می‌توانم بگویم که به حفظ امنیت داده در این مرکز نیز اهمیت ویژه‌ای قائل شده‌ایم.»
 
زیرساخت ابری برای شبکه ملی اطلاعات توسط آسیاتک
پروژه خدمات ابری شرکت اینترنتی آسیاتک یکی دیگر از پروژه‌هایی بود که امروز رئیس جمهوری آن را افتتاح کرد. محمدعلی یوسفی‌زاده، مدیرعامل شرکت آسیاتک در سخنرانی خود در مرکز عملیات این شرکت در برج میلاد اعلام کرد که با راه‌اندازی این زیرساخت ابری شرکت‌ها از دریافت سرویس‌ها مشابه خارجی بی‌نیاز شده و مشکل تحریم و ارزبری از کشور در این زمینه نیز حل خواهد شد. براساس اظهارات یوسفی‌زاده فاز نخست این پروژه توسط این شرکت با ظرفیت حافظه ۱۰۰ ترابایت و ظرفیت ذخیره‌سازی ۳ پتا بایت آماده بهره‌برداری شده و در آینده نزدیک فازهای بعدی آن در شهرهای مشهد، شیراز و تبریز افتتاح خواهد شد.
 
آنطور که یوسفی‌زاده در توضیحات خود در مورد این مرکز ابری گفت برای این پروژه در فاز نهایی، ۸۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.
او تاکید کرد که افتتاح این مرکز دستاوردهایی همچون استقلال و خودکفایی در تامین نیازمندی‌های کشور به خدمات ابری، حفظ اطلاعات درون کشور، افزایش تاب‌آوری در برابر تحریم‌ها، تامین نیازمندی‌ کسب‌وکارهای دیجیتال داخلی به خدمات ابری، اجرای بخشی از تکالیف دولت در تأمین زیرساخت‌های اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات، جلوگیری از خروج اطلاعات از کشور و اجرای گام دیگری در راستای تامین استقلال و ایجاد قوت در فضای مجازی را به همراه دارد.

رئیس جمهوری: برای رقابت با کشورهای دیگر چاره‌ای جز توسعه فضای مجازی نداریم

پروژه‌های دیتاسنتر ایرانسل و خدمات ابری آسیاتک به همراه دو طرح حمایتی وزارت ارتباطات از استارت‌آپ‌های آسیب‌دیده از کرونا و کمک به تولید محتوا در شبکه ملی اطلاعات امروز با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری در حالی افتتاح شد که او در مراسم رونمایی از این پروژه‌ها به وابستگی کشور به فضای مجازی برای رشد گفت و اینکه برای رقابت با کشورهای دیگر در عرصه اقتصاد دیجیتال راهی جز توسعه فضای مجازی وجود ندارد. او همچنین در سخنرانی خود از وزیر ارتباطات خواست تا با همکاری سایر بخش‌ها تا پایان سال ۹۹ توسعه قابل توجه‌ای در پروژه دولت الکترونیک رقم بخورد.
 
حسن روحانی، رئیس جمهوری در آیین رونمایی از طرح های پیشران اقتصاد دیجیتال به صورت ویدئوکنفرانس با اعلام اینکه خوشحال است که  در مسیر کاروان هر پنجشنبه یک افتتاح بزرگ، امروز به مقصد اقتصاد دیجیتال رسیده است گفت: «بخش بزرگی از اقتصاد ما به نحوی دیجیتال است، اما اقتصاد دیجیتال به آن مفهومی که در دنیا مطرح است، یک فضا و فرصت بسیار مهمی برای مردم کشور است.» او با اشاره به تغییراتی که دنیای فناوری اطلاعات در اقتصاد دنیا و ایران ایجاد کرده است توضیح داد: «از اقتصاد دیجیتال در مقابل اقتصاد نفتی یاد می‌شود؛ اما من می‌خواهم کمی به این موضوع فراتر نگاه کنم و از اقتصاد دیجیتال در مقابل اقتصاد سنتی یاد کنم. چرا که اقتصاد سنتی ما در بخش‌های کشاورزی، هوا و فضا، خودروسازی و .. نیز به واسطه اقتصاد دیجیتال دچار تحول شده است.»
 
روحانی با اشاره به نقش فناوری دیجیتال در صنعت، کشاورزی و بخش خدمات گفت: «در روزهای کرونا که روزهای سختی برای مردم بود، فرصت فناوری اطلاعات و نمود و بروز آن برای مردم بیشتر شد و توانستیم به ۷۷ میلیون نفر بدون مراجعه افراد به بانک ها و به وسیله سیستم الکترونیک و دیجیتال و از طریق بانک ها وام پرداخت کردیم.»
 
 
رئیس جمهوری در مراسم رونمایی پروژه‌های وزارت ارتباطات به صورت ویدئو کنفرانس اعلام کرد که با کمک ظرفیت‌های ایجاد شده در بخش فناوری اطلاعات آنها آمادگی برگزاری انتخابات مجلس به صورت الکترونیکی را داشتند؛ اما به خاطر نهایی نشدن مذاکرات بین وزارت کشور و شورای نگهبان این انتخابات به شیوه همیشگی برگزار شد.
 
او در ادامه اعلام کرد: «در واقع این فناوری اطلاعات و تلفن‌های همراه هوشمند بود که مردم به کمک آنها به راحتی توانستند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند. در همین ایام که توصیه می‌شد برای خرید مایحتاج خود کمتر به خیابان‌ها و فروشگاه‌ها بروند، می‌توانستند از طریق فضای مجازی جنس خود را سفارش دهند و آن کالا از طریق پست در اختیار آنها قرار می‌گرفت.»
 
رئیس جمهوری با اشاره به تاثیر و کمک فناوری‌های الکترونیک در فرایند مقابله با کرونا توضیح داد: «در بخش بهداشت و سلامت، پرونده‌های الکترونیکی سلامت داریم و در دوران کرونا در غربال‌گری کمک بسیار زیادی انجام شد و نیاز نبود متخصصان به منزل افراد مراجعه کنند بلکه به پرونده الکترونیکی افراد مراجعه می کردند و بر همان مبنا با مردم تماس تلفنی یا اینترنتی برقرار می کردند.»
 
همچنین روحانی به نقش فناوری اطلاعات در رویدادهای سیاسی اشاره کرد و گفت: «این سیستم در روند سیاسی کشور و در تبلیغات انتخاباتی نقش آفرین است و آرام آرام دیوارهای شهر از دست تبلیغات کاغذی راحت می شوند و افراد و کارگرانی که باید آنها را بچسبانند و فردا صبح عده ای دیگر باید آنها را بکنند و دیوارها را تمیز کنند با مشکلات کمتری مواجه می‌شوند.اکنون بیشتر تبلیغات (انتخاباتی) از طریق اینترنت انجام می شود که هم به نظافت و سلامت شهر و هم به سرعت کار کمک می‌کند و هم در انتخاب مردم تاثیرگذار است.»
 
اما از دیگر نکاتی که روحانی در سخنرانی خود به آن اشاره کرد فراهم بودن شرایط برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی بود. او در این سخنرانی تاکید کرد که با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های ارتباطی کشور امکان برگزاری کامل انتخابات الکترونیکی مجلس دور یازدهم را داشت. او در این مورد گفت: «در انتخابات اخیر (مجلس شورای اسلامی) ما موفق نشدیم یک هماهنگی لازم بین وزارت کشور و شورای نگهبان ایجاد کنیم و برگزاری انتخابات الکترونیکی نهایی نشد، اما دولت همه امکانات را برای برگزاری انتخابات الکترونیکی به صورت کامل آماده کرده بود.»
 
رییس جمهوری ادامه داد: «معتقدم مردم بتوانند به صورت آنلاین  فرایند انتخابات، رای دهنده و آرای افراد را و نوع و میزان رای نامزدها را بتوانند ببینند. به طور مثال اگر پنج نامزد ریاست جمهوری داریم، به صورت لحظه ای تعداد و افزایش آرای نامزدها را بتوانند ببینند.»
 
او همچنین به موضوع شفافیت و مبارزه با فساد به کمک فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: «موضوع شفافیت و مبارزه با فساد یکی از مسائل مهمی است که از طریق فضای مجازی و سیستم الکترونیک می توانیم حریف فساد شویم؛ در غیر این صورت چگونه ممکن است که بتوانیم با فساد با شیوه های سنتی مبارزه کنیم. امروز یک فضای بسیار مناسب و خوبی در این مسیر برای کشور ایجاد شده است.» به باور روحانی اگر می خواهیم با کشورهای دیگر در اقتصاد رقابت کنیم چاره‌ای جز توسعه فناوری اطلاعات نداریم چرا که به باور او هم اکنون نیز تمام کشتی‌ها و هواپیماهایی که در حال حرکت هستند، بر اساس اطلاعات فضاپایه در مسیر خود حرکت می کنند.
 
رئیس جمهوری به عنوان توصیه نهایی خود به مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از وزیر این وزارتخانه خواست تا روند توسعه دولت الکترونیکی تسریع پیدا کند. او در این زمینه روبه محمدجواد آذری جهرمی گفت: «یکی از اهداف دولت یازدهم و دوازدهم تکمیل خدمات دولت الکترونیکی است تا مردم کمتر برای انجام یک کار اداری مجبور به مراجعه به سازمان یا دستگاهی شوند. باید هرچه سریعتر روند توسعه این پروژه با همکاری وزارت ارتباطات با سایر دستگاه‌ها به اتمام برسد.»

کمک هزینه ۱۰۰۰ دلاری گوگل به کارمندان برای خرید تجهیزات کار در منزل

همه‌گیری ویروس کرونا در جهان، فعالیت بسیاری از شرکت‌ها را حداقل برای چند هفته متوقف و میلیون‌ها کارمند را به محبور به دورکاری کرده است.
 
شرکت‌هایی همانند توییتر حتی این اجازه را به کارکنان خود دادند تا برای همیشه این روال یعنی دورکاری یا همان کار در منزل را ادامه دهند. در این میان، فیسبوک نیز رویه‌ای تقریبا مشابه را در پیش گرفت و اعلام کرد که کارکنان این شرکت می‌توانند حداقل تا پایان سال جاری میلادی، وظایف خود را در منزل انجام دهند.
 
اما چندی پیش ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل از برنامه این شرکت برای استراتژی کاری در دوران پس از کرونا سخن گفت و اعلام کرد که برخی از دفاتر این شرکت در نقاط مختلف جهان بازگشایی می‌شوند. طبق گفته وی، برخی از کارمندان گوگل می‌بایست از تاریخ ششم ژوئیه به محل کار خود برگردند، اما بخش زیادی از آن‌ها، باید حداقل تا پایان 2020 دورکاری را همچنان ادامه دهند.
 
از این رو، گوگل قصد دارد تا کمک هزینه 1000 دلاری را با این افراد بدهد تا بتوانند تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای کار در خانه را خریداری کنند. درواقع، این پول برای راه‌اندازی یک محل کار کوچک در خانه هر فرد به آن‌ها واگذار خواهد شد.
 
همچنین این شرکت اعلام کرد که در دفاتری که از شش ژوئیه بازگشایی خواهند شد، برای شروع تنها 10 درصد ظرفیت حضور خواهد داشت و تا پایان ماه سپتامبر، تعداد افراد را به 30 درصد خواهد رساند. به اعتقاد گوگل، حضور کمتر افراد در محل کار می‌تواند تماس‌های فیزیکی و ارتباط‌های میان آن‌ها را به حداقل برساند و از گسترش ویروس کرونا پیشگیری کند.
 
از طرفی دیگر، اقدامات سخت‌گیرانه حفاظتی، رعایت فاصله فیزیکی و ضدعفونی کردن محیط کار در تمامی‌دفاتر اجرا خواهد شد. پیچای در این باره گفت که دفاتر گوگل نسبت به قبل، بسیار متفاوت خواهد بود. وی ادامه داد که دفاتر گوگل، به آرامی‌و به تدریج بازگشایی خواهند شد.

کنترل تبلیغات آنلاین چیست و چه روش‌هایی جهت انجام آن وجود دارند؟

کنترل تبلیغات آنلاین

از ردیابی و هدف‌گیری تبلیغات آنلاین خسته شده‌اید؟ اگر این‌گونه است، پس قطعا کنترل تبلیغات و آگهی‌های آنلاین می‌تواند تا حدودی مشکل‌گشا باشد. فارغ از نگرانی‌های امنیتی، هدف‌گیری تبلیغاتی می‌تواند شما را از مشاهده آگهی‌های موردعلاقه خود باز داشته و حتی رفتارهای آنلاین شما را برای سایر کاربران کامپیوتر مورد استفاده نیز آشکار سازد.

همان‌طور که می‌توان حدس زد، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که تبلیغات آنلاین قابل مشاهده خود را کنترل کرده و همچنین در صورت امکان، از انواع خاصی از هدف‌گیری تبلیغاتی، دوری گزینند. در این رابطه قصد داریم تا شیوه اعمال کنترل بر تبلیغات آنلاین گوگل، فیسبوک و وب‌سایت‌ها در حالت کلی را به شما آموزش دهیم. پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

کنترل تبلیغات آنلاین گوگل

گام اول: در ابتدا به یک حساب گوگل نیاز دارید. در صورت نداشتن این حساب، می‌توانید از طریق این آدرس نسبت به ایجاد یک حساب گوگل اقدام کنید. پس از ایجاد حساب، باید به آن وارد شوید. پس از ورود به‌سرعت با چندین بخش مدیریتی روبه‌رو می‌شوید، اولین بخش نیز «Privacy & Personalization» است. در این قسمت باید گزینه «Manage your data & personalization» را انتخاب کنید.

کنترل تبلیغات آنلاین

گام دوم: پنجره‌ای جدید باز شده و گزینه‌های زیادی را در رابطه با حریم خصوصی در اختیار شما قرار می‌دهد. شاید در آینده و در یک فرصت مناسب بخواهید که به همه آن‌ها نگاهی بیندازید. اما در رابطه با تبلیغات باید به بخش «Ad personalization» رفته و سپس گزینه «Go to ad settings» را انتخاب کنید.

کنترل تبلیغات آنلاین

گام سوم: حال تنظیمات گسترده قسمت شخصی‌سازی تبلیغات را به همراه کلید «Ad personalization is on» مشاهده می‌کنید. به‌سادگی می‌توانید این گزینه را بر روی «off» قرار دهید. بدین ترتیب گوگل نیز پیگیری تبلیغات شما برای شرکای تبلیغاتی خود را متوقف می‌سازد (یا حداقل شدت این کار را کاهش می‌دهد).

کنترل تبلیغات آنلاین

گام چهارم: در زیر کلید بزرگ تغییر وضعیت ad personalization، می‌توانید لیست بلندبالایی از برندها، عناوین و صنایعی را که از طریق گوگل در رابطه با شما کسب اطلاعات می‌کنند، مشاهده کنید. اگر قصد غیرفعال کردن شخصی‌سازی تبلیغات به‌صورت یکجا را نداشته و یا اینکه قصد هدف‌گیری شرکت یا صنعتی خاص را دارید، آنگاه باید بر روی یکی از این گزینه‌ها کلیک کرده تا بتوانید کنترل بیشتری را بر روی آن‌ها اعمال نمایید.

پس از انتخاب گزینه موردنظر، دلیل ردیابی خود توسط صنعت یا شرکت موردنظر و همچنین توانایی Turn Off (غیرفعال کردن) این ردیابی را نیز مشاهده خواهید کرد. اگر قصد توقف گردآوری اطلاعات گزینه‌ای خاص را دارید، آنگاه باید بر روی آن کلیک کرده و سپس گزینه «Turn Off» را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که در هنگام وب‌گردی شما، از این اطلاعات استفاده شده و بدین ترتیب، تبلیغات مرتبط با رفتار شما نمایش داده می‌شوند. البته می‌توانید ردیابی تبلیغات موردعلاقه خود را در حالت فعال نیز نگه دارید.

کنترل تبلیغات آنلاین فیسبوک

فیسبوک نیز دیگر شرکت بزرگی است که به شما این امکان را می‌دهد تا نمایش تبلیغات شخصی‌سازی شده در هنگام وب‌گردی را کنترل کنید.

گام اول: اگر از فیسبوک استفاده می‌کنید، پس حتما یک حساب هم دارید. بنابراین در ابتدا باید به حساب خود وارد شده و سپس در گوشه بالا سمت راست پنجره و در قسمت منو، به دنبال پیکانی رو به پایین بگردید. بر روی آیکون پیکان کلیک کرده و سپس در منوی کشویی ظاهرشده، گزینه «Settings» را انتخاب کنید.

کنترل تبلیغات آنلاین

گام دوم: در منوی Settings باید به منوی سمت چپ نگاهی انداخته و بخش «Ads» را انتخاب کنید.

کنترل تبلیغات آنلاین

گام سوم: حال باید در منوی اولویت‌های تبلیغاتی باشید. در این قسمت، بخش‌های مختلفی در رابطه با فعالیت فیسبوک شما و تبلیغات وجود دارند. می‌توانید تمامی این موارد را مطالعه کنید، اما در حال حاضر بیایید کار خود را با بخش «Ad Settings» آغاز کنیم. با انتخاب این گزینه، انواع مختلف اطلاعات تبلیغاتی را مشاهده خواهید کرد و یکی از آن‌ها نیز، «Ads based on data from partners» است.

در سمت راست می‌توانید اجازه (Allowed) و یا عدم اجازه مشاهده این داده‌ها را متوجه شوید. با انتخاب این بخش‌ها می‌توانید توضیحات مفصل‌تری را در رابطه با آن‌ها پیدا کنید. همچنین در منوی کشویی نیز می‌توانید وضعیت داده‌های تبلیغاتی را به «Not Allowed» (عدم اجازه) تغییر دهید. در قسمت‌های مختلف می‌توانید تغییرات مدنظر خود را اعمال کنید.

کنترل تبلیغات آنلاین

گام چهارم: شاید بخواهید که محتویات قسمت «Hide ad topics» را نیز مشاهده کنید. این بخش به شما این امکان را می‌دهد که عناوین تبلیغاتی خاص را برای دوره زمانی مشخص و یا به‌‌طور کلی، مخفی کنید. این مورد نیز به نیازهای شما بستگی دارد. در حال حاضر، عناوین قابل مسدود شامل الکل، تربیت و حیوانات خانگی می‌شوند. احتمالا در آینده شرکت فیسبوک عناوین بیشتری را به این بخش اضافه کند (این شرکت همچنان به تغییر روش تعامل خود در رابطه با محتوای اجتماعی، ادامه می‌دهد).

کنترل تبلیغات با استفاده از یک مسدود کننده آگهی

کنترل تبلیغات آنلاین

در هنگام وب‌گردی عادی نیز همچنان تبلیغات زیادی را مشاهده خواهید کرد. با انجام دادن دستورالعمل‌های بالا، این تبلیغات دیگر هدفمند نبوده و در واقع شخصی‌سازی شده نیستند، اما همچنان به شما نمایش داده می‌شوند. اگر ترجیح می‌دهید که تبلیغات کمتری را مشاهده کنید، مخصوصا از منابعی خاص، آنگاه بهترین گزینه پیش‌روی شما، نصب یک مسدود کننده تبلیغات یا همان ad blocker است.

نصب این اپلیکیشن‌ها چندین دقیقه به طول انجامیده و پس از نصب نیز قادر خواهند بود که از نمایش انواع تبلیغات در مرورگر شما، جلوگیری به عمل آورند. البته در رابطه با برندهایی که شرایط بهتری دارند، استثناهایی نیز وجود دارند.

نوع مسدود کننده تبلیغات چندان اهمیتی ندارد. شما همچنان می‌توانید گزینه‌های مدنظر را در لیست سفید خود قرار دهید. بدین ترتیب، به وب‌سایت‌ها و یا محتواهای خاصی اجازه می‌دهید که از این مسدود کننده‌ها عبور کنند. با این شیوه، شما همچنان می‌توانید محتوا و وب‌سایت‌های مدنظر خود را دنبال کرده و دریافت موارد ناخواسته را نیز مسدود کنید. کاربران می‌توانند لیست سفید شخصی خود را تغییر دهند. بدین ترتیب می‌توان بسیاری (نه همه) از تبلیغات آنلاین را کنترل کرد.

نوشته کنترل تبلیغات آنلاین چیست و چه روش‌هایی جهت انجام آن وجود دارند؟ اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

کنترل تبلیغات آنلاین چیست و چه روش‌هایی جهت انجام آن وجود دارند؟

کنترل تبلیغات آنلاین

از ردیابی و هدف‌گیری تبلیغات آنلاین خسته شده‌اید؟ اگر این‌گونه است، پس قطعا کنترل تبلیغات و آگهی‌های آنلاین می‌تواند تا حدودی مشکل‌گشا باشد. فارغ از نگرانی‌های امنیتی، هدف‌گیری تبلیغاتی می‌تواند شما را از مشاهده آگهی‌های موردعلاقه خود باز داشته و حتی رفتارهای آنلاین شما را برای سایر کاربران کامپیوتر مورد استفاده نیز آشکار سازد.

همان‌طور که می‌توان حدس زد، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که تبلیغات آنلاین قابل مشاهده خود را کنترل کرده و همچنین در صورت امکان، از انواع خاصی از هدف‌گیری تبلیغاتی، دوری گزینند. در این رابطه قصد داریم تا شیوه اعمال کنترل بر تبلیغات آنلاین گوگل، فیسبوک و وب‌سایت‌ها در حالت کلی را به شما آموزش دهیم. پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

کنترل تبلیغات آنلاین گوگل

گام اول: در ابتدا به یک حساب گوگل نیاز دارید. در صورت نداشتن این حساب، می‌توانید از طریق این آدرس نسبت به ایجاد یک حساب گوگل اقدام کنید. پس از ایجاد حساب، باید به آن وارد شوید. پس از ورود به‌سرعت با چندین بخش مدیریتی روبه‌رو می‌شوید، اولین بخش نیز «Privacy & Personalization» است. در این قسمت باید گزینه «Manage your data & personalization» را انتخاب کنید.

کنترل تبلیغات آنلاین

گام دوم: پنجره‌ای جدید باز شده و گزینه‌های زیادی را در رابطه با حریم خصوصی در اختیار شما قرار می‌دهد. شاید در آینده و در یک فرصت مناسب بخواهید که به همه آن‌ها نگاهی بیندازید. اما در رابطه با تبلیغات باید به بخش «Ad personalization» رفته و سپس گزینه «Go to ad settings» را انتخاب کنید.

کنترل تبلیغات آنلاین

گام سوم: حال تنظیمات گسترده قسمت شخصی‌سازی تبلیغات را به همراه کلید «Ad personalization is on» مشاهده می‌کنید. به‌سادگی می‌توانید این گزینه را بر روی «off» قرار دهید. بدین ترتیب گوگل نیز پیگیری تبلیغات شما برای شرکای تبلیغاتی خود را متوقف می‌سازد (یا حداقل شدت این کار را کاهش می‌دهد).

کنترل تبلیغات آنلاین

گام چهارم: در زیر کلید بزرگ تغییر وضعیت ad personalization، می‌توانید لیست بلندبالایی از برندها، عناوین و صنایعی را که از طریق گوگل در رابطه با شما کسب اطلاعات می‌کنند، مشاهده کنید. اگر قصد غیرفعال کردن شخصی‌سازی تبلیغات به‌صورت یکجا را نداشته و یا اینکه قصد هدف‌گیری شرکت یا صنعتی خاص را دارید، آنگاه باید بر روی یکی از این گزینه‌ها کلیک کرده تا بتوانید کنترل بیشتری را بر روی آن‌ها اعمال نمایید.

پس از انتخاب گزینه موردنظر، دلیل ردیابی خود توسط صنعت یا شرکت موردنظر و همچنین توانایی Turn Off (غیرفعال کردن) این ردیابی را نیز مشاهده خواهید کرد. اگر قصد توقف گردآوری اطلاعات گزینه‌ای خاص را دارید، آنگاه باید بر روی آن کلیک کرده و سپس گزینه «Turn Off» را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که در هنگام وب‌گردی شما، از این اطلاعات استفاده شده و بدین ترتیب، تبلیغات مرتبط با رفتار شما نمایش داده می‌شوند. البته می‌توانید ردیابی تبلیغات موردعلاقه خود را در حالت فعال نیز نگه دارید.

کنترل تبلیغات آنلاین فیسبوک

فیسبوک نیز دیگر شرکت بزرگی است که به شما این امکان را می‌دهد تا نمایش تبلیغات شخصی‌سازی شده در هنگام وب‌گردی را کنترل کنید.

گام اول: اگر از فیسبوک استفاده می‌کنید، پس حتما یک حساب هم دارید. بنابراین در ابتدا باید به حساب خود وارد شده و سپس در گوشه بالا سمت راست پنجره و در قسمت منو، به دنبال پیکانی رو به پایین بگردید. بر روی آیکون پیکان کلیک کرده و سپس در منوی کشویی ظاهرشده، گزینه «Settings» را انتخاب کنید.

کنترل تبلیغات آنلاین

گام دوم: در منوی Settings باید به منوی سمت چپ نگاهی انداخته و بخش «Ads» را انتخاب کنید.

کنترل تبلیغات آنلاین

گام سوم: حال باید در منوی اولویت‌های تبلیغاتی باشید. در این قسمت، بخش‌های مختلفی در رابطه با فعالیت فیسبوک شما و تبلیغات وجود دارند. می‌توانید تمامی این موارد را مطالعه کنید، اما در حال حاضر بیایید کار خود را با بخش «Ad Settings» آغاز کنیم. با انتخاب این گزینه، انواع مختلف اطلاعات تبلیغاتی را مشاهده خواهید کرد و یکی از آن‌ها نیز، «Ads based on data from partners» است.

در سمت راست می‌توانید اجازه (Allowed) و یا عدم اجازه مشاهده این داده‌ها را متوجه شوید. با انتخاب این بخش‌ها می‌توانید توضیحات مفصل‌تری را در رابطه با آن‌ها پیدا کنید. همچنین در منوی کشویی نیز می‌توانید وضعیت داده‌های تبلیغاتی را به «Not Allowed» (عدم اجازه) تغییر دهید. در قسمت‌های مختلف می‌توانید تغییرات مدنظر خود را اعمال کنید.

کنترل تبلیغات آنلاین

گام چهارم: شاید بخواهید که محتویات قسمت «Hide ad topics» را نیز مشاهده کنید. این بخش به شما این امکان را می‌دهد که عناوین تبلیغاتی خاص را برای دوره زمانی مشخص و یا به‌‌طور کلی، مخفی کنید. این مورد نیز به نیازهای شما بستگی دارد. در حال حاضر، عناوین قابل مسدود شامل الکل، تربیت و حیوانات خانگی می‌شوند. احتمالا در آینده شرکت فیسبوک عناوین بیشتری را به این بخش اضافه کند (این شرکت همچنان به تغییر روش تعامل خود در رابطه با محتوای اجتماعی، ادامه می‌دهد).

کنترل تبلیغات با استفاده از یک مسدود کننده آگهی

کنترل تبلیغات آنلاین

در هنگام وب‌گردی عادی نیز همچنان تبلیغات زیادی را مشاهده خواهید کرد. با انجام دادن دستورالعمل‌های بالا، این تبلیغات دیگر هدفمند نبوده و در واقع شخصی‌سازی شده نیستند، اما همچنان به شما نمایش داده می‌شوند. اگر ترجیح می‌دهید که تبلیغات کمتری را مشاهده کنید، مخصوصا از منابعی خاص، آنگاه بهترین گزینه پیش‌روی شما، نصب یک مسدود کننده تبلیغات یا همان ad blocker است.

نصب این اپلیکیشن‌ها چندین دقیقه به طول انجامیده و پس از نصب نیز قادر خواهند بود که از نمایش انواع تبلیغات در مرورگر شما، جلوگیری به عمل آورند. البته در رابطه با برندهایی که شرایط بهتری دارند، استثناهایی نیز وجود دارند.

نوع مسدود کننده تبلیغات چندان اهمیتی ندارد. شما همچنان می‌توانید گزینه‌های مدنظر را در لیست سفید خود قرار دهید. بدین ترتیب، به وب‌سایت‌ها و یا محتواهای خاصی اجازه می‌دهید که از این مسدود کننده‌ها عبور کنند. با این شیوه، شما همچنان می‌توانید محتوا و وب‌سایت‌های مدنظر خود را دنبال کرده و دریافت موارد ناخواسته را نیز مسدود کنید. کاربران می‌توانند لیست سفید شخصی خود را تغییر دهند. بدین ترتیب می‌توان بسیاری (نه همه) از تبلیغات آنلاین را کنترل کرد.

نوشته کنترل تبلیغات آنلاین چیست و چه روش‌هایی جهت انجام آن وجود دارند؟ اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.