ضعف قوانین انگلیس در زمینه برخورد با هرزه نگاری انتقامی

بررسی‌های یک گروه مدنی حاکیست اقدام دولت انگلیس در زمینه جرم دانستن انتشار تصاویر هرزه نگارانه از افراد با هدف انتقام گیری از آنان نتوانسته بازدارندگی مناسب ایجاد کند.
 
به گزارش انگجت، در بسیاری از کشورهای غربی کاربران اینترنت به منظور انتقام گرفتن و آزاردادن دیگران تصاویری زننده را از آنها در فضای مجازی منتشر می‌کنند. این اقدام که از آن به هرزه نگاری انتقامی تعبیر می‌شود در سال‌های اخیر افزایش یافته و از همین رو کشورهای اروپایی و آمریکایی برای حل این مشکل درصدد وضع قوانین تازه برآمده اند.
 
یافته‌های یک گروه مدنی موسوم به Revenge Porn نشان می‌دهد تماس تلفنی با پلیس انگلیس برای پیگیری این موضوع در دو مقطع زمانی ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ در حدود ۲۳ درصد کاهش یافته است. اما در عین حال تحقیقات پلیسی و جنایی با چنین موضوعی در انگلیس در مقاطع یادشده نسبت به سال‌های قبل از آن دو برابر شده است.
 
همچنین در مجموع طی بازه‌های زمانی یادشده ۱۵۸ نفر در این کشور با اتهاماتی مواجه شده اند. کارشناسان مشکلات یادشده را ناشی از ضعف قوانین و نیز درک و آگاهی ناکافی پلیس از موضوع دانسته اند.
 
گروه Revenge Porn بر این باور است که باید با این موضوع به عنوان جنایتی در حوزه ارتباطات برخورد شود. از سوی دیگر شیوه فعلی برخورد با این موضوع موجب مخفی ماندن هویت قربانیان نمی‌شود و همین مساله آنها را آزار می‌دهد.
 
اطلاعات موجود حاکیست همین مساله باعث شده تا معمولاً یک سوم قربانیان هرزه نگاری انتقامی از طرح شکایت خودداری کنند تا آبرویشان محفوظ بماند. همچنین بررسی که در سال ۲۰۱۷ در این زمینه توسط دانشگاه Suffolk انجام شده، حاکیست ۹۵ درصد از مأموران پلیس انگلیس در زمینه نحوه برخورد با این جرم هیچ آموزشی ندیده اند.

تغییر جهت پیچش پوسته حلزون

تغییر جهت پیچش پوسته حلزون

با استفاده از تکنیک ویرایش ژن کریسپر، حلزونی ایجاد شده که جهت چرخش پوسته‌ی آن برعکس حالت طبیعی است.

هواوی پاسخ تهدیدات گوگل را داد!

ظاهرا مشکلات سیاسی بین چین و آمریکا باعث شده تا بزرگ‌ترین شرکت کشور چین یعنی هواوی نیز دچار مشکلاتی شود و پس از اعلام گوگل مبنی بر آنکه به‌روزرسانی‌های تازه اندروید برای محصولات هواوی ارایه نخواهد شد، این کمپانی نیز بیانیه‌ای صادر کرده که در آن بر تعهدات خودش نسبت به کاربران تاکید کرده و بر ساخت یک سیستم عامل امن و اختصاصی نیز در پایان اشاره نموده است.

هواوی در این بیانیه می‌گوید: هواوی سهم قابل توجهی در توسعه و رشد اندروید در سراسر جهان دارد. به عنوان یکی از شرکای کلیدی جهانی اندروید، ما همکاری نزدیکی با آن‌ها داشته‌ایم که به نفع کاربران و این صنعت بوده است.

هواوی همچنان به ارایه به‌روز رسانی‌های امنیتی و خدمات پس از فروش به تمام محصولات موجود در گوشی‌های هوشمند و تبلت خود ادامه می‌دهد که شامل محصولاتی می‌شود که در بازار موجود بوده و یا پیش از آن فروخته شده است.

ما به ساخت یک اکوسیستم نرم‌افزاری امن و پایدار به منظور عرضه بهترین تجربه‌ کاربری به خریداران خود در سراسر دنیا ادامه خواهیم داد.

به‌طور حتم این مشکلات می‌تواند بر روی کسب و کار این برند رو به رشد تاثیر منفی بگذارد اما از سوی دیگر به نفع گوگل و اندروید نیز نخواهد بود، چرا که هواوی یکی از عوامل اصلی در رشد اندروید بوده و با ایجاد محدودیت برای آن، گوگل به نوعی خودش را نیز دچار تحریم خواهد کرد، امری که این شرکت در حال حاضر به ناچار تن به آن داده است و بایستی منتظر ماند و دید ادامه این جنجال‌ها بین دو کشور چین و آمریکا چه سرانجامی خواهد داشت.

نوشته هواوی پاسخ تهدیدات گوگل را داد! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

هواوی پاسخ تهدیدات گوگل را داد!

ظاهرا مشکلات سیاسی بین چین و آمریکا باعث شده تا بزرگ‌ترین شرکت کشور چین یعنی هواوی نیز دچار مشکلاتی شود و پس از اعلام گوگل مبنی بر آنکه به‌روزرسانی‌های تازه اندروید برای محصولات هواوی ارایه نخواهد شد، این کمپانی نیز بیانیه‌ای صادر کرده که در آن بر تعهدات خودش نسبت به کاربران تاکید کرده و بر ساخت یک سیستم عامل امن و اختصاصی نیز در پایان اشاره نموده است.

هواوی در این بیانیه می‌گوید: هواوی سهم قابل توجهی در توسعه و رشد اندروید در سراسر جهان دارد. به عنوان یکی از شرکای کلیدی جهانی اندروید، ما همکاری نزدیکی با آن‌ها داشته‌ایم که به نفع کاربران و این صنعت بوده است.

هواوی همچنان به ارایه به‌روز رسانی‌های امنیتی و خدمات پس از فروش به تمام محصولات موجود در گوشی‌های هوشمند و تبلت خود ادامه می‌دهد که شامل محصولاتی می‌شود که در بازار موجود بوده و یا پیش از آن فروخته شده است.

ما به ساخت یک اکوسیستم نرم‌افزاری امن و پایدار به منظور عرضه بهترین تجربه‌ کاربری به خریداران خود در سراسر دنیا ادامه خواهیم داد.

به‌طور حتم این مشکلات می‌تواند بر روی کسب و کار این برند رو به رشد تاثیر منفی بگذارد اما از سوی دیگر به نفع گوگل و اندروید نیز نخواهد بود، چرا که هواوی یکی از عوامل اصلی در رشد اندروید بوده و با ایجاد محدودیت برای آن، گوگل به نوعی خودش را نیز دچار تحریم خواهد کرد، امری که این شرکت در حال حاضر به ناچار تن به آن داده است و بایستی منتظر ماند و دید ادامه این جنجال‌ها بین دو کشور چین و آمریکا چه سرانجامی خواهد داشت.

نوشته هواوی پاسخ تهدیدات گوگل را داد! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

شرایط معافیت بیمه‌ و مالیات برای استارتاپ ها

معاون وزیر ارتباطات شرایط دریافت مجوز طرح «نوآفرین» را برای استارت‌آپها تشریح کرد و گفت: در این طرح معافیتهای مالیاتی و بیمه ای برای این کسب و کارها در نظر گرفته شده است.
 
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات، امیر ناظمی، با بیان اینکه روز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت آئین‌نامه طرح نوآفرین بعد از یک فرآیند یکساله تدوین و ارزیابی، در هیئت وزیران تصویب شد، در مورد تأثیر این آئین نامه بر فعالیت اکوسیستم استارت‌آپی کشور توضیح داد و گفت: استارت‌آپ، اگر چه از منظر علمی به شرکتی گفته می‌شود که مدل کسب‌وکار نوآورانه‌ای دارد که می‌تواند در مقیاس وسیع و با رشد سریع همراه باشد، اما به دلیل همین ویژگی‌هایش، نمی‌توان از ابتدا موفقیت یا عدم موفقیت آن را در آینده شناسایی و تضمین کرد.
 
وی ادامه داد: به این ترتیب کشورهای مختلف به جای تمرکز بر فرآیندهای ارزیابی و زدن برچسب به شرکت‌ها و عرضه انواع مجوزها و گواهی‌نامه‌ها، سعی می‌کنند تا فرصت اولیه‌ای برای موفقیت در اختیار استارت‌آپها قرار دهند. به عبارتی دیگر کشورهای توسعه یافته در این مدل تلاش می‌کنند یک امنیت روانی و اقتصادی برای فعالیت در سقف و مدت محدودی در اختیار استارت‌آپها قرار دهند. به این ترتیب اصلی‌ترین تفاوت طرح «نوآفرین» با طرح‌هایی مانند «حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان»، عدم نیاز به ارزیابی و همچنین فراگیر بودن برای تمامی شرکت‌ها و کسب و کارهای نو است.
 
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به ویژگی‌های مدنظر در این آئین نامه برای ارزیابی یک شرکت نوپا گفت: مطابق این آئین‌نامه، عمر استارت‌آپ باید کمتر از ۳ سال باشد. به عبارتی شرکت‌ها از زمان تأسیس تا سال سوم (به شرط داشتن سایر ویژگی‌ها) از معافیت‌هایی برخوردار می‌شوند؛ همچنین سرمایه شرکت محدود باشد. (برای امسال این عدد ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است) یعنی شرکتی اگر توانست سرمایه‌ای بیش از این مقدار جذب کند، دیگر شرکت بزرگی شده و لازم است مانند شرکت بزرگی با آن برخورد شود.
 
وی ادامه داد: از سوی دیگر درآمد شرکت در سال هم محدود باشد (برای امسال عدد ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است)؛ یعنی اگر درآمد استارت‌آپ بیش از این مقدار شود مشابه شرکت‌های بزرگ با آن‌ها برخورد خواهد شد. در همین حال ویژگی دیگر مدنظر برای یک استارت‌آپ این است که مالکان و مؤسسان آن نمی‌خواهند اقدام به تقسیم سود کنند. آن‌ها هرچه درآمد دارند را مجدد در شرکت سرمایه‌گذاری می‌کنند. به همین دلیل اگر شرکتی مستقیم یا غیرمستقیم (از طریق حقوق خارج از عرف) اقدام به تقسیم پول کند، مشخص می‌شود که خواسته است از طریق این آئین‌نامه راهی برای فرار از بیمه و مالیات پیدا کند و هدف او سرمایه‌گذاری بر ایده‌اش نیست.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تاکید کرد که این آئین‌نامه نباید تبدیل به ابزاری برای دور زدن قوانین کشورها شود و به همین دلیل ۴ ویژگی بالا اگر هر کدام نقض شود، دیگر معافیت‌ها شامل حال آن شرکت نخواهد شد. تمامی این ویژگی‌ها بر اساس دولت الکترونیک و به صورت خودکار ارزیابی می‌شود و استارت‌آپ‌ها نیاز به پر کردن فرم‌ها و صف انتظار بررسی ندارند.
 
وی درباره معافیت‌هایی که در طرح «نوآفرین» شامل حال استارت آپ‌ها می‌شود توضیح داد و گفت: در ماده ۲ ذکر شده که این شرکت‌ها، به شرط تولید یک خدمت یا محصول، از مالیات معاف هستند. در ماده ۷ ذکر شده که اگر استارت آپ دارای تعدادی هم‌موسس (Cofunder) باشد، این هم‌موسسان نیاز به پرداخت بیمه ندارند.
 
ناظمی ادامه داد: در ماده ۵ آمده که این شرکت‌ها می‌توانند برای مدت ۲ سال کارورز داشته باشند. از آن جایی که بسیاری از استارت آپ‌ها با برخی از افراد وارد همکاری می‌شوند و این همکاری از انواع استخدام نیست، تا پیش از این طبق مقررات چنین چیزی به رسمیت شناخته نمی‌شد و بیمه می‌توانست این رفتار را جریمه کند، چون از نظر مقررات چنین نوعی از همکاری قابل قبول نبود. در همان ماده ۵ قید شده که اگر فردی پلت‌فرمی ایجاد کند (مثلاً صنایع دستی سفارش بگیرد و در پلت‌فرم به فروش برسانند) نیازی به بیمه کردن آن‌ها نیست. به عبارتی رابطه پلت‌فرم با این افراد از جنس استخدامی نیست.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه در ماده ۶ همچنین گرفتن کارورز نیز تأیید شده است، خاطرنشان کرد: کارورز تا مدت ۲ سال می‌تواند در یک استارت‌آپ مشغول به همکاری شود، و این همکاری با شرایط ساده‌تری باشد. به عنوان مثال بخشی از حق بیمه آن فرد که باید توسط شرکت پرداخت شود، توسط دولت جبران می‌شود. به عبارت دیگر لازم نیست تا شرکت سهم خودش را در بیمه پرداخت کند، بلکه دولت آن را به بیمه پرداخت می‌کند تا هزینه‌های بیمه کاهش یابد.
 
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه مشکل اساسی بعد از مالیات و بیمه، فضای فیزیکی است، افزود: در ماده ۱۰ این آئین نامه، فضاهای کاری اشتراکی (Coworking Space) و شتابدهنده‌ها (Accelerators) به رسمیت شناخته شده‌اند. به این ترتیب فضاهای کار اشتراکی می‌توانند چندین کد کارگاهی بیمه دریافت کنند. به عبارت دیگر اگر در یک فضای کار اشتراکی ۱۰ شرکت مستقر شده باشند، هر ۱۰ شرکت می‌توانند کد کارگاه خود را با همان آدرس دریافت کنند. به زبان ساده‌تر فضای کار اشتراکی مانند فضای کار خصوصی به رسمیت شناخته شده است.
 
وی درباره حل مشکل تأمین سرمایه شرکت‌های استارت‌آپی مطابق این آئین نامه گفت: اغلب سازمان‌های دولتی تنها می‌توانستند از طریق تسهیلات به شرکت‌ها کمک کنند؛ در حالی که دادن تسهیلات یک روش اشتباه برای شرکت‌های استارت‌آپی است. مطالعات مختلف نشان می‌دهد که بهترین روش تأمین مالی برای شرکت‌های استارت‌آپی سرمایه‌گذاری خطرپذیر (VC) است. از سوی دیگر اجازه سرمایه‌گذاری جسورانه برای دولت هم روشی اشتباه است، چرا که می‌تواند محل فساد و سوءاستفاده قرار گیرد و منابع را بدون حساب به سمت گروه‌های منفعتی و دوستان مدیران دولتی سرازیر کند.
 
ناظمی تصریح کرد: کشورهای توسعه یافته برای رفع این مشکل از مدلی استفاده کرده‌اند که به مدل «صندوق صندوق‌ها» (Fund of Funds) معروف است. در این مدل دولت می‌تواند به صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر به شرط آن‌که آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند و نه وام بدهند، وام بدهد. به عبارتی دولت به صندوق خطرپذیر وام می‌دهد ولی آن صندوق حق ندارد به استارت‌آپ‌ها وام بدهد، بلکه باید سرمایه‌گذاری کند. از این رو در ماده ۴ این آئین‌نامه این مجوز به وزارت ارتباطات و صندوق نوآوری و شکوفایی داده شده که به صورت مشترک چنین کاری را انجام دهند.
 
معاون وزیر ارتباطات گفت: در ماده ۳ این آئین نامه نیز به شرکت‌های خارجی اجازه داده شده است تا با دریافت مجوز بتوانند مراکز شتابدهی خود را در کشور راه‌اندازی کنند. در زمینه شرایط خرید استارت‌آپ نیز در ماده ۹ این آئین‌نامه ذکر شده که «در صورتی که خریداری بالاتر از ۶۷ درصد از سهام یک استارت‌آپ را خریداری کند، می‌توانند با توافق هم مجوزها و پروانه‌ها را به شرکت مادر انتقال دهند.» در ماده ۱۱ این آئین نامه نیز کل فرآیندها، اسامی شرکت‌ها و همچنین تسهیلات جذب شده در یک سامانه متمرکز به صورت شفاف قابل دسترس برای شهروندان خواهد بود.
 
وی با تاکید بر اینکه فقدان چنین سامانه‌هایی در بسیاری از طرح‌های دولتی آن‌ها را با پتانسیل فساد همراه کرده و اعتماد عمومی را نیز از بین برده است، اضافه کرد: سازمان فناوری اطلاعات مسئولیت راه‌اندازی این سامانه را بر عهده دارد و به همین دلیل متعهد شده‌ایم تا فاز اول آن را تا انتهای خردادماه و فاز دوم آن را هم‌زمان با نمایشگاه الکامپ (اواخر تیرماه امسال) رونمایی کنیم.

همکاری سرویس نقشه و مسیریاب بلد با پلیس راهور برای بهبود ترافیک

همکاری سرویس نقشه و مسیریاب بلد با پلیس راهور برای بهبود ترافیک

سرویس نقشه و مسیریاب بلد در اقدامی جدید برای بهبود وضعیت ترافیکی تهران و تبادل اطلاعات، همکاری‌های علمی و دوجانبه‌ای با پلیس راهنمایی و رانندگان تهران بزرگ آغاز کرد.

رندر گوگل پیکسل ۴ لو رفت

گوگل پیکسل 4

گوگل پیکسل 3 مجهز به دوربین و قابلیت‌های قابل قبولی بود اما آن طور که گوگل انتظار داشت با فروش خوبی همراه نشد. اما آیا پیکسل 4 می‌تواند ورق را به سود گوگل بازگرداند؟

به نظر می‌رسد این شرکت با یک طرح نسبتا منحصر به فرد، امیدوار است با فروش خوبی برای پرچمدار جدید خود رو به رو شود.

بنابر ویدئویی که به تازگی در یوتیوب منتشر شده، شاهد رندری از پیکسل 4 هستیم که طبق اطلاعات درز کرده از گوگل، طراحی شده است. این گوشی فاقد ناچ بوده و همانند سامسونگ برای قرار دادن دوربین سلفی به حفره نمایشگر روی آورده است.

این منبع همچنین تایید کرده که هندست جدید گوگل مجهز به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر است اما مشخص نیست آیا از حسگر اولتراسونیک کوالکام استفاده خواهد کرد یا از سنسور شرکت دیگری بهره می‌برد.

پیکسل 4 مجهز به اسپیکرهای استریو است و در آن خبری از دکمه‌های لبه گوشی نیست و جایگزین آن‌ها ناحیه‌های حساس به لمس قرار گرفته‌اند. همانند ویژگی اکتیو اج که در گوشی‌های پیکسل 3 شاهد بودیم.

نیاز به ذکر نیست که این اطلاعات در واقع به صورت رسمی نبوده، اما از منبعی اعلام شده که پیش از این اطلاعات دقیقی درباره گوشی‌های پیکسل 3 و پیکسل 3XL منتشر کرده است بنابراین احتمال دارد که این اطلاعات درباره پیکسل 4 نیز صادق باشد.

نوشته رندر گوگل پیکسل 4 لو رفت اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

ردمی نوت ۷S با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ معرفی شد

ردمی نوت 7S با دوربین ۴۸  مگاپیکسلی و تراشه اسنپدراگون 660 معرفی شد

شیائومی، گوشی هوشمند ردمی نوت 7S‌ را با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام در رنگ‌های آبی، مشکی و قرمز معرفی کرد.

اسمارت‌فون سونی اکسپریا ۱ طی ماه جولای عرضه خواهد شد

تولیدکنندگان اسمارت‌فون به‌طور معمول دستگاه‌های پرچم‌دار جدید خود را چند هفته پس از معرفی آن‌ها و یا بلافاصله پس از این رویداد روانه بازارهای جهانی خواهند کرد. متاسفانه سونی چنین رویکردی را دنبال نمی‌کند؛ چرا که کمپانی ژاپنی پیش‌تر و در ماه فوریه از پرچم‌دار اکسپریا 1 خود رونمایی کرد و اکنون کمپانی مشغول آماده‌سازی این هندست جهت عرضه در بازار جهانی است. گوشی جدید اکسپریا احتمالا طی نخستین هفته ماه ژوئن در اروپا عرضه می‌شود؛ اما مشتریان منطقه آمریکای‌شمالی برای دریافت این دستگاه ناچارا بایستی 1 ماه بیش‌تر منتظر بمانند.

از ماه آوریل اسمارت‌فون سونی اکسپریا 1 با برچسب قیمتی نزدیک به 999.99 دلاری در فهرست وب‌سایت آمازون در ایالات‌متحده قرار گرفته است. اما قیمت‌گذاری رسمی این هندست طی هفته جاری و با مبلغی کمی ارزان‌تر توسط سونی اعلام شد؛ با این‌حال رقم مذکور کماکان نزدیک به 1000 دلار است. به بیان دقیق‌تر نسخه آنلاک اکسپریا 1 با برچسب قیمتی 949.99 دلاری و در 2 مدل رنگی مشکی و بنفش عرضه خواهد شد. به گفته سونی فروش گوشی پرچم‌دار جدید کمپانی در بازار آمریکا از روز 12 جولای آغاز می‌شود و فروشگاه‌های Best Buy، B&H Photo، Focus Camera و سایر خرده‌فروشان بی‌نام و نشان نیز در کنار آمازون به فروش این هندست خواهند پرداخت.

سال گذشته و با آغاز پیش‌سفارش اسمارت‌فون پیشرفته اکسپریا XZ3 در ایالات‌متحده، این هندست همراه با هدفون‌های رایگان سونی با ارزش 280 دلار عرضه شد. متاسفانه به‌نظر می‌رسد که هیچ‌گونه اقلام رایگانی به‌همراه اکسپریا 1 ارائه نخواهد شد؛ اگرچه در آینده این وضعیت می‌تواند دچار تغییر شود.

مدل آمریکایی سونی اکسپریا 1 با اپراتورهای AT&T، T-Mobile و Verizon Wireless  سازگاری خواهد داشت. این مدل سومین گوشی سونی در سال 2019 است که در کلیه اپراتورهای سه‌گانه ایالات‌متحده کار می‌کند. مدل‌های میان‌رده اکسپریا 10 و اکسپریا 10 پلاس نیز در ماه مارس و با چنین قابلیتی روانه بازار شدند. به بیان روشن‌تر گوشی اکسپریا 1 توسط هیچ‌یک از اپراتورها به‌صورت مستقیم فروخته نخواهد شد و خریداری نسخه آنلاک گوشی تنها گزینه پیش روی مشتریان به‌شمار می‌آید. چنان‌چه یکی از مشترکین اپراتورهای Sprint یا US Cellular هستید؛ در این‌صورت قادر به استفاده از جدیدترین هندست‌های سونی نخواهید بود.

پرچم‌دار سونی با بدنه‌ای که به‌صورت نامعمول کشیده است

اکسپریا 1 کم وبیش کلیه امکانات مورد انتظار شما از یک اسمارتفون پیشرفته سال 2019 را ارایه خواهد کرد. توان پردازشی این هندست از طریق پردازنده اسنپ‌دراگون 855 ساخت کوالکام تامین می‌شود. این تراشه پیش‌تر در اسمارت‌فون‌هایی نظیر سامسونگ گلکسی S10، وان‌پلاس 7 پرو و ال‌جی G8 نیز به‌کار گرفته شده است. 6 گیگابایت رم به‌همراه 128 گیگابایت حافظه داخلی سایر مشخصات این هندست را تشکیل می‌دهند. بدنه کشیده سونی اکسپریا 1 مشخصه متمایزکننده این هندست به‌شمار رفته و از یک نمایشگر 6.5 اینچی HDR OLED با رزولوشن 1644 در 3840 پیکسل و نسبت ابعاد 21:9 میزبانی می‌کند. این نمایشگر 4K از چگالی پیکسلی فوق‌العاده واضح 643ppi برخوردار است و این چگالی در هیچ‌یک از گوشی‌های تولیدی سایر کمپانی‌ها مشاهده نمی‌شود.

دوربین پشتی سه‌گانه 12 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیوهای سوپر اسلوموشن با نرخ 960 فریم‌برثانیه، زوم اپتیکال 2 برابری و تثبیت‌کننده نوری تصویر (OIS) مشخصه خیره‌کننده اکسپریا 1 (حداقل بر روی کاغذ) به‌شمار می‌رود. سیستم‌عامل اندروید 9 پای، مقاومت در برابر آب‌خوردگی، اسکنر اثرانگشت، اسپیکرهای استریو، دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی و باتری 3300 میلی‌آمپرساعتی سایر ویژگی‌های جالب‌توجه هندست را تشکیل می‌دهند. بعلاوه اکسپریا 1 فاقد جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون است.

عرضه اسمارت‌فون سونی اکسپریا 2  در آینده نسبتا نزدیک

در حالی‌که اکسپریا 1 هنوز روانه بازار نشده است؛ اما تعجب‌آور نیست که سونی بر روی مدل جانشین این هندست با نام اکسپریا 2  به‌سختی کار می‌کند. ظاهرا اکسپریا 2 با بهره‌مندی از یک نمایشگر 6.1 اینچی در مقایسه با اکسپریا 1 اندکی کوچک‌تر خواهد بود؛ با این‌حال شکل ظاهری کلی دستگاه تفاوت چشمگیری نخواهد کرد. اکسپریا 2 احتمالا از اصلاحات متعددی نسبت به اکسپریا 1 برخوردار بوده و در ماه سپتامبر معرفی می‌شود. بنابراین چنان‌چه از نظر شما اسمارت‌فون اکسپریا 1 چندان جالب‌توجه نبوده (یا از نظر شما اندازه آن بسیار بزرگ است) و به‌دنبال خریداری پرچم‌دار جدید سونی هستید و عجله چندانی ندارید؛ در این‌صورت احتمالا بهتر است منتظر عرضه اکسپریا 2 باشید.

نوشته اسمارت‌فون سونی اکسپریا 1 طی ماه جولای عرضه خواهد شد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

باورهای درست و نادرست درباره حساسیت فصلی

باورهای درست و نادرست درباره حساسیت فصلی

اگر دچار حساسیت فصلی و آلرژی هستید، فکر می‌کنید در طول روز وضع بدتری پیدا می‌کنید یا بارش باران و استفاده از عسل حساسیت شما را کمتر می‌کند؟