نگاه نزدیک ویدیویی به هواوی Y9 2019 و هواوی Y7 پرایم ۲۰۱۹

نگاه نزدیک ویدیویی به هواوی Y9 2019 و هواوی Y7 پرایم 2019

میا‌ن‌رده‌های جدید هواوی با نام‌های هواوی Y9 2019 و Y7 Prime 2019 با نمایشگر بریده و طراحی به‌روز و مشخصات مناسب معرفی و عرضه شده‌اند.

هواوی ۱۰ میلیون گوشی هوشمند سری میت ۲۰ فروخته است

هواوی ۱۰ میلیون گوشی هوشمند سری میت 20 فروخته است

رسیدن هواوی به میزان فروش هدف در گوشی‌های هوشمند سری میت ۲۰، نشان می‌دهد این شرکت برای موفقیت به حضور در بازار آمریکا نیاز ندارد.

چگونه دوربین جلوی گلکسی اس ۱۰ را از صفحه نمایش پنهان کنیم؟

گوشی‌های سامسونگ در سری‌ گلکسی اس 10 دارای یک بریدگی در گوشه بالا سمت راست هستند، این بریدگی به منظور قرار گرفتن دوربین‌های سلفی در این گوشی تعبیه شده است. اما اگر این بریدگی باب میل شما نیست، سامسونگ با قراردادن قابلیتی در گوشی‌های سری اس 10، شما را قادر می‌کند تا این بریدگی را حذف کنید.

البته این کار به معنای پوشش دوربین نیست و اگر شما تنظیمات پنهان‌سازی را انجام دادید، در قسمت بالای صفحه نمایش تلفن شما یک نوار مشکی قرار می‌گیرد و شما می‌توانید با اعمال این تنظیمات، از سردرگمی احتمالی خود در هنگام کار با این گوشی جلوگیری کنید.

برای اینکار ابتدا در منوی تنظیمات (Setting) به قسمت صفحه نمایش (Display) رفته و در زیرمنوی Full screen apps گزینه Hide front camera را روشن کنید.

با انجام این‌کار، صفحه نمایش یک فلش کوچک زده و خود را برای اعمال این تغییرات دوباره تنظیم می‌کند.

نوشته چگونه دوربین جلوی گلکسی اس 10 را از صفحه نمایش پنهان کنیم؟ اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

دولت آلمان سند مقررات اوراق بهادار مبتنی بر بلاک چین را منتشر کرد

طبق اعلامیه‌های منتشرشده از سوی وزارت امور دارایی آلمان در تاریخ ۸ مارس (۱۷ اسفند)، این وزارت خانه،سند مهمی را در خصوص نحوه‌ی تعامل و قانون‌گذاری اوراق بهادار مبتنی بر بلاک چین، منتشر ساخت.
 
در این سند که ابتدا در تاریخ ۷ مارس (۱۶ اسفند) منتشر شد، قانون‌گذاران در مورد معرفی قوانین اوراق بهادار الکترونیک و صدور توکن‌های ارزهای دیجیتال به بحث پرداخته‌اند.
 
این سند همچنین تصریح می‌کند که مقررات اوراق بهادار باید از لحاظ فناوری، بی‌طرف باشند و این موضوع بدین معناست که می‌توانند بر مبنای بلاک چین و یا فناوری دفتر کل توزیع‌شده (DLT) باشند. طبق آیین‌نامه‌ی معاملات اوراق بهادار، از آن‌جا که توکن‌های ارزهای دیجیتال بیانگر اوراق بهادار، سرمایه‌گذاری و یا دیگر ابزارهای مالی نیستند، صدور این توکن‌ها منوط به قوانین بازار کنونی نیست.
 
با این حال، عرضه‌ی اولیه سکه (ICO) توکن‌های ارزهای دیجیتال، در بحث‌های انجام‌شده در این سند گنجانده شده است زیرا طبق آن، این توکن‌ها برای سرمایه‌گذاران خطراتی به همراه خواهد داشت. در این اعلامیه آمده است که پیش از ارائه‌ی لایحه‌ی پیش‌نویس در خصوص این موضوع، وزارت فدرال دادگستری و حمایت از مصرف‌کننده و همچنین وزارت فدرال امور دارایی لازم است تا تصویر جامعی را از اقدامات مطرح‌شده در سند اصلی صدور مقررات، ارائه دهند.
 
به نظر می‌رسد که هدف از این اقدامات، پررنگ کردن نقش کشور آلمان به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در ارائه‌ی فناوری مالی (fintech) است. اخیراً، رئیس اجرایی دولت آلمان، کابینه‌ی آلمان، اعلام داشت که سیاست‌نامه‌ بلاک چین این کشور در اواسط سال ۲۰۱۹ ارائه خواهد شد. این کابینه اظهار داشت که پیش از معرفی استراتژی بلاک چین، مشاوره‌ی آنلاین برگزار خواهد کرد.
 
وزارت دارایی و وزارت امور اقتصادی و انرژی، در حال آماده‌سازی این استراتژی‌ها هستند و انتظار می‌رود که دیگر وزارتخانه‌های مرتبط نیز، بعدها با آن‌ها در این امر همکاری داشته باشند.
 
اوایل امروز، سایت خبرگزاری کوین تلگراف گزارش داد که وزارت‌های دادگستری و دارایی، پیشنهاد راه‌اندازی یک دفتر ثبت را برای افزایش استفاده از بلاک چین به منظور قانون‌گذاری این بخش و حفاظت از سرمایه‌گذاران در مقابل سو استفاده‌های احتمالی، مطرح کردند. در این دستورالعمل‌ها همچنین پیشنهاد شده است که الزامات کنونی تسهیل شوند و چنین فرض می‌شود که ابزارهای مالی باید همتایان ملموسی داشته باشند که سرمایه‌گذاران بتوانند آن‌ها را خریداری کنند.
 

نگرانی مسافران از دوربین‌ مخفی در خانه‌های Airbnb

 نگرانی درباره دوربین‌های مخفی شده در خانه‌های اجاره‌ای Airbnb همزمان با رشد فناوری‌های امنیتی در حال افزایش است.
 
وب‌سایت و اپلیکیشن ایر‌بی‌اند‌‌بی(Airbnb) یکی از معروف‌ترین پایگاه‌های اینترنتی است که افراد، خانه یا اتاقی را روی آن برای مدت زمان کوتاهی (از یک شب تا چند هفته) با قیمت نسبتا مناسبی اجاره می‌دهند. اما اخیرا مواردی از کار گذاشته شدن دوربین‌های کوچک در اتاق‌ها و فضاهای خصوصی بعضی از مکان‌های اجاره‌ای سبب نگرانی مسافران شده است.
 
اخیرا برخی از مسافرانی که برای گذراندن تعطیلاتشان مکانی را روی این وب‌سایت پیدا کرده‌اند در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که متوجه دوربین‌های کوچکی شده‌اند که صاحبخانه در جاهایی نظیر حسگر دود،‌ پریز برق، یا لوستر خانه کار گذاشته بوده است.
چارلی، اوربن‌سیک، سخنگوی ایر‌بی‌اند‌‌بی در این مورد می‌گوید: تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیون مورد پذیرش مهمان داشته‌ایم و تعداد چنین گزارش‌هایی بسیار نادر بوده است.
گردانندگان ایر‌بی‌اند‌‌بی مدعی‌اند که مقررات سفت و سختی در این زمینه دارند و صاحبخانه‌های متخلف را از روی وب‌سایت خود کنار می‌گذارد.
 
گرچه برخورداری از دوربین امنیتی برای یک خانه نوعی امتیاز به حساب می‌آید، اما به روشنی در مقررات این سایت آمده است که دوربین‌ها نباید در فضاهای خصوصی نظیر اتاق‌ خواب یا حمام و دستشویی نصب شده باشند.
 
با این حال در مقابل بازار کالاهای امنیتی نظیر دوربین‌های مدار بسته که برای محافظت از اماکن به کار می‌روند بازار دیگری ایجاد شده که به نوعی بازار «ضد دوربین» است. وسایل و اپلیکیشن‌های بسیاری ساخته شده که مدعی هستند می‌توانند دوربین‌ مخفی‌های یک فضا را به شما نشان بدهند. حالا بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند پیش از اجاره یک اتاق یا آپارتمان روی این وب‌سایت، قید کنند که فضایی که مایل به اجاره آن هستند نباید به هیچ نوع دوربینی مجهز باشد.
 
ایر‌بی‌اندبی گسترش می‌یابد
شرکت ایربی‌اندبی با خرید استارتاپ‌های موفق مسافرتی، نه‌ تنها شبکه‌ کاربران خود را گسترش می‌دهد، بلکه احتمال موفقیت در ورود به IPO  یا بورس در آینده را نیز بالاتر می‌برد.
 
در حالی ‌که ایربی‌اندبی برای ورود به بازارهای عمومی آماده می‌شود، پلت‌فرم‌های اسکان و اقامتی خود را نیز فراتر از خانه‌ها، اتاق‌ها و اقامتگاه‌های کوچک گسترش می‌دهد. به ‌عنوان مثال این شرکت قصد دارد پلتفرم هتل تونایت (HotelTonight)  را خریداری کند. هتل تونایت توسعه‌ دهنده‌ یک اپلیکیشن رزرو هتل است که به مسافران اجازه می‌دهد شرایط سکونت خود را در دقایق آخر، انتخاب و سازمان‌دهی کنند. گزارش این معامله برای اولین‌ بار در ماه ژانویه‌ سال جاری و توسط وال‌استریت ژورنال منتشر شده، هر چند این نشریه اعلام کرده بود که مذاکرات به سرانجام نرسیده است.
 
انتظار می‌رود ایربی‌اندبی در آینده‌ای نزدیک، سهام خود را در بورس عرضه کند. هرچند برایان چسکی، یکی از ‌بنیانگذار و مدیر ارشد این شرکت، هنوز برنامه‌ زمانی خاصی را برای این رویداد اعلام نکرده است. همانطور که اوبر تلاش می‌کند به برترین شرکت حمل‌ونقل جهان تبدیل شود، آرزوی بلندمدت ایربی‌اندبی نیز تبدیل‌شدن به یک پلت‌فرم مسافرتی همه‌جانبه است که نه ‌تنها به اشتراک‌گذاری خانه، بلکه خدمات رزرو هتل، ترتیبات سفر تجاری، تجربه‌ها و موارد دیگر را نیز ارایه می‌کند.

سئو چیست؟ چرا سایت من دیگر ایندکس نمی‌شود؟

بهینه سازی موتور جستجو چیست؟ سئو چیست؟ همه این جملات به یک معنی بوده و  به فرایند بهبود وب سایت در نتاییج جستجو سئو یا بهینه سازی گفته می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانید به لینک  https://seokar.com/seo مراجعه نمایید.  شما یک روز در صفحات اول گوگل هستید و روز بعد می‌بینید هیچ اثری از سایت شما در هیچ یک از صفحات گوگل نیست. دلیل آن چیست؟ در حقیقت سایت شما دیگر ایندکس نمی‌شود و گوگل به دلایلی وبسایت شما را از حالت ایندکس خارج کرده‌ است. به نظر شما چرا این اتفاق افتاده است و چگونه می‌توانید آن را حل و فصل کنید؟

گوگل همیشه یک قدم جلوتر است و می‌داند چه تخلفاتی در حال حاضر انجام می‌شود تا برخی وبسایت‌ها از طریق راه‌های غیراصولی خودشان را بالا بکشند. اما آن‌ها دو راهکار دارند تا از شر این وبسایت‌های متخلف راحت شوند و دوباره آن‌ها را به پایین‌ترین رده انتقال دهند.

  • الگوریتم‌های جستجو را به طور مداوم تغییر می‌دهد.
  • گوگل فقط الگوریتم‌های ماشینی نیست. افراد زیادی در سراسر جهان در استخدام گوگل هستند و گزارش کیفی وبسایت‌های مختلف را ارائه می‌کنند و روش‌های آن‌ها را ارزیابی می‌کنند تا سایت‌های بی‌کیفیت را از رده خارج کنند.

در حقیقت گوگل می‌داند چه وبسایت‌هایی در حال استفاده از روش‌های متقلبانه هستند و آن‌ها را جریمه می‌کند و این جریمه Deindexation نام دارد. یعنی گوگل آن‌ها را ایندکس نمی‌کند. البته دلایل این امر صرفا تقلب نیست و مواردی مانند اسپم و یا مشکلات سرور و اشکالات فنی هم می‌توانند به نوبه‌ی خود یکی از دلایل این پدیده باشند. اگر می‌خواهید شامل این مجازات نشوید بهتر است با این موارد آشنا شوید تا وبسایت‌تان را همیشه ایندکس‌شده نگه دارید.

Cloaking یا پنهان‌کاری

به طور خلاصه می‌توان گفت Cloaking در حقیقت فریب دادن موتورهای جستجو است. اینکه شما به موتورهای جستجو یک چیز نشان دهید و به کاربران و بازدیدکنندگان چیز دیگری. به طور مثال ممکن است شما یک وبسایت داشته باشید که در مورد کتاب و کتابخوانی است اما در داخل آن لینک‌هایی به سایت‌هایی با محتوای غیرمتعارف و یا غیرمرتبط دارید. در حقیقت گوگل کلیدواژه‌های شما و کلیدواژه‌های سایت‌های لینک شده را در یک رده محتوایی بررسی می‌کند و بیشتر روی محتوای مستهجن حساسیت نشان می‌دهد چرا که ممکن است یک وبسایت در مورد کتاب و کتابخوانی محتوایی را به کاربرانش ارائه دهد که با عرف و قوانین در تضاد باشد.

در حقیقت Cloaking رساندن محتوا به کاربران از طریق IP آدرس‌های مشخص شده است. یعنی وقتی ربات گوگل آن را بررسی می‌کند محتوای سایت یک چیز است و وقتی افراد با IP‌های واقعی وارد سایت می‌شوند چیز دیگری مشاهده می‌کنند. در مواقع این جریمه ‌ی گوگل دو نوع است.

  • بخشی از سایت و لینک‌ های آلوده به Cloaking را از ایندکس خارج می‌کند.
  • کل سایت را از ایندکس خارج می‌کند.

سایت‌هایی هم هستند که محتوا را به گوگل نمایش می‌دهند اما کاربران برای دسترسی کامل به محتوا باید آن را خریداری کنند و یا با ایمیل خود در سایت ثبت‌نام کنند. در این حالت گوگل این صفحات را هم مشمول جریمه‌ی عدم ایندکس می‌کند.

اسپم

گوگل هر وبسایتی که قصد تخلف از قواعد گوگل وبمستر را دارد را شناسایی و جریمه می‌کند. طبق گفته‌ی خود گوگل هر کدام از موارد زیر شامل گوگل پنالتی می‌شود:

  • محتوای تولیدی خودکار که کلیدواژه‌ها توسط ربات‌هایی ایجاد می‌شوند و در نتایج جستجو تغییراتی را ایجاد می‌کنند.
  • شرکت در لینک‌سازی‌های تبادلی
  • ری‌دایرکت شدن سایت به مسیرهای غیرمرتبط با محتوای سایت
  • لینک‌های مخفی
  • محتوای کپی‌شده (معمولا محتوایی که هر قسمت از آن از یک سایت است)
  • صفحات دارای ویروس‌ها و تروجان‌ها و سایر بدافزارها
  • ارسال خودکار اسپم به گوگل و یا کاربران

ساختار طرح اسپم

ساختار طرح یا Structured Data‌ عموما روشی است که گوگل از آن برای نمایش محتوای یک صفحه استفاده می‌کند. اگر ساختار شما در حال فریب گوگل باشد و یا برای کاربران قابل دیدن نباشد شما جریمه خواهید شد.

هاستینگ رایگان

میزبانی سایت رایگان وجود ندارد. گول تبلیغات اینچنینی را نخورید، این وبسایت‌ها قصد دارند از طریق وبسایت شما فعالیت‌های مخرب انجام دهند. گوگل این وبسایت‌ها را کلاهبرداری در نظر می‌گیرد و آن‌ها را جریمه می‌کند و وبسایت‌های که هاستینگ رایگان دارد را هم از حالت ایندکس خارج می‌کنند تا به یک هاستینگ امن منتقل شوند. تنها راه برای جلوگیری از پنالتی شدن به این شیوه استفاده از هاستینگ و سرورهای امن می‌باشد.

اسپم‌های کاربران

این اسپم‌ها عموما توسط افراد و ربات‌ها روی یک وبسایت تولید می‌شوند و باعث می‌شود تا کارایی  سایت افت کند. بیشتر این اسپم‌ها در قسمت کامنت‌های سایت و یا پروفایل کاربران ایجاد می‌شود و باید در اسرع وقت جلوی آن‌ها گرفته شود. شما می‌توانید این اسپم‌ها را بلافاصله بلاک کنید تا خللی در عملکرد سایت ایجاد نکنند.

به طور مثال استفاده از Akismet در وردپرس شیوه‌ی خوبی است که بتوانید به راحتی کامنت‌های اسپم یا هرزنامه را حذف و بلاک کنید. این افزونه قابلیت شناسایی بات‌ها را هم دارد و جلوی آن‌ها را می‌گیرد. کامنت‌های اسپم که توسط کاربران واقعی سایت گذاشته می‌شود نیز توسط خود شما به صورت دستی باید حذف شوند.

کلیدواژه‌ها

استفاده بیش از حد از کلیدواژه‌ها یک تاکتیک قدیمی است که هنوز هم وبسایت‌های زیادی از آن استفاده می‌کنند اما باید گفت که گوگل در حال حاضر به راحتی استفاده از این تاکتیک را شناسایی می‌کند و حتی صفحاتی که برچسب‌های داری کلیدواژه به تعداد زیاد دارد را هم می‌تواند پیدا کند. چه دلایلی باعث جریمه‌ی کلیدواژه می‌شوند؟

  • اضافه کردن کلیدواژه‌های غیر مرتبط: به طور مثال اگر وبسایت شما در مورد قهوه باشد و شما در محتوای خود از کلیدواژه‌های غیرمرتبط استفاده کنید تا ترافیک بیشتری جذب کنید.
  • تکرار بیش از حد کلیدواژه‌ها: باید گفت که گوگل در حال حاضر وبسایت‌هایی که از کلیدواژه‌ها Overuse‌ می‌کنند را شناسایی می‌کند. شما در یک متن مربوط به سئو سایت نیازی ندارید 40 بار از کلمه‌ی سئو سایت استفاده کنید. با 5 الی 6 بار استفاده هم می‌توانید به هدف خود برسید.
  • متن‌های مخفی: یک روش قدیمی دیگر در سئو هم وجود دارد که محتوا را از کاربران مخفی می‌کنند به طور مثال محتوا را به رنگ پس‌زمینه‌ی درمی‌آوردند تا خوانده نشود یا آن را آنقدرکوچک می‌کنند که دیده نشود. گوگل این موارد را هم شناسایی می‌کند.

محتوای به‌دردنخور

اگر از نویسنده‌ها و تولیدکنندگان محتوا بپرسید به شما خواهند گفت که تولید و نوشتن یک محتوای سودمند آنقدرها آسان نیست. باید بدانید که گوگل تمام سعی‌اش را می‌کند تا باکیفیت‌ترین محتواها را به کاربران نمایش دهد. یعنی وقتی کاربران موردی را در گوگل جستجو می‌کنند به راحتی بتوانند مرتبط‌ترین و بهترین محتوا را متناسب با آن پیدا کنند.

کپی کردن محتوا یا نوشتن محتواهایی که خارج از بحث هستند و صرفا قصد بهینه‌سازی کلیدواژه‌ها را دارند اصلا شیوه‌ی مناسبی نیست. متاسفانه در برخی از وبسایت‌های فارسی‌زبان از محتوای بازنویسی شده استفاده می‌شود که تنها بخش‌هایی از متن را تغییر می‌دهند. گوگل الگوریتم‌های قدرتمندی را برای شناسایی این جنس از محتوا دارد و این الگوریتم‌ها نیز هر سال بهتر می‌شوند. پس بهتر است به فکر محتوای کپی نباشید و سعی کنید تولید محتوا ی یونیک و باکیفیت تولید کنید تا در الگوریتم‌های گوگل بالاتر روید.

محتوای کپی

کپی کردن محتوا نقض حقوق افراد و سایر وبسایت‌ها است و گوگل به شدت با آن برخورد می‌کند. کپی کردن حتی 2 الی 3 پاراگراف بدون ارجاع به متن اصلی ممکن است باعث جریمه‌ی عدم ایندکس گوگل شود. دقت داشته باشید که حتی اگر از وبسایت خودتان هم محتوا کپی کنید جریمه می‌شوید. اکثر مشکلاتی که فروشگاه‌های آنلاین دارند این است که برای یک محصول خاص یک توضیح می‌نویسند و سپس آن را برای همه‌ی محصولات مشابه کپی می‌کنند و تنها عنوان متن را تغییر می‌دهند. این کار باعث می‌شود تا محصولات آن‌ها در جستجوی گوگل دیده نشود.

صفحات دروازه

صفحات دروازه صفحاتی که به دلیل برخی کوئری‌های جستجو رتبه‌ی خوبی دارند. این صفحات به صفحات پل و یا پرتال هم معروفند. گوگل اذعان دارد که این صفحات می‌توانند رتبه‌ی خوبی پیدا کنند. یک مثال از این صفحات، وب‌پیج‌هایی هستند که صرفا برای جذب ترافیک ساخته شده‌اند ولی محتوایی داخل آن‌ها وجود ندارد.

مثال دیگر در این زمینه صفحاتی هستند که محتوای خاصی  دارند ولی تجربه‌ی کاربری جالب‌توجهی در اختیار مخاطبان قرار نمی‌دهد و کاربر مجبور است پاپ‌آپ‌ها و صفحات دیگری را هم ببیند تا به این صفحات دسترسی داشته باشد. این صفحات بیشترین میزان جریمه را بین سایت‌ها دارند. در میان سایت‌های ایرانی نیز هنوز هم استفاده از پاپ‌آپ مرسوم است و گوگل قوانین سفت و سختی را برای این سایت‌ها در نظر می‌گیرد.

لینک‌ های غیرمرتبط و یا پولی

بسیاری از سایت‌ها اقدام به خرید بک‌لینک می‌کنند و از سایت‌های مشخصی به تعداد دلخواه بک‌لینک دریافت می‌کنند باید گفت که این روش کاملا منسوخ شده است و گوگل این بک‌لینک‌ها را جریمه می‌کند. استفاده‌ی بیش ازحد از کامنت مارکتینگ هم گزینه‌ی دیگری است. کامنت‌های بیش از حد در فروم‌ها و سایر وبلاگ‌ها به سادگی می‌تواند عملکرد ایندکس سایت شما را با مشکل مواجه کند.

هنوز هم وبسایت‌هایی هستند که در حال فروش بک‌لینک هستند. باید گفت که به هیچوجه این وبسایت‌ها را امتحان نکنید چون نه‌تنها تاثیر مثبتی روی سئو سایت شما نخواهند داشت بلکه باعث می‌شوند گوگل شما را جریمه کند.

جمع بندی

ایندکس شدن سایت یکی از مهم‌ترین المان‌ها در سئو است. اگر سایت شما ایندکس نشود به این معناست که گوگل آن را به کاربران نمایش نمی‌دهد و تمام تلاش‌های شما در جهت بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو بی‌نتیجه است. بهتر است این 10 مورد که باعث می‌شوند وبسایت شما با جریمه گوگل مواجه شود و از حالت ایندکس خارج شود را بشناسید تا این اشتباهات را مرتکب نشوید.

شرکت سئوکار به عنوان یک شرکت ارائه دهنده خدمات مشاور سئو برای کسب و کارهای مختلف است. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت سئوکار سربزنید.

نوشته سئو چیست؟ چرا سایت من دیگر ایندکس نمی‌شود؟ اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

با عملکرد کم‌نظیر فولکس‌واگن I.D. R، پژو به‌دنبال رکوردشکنی دوباره است؟

با عملکرد کم‌نظیر فولکس‌واگن I.D. R، پژو به‌دنبال رکوردشکنی دوباره است؟

ابرخودروِ برقی فولکس‌واگن I.D. R رکورد سرعت پژو را در مسابقات هیل‌کلایمب شکست؛ ازاین‌رو، به‌نظر می‌رسد این شرکت فرانسوی باردیگر به‌دنبال ثبت رکورد دیگری در آینده است. 

به روزرسانی ویندوز ۱۰ کاربران را به دردسر انداخت

تازه‌ترین به روزرسانی ویندوز ۱۰ باعث کندشدن و اختلال در عملکرد پردازنده‌های گرافیکی رایانه‌ها شده و مایکروسافت مجبور به صدور پیام هشداری در این زمینه شده است.
 
به گزارش فوربس، بسته به روزرسان تازه مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ اختلال‌هایی در کارت‌های گرفیک تولیدی هر دو شرکت ان ویدیا و ای ام دی ایجاد می‌کند. این مساله به خصوص در زمان اجرای بازی‌های ویدئویی بر روی رایانه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ مشهود است.
 
مایکروسافت در بیانیه خود این موضوع را تصریح کرده و آورده است: بعد از نصب بسته KB۴۴۸۲۸۸۷، عملکرد موشواره و کارت گرافیک با مشکلاتی مواجه می‌شود و اجرای برخی بازی‌ها مانند Destiny ۲ مختل می‌شود. ما برای حل این مشکل در تلاش هستیم.
 
اعلام این موضوع توسط مایکروسافت خشم کاربران را برانگیخته و آنها با حضور در شبکه‌های اجتماعی به شدت در حال اعتراض به مایکروسافت هستند.
 
به روزرسانی های ویندوز ۱۰ مایکروسافت تا به حال بارها برای کاربران مشکل ایجاد کرده است. پیش از این نیز نصب وصله های نرم افزاری به روزرسان حجیم ویندوز ۱۰ بر روی رایانه‌ها بدون اطلاع به کاربران و به طور خودکار باعث اعتراض آنها شده بود.

راهکار محدودسازی کودکان در فضای مجازی معنایش را از دست داده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اگر متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه فکری برای قشر کودک و نوجوان در فضای مجازی نکنیم، نسل آینده را از دست می دهیم، گفت: راهکار محدودسازی که برای این قشر از جامعه در نظر گرفته شده، در شرایطی که امروز برای والدین‌شان فیلترشکن نصب می کنند، مفهوم و معنایش را در حال از دست دادن است.
 
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در«آیین انتخاب وب‌سری و فیلم کوتاه کودک‌آنلاین» با اشاره به وجود جامعه 13 میلیونی کودک و نوجوان در کشور، گفت: این طیف از جمعیت کشور با فضای مجازی متولد شده‌اند و در شروع آموزش و یادگیری‌ها و حتی شاید مرحله قبل از آن با فضای مجازی زندگی‌ می‌کنند و فضای مجازی برای آنها یک واقعیت است.
 
وی با بیان اینکه آسیب‌پذیرترین قشر در استفاده از فضای مجازی نیز همین گروه‌اند، افزود: بزرگ‌ترین سرمایه و نسل آینده کشور در برابر یک مخاطره قرار دارند و اگر برای آن متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه فکر نکنیم، نسل آینده را می‌توانیم به راحتی از دست بدهیم.
 
آذری جهرمی با منسجم ندانستن راهکاری که تا به حال در نظر گرفته شده گفت: شاید مهم‌ترین ابزاری که به کار بردیم، محدودسازی فضای مجازی برای کودک بوده که در شرایطی که در جامعه کودکان فیلترشکن برای والدین نصب می کنند، این راهکار تقریبا مفهوم و معنایش را از دست داده است.
 
عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه به لحاظ محتوایی، فرهنگ غنی در کشور داریم گفت: آنچه ما در وزارت ارتباطات انجام دادیم، ایجاد سه حلقه بود که حلقه اول پلتفرم هاست و شاهد بودیم چهار اپلیکیشن و پلتفرم نرم‌افزاری که یکی از مهمترین حلقه ها به شمار می روند، نسخه‌های ویژه کودکان را رونمایی کردند.
 
این مقام مسوول گفت: امروز بچه‌ای که در خانه نشسته برای دیدن تلویزیون، انتخابش شبکه پویاست درحالی که در فضای مجازی کودک به کجا می‌تواند مراجعه کند که پدر و مادر اطمینان داشته باشند که متناسب با شرایط کودک‌شان، محتوا وجود دارد.
 
آذری جهرمی با تاکید بر اینکه باید سکوسازان را تشویق کنیم تا نشانی مخصوص کودک و نوجوان تولید کنند و سکوهای لازم و مورد نیاز کودکان و نوجوان را فراهم کنند، گفت: زنجیره دوم محتواست که وزارت ارتباطات در آن تخصص ندارد و البته در این حوزه از دیگران کمک گرفتیم و شتابدهنده ای ایجاد و فراخوانی داده شد و 1120 اثر به ثبت رسید که امشب تعدادی انتخاب می شوند و به آنها مبلغی تعلق می گیرد تا ساخت محصول اول را شروع کنند.
 
وی افزود: مشتری این محصول، پلتفرم هایی هستند که در زنجیره قبل تولید شده و در نهایت مخاطب 13 میلیونی از جامعه که پای آن سکوها می نشینند که این یعنی اقتصاد زنجیره اول که در جشنواره مورد حمایت قرار گرفته در پلتفرم‌ها رونق پیدا می کند.
 
وزیر ارتباطات با بیان اینکه مرحله سوم ترویج است، خاطر نشان کرد: با سازمان‌های مردم‌نهاد کاری آغاز کردیم که از اردیبهشت سال 98 این زنجیره با شدت و سرعت بیشتری حرکت خواهد کرد که در آن 50 تیم از سازمان های مردم‌نهاد، آموزش پیدا کردند که بین مدارس و مردم در سراسر کشور خواهند رفت و اینها قابلیت تکثیر شدن دارند تا بر اساس مسوولیت‌های اجتماعی به پدر مادرها آموزش دهند که ابزار کنترل فضای مجازی چیست و چگونه در فضای مجازی کنار فرزندشان باشند.
 
جهرمی ادامه داد: یکی از مطالبی که علما مطرح می‌کردند، این بود که وقتی بچه شب در اتاق خود با تبلت و بدون حضور والدین در دنیای مجازی حضور پیدا می‌کند به تنهایی وارد دنیای خطرناکی می‌شود که امروز به کمک ابزارهای مدیریت والدین، پدر و مادرها بدون حضور می توانند در فضای مجازی کنار فرزندانشان باشند.
 
عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به ضرورت یادگیری والدین نسبت به کار با این ابزارها، تصریح کرد: بر اساس نظرسنجی که انجام دادیم در بهترین حالت تنها 14 درصد از والدین با این ابزارها آشنایی دارند و جمع زیادی اصلا از این نرم افزارها اطلاع ندارند.
 
آذری جهرمی با اشاره به چهار-پنج محصول خوب در کشور برای مدیریت والدین، تصریح کرد: این که گروه‌های مردم نهاد مدیریت والدین بر رفتار فرزندانشان در فضای مجازی را یاد می‌دهند و همین سکوهای نرم افزاری را آموزش می‌دهند که در نهایت اگر این سه زنجیره به هم پیوند بخورند، از دید ما اکوسیستم کودک و اقتصاد خوبی برای جامعه 13 میلیونی شکل می‌گیرد.
 

خرید ۶٫۹ میلیارد دلاری ان ویدیا

شرکت ان ویدیا خرید یک شرکت تراشه سازی به نام ملانوکس را با پرداخت رقم کم سابقه 6.9 میلیارد دلار تایید کرده است.
 
به گزارش یاهونیوز، این بیشترین رقمی است که شرکت ان ویدیا برای خرید یک شرکت ثالث پرداخت کرده است. پیش از این اینتل هم پیشنهاد خرید ملانوکس را با پرداخت 6 میلیارد دلار مطرح کرده بود.
 
ان ویدیا امیدوار است با تکمیل این خرید بتواند رقابت جدی تری با رقبای خود در بازار تولید پردازنده های گرافیکی داشته باشد.
 
تخصص ملانوکس تولید تراشه‌هایی است که برای راه‌اندازی شبکه‌های داخلی و اترنت پرسرعت مورد استفاده قرار می‌گیرند یا سرورها را به یکدیگر متصل می‌کنند.
 
این محصولات در پایگاه‌های داده کلود و سرورها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین از آنها برای تولید ابررایانه‌های قدرتمند فعال در حوزه هوش مصنوعی و غیره نیز بهره گرفته می‌شود.
 
به گفته جنسن هونگ مدیرعامل شرکت ان ویدیا، همه گیر شدن هوش مصنوعی باعث افزایش شدید استفاده از پایگاه‌های داده یا دیتاسنترها در جهان می شود و لذا نیاز به تولید تراشه هم افزایش چشم‌گیری می‌یابد. از همین رو ان ویدیا برای خرید ملانوکس اقدام کرده است.