ریکاوری عکس های پاک شده و مشکل دار کارت حافظه SD Card

یکی از مشکلاتی که خیلی از کاربران سعی در برطرف کردن آن دارند این است که متوجه می شوند عکس های داخل فلش و یا کارت حافظه هنگام اتصال به کامپیوتر نمایش داده نمی شوند و یا نام تصاویر به صورت حروف و علامت هایی نشان داده می شود که امکان ری نیم کردن هم ندارد. دلایل متعددی می تواند داشته باشد مثلا ویروسی شده و یا به خاطر عدم استفاده درست منجر به وجود بدسکتور شده و یا مشکل از خود کامپیوتر است که عکس ها فقط مشکل دار شدند و بقیه فایل ها به طور طبیعی عمل می کنند ، به هر حال در این بخش با نرم افزار ZAR X این مشکل را حل می کنیم. پس با ما باشید با موضوع ریکاوری کارت حافظه.

می توان نرم افزار ZAR X  را بهترین راه حل مشکل آسیب دیدن عکس ها و حذفشان از فلش مموری یا کارت حافظه گوشی دانست چرا که میتواند چندین عملیات را برای تعمیر و اصلاح اجراء کند و در بیشتر مواقع برای ریکاوری فایل های حذف شده و عکس های خراب شده و بازیابی سیستم فایل های RAW در فلش یا SD Card مناسب است.

بعد از دانلود این نرم افزار و نصب آن روی کامپیوتر ، آن را باز کرده تا رابط کاربری برنامه را ببینید در سمت راست راهنمایی در مورد گزینه ها را خواهید دید برای استفاده ابتداء فلش یا کارت حافظه ایی که مشکل دارد را به سیستم وصل کرده و سپس کلید Image Recovery را کلیک کنید حالا پنجره Enumerating Devices برای جستجوی فضای ذخیره سازی باز می شود.

بعد از آن همانطور که در تصویر بالا میبینید درایوهای کامپیوتر را با اطلاعات راجع به آنها را ملاحظه می کنید با انتخاب هر کدام در سمت راست اطلاعاتی در مورد آن نشان داده می شود مثلا نوعش و حجمش و فضای از دست رفته …خوب بعد از انتخاب درایو کلید Next را بزنید.

بعد از کلیک روی Next برنامه شروع به اسکن عمیق Deep Scan درایو میکند و با توجه به حجم زیاد طبیعتا وقت بیشتری نیاز خواهد بود.

بعد از تمام شدن فرایند اسکن و تجزیه فلش یا کارت حافظه دو فایل RAW و FAT را نمایش می دهد که البته با توجه به سیستم فایلی که فلش استفاده می کند نام این پوشه ها متفاوت خواهد بود منتهی معمولا FAT است در هر صورت داخل هر یک از این فایل ها تصاویر حذف شده یا آسیب دیده و همچنین فایل ها را پیدا خواهید کرد برای اینکه بتوانید پیش نمایشی از تصاویر را ببینید گزینه Preview imagefile را تیک بزنید بعد از آن هنگام مشخص کردن هر عکس سریع نمایش داده می شود ، تصاویری که آسیب دیده اند به صورت طبیعی نمایش داده خواهند شد. حالا تصاویر و اطلاعاتی که می خواهید ریکاوری شود را انتخاب کرده و Next را بزنید.

 

بعد از آن از بخش Destination مکان ذخیره سازی فایل ها و عکس ها را برای بعد از بازیابی مشخص کنید سپس کلید Start copying را بزنید تا برنامه شروع به فرایند بازیابی عکس ها با حجم و کیفیت معمول کند. باید صبور باشید اگر که حجم فایل ها زیاد است.

حتی برای ریکاوری هارد فرمت شده اکسترنال و کامپیوتر نیز می توانید استفاده کنید.

برای آموزش های بیشتر می توانید به سایت ترفند سیتی به آدرس www.tarfandcity.com مراجعه نمایید.

نوشته ریکاوری عکس های پاک شده و مشکل دار کارت حافظه SD Card اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.

چگونه یک لاستیک خوب را بشناسیم؟

لاستیک به عنوان آخرین بخش از سیستم انتقال قدرت، نقش بسیار مهمی در حرکت دارد. جالب است بدانید که لاستیک بر روی بخش‌هایی مانند ترمزگیری، مصرف سوخت و شتاب تأثیر مستقیم دارد و به همین دلیل شما باید به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشید. البته در بسیاری از اوقات نمی‌توان از تأثیر شیب، ناهمواری و کیفیت جاده غافل شد اما در سرعت‌های بالا، بیشترین نقش را لاستیک دارد. از آنجایی که تایر قیمت نسبتاً بالایی نیز دارد، بهتر است در نگهداری آن دقت کرده چرا که با افزایش طول عمر آنها، به صورت قابل توجه‌ای در هزینه‌های خود صرفه جویی می‌کنید.

چه نیروهایی به لاستیک وارد می‌شوند؟

کارشناسان باور دارند لنت ترمز و تایر از جمله بخش‌هایی از ماشین هستند که بیشترین میزان فشار به آنها وارد می‌شود. بررسی‌ها حاکی از این است که سه نوع نیروی مختلف به تایرها وارد می‌شوند که عبارت‌اند از:

نیروی کششی

یکی از مهم‌ترین نیروهایی که به تایرها وارد می‌شود، کششی است. کارشناسان اعتقاد دارند وقتی شما با سرعت بالا حرکت می‌کنید، نیرویی از طرف تایر خودرو به سطح جاده وارد می‌شود که بر نیروی اصطکاک بین لاستیک و مسیر غلبه می‌کند.

نیروی فشاری

از جمله دیگر این نیروها می‌توان به فشاری اشاره کرد. وقتی شما پای خود را بر روی پدال ترمز ماشین فشار می‌دهید، از سوی جاده و شاسی‌ها یک نیروی منفی به تایر وارد شده و فشار زیادی را ایجاد می‌کند. این نیروی منفی، مخالف حرکت بدنه نیز نام دارد.

نیروی جانبی فشار بر تایر

این نیرو به دلیل چسبندگی در زمانی که شما می‌پیچید، به وجود می‌آید و واکنش نیروی جانب به مرکز به شمار می‌رود. این نیرو می‌خواهد بدنه ماشین را به خارج از پیچ منحرف کند اما نیروی چسبندگی آج‌ها به کف جاده وارد شده و در نتیجه از این انحراف پیشگیری می‌کند. به همین دلیل است که تایرهای بدون آج، در مواردی مانند پیچ‌های سریع، شتاب و ترمزگیری به دلیل عدم قدرت چسبندگی، دچار لغزش می‌شوند. وقتی در یک تایر لغزندگی به وجود بیاید، نیروی کششی مؤثر آن افت کرده و در نتیجه کارایی لاستیک کاهش پیدا می‌کند.

انتخاب صحیح لاستیک

بیشتر کارشناسان توصیه دارند که قبل از خرید تایر دفترچه راهنمای خودرو خود را به دقت مطالعه کنید. در انتخاب لاستیک، عوامل مختلفی از جمله کاربری، میزان تحمل بار، استاندارد یا اسپورت بودن و … تأثیر دارند. به طور معمول خودروهایی که از خارج وارد می‌شوند، به صورت پیش فرض لاستیک‌های استاندارد دارند. همچنین بهتر است برای این گونه ماشین‌ها، از تایرهای خارجی استفاده کنید. یکی از بهترین نمونه‌های خارجی که در حال حاضر در بازار موجود می‌باشد، لاستیک هانکوک است که در سئول کره جنوبی تولید می‌شود.

انواع لاستیک

لاستیک‌ها را بنا به تکنولوژی که در آنها بکار گرفته شده، دسته بندی می‌کنند. از جمله برخی از مهم‌ترین انواع لاستیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

لاستیک بایاس

تایرهای بایاس به عنوان نسل قدیمی تایرها به شمار می‌روند که در ساخت آنها از الیاف و رشته‌های نخی استفاده می‌شود. این الیاف با لایه‌های مختلف و زاویه‌های متفاوت در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و در نتیجه یک الگوی متقاطع به وجود می‌آید. این طراحی موجب قابلیت انعطاف‌پذیری رویه تایر شده که از آن به عنوان مهم‌ترین مزیت نمونه‌های بایاس نام برده می‌شود.

لاستیک بایاس با تسمه

این نمونه شباهت‌های زیادی با بایاس دارد. در این گونه تایرها تعداد الیاف و لایه‌ها بیشتر بوده که این موضوع باعث نرم و روان شدن رانندگی خواهد شد. به دلیل همین تعداد بیشتر لایه‌ها است که در این گونه تایرها مقاومت گردشی کاهش پیدا می‌کند.

لاستیک رادیال

در این گونه تایرها، به جای الیاف و رشته‌های نخی از سیم استفاده می‌شود. این سیم‌ها در زیر رویه لاستیک یا همان آج‌ها قرار گرفته و در نقش تسمه‌های نگه‌دارنده ایفای نقش می‌کنند. از جمله برخی از مزایای این لاستیک‌ها می‌توان به طول عمر بیشتر آج‌ها، کاهش مقاومت گردشی و سهولت در رانندگی اشاره کرد.

لاستیک توپر

این تایرها در موارد خاصی استفاده می‌شوند و به همین دلیل است که ساختار کاملاً متفاوتی دارند. آنها غیر پنوماتیک بوده و ترکیب‌های پلاستیکی سخت به وجود می‌آیند. معمولاً در ماشین‌های چمن زنی، ماشین مخصوص زمین گلف، اسکوتر، اسکیت بردها و ماشین‌های سبک صنعتی از این گونه تایرها استفاده می‌شود.

لاستیک نیمه پنوماتیک

این لاستیک‌ها نیمه بادی هستند و برخلاف لاستیک‌های بادی در آنها فشار هوا وجود ندارد. این تایرها پنچر نمی‌شوند و به همین دلیل از آنها در زیرسازی استفاده می‌شود. شما می‌توانید این تایرها را در ماشین چمن‌زنی، فرقون و ویلچرها مشاهده کنید.

نحوه تشخیص لاستیک انباری

باید بدانید که لاستیک‌ها دارای تاریخ انقضا هستند و بعد از آن تاریخ، بسیاری از عملکردهای خود را از دست می‌دهند. زمانی که یک لاستیک تولید می‌شود، می‌توان تا 5 سال آن را نگه داشت اگر از این زمان بگذرد، آن تایر کارایی خود را از دست داده و اصطلاحاً لاستیک انباری نامیده می‌شود. این تایرها قیمت ارزان‌تری دارند و به همین دلیل است که فروشندگان آنها را تهیه کرده و با قیمت لاستیک تازه تولید شده به مشتری‌ها می‌فروشند. این لاستیک‌های انباری از نظر ظاهری هیچ ایرادی ندارند و به همین دلیل هیچ‌کس نمی‌تواند از روی ظاهر متوجه مشکل آن شود. بر روی لاستیک‌ها یک عدد چهار رقمی وجود دارد که با مشاهده آن می‌توانید از زمان تولید با شوید. به عنوان مثال اگر روی یک تایر عدد 1709 درج شده باشد، بدین معنی است که لاستیک در هفته هفدهم سال 2009 میلادی تولید شده است. دقت کنید که نباید بیش از 5 سال از تولید یک لاستیک گذشته باشد.

نوشته چگونه یک لاستیک خوب را بشناسیم؟ اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

چگونه یک لاستیک خوب را بشناسیم؟

لاستیک به عنوان آخرین بخش از سیستم انتقال قدرت، نقش بسیار مهمی در حرکت دارد. جالب است بدانید که لاستیک بر روی بخش‌هایی مانند ترمزگیری، مصرف سوخت و شتاب تأثیر مستقیم دارد و به همین دلیل شما باید به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشید. البته در بسیاری از اوقات نمی‌توان از تأثیر شیب، ناهمواری و کیفیت جاده غافل شد اما در سرعت‌های بالا، بیشترین نقش را لاستیک دارد. از آنجایی که تایر قیمت نسبتاً بالایی نیز دارد، بهتر است در نگهداری آن دقت کرده چرا که با افزایش طول عمر آنها، به صورت قابل توجه‌ای در هزینه‌های خود صرفه جویی می‌کنید.

چه نیروهایی به لاستیک وارد می‌شوند؟

کارشناسان باور دارند لنت ترمز و تایر از جمله بخش‌هایی از ماشین هستند که بیشترین میزان فشار به آنها وارد می‌شود. بررسی‌ها حاکی از این است که سه نوع نیروی مختلف به تایرها وارد می‌شوند که عبارت‌اند از:

نیروی کششی

یکی از مهم‌ترین نیروهایی که به تایرها وارد می‌شود، کششی است. کارشناسان اعتقاد دارند وقتی شما با سرعت بالا حرکت می‌کنید، نیرویی از طرف تایر خودرو به سطح جاده وارد می‌شود که بر نیروی اصطکاک بین لاستیک و مسیر غلبه می‌کند.

نیروی فشاری

از جمله دیگر این نیروها می‌توان به فشاری اشاره کرد. وقتی شما پای خود را بر روی پدال ترمز ماشین فشار می‌دهید، از سوی جاده و شاسی‌ها یک نیروی منفی به تایر وارد شده و فشار زیادی را ایجاد می‌کند. این نیروی منفی، مخالف حرکت بدنه نیز نام دارد.

نیروی جانبی فشار بر تایر

این نیرو به دلیل چسبندگی در زمانی که شما می‌پیچید، به وجود می‌آید و واکنش نیروی جانب به مرکز به شمار می‌رود. این نیرو می‌خواهد بدنه ماشین را به خارج از پیچ منحرف کند اما نیروی چسبندگی آج‌ها به کف جاده وارد شده و در نتیجه از این انحراف پیشگیری می‌کند. به همین دلیل است که تایرهای بدون آج، در مواردی مانند پیچ‌های سریع، شتاب و ترمزگیری به دلیل عدم قدرت چسبندگی، دچار لغزش می‌شوند. وقتی در یک تایر لغزندگی به وجود بیاید، نیروی کششی مؤثر آن افت کرده و در نتیجه کارایی لاستیک کاهش پیدا می‌کند.

انتخاب صحیح لاستیک

بیشتر کارشناسان توصیه دارند که قبل از خرید تایر دفترچه راهنمای خودرو خود را به دقت مطالعه کنید. در انتخاب لاستیک، عوامل مختلفی از جمله کاربری، میزان تحمل بار، استاندارد یا اسپورت بودن و … تأثیر دارند. به طور معمول خودروهایی که از خارج وارد می‌شوند، به صورت پیش فرض لاستیک‌های استاندارد دارند. همچنین بهتر است برای این گونه ماشین‌ها، از تایرهای خارجی استفاده کنید. یکی از بهترین نمونه‌های خارجی که در حال حاضر در بازار موجود می‌باشد، لاستیک هانکوک است که در سئول کره جنوبی تولید می‌شود.

انواع لاستیک

لاستیک‌ها را بنا به تکنولوژی که در آنها بکار گرفته شده، دسته بندی می‌کنند. از جمله برخی از مهم‌ترین انواع لاستیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

لاستیک بایاس

تایرهای بایاس به عنوان نسل قدیمی تایرها به شمار می‌روند که در ساخت آنها از الیاف و رشته‌های نخی استفاده می‌شود. این الیاف با لایه‌های مختلف و زاویه‌های متفاوت در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و در نتیجه یک الگوی متقاطع به وجود می‌آید. این طراحی موجب قابلیت انعطاف‌پذیری رویه تایر شده که از آن به عنوان مهم‌ترین مزیت نمونه‌های بایاس نام برده می‌شود.

لاستیک بایاس با تسمه

این نمونه شباهت‌های زیادی با بایاس دارد. در این گونه تایرها تعداد الیاف و لایه‌ها بیشتر بوده که این موضوع باعث نرم و روان شدن رانندگی خواهد شد. به دلیل همین تعداد بیشتر لایه‌ها است که در این گونه تایرها مقاومت گردشی کاهش پیدا می‌کند.

لاستیک رادیال

در این گونه تایرها، به جای الیاف و رشته‌های نخی از سیم استفاده می‌شود. این سیم‌ها در زیر رویه لاستیک یا همان آج‌ها قرار گرفته و در نقش تسمه‌های نگه‌دارنده ایفای نقش می‌کنند. از جمله برخی از مزایای این لاستیک‌ها می‌توان به طول عمر بیشتر آج‌ها، کاهش مقاومت گردشی و سهولت در رانندگی اشاره کرد.

لاستیک توپر

این تایرها در موارد خاصی استفاده می‌شوند و به همین دلیل است که ساختار کاملاً متفاوتی دارند. آنها غیر پنوماتیک بوده و ترکیب‌های پلاستیکی سخت به وجود می‌آیند. معمولاً در ماشین‌های چمن زنی، ماشین مخصوص زمین گلف، اسکوتر، اسکیت بردها و ماشین‌های سبک صنعتی از این گونه تایرها استفاده می‌شود.

لاستیک نیمه پنوماتیک

این لاستیک‌ها نیمه بادی هستند و برخلاف لاستیک‌های بادی در آنها فشار هوا وجود ندارد. این تایرها پنچر نمی‌شوند و به همین دلیل از آنها در زیرسازی استفاده می‌شود. شما می‌توانید این تایرها را در ماشین چمن‌زنی، فرقون و ویلچرها مشاهده کنید.

نحوه تشخیص لاستیک انباری

باید بدانید که لاستیک‌ها دارای تاریخ انقضا هستند و بعد از آن تاریخ، بسیاری از عملکردهای خود را از دست می‌دهند. زمانی که یک لاستیک تولید می‌شود، می‌توان تا 5 سال آن را نگه داشت اگر از این زمان بگذرد، آن تایر کارایی خود را از دست داده و اصطلاحاً لاستیک انباری نامیده می‌شود. این تایرها قیمت ارزان‌تری دارند و به همین دلیل است که فروشندگان آنها را تهیه کرده و با قیمت لاستیک تازه تولید شده به مشتری‌ها می‌فروشند. این لاستیک‌های انباری از نظر ظاهری هیچ ایرادی ندارند و به همین دلیل هیچ‌کس نمی‌تواند از روی ظاهر متوجه مشکل آن شود. بر روی لاستیک‌ها یک عدد چهار رقمی وجود دارد که با مشاهده آن می‌توانید از زمان تولید با شوید. به عنوان مثال اگر روی یک تایر عدد 1709 درج شده باشد، بدین معنی است که لاستیک در هفته هفدهم سال 2009 میلادی تولید شده است. دقت کنید که نباید بیش از 5 سال از تولید یک لاستیک گذشته باشد.

نوشته چگونه یک لاستیک خوب را بشناسیم؟ اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

چگونه یک لاستیک خوب را بشناسیم؟

لاستیک به عنوان آخرین بخش از سیستم انتقال قدرت، نقش بسیار مهمی در حرکت دارد. جالب است بدانید که لاستیک بر روی بخش‌هایی مانند ترمزگیری، مصرف سوخت و شتاب تأثیر مستقیم دارد و به همین دلیل شما باید به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشید. البته در بسیاری از اوقات نمی‌توان از تأثیر شیب، ناهمواری و کیفیت جاده غافل شد اما در سرعت‌های بالا، بیشترین نقش را لاستیک دارد. از آنجایی که تایر قیمت نسبتاً بالایی نیز دارد، بهتر است در نگهداری آن دقت کرده چرا که با افزایش طول عمر آنها، به صورت قابل توجه‌ای در هزینه‌های خود صرفه جویی می‌کنید.

چه نیروهایی به لاستیک وارد می‌شوند؟

کارشناسان باور دارند لنت ترمز و تایر از جمله بخش‌هایی از ماشین هستند که بیشترین میزان فشار به آنها وارد می‌شود. بررسی‌ها حاکی از این است که سه نوع نیروی مختلف به تایرها وارد می‌شوند که عبارت‌اند از:

نیروی کششی

یکی از مهم‌ترین نیروهایی که به تایرها وارد می‌شود، کششی است. کارشناسان اعتقاد دارند وقتی شما با سرعت بالا حرکت می‌کنید، نیرویی از طرف تایر خودرو به سطح جاده وارد می‌شود که بر نیروی اصطکاک بین لاستیک و مسیر غلبه می‌کند.

نیروی فشاری

از جمله دیگر این نیروها می‌توان به فشاری اشاره کرد. وقتی شما پای خود را بر روی پدال ترمز ماشین فشار می‌دهید، از سوی جاده و شاسی‌ها یک نیروی منفی به تایر وارد شده و فشار زیادی را ایجاد می‌کند. این نیروی منفی، مخالف حرکت بدنه نیز نام دارد.

نیروی جانبی فشار بر تایر

این نیرو به دلیل چسبندگی در زمانی که شما می‌پیچید، به وجود می‌آید و واکنش نیروی جانب به مرکز به شمار می‌رود. این نیرو می‌خواهد بدنه ماشین را به خارج از پیچ منحرف کند اما نیروی چسبندگی آج‌ها به کف جاده وارد شده و در نتیجه از این انحراف پیشگیری می‌کند. به همین دلیل است که تایرهای بدون آج، در مواردی مانند پیچ‌های سریع، شتاب و ترمزگیری به دلیل عدم قدرت چسبندگی، دچار لغزش می‌شوند. وقتی در یک تایر لغزندگی به وجود بیاید، نیروی کششی مؤثر آن افت کرده و در نتیجه کارایی لاستیک کاهش پیدا می‌کند.

انتخاب صحیح لاستیک

بیشتر کارشناسان توصیه دارند که قبل از خرید تایر دفترچه راهنمای خودرو خود را به دقت مطالعه کنید. در انتخاب لاستیک، عوامل مختلفی از جمله کاربری، میزان تحمل بار، استاندارد یا اسپورت بودن و … تأثیر دارند. به طور معمول خودروهایی که از خارج وارد می‌شوند، به صورت پیش فرض لاستیک‌های استاندارد دارند. همچنین بهتر است برای این گونه ماشین‌ها، از تایرهای خارجی استفاده کنید. یکی از بهترین نمونه‌های خارجی که در حال حاضر در بازار موجود می‌باشد، لاستیک هانکوک است که در سئول کره جنوبی تولید می‌شود.

انواع لاستیک

لاستیک‌ها را بنا به تکنولوژی که در آنها بکار گرفته شده، دسته بندی می‌کنند. از جمله برخی از مهم‌ترین انواع لاستیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

لاستیک بایاس

تایرهای بایاس به عنوان نسل قدیمی تایرها به شمار می‌روند که در ساخت آنها از الیاف و رشته‌های نخی استفاده می‌شود. این الیاف با لایه‌های مختلف و زاویه‌های متفاوت در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و در نتیجه یک الگوی متقاطع به وجود می‌آید. این طراحی موجب قابلیت انعطاف‌پذیری رویه تایر شده که از آن به عنوان مهم‌ترین مزیت نمونه‌های بایاس نام برده می‌شود.

لاستیک بایاس با تسمه

این نمونه شباهت‌های زیادی با بایاس دارد. در این گونه تایرها تعداد الیاف و لایه‌ها بیشتر بوده که این موضوع باعث نرم و روان شدن رانندگی خواهد شد. به دلیل همین تعداد بیشتر لایه‌ها است که در این گونه تایرها مقاومت گردشی کاهش پیدا می‌کند.

لاستیک رادیال

در این گونه تایرها، به جای الیاف و رشته‌های نخی از سیم استفاده می‌شود. این سیم‌ها در زیر رویه لاستیک یا همان آج‌ها قرار گرفته و در نقش تسمه‌های نگه‌دارنده ایفای نقش می‌کنند. از جمله برخی از مزایای این لاستیک‌ها می‌توان به طول عمر بیشتر آج‌ها، کاهش مقاومت گردشی و سهولت در رانندگی اشاره کرد.

لاستیک توپر

این تایرها در موارد خاصی استفاده می‌شوند و به همین دلیل است که ساختار کاملاً متفاوتی دارند. آنها غیر پنوماتیک بوده و ترکیب‌های پلاستیکی سخت به وجود می‌آیند. معمولاً در ماشین‌های چمن زنی، ماشین مخصوص زمین گلف، اسکوتر، اسکیت بردها و ماشین‌های سبک صنعتی از این گونه تایرها استفاده می‌شود.

لاستیک نیمه پنوماتیک

این لاستیک‌ها نیمه بادی هستند و برخلاف لاستیک‌های بادی در آنها فشار هوا وجود ندارد. این تایرها پنچر نمی‌شوند و به همین دلیل از آنها در زیرسازی استفاده می‌شود. شما می‌توانید این تایرها را در ماشین چمن‌زنی، فرقون و ویلچرها مشاهده کنید.

نحوه تشخیص لاستیک انباری

باید بدانید که لاستیک‌ها دارای تاریخ انقضا هستند و بعد از آن تاریخ، بسیاری از عملکردهای خود را از دست می‌دهند. زمانی که یک لاستیک تولید می‌شود، می‌توان تا 5 سال آن را نگه داشت اگر از این زمان بگذرد، آن تایر کارایی خود را از دست داده و اصطلاحاً لاستیک انباری نامیده می‌شود. این تایرها قیمت ارزان‌تری دارند و به همین دلیل است که فروشندگان آنها را تهیه کرده و با قیمت لاستیک تازه تولید شده به مشتری‌ها می‌فروشند. این لاستیک‌های انباری از نظر ظاهری هیچ ایرادی ندارند و به همین دلیل هیچ‌کس نمی‌تواند از روی ظاهر متوجه مشکل آن شود. بر روی لاستیک‌ها یک عدد چهار رقمی وجود دارد که با مشاهده آن می‌توانید از زمان تولید با شوید. به عنوان مثال اگر روی یک تایر عدد 1709 درج شده باشد، بدین معنی است که لاستیک در هفته هفدهم سال 2009 میلادی تولید شده است. دقت کنید که نباید بیش از 5 سال از تولید یک لاستیک گذشته باشد.

نوشته چگونه یک لاستیک خوب را بشناسیم؟ اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

زمان پاسخگویی مانیتور چیست و چه اهمیتی دارد؟

هنگام خرید مانیتور با مشخصات فنی زیادی مواجه می‌شوید. در حالیکه اکثریت به رزولوشن و اندازه صفحه توجه می‌کنند فاکتور مهمی چون زمان پاسخگویی مانیتور فراموش می‌شود‌.
زمان پاسخگویی (Response Time) مدت زمانیست که طول می‌کشد تا تصویر در مانیتوراز یک رنگ به رنگ دیگر تغییر کند.
زمان پاسخگویی نسبت به تغییر رنگ تصویر از سیاه به سفید و مجددا به سیاه در میلی‌ثانیه سنجیده می‌شود.
زمان پاسخگویی یک ال‌سی‌دی معمولی زیر 10 میلی‌ثانیه است در حالی که در بعضی از ال‌سی‌دی‌ها این زمان به 1 میلی‌ثانیه می‌رسد.
بر سر روش دقیق اندازه‌گیری این ثابت توافق نظر وجود ندارد. چرا که بعضی از کمپانی‌ها این مدت را بر اساس تغییر رنگ از مشکی به سفید و یا از مشکی به سفید و مجددا مشکی و یا به طور معمول از خاکستری به خاکستری اندازه می‌گیرند.
این بدین معنی است که در تمامی روش‌ها طیف کاملی طی می‌شود اما مقدار غلظت رنگ خاکستری در شروع و پایان متفاوت است‌.
در تمامی موردها مدت زمان پاسخگویی پایین‌تر، بهتر است زیرا باعث از بین رفتن تاری و محو شدن تصویر می‌شود.

زمان پاسخگویی

زمان پاسخگویی مانیتور را نباید با رفریش ریت مانیتور اشتباه گرفت. هرچند به نظر شبیه می‌آیند اما رفریش‌ریت تعداد دفعاتی‌ است که صفحه تصویر را عوض می‌کند که براساس هرتز اندازه‌گیری می‌شود.
اکثر مانیتورها رفرش‌ریت 60 هرتزی دارند که البته هرچه این رقم بالاتر برود، بهتر است.

چرا زمان پاسخگویی پایین بهتر است؟

معمولا کاربران از وجود فاکتور زمان پاسخگویی در مانیتور آگاه نیستند؛ زیرا بیشتر اوقات چندان مهم به نظر نمی‌آید.
برای وبگردی، نوشتن ایمیل، کار با ورد و یا ویرایش تصویر، فاصله زمانی تغییر رنگ‌ها به قدری سریع هستند که حتی متوجه آن نمی‌شوید.
این تأخیر حتی در نمایش ویدیوها در کامپیوترهای مدرن و تلویزیون‌ها معمولا برای بیننده قابل توجه نیست.

زمان پاسخگویی

اما استثنا در بازی‌هاست! برای گیمرها هر میلی‌ثانیه ارزش دارد. تفاوت بین برنده شدن و باختن یک مبارزه، برخورد شلیک اسنایپر از راه دور و یا حتی رسیدن به خط پایان تنها به یک میلی‌ثانیه بستگی دارد.
بنابراین برای گیمرهایی که به دنبال بهبود هر المانی برای افزایش کیفیت بازی هستند، خرید مانیتوری با میزان زمان پاسخگویی کم بین 1 تا 5 میلی‌ثانیه ارزش هزینه کردن را دارد.

چه نوع مانیتور‌هایی سریع‌تر هستند؟

در لپ‌تاپ یا گوشی معمولا امکان انتخاب مدلی با زمان پاسخگویی کم را ندارید، گرچه استثنائاتی وجود دارد. اما اگر قصد دارید یک مانیتور جدید برای بازی خریداری کنید، باید سریع‌ترین پنل ممکن را تهیه کنید.
سه نوع پنل ال‌سی‌دی مختلف وجود دارد که 99% از پنل‌های فروخته‌شده امروزی را تشکیل می‌دهند.

پنل‌های صفحه‌نمایش (TN (Twisted Nematic:

پنل تی‌ان ارزان است اما طیف رنگی ضعیفی دارد. این پنل‌ها جز سریع‌ترین پنل‌های بازار از لحاظ زمان پاسخگویی هستند. مانیتورهای گیمینگ معمولا برای افزایش سرعت، پنل‌های تی‌ان با طیف رنگی کم را انتخاب می‌کنند.

پنل‌های صفحه‌نمایش (IPS (In-Plane Switching:

پنل‌های آی‌پی‌اس گرانتر هستند اما طیف رنگی دقیق‌تری دارند.
مانیتورهای آی‌پی‌اس برای طراحان گرافیک، عکاسان، ویرایشگرهای ویدئویی و کسانی‌که دقت رنگ برایشان اهمیت دارد، کاربردی هستند. این پنل‌ زمان پاسخگویی بالاتری نسبت به پنل تی‌ان دارد و به ندرت برای مانیتور گیمینگ استفاده می‌شود.

پنل‌های صفحه‌نمایش (VA (Vertical Alignment:

پنل‌های وی‌ای با طراحی جدیدتر، زمان پاسخگویی سریع تی‌ان و دقت رنگ و وضوح آی‌پی‌اس را جفت کرده‌اند. بسیاری از مانیتورهای بازی در حال حاضر با پنل وی‌ای ساخته می‌شوند که رفرش‌ریت آن‌ها تنها 1 میلی‌ثانیه است.
اگر به دنبال یک مانیتور برای گیم هستید، پنل‌های تی‌ان و یا وی‌ای را انتخاب کنید. مانیتورهای آی‌پی‌اس کمیاب و گران هستند و نیز سرعت کافی ندارند. معمولا نوع پنل را می‌توانید به صورت آنلاین و یا از روی جعبه مانیتور پیدا کنید.

معایب مانیتورهایی با زمان پاسخگویی سریع چیست؟

برای کاهش زمان پاسخ، اغلب مانیتورهای گیمینگ فرایند پردازش تصاویر پیچیده‌ای را که بین سیگنال کامپیوتر برقرار می‌شود، قربانی می‌کنند. این شامل تصحیح رنگ مانیتور، روشنایی، فیلتر آبی و ویژگی‌‌های مشابه است.
اگر مانیتور را روی سریع‌ترین زمان پاسخگویی تنظیم کنید، احتمالا شاهد کاهش روشنایی و کدر شدن رنگ‌ها خواهید بود.

آیا باید یک مانیتور با زمان پاسخگویی کم بخرید؟

آیا واقعا این مانیتور برای شما ارزش خرید دارد؟
برای اکثر بازی‌های تک‌نفره و یا در برابر کامپیوتر نیاز چندانی به خرید مانیتوری با زمان پاسخگویی کم ندارید!
اکثرا بازی‌هایی مثل Minecraft حتی اگر آنلاین بازی شوند تاخیر تصویر پایینی نخواهند داشت.
در مورد بازی‌های آنلاین اگر اتصال ضعیفی به بازی مالتی‌پلیر داشته باشید، زمانی که صرف ارسال داده به سرور بازی و باز پس گرفتن آن می‌شود احتمالا بسیار بیشتر از زمان پاسخگویی مانیتور خواهد بود.
حتی در یک مانیتور کند با زمان پاسخگویی 10 میلی‌ثانیه اگر پینگ بازی به سرور 100 میلی‌ثانیه باشد، تاخیر تصویر، فاکتور تأثیرگذاری بر برد شما نخواهد بود.

زمان پاسخگویی
ولی اگر سرعت اتصال بالایی دارید و گیم‌هایی پر‌سرعتی چون Overwatch ،Rocket League ،Street Fighter بازی می‌کنید، در خرید شک نکنید.
این موضوع برای کنسول‌های بازی و تلویزیون‌ها نیز صادق است، حتی اگر کنسول را به مانیتور کامپیوتر وصل کنید.

نوشته زمان پاسخگویی مانیتور چیست و چه اهمیتی دارد؟ اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا: غول‌های فناوری کوچک شوند

سناتور الیزابت وارن یکی از افراد حزب دموکرات که قرار است نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۰ باشد، در وبلاگ خصوصی‌اش نوشت: باید با تقسیم کردن شرکت‌هایی مثل آمازون، اپل، فیس‌بوک و گوگل آنها را تنبیه کرد.
 
 
به گزارش Phonearena، وارن از قانونگذاران آمریکایی خواسته که فردی را منصوب کنند که وظیفه‌اش جلوگیری از ادغام شرکت‌های فناوری باشد. زیرا این شرکت‌ها با خرید شرکت‌های دیگر به طور غیرقانونی میدان رقابت را از آن خود می‌کنند و هیچ شرکت دیگری یارای رقابت با آنها را نخواهد داشت.
 
ظاهرا وارن دل خوشی از شرکت‌های بزرگ ندارد، زیرا قبلا هم اعلام کرده بود که غول‌های آمریکایی نخبگان را می‌خرند و بلایی سر طبقات پایین جامعه می‌آورند که به شدت تحت فشار اقتصادی قرار می‌گیرند. او به همین دلیل خواستار تجزیه غول‌های فناوری مثل گوگل، فیس‌بوک و آمازون شده است.
 
وی در پست وبلاگش طرحی را مطرح کرده که در آن فیس‌بوک باید شرکت‌های اینستاگرام و واتس‌اپ را که خریده، پس بدهد و از آنها جدا شود. گوگل نیز باید اپلیکیشن ناوبری ویز (Waze) و همچنین شرکت‌های نست و دابل کلیک را از خود جدا کند و آمازون هم شرکت‌های هول فودز و زاپوس را دوباره پس بدهد.
 
وی معقتد است که برای بهبود شرایط امنیت اطلاعات شخصی کاربران، شرکت‌ها دیگر اجازه انتقال یا به‌ اشتراک‌گذاری داده‌های خود با شرکت‌های شخص ثالث را ندارند. این در حالی است که هم‌اکنون نیز بسیاری از شرکت‌های فناوری اطلاعات خود را در اختیار شرکت‌های شخص ثالث قرار می‌دهند تا به فروش تبلیغات هدف‌گذاری شده آنها کمک کنند.
 
وارن همچنین گفته است: چیزهایی که باید تغییر کند این است که کسب‌وکارهای کوچک باید بتوانند محصولات خود را در فروشگاه‌های آنلاینی مثل آمازون بفروشند؛ بدون اینکه آمازون سعی کند آنها را از میدان رقابت و بازار فروش دور نگه دارد. در واقع کسب‌وکارهای کوچک باید شانس منصفانه و برابر با آمازون در فروش محصولات خود داشته باشند. گوگل هم 
وارن: فیس‌بوک باید شرکت‌های اینستاگرام و واتس‌اپ را که خریده، پس بدهد و از آنها جدا شود. گوگل نیز باید اپلیکیشن ناوبری ویز (Waze) و همچنین شرکت‌های نست و دابل کلیک را از خود جدا کند و آمازون هم شرکت‌های هول فودز و زاپوس را دوباره پس بدهد
نمی‌تواند رقبایش را با تغییر نتایج جست‌وجو در موتور جست‌وجوگرش به در کند. فیس‌بوک باید تحت فشار قرار گیرد تا شرکت‌های واتس‌اپ و اینستاگرام را دوباره پس بدهد تا با این کار از حریم خصوصی کاربران خود بیشتر مراقبت کند.
 
وی همچنین افزوده است: کارآفرینان حوزه فناوری باید این فرصت را داشته باشند که با غول‌های فناوری در بستری کاملا منصفانه به رقابت بپردازند.
 
طرح‌های وارن به همینجا خاتمه نمی‌یابد. وی شرکت‌های فناوری را به دو دسته تقسیم می‌کند. یک گروه شامل شرکت‌هایی است که درآمدی بالاتر از 25 میلیارد دلار دارند. این شرکت‌ها را Platform Utilities نامیده و معتقد است که آنها نباید حق ایجاد فروشگاه برای عرضه مستقیم محصولات‌شان را داشته باشند، در نتیجه شرکت‌هایی نظیر آمازون و گوگل نمی‌توانند در فروشگاه‌های آنلاین به رقابت با موسسات کوچک‌تر بپردازند. بر اساس این طرح، گوگل نیز باید کسب‌وکار جست‌وجوی خود را جدا کند.
 
گروه دوم شرکت‌هایی هستند که درآمد سالانه‌شان کمتر از 25 میلیارد دلار است. به گفته وارن، در حالی که شرکت‌های این گروه نیز نیاز به قانونگذاری جدیدی دارند,، ولی با محدودیت‌هایی که دسته اول در بخش فروش محصولات‌شان در سایت‌های تجاری دارند، مواجه نیستند.
 
وارن می‌گوید که شرکت‌‌های فناوری بزرگ در صورت تخطی از این قوانین باید خود را برای پرداخت جریمه‌ای بسیار سنگین و معادل 5 درصد از درآمدشان آماده کنند.
 
گفتنی است که الیزابت وارن تنها کاندیدای ریاست جمهوری حزب دموکرات نیست که به دنبال قانونگذاری بیشتر برای شرکت‌های فناوری است. چندین دموکرات دیگر نظیر سناتور برنی سندرز و ایمی کلابوچار نیز خواستار قانونگذاری‌های جدید برای این شرکت‌ها هستند.

وقتی توئیتر فیلتر است چرا مسوولان از آن استفاده می‌کنند؟

همایش ملی فضای مجازی پاک با محوریت صیانت و توسعه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
 
پنجمین همایش ملی فضای مجازی پاک، امروز (شنبه، ۱۸ اسفندماه) در سالن جابر دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
سید ابوالحسن فیروزآبادی (دبیر شورای عالی فضای مجازی)، سعیدرضا عاملی (دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی)، جواد جاویدنیا (معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور)، محمد شریف‌خانی (معاون فضای مجازی صداوسیما)، مصطفی کواکبیان (نماینده مجلس) و جواد جاویدنیا (معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور) در این همایش حضور داشتند.
 
همچنین قرار بود محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم حضور یابد اما به دلیل جلسه کاری حاضر نشد و در پیامی از حضار عذرخواهی کرد.
 
در ابتدای این همایش بیان شد که روز برگزاری این برنامه با روز تأسیس شورای عالی فضای مجازی مصادف شده است.
پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، رسول جلیلی، دبیر این همایش گفت: از سال ۹۳ که پهنای باند در کشور توسعه پیدا کرد، بحث ایجاد حرکت ایجابی برای توسعه محتوا و فرهنگ استفاده از فضای مجازی شکل گرفت.
 
او با اشاره به چهار همایش قبلی که در این راستا برگزار شده، ادامه داد: همایش‌های پیش از این هم به ترتیب در دانشگاه صنعتی شریف، شهید بهشتی، حوزه علمیه قم و امام رضای مشهد مقدس برگزار شد.
 
جلیلی اظهار کرد: فرق این همایش با همایش‌های قبلی در قبول شرایط اقتصادی و اقتصاد مقاومتی است. این همایش برخلاف همایش‌های گذشته بدون ناهار و از ساعت ۳ برگزار شد.
 
او ادامه داد: همایش امسال به دو مفهوم مزین است که برگرفته از صیانت و توسعه است. این مفهوم از این جهت انتخاب شد که در مجموعه مسؤولان و مجریان مرتبط در حوزه کودک و نوجوان، هرچند دیرهنگام اما حوزه کودک و نوجوان جدی گرفته شده است و امیدواریم تا پایان این دولت از دست مسؤولان وزارت ارتباطات دشت خوبی کنیم. به این معنی که سعی می‌کنیم بیشتر به شکل ایجابی برای کودکان و نوجوان کارکنیم البته بدون سلب غیرممکن است.
 
جلیلی بیان کرد: به این جهت همگرایی با حرکت وزارت ارتباطات شروع شده و بحث کودک آنلاین را مطرح کرده اند. این وزارتخانه در هفته ارتباطات و فناوری اطلاعات اتفاقات خوبی رقم خواهند زد. بنابراین با توجه به این نیاز، اسم همایش را با محوریت صیانت و توسعه نامگذاری کردیم.
 
او ادامه داد: توسعه در حال رخ دادن است. بنابراین تضارب صیانت و توسعه را به بحث می‌گذاریم. آیا این دو مفهوم می‌توانند بدون هم بیان شوند؟ بنابراین این موضوع کلیدی است.
 
دبیر همایش بیان کرد: همه کسانی که در رسانه‌ها به ظاهر سروکله هم می‌زنند تا کاری انجام شود، به این همایش دعوت شده‌اند تا در نهایت در رسانه‌ها همگام باهم برای توسعه گام بردارند.
 
او ادامه داد: ما می‌خواهیم در این همایش از یک کار شگفتانه رونمایی کنیم و نشان دهیم غیر از دولت هم می‌توان کاری کرد و نمی‌شود فقط از دولت کاری را طلب کرد.
 
جلیلی بیان کرد: ۱۷ اسفند سال ۹۰ شورای عالی فضای مجازی تأسیس شد؛ بنابراین با تأسیس یک نهاد در سطح عالی برخورد کردیم. ما سعی کردیم این همایش را در نزدیک ترین روز غیر تعطیل برگزار کنیم و این اتفاق را گرامی بداریم.
 
در ادامه همایش دو دانشجو به ارائه سمیناری درباره فضای مجازی با محوریت توسعه و صیانت پرداختند.
 
فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه همایش بیان کرد: از آیاتی درباره قلم معلوم می‌شود که علم، انسان را انسان می‌کند و قلم ابزار علم است. فضای مجازی امکان تحقق یکی از نعمت‌های الهی است که بر اساس آن سوگند یاد شده و بعد درباره پیامبر گفته است. این فضا در اختیار ماست و باید مورد استفاده ما قرار بگیرد و اصولی که برای ما در این فضا حاکم می‌شود، حکمرانی مجموعه ارزش‌ها و هنجارها و… در سطح ملی توسط حکومت پیش می‌رود. باید دید چه کسانی متصدیان حکمرانی در فضای مجازی هستند؛ به خصوص این فضا که شبکه‌ای اطلاعات محور و مولد دانش است و به دلیل اینکه دربرگیرندگی دارد همه در آن فعال هستند.
 
او ادامه داد: این فضا توسط گروه مرجع و نخبگان و حکمرانان و … تولید می‌شود. این در برگیرندگی موجب زایش تنوعی می‌شود که بی نظیر است. همچنین در این فضا بسیاری از گروه‌های پنهان تاریخ همدیگر را پیدا و گروه‌هایی هم که همدیگر را نمی‌یابند مثل قمارباز و علما و … همدیگر را می‌یابند. جمعیت‌هایی هم که همدیگر را پیدا می‌کنند بر اساس هدف مشترک کاری انجام می‌دهند.
 
فیروزآبادی بیان کرد: من این تحولات که همراه با تغییرات در همه حوزه‌ها است را به بسط فضایی تعبیر می‌کنم؛ مواجهه با فضایی حقیقی که در حال بسط و شاید انفجار است. ما در هر دهه شاهد تحول هستیم و این تغییرات مستمر با تغییرات جهانی مصادف شده است. بنابراین باید گفت که اصول حکمرانی کمتر از یک دهه حاکم است.
 
او بیان کرد: شاهد این هستیم که نظام سیاسی نظام وکالتی بوده و در مباحث حکمرانی به دلیل سرعت و پیچیدگی تغییرات، نماینده‌تان نمی‌تواند یک وکیل عام باشد و سطوح قانون گذاری هم کافی نیست. این نظام در فضای مجازی باید قابلیت پیاده سازی و پشتوانه محکم داشته باشد. ما از قدرت لازم در این فضا برخوردار نیستیم البته آمریکا این قدرت را دارد. آیا می‌توانیم نظام حکمرانی فضای پاک را بدون توجه به مدل‌ها و توزیع قدرت‌ها و شبکه ای بودن در این فضا ایجاد کنیم؟
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی اظهار کرد: تولیدکنندگان در فضای مجازی مردم هستند اما حکومت کجا قرار دارد؟ البته حکومت نمایندگی می‌کند و مسائل عامه را می‌تواند نمایندگی کند. اگر بخواهیم در این فضا بازیگر باشیم باید آگاهی به روابط بازیگران فضا داشته باشیم.
 
او ادامه داد: دانشگاه‌های ما از بخش خصوصی قدرتمندتر است اما کجای استاندار جهانی و کشور ما قرار دارد. فضای مجازی بازیگر ملی می‌خواهد. اگر پلت فرم را بپذیریم و ارزش گذاری و هنجارسازی کشورهای دیگر را می‌پذیریم باید آگاهانه باشد. مردم ما به دنبال استقلال هستند. اگر سواد دیجیتالی مردم بالا برود خودشان متوجه مسائل می‌شوند. اگر این سواد را یاد بگیریم برای توسعه بازار غربی‌هاست. باید یاد داده شود که چه محصولاتی که وارد می‌شود مشابه خارج از کشور است. اگر آموزش داده شود اکثر سرورها خارج از کشور است مانند گوگل و…، مردم متوجه همه چیز می‌شوند. ما باید در کنار جی میل، ایمیل ایرانی ایجاد کنیم.
 
او ادامه داد: فضای مشارکتی در فضای مجازی وجود دارد؛ مردم سالاری مشارکتی است. بسیاری از رفتارهای اجتماعی و حکومتی را فضای مجازی تغییر می‌دهند. همچنین حکمرانی تخصصی باید در فضای مجازی ارج گذاشته شود.
 
در ادامه مراسم از «نماد در نشان» که به گونه‌ای جایگزین @ است، رونمایی شد.
 
در بخش دیگری از این همایش محمد شریف‌خانی (معاون فضای مجازی صداوسیما)، مصطفی کواکبیان (نماینده مجلس) جواد جاویدنیا (معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور)، در میزگردی به بحث و گفت‌وگو پرداختند.
 
کواکبیان بیان کرد: نمی‌توان فضای مجازی را نادیده گرفت و بخشی از مردم در فضای مجازی به سر می‌برند و نمی‌توانید اهمیت آن را نادیده بگیرید. نمایندگی سایپا با یک خانم بد برخورد کرد و مدیر عامل آن عوض شد. فضای مجازی مهم است و نمی‌توان از آن عبور کرد.
 
جاویدنیا ادامه داد: متأسفانه این حرف که نباید از فضای مجازی استفاده کرد به همان حد خنده دار است که بگویید از خورشید تابان استفاده نکنید. فضای مجازی مثل خورشید تابان، قابل انکار نیست. از منظر فقهی هم این نیست که صرفاً دیدگاه مسدودسازی را بیان کنیم.
 
او ادامه داد: اگر کسی در فضای مجازی در چارچوب قانون مطلبی بگوید، اتفاقی نمی‌افتد. باید انتقاد و تهمت را تمیز دهیم و به صرف انتقاد تا جایی که در اختیار من است کسی مورد پیگرد قانونی قرار نگیرد. البته این ایراد وارد است که مرز حقوقی برای انتقاد و اتهام مشخص نکردیم. اگر فردی از مسؤولان جرمی کرده باشد باید اسمش گفته شود و اگر ایرادی در قانون است باید اصلاح شود. اگر فردی فسادی انجام دهد اگر بداند که آبرویش می‌رود برایش بازدارندگی ایجاد خواهد کرد.
 
شریف‌خانی در ادامه همایش گفت: مسأله‌ای که در فضای مجازی در بحث حکمرانی مهم است، فضای یکپارچه فضای مجازی است که می‌تواند آحاد مردم را تحت تأثیر قرار دهند و در یک تعامل مستمر هستند. به نظرم دلیل تشکیل شورای فضای مجازی همین وجه است. اگر فقط در فضای مجازی ابعاد اقتصادی، زیرساختی و… در نظر گرفته شود، مشکلاتی به وجود می‌آید. این مسائل ریشه‌ای است و باید همگرایی را پذیرفت وگرنه یکجا ضربه می‌خورد. اگر شورای عالی فضای مجازی در این حوزه فعال‌تر باشد مشکلات حل می‌شود اما در حال حاضر دستگاه‌های مربوط بخشی نگاه می‌کنند.
 
کواکبیان گفت: کمیسیون فرهنگی طرحی آماده کرده به نام طرح جامع اطلاع رسانی که اعم از فضای مکتوب و مجازی است و منتظر طرح کمیسیون یا لایحه دولت هستیم.
 
این نماینده مجلس ادامه داد: اگر تلگرام را فیلتر کردند باید شورای عالی فضای عالی مجازی جواب دهد چرا وقتی توئیتر فیلتر است مسؤولان استفاده می‌کنند. شورای انقلاب فرهنگی خط قرمز شورای نگهبان است مصوبات این شورا جنبه قانونی دارد. ما اگر فضای محدود پاک می‌خواهیم باید کاری کنیم.
 
جاویدنیا بیان کرد: امنیت در فضای مجازی را تعریف نکرده ایم و باید این کار را انجام دهیم و در مقابل فناوری‌ها، قانونی را تعریف و بومی سازی کنیم.
 
او همچنین بیان کرد که مردم راهکاری به جای فیلترینگ تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی ارائه بدهند.
 
عاملی در ادامه گفت: کار فضای مجازی در اختیار غرب گرفته و آن‌ها مسیر زندگی ما را معلوم می‌کنند. استفاده گوگل در آمریکا ۸۷ درصد است و اروپا ۹۵ درصد است اما چین اثبات کرد که امکان دو تکه کردن اینترنت وجود دارد. همانطور که آمریکا قدرت جهانی شدن دارند بقیه هم دارند. زبان فارسی زبان نهم فضای مجازی است. اگر از صیانت حرف می زنیم تبدیل شدن به قدرت سایبری جهان اهمیت دارد. حتی زمانی که نرم افزار اجتماعی درست می‌کنیم، همان تلگرام را تکرار می‌کنیم. ما منطق متفاوتی داریم در کشور و باید آن را ایجاد کنیم. همچنین وقتی توانستیم فناوری برتر تولید کنیم تبدیل به سیستم می‌شود سپس قانون گذاری مهم است. اینترنت حتماً نیاز به سانسور دارد و قانون محترم است و باید احترام بگذاریم.
 
او ادامه داد: استاندار دوگانه جایز نیست اما همه ارکان نظام هم از فضاهایی که فیلتر شده استفاده می‌کنند.
 
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: همچنین توانمندسازی راه حل دیگری است و اگر اتفاق بیفتد مصونیت ایجاد می‌کند.
 
کواکبیان در پایان بیان کرد که در سال آینده هرچه شورای عالی فضای مجازی به ما بدهد در مجلس مطرح کنیم.
 
جاویدنیا هم در پایان گفت که برای سال آینده مقابله سلبی با کسب و کار فضای مجازی را به حداقل رسانده و سعی در نظام‌ندتر شدن این حوزه دارند.
عاملی هم بیان کرد که تدوین نقشه جامع فضای مجازی در دستور کار شورای فضای مجازی است.

عارضه پیشرفت هوش مصنوعی

پژوهشگران دانشگاه نیویورک می‌گویند پیشرفت هوش مصنوعی هک کردن سیستم‌های بیومتریک را تسهیل می‌کند و بدین ترتیب این سیستم‌ها دیگر امن‌ترین روش برای حفظ اطلاعات و حریم شخصی نخواهند بود.
 
به گزارش فرچون، فناوری شناسایی اثر انگشت و تشخیص چهره از جدیدترین و امن‌ترین اشکال حفظ امنیت اطلاعات در حال حاضر هستند که از این دو نشانه منحصر به فرد برای حفظ اطلاعات خصوصی و حریم شخصی استفاده می‌کنند. این سیستم‌ها را سیستم‌های بیومتریک می‌نامند.
 
در عصری که هر چند ماه یک بار یک نقص امنیتی در یک شرکت بزرگ فناوری اطلاعات هویت کاربران را در قلمرو دیجیتال فاش می‌کند یا این اطلاعات هک می‌شوند، مهم است که کاربران از خود محافظت کنند. در حالی که سیستم‌های بیومتریک به آن اندازه که فکر می‌کنید ایمن نیستند.
 
اگر شما یک کاربر تلفن همراه هوشمند هستید احتمالاً گوشی شما دارای یک اسکنر اثر انگشت یا فناوری تشخیص چهره یا هر دو است. وقتی سیستم‌های بیومتریک برای اولین بار به صورت تجاری عرضه شدند، به عنوان اشکال نهایی فناوری امنیتی معرفی شدند.
 
این ادعا اغراق‌آمیز هم نبود، چرا که اثر انگشت و چهره هر فرد منحصر به خودش است و هیچ‌کس نمی‌تواند آن را کپی کند. با این حال تحقیق جدید محققان دانشگاه نیویورک می‌گوید که سیستم‌های بیومتریک ممکن است به آن اندازه که فکر می‌کنیم، ایمن نباشند.
 
پیشرفت‌های هوش مصنوعی به طور بالقوه به هکرها این قدرت را می‌دهد که یک سیستم بیومتریک را گول بزنند و در آینده‌ای نزدیک اطلاعات شما را سرقت کنند.
 
در صورتی که هکر بخواهد اطلاعات شما را با استفاده از چهره یا اثر انگشت شما سرقت کند آن‌قدر هم پیچیده نیست و راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. اول و مهم‌تر از همه اینکه یک هکر می‌تواند اثر انگشت یا اسکن چهره شما را جایگزین کند و به طور غیر مجاز به سیستم شما دسترسی پیدا کند.
 
بزرگترین مسئله زمانی اتفاق می‌افتد که شما نتوانید رمز عبور خود را بازیابی کنید. وقتی اطلاعات بیومتریک شما منحصر به بدن شما است، در صورت دزدیده شدن این اطلاعات چه راه دیگری برای دسترسی به اطلاعات شخصی خود خواهید داشت؟
 
بنابراین پیشرفت هوش مصنوعی می‌تواند دردسرساز شود چرا که هوش مصنوعی می‌تواند فرآیند سرقت هویت شما را بسیار ساده کند.
 
محققان دانشگاه نیویورک در این راستا یک ابزار ایجاد کرده‌اند که می‌تواند به منظور باز کردن دستگاه‌های کاربران اثر انگشت جعلی بسازد.
 
آنها حتی نشان داده‌اند که چگونه شبکه‌های عصبی مصنوعی عمیق را می‌توان در طول زمان آموزش داد تا چهره‌هایی جدید بسازند.
 
اگر چه این ایده که کسی که با استفاده از هوش مصنوعی دستگاه اندروید کسی را هک کند چیزی در یک فیلم علمی-تخیلی به نظر می‌رسد، اما این اتفاق اکنون به واقعیت بسیار نزدیک شده است.
 
اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا سیستم‌های بیومتریک در دراز مدت برای تأمین امنیت کافی خواهند بود یا ما باید در آن تجدید نظر کنیم؟
 

آیت‌الله فاضل‌ لنکرانی: بیت کوین حباب ارزی بوده و اشکال فقهی دارد!

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اشکالات فقهی بر بیت کوین گفت: بیت کوین حباب ارزی بوده و ممکن است در یک‌لحظه به‌صورت کامل از بین برود، این شکل از اقتصاد و معامله در حکم اکل مال بالباطل است.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی ظهر امروز در نشست علمی«بیت کوین از منظر فقه» که در سالن جلسات مرکزی فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، اظهار داشت:
 
مسائل محدثه باید به‌صورت دقیق و سنجیده‌ای در حوزه علمیه بررسی شود.
 
وی با اشاره مسئله بیت کوین افزود: پول در منطق اقتصادی تعریف خاص خود را دارد، پول در تعریف کلی آن چیزی بوده که به‌جای کالا قرارگرفته و به‌وسیله آن محصول و یا کالای خریداری می‌شود.
 
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: در دنیای اقتصاد و پشتوانه پول رایج، دولت متبوع آن است، اما این سؤال در بیت کوین مطرح می‌شود که پشتوانه چنین پولی چه چیزی است. در اقتصاد و بازار نیز پول جای کالا نشسته و به‌وسیله آن معامله اتفاق می‌افتد، تفاوتی ازنظر فقهی بین پول فیزیکی و دیجیتالی نیست.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: پشتوانه داشتن مهم‌ترین معیار و مصداق پول در هر کشور و اقتصادی است، در حال حاضر سرمایه بیت کوین بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد دلار بوده که در صورت خروج این مبلغ از این شرکت دیگر این شرکت هیچ اعتباری نمی‌تواند داشته باشد.
 
وی ادامه داد: طبق فقه شیعی غرر و خطر در انجام معامله مورد نهی و اشکال واقع‌شده است، ازنظر فقهی معامله در بیت کوین ضرر و خطر داشته و از این نظر دارای اشکال اساسی است، یکی از اشکالات مهم بیت کوین است که به‌جای سرمایه موجود در بیت کوین هیچ‌گونه پشتوانه‌ای در نظر گرفته نشده و در این شکل از معامله به‌جای معاوضه فقط کد و رمزی به‌جای دلار به افراد دخیل در آن داده می‌شود.
 
آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به برخی از اشکالات دیگر بیت کوین خاطرنشان کرد: از نظر علم اقتصاد معامله‌ای درست بوده که در آن به دو طرف معامله سودی نصیب شود اما در این شکل از معامله طرف عوضی وجود نداشته و اعتبار آن را هم نه می‌توان مال دانست و نه نام پول بر آن نهاد.
 
وی تأکید کرد: بیت کوین حباب ارزی بوده و ممکن است در یک‌لحظه به‌صورت کامل از بین برود، این شکل از اقتصاد و معامله در حکم اکل مال بالباطل است، بیت کوین شباهت زیادی به قماری داشته که فرد در آن پول و دارایی خود را داده اما چیزی در آن نصیبش نمی‌شود.
 
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: یکی از اشکالات اساسی بیت کوین این است که در آن صدق معامله به‌عنوان یکی از مصادیق مهم معامله درست در فقه اسلامی وجود ندارد بنابراین نمی‌توانیم ازنظر فقهی بر درستی آن صحه بگذاریم، در بیت کوین تبانی بر اصل مفهوم مال صورت می‌گیرد اما در حقیقت بیرونی ماجرا خبری از پول و مال نیست.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در ادامه اشکالات فقهی بیت کوین تصریح کرد: ازآنجایی‌که مقصد پول در بیت کوین مشخص نیست به‌راحتی می‌توان در آن دست به پول‌شویی زد، متأسفانه بیت کوین در کشورهای متمدن ارزش و جایگاهی ندارد و اغلب ۱۰۰ هزار کاربر آن را مردم کشورهای جهان سوم تشکیل داده‌اند، مشکل بیت کوین این است که یک فرد نمی‌داند چگونه باید سرمایه خریداری‌شده خود را برگرداند.

کالرایز؛ سرویسی که با استفاده از هوش مصنوعی، تصاویر سیاه‌و‌سفید را رنگی می‌کند

کالرایز؛ سرویسی که با استفاده از هوش مصنوعی، تصاویر سیاه‌و‌سفید را رنگی می‌کند

کالرایز یک سرویس مبتنی بر وب است که از مدتی پیش راه‌اندازی شده و به‌صورت کاملا رایگان می‌تواند تصاویر سیاه‌و‌سفید را با اتکا بر هوش مصنوعی، به تصاویر رنگی تبدیل کند.