آشنایی با ۵ ویژگی کاربردی در اندروید نوقا

اندروید نوقا

انگار همین دیروز بود که گوگل با معرفی اندروید 7 ملقب به نوقا، این سیستم عامل را با ویژگی‌های جدید بروزرسانی کرد. اما در حقیقت یک سال از معرفی اندروید نوقا می‌­گذرد و باید خود را برای کنفرانس گوگل در ماه مارس آماده کنیم. دراین کنفرانس نسخه جدید این سیستم عامل یعنی همان اندروید 8 معرفی خواهد شد اما همه می­‌دانیم بسیاری از کمپانی‌های موبایل، به تازگی اسمارتفون‌های خود را به اندروید نوقا بروزرسانی کرده­‌اند، به همین دلیل قصد داریم تعدادی از ویژگی‌های مفید این نسخه از اندروید را باهم بررسی کنیم.

1. باز کردن دو اپلیکیشن به صورت همزمان

هرچند برای اولین بار این ویژگی توسط سامسونگ و برای گوشی‌های گلکسی معرفی شد، اما گوگل این ویژگی را در اندروید نوقا قرار داده است و شما هم به راحتی می­‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. برای استفاده از این ویژگی مفید کافی است زمانی که در حال استفاده از یک برنامه هستید، دکمه Recent Apps را نگه داشته و پس از آن اندروید به صورت خودکار لیستی از برنامه‌هایی که از این ویژگی پشتیبانی می­‌کنند به شما نشان می‌دهد و با انتخاب اپلیکیشن دلخواه این برنامه در کنار اپلیکیشن اول اجرا خواهد شد. جالب است بدانید این قابلیت در حالت افقی نیز قابل استفاده است.

2. کشیدن و انداختن

در قسمت قبل دیدیم چگونه دو برنامه را به صورت همزمان اجرا کنیم حالا ویژگی کاربردی دیگری نیز در همین قسمت قرار دارد. شما می‌توانید به راحتی با drag and drop یک فایل یا متن یا … را در جای دیگری کپی یا ذخیره کنید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که این ویژگی تنها در آخرین نسخه از اپلیکیشن‌ها که با اندروید نوقا سازگار شده است، وجود دارد.

3. جا‌ به‌ جایی سریع بین برنامه‌ها

تصور کنید در حال استفاده از تلگرام هستید و در همین لحظه برای پاسخ دادن به یک پیامک از تلگرام خارج می‌شوید. برای برگشتن به تلگرام نیاز است تا دوباره از منوی برنامه‌های اخیر، آن را انتخاب کنید، حال اگر چندین اپلیکیشن باز شده داشته باشید این کار سخت‌تر نیز خواهد شد. گوگل برای این مشکل نیز راه حل مناسبی در نظر گرفته است، به طوری که با دوبار فشردن دکمه برنامه‌های اخیر، به سرعت به آخرین برنامه اجرا شده برگردانده می‌شوید. این ویژگی آنقدر کارآمد است که در صورت استفاده مداوم از آن بسیار به آن علاقمند خواهید شد و با استفاده نکردن از آن احساس کند بودن دارید!

4. پاسخ دادن از طریق اعلان‌ها (Notifications)

یکی دیگر از ویژگی‌های مفید در نسخه پیشین اندروید پاسخ دادن به پیامک‌های دریافتی از طریق نوتیفیکیشن‌ها بود، قابلیتی که با بازخوردهای مثبتی از سوی کابران مواجه شد. اکنون گوگل این ویژگی را برای تمامی اپلیکیشن‌های پیام رسان، جیمیل و … ارایه کرده است و شما می‌توانید بدون باز کردن این برنامه‌ها، پیام، ایمیل و… خود را ارسال کنید.

5. حالت ذخیره داده

و در آخر نیز اگر جز آن دسته از افرادی هستید که حجم اینترنت شما خیلی زود به پایان می‌رسد و مجبور به خرید ترافیک اضافه می‌شوید، این ویژگی در اندروید نوقا برای شما بسیار کارآمد خواهد بود. با روشن کردن قابلیت Data Saver از منوی تنظیمات، میزان مصرف اینترنت برای تمامی برنامه‌های موجود بر روی دستگاه اندرویدی شما محدود خواهد شد و از این پس اپلیکیشن‌ها مقدار بسیار کمی از حجم اینترنت شما را مصرف خواهند کرد.

نوشته آشنایی با 5 ویژگی کاربردی در اندروید نوقا اولین بار در پدیدار شد.