آلمان تا سال ۲۰۱۸ اینترنت ۵۰ مگابیتی عرضه می‌کند

آلمان اعلام کرد تا سال ۲۰۱۸ سرعت اینترنت کاربران این کشور به ۵۰ مگابیت بر ثانیه افزایش خواهد یافت.
درحال حاضر آلمان یکی از کشورهای پیشرو در ارایه اینترنت پرسرعت محسوب می‌شود و بیش از ۹۸ درصد کاربران آن به اینترنت پرسرعت مجهزهستند.
 
با این وجود اعلام کرده است قصد دارد تا سال ۲۰۱۸ اینترنت ۵۰ مگابیتی را در اختیار کاربران خود قرار دهد.
براساس آمارهای منتشر شده از سوی نهادهای بین‌المللی، متوسط سرعت اینترنت در جهان برابر با پنج مگابیت بر ثانیه است و اگر برنامه آلمان برای افزایش سرت اینترنت کاربرانش محقق شود، سرعت اینترنت آنها ۱۰ برابر متوسط سرعت جهان خواهد بود.
 
براساس جدول‌های منتشر شده، درحال حاضر کره جنوبی با عرضه اینترنت با متوسط سرعت ۲۴ مگابیت بر ثانیه، در صدر رده بندی کشورهای ارایه‌دهنده اینترنت پرسرعت قرار دارد و پس از آن آمریکا و آلمان با متوسط سرعت ۱۱ و ۱۰ مگابیت برثانیه در رده دوم قرار دارند.
 
درحال حاضر ۷۰ درصد از کاربران کشور آلمان از سرعت اینترنت ۵۰ مگابیت بر ثانیه استفاده می‌کنند و دولت این کشور با تایید این خبر، اعلام کرد که بودجه‌ای معادل ۲٫۷ میلیارد یورو برای این کار در نظر گرفته است تا شرایط برای دسترسی ۳۰ درصد باقی مانده کاربران به این امکان نیز فراهم شود و امیدوار است که به زودی تمامی کاربران این کشور با چنین سرعت بالایی به اینترنت دسترسی داشته باشند.
 
همچنین، دولت این کشور فراخوانی را برای جذب سایر شرکت‌ها به منظور سرمایه‌گذاری در این پروژه بزرگ اقتصادی منتشر کرده است تا علاوه بر تامین بودجه موردنیاز، آنها را نیز در سودآوری این طرح کلان شریک کند.