آموزش بستن و فیلترکردن کامنت‌ها در اینستاگرام

آموزش بستن و فیلترکردن کامنت‌ها در اینستاگرام

اپلیکیشن اینستاگرام در نسخه جدیدش قابلیتی را افزوده که توسط آن شما می‌توانید به مدیریت بیشتر کامنت‌های دریافتی‌تان بپردازید. این اقدام می‌تواند برای کاربرانی که حجم بالایی از کامنت‌ها را دریافت می‌کنند و وقت زیادی برای مدیریت‌شان ندارند، بسیار کاربردی باشد.

توسط این قابلیت شما قادر خواهید بود به راحتی تعدادی کلمه کلیدی برای اپ تعریف کنید و پس از آن اگر شخصی کامنتی برای شما بگذارد و حاوی یکی از آن کلمات کلیدی باشد، آن کامنت در پست شما نمایان نخواهد بود. بدین ترتیب دیگر نگرانی خاصی در زمینه دریافت کامنت‌هایی که حاوی کلمات رکیک هستند، نخواهید داشت.

 


برای انجام این عمل کافی است وارد پروفایل شخصی خود در اینستاگرام شوید و از آن جا منوی Option را که با علامت سه نقطه در قسمت بالای اپ موجود بوده، انتخاب کنید و در بخش Settings، وارد گزینه Comments شوید.


Hide inappropriate comments بخشی است که با فعال کردن آن، از کامنت‌هایی که حاوی کلمات رکیک هستند به طور خودکار جلوگیری خواهد شد. یک‌سری از این کلمات به طور پیش‌فرض در برنامه اینستاگرام تعریف شده‌اند. اما بخش بعدی با نام Custom Keywords قرار دارد که به شما اجازه می‌دهد کلمات دل‌بخواه‌تان را به صورت دستی وارد کنید. در این صورت علاوه بر آن کلماتی که اینستاگرام به صورت پیش‌فرض قرار داده است، کلمات جدید شما نیز به آن‌ها افزوده خواهد شد.


بهتر است شما هم تنها به دیتابیس اینستاگرام در این بخش بسنده نکنید و خودتان به صورت دستی کلماتی را که نمی‌خواهید در کامنت‌های‌تان ببینید را وارد کنید.
اما علاوه بر فیلترکردن کامنت‌ها، قابلیت دیگری در این اپ موجود بوده که به شما اجازه می‌دهد کلا کامنت گذاری را برای پست‌های‌تان ببندید. در این حالت کاربرانی که از پست شما دیدن می‌کنند، تنها می‌توانند آن را لایک کنند.
برای غیرفعال کردن کامنت‌‌گذاری در پست، می‌توانید پس از آپلود تصویر، در قسمت Share To، گزینه Advanced Settings را انتخاب و از آن‌جا Turn off commenting را فعال کنید.


برای غیرفعال کردن کامنت گذاری در پست‌هایی که از قبل در اینستاگرام‌تان موجود بوده می‌توانید با باز کردن پست، به بخش Option که با علامت سه نقطه موجود بوده وارد شوید و از آن‌ جا Turn off commenting را انتخاب کنید. در این شرایط تمامی کامنت‌های شما برای آن پست، پنهان خواهند شد و پس از آن‌ هم کسی نمی‌تواند در آن پست برای شما کامنت بگذارد.
نظر شما در رابطه با این قابلیت اینستاگرام چیست؟ آیا به اندازه کافی برای کاربران مفید است؟

نوشته آموزش بستن و فیلترکردن کامنت‌ها در اینستاگرام اولین بار در پدیدار شد.