ارتقای امنیت سیستم‌ عامل گوگل با قطع اتصال USB

گوگل به منظور افزایش امنیت کروم بوک و سیستم عامل اختصاصی خود قابلیت امنیتی جدیدی را عرضه و ارائه کرده است تا از اطلاعات شخصی کاربران حفاظت بیشتری شود.
 
تاکنون هکرها و مجرمان سایبری می‌توانستند با استفاده از بدافزارهای جدیدی از طریق درگاههای اتصال USB و شبیه سازی ابزاری همچون کیبورد به سیستم از طریق درگاه اتصال USB دسترسی و نفوذ پیدا کنند اما حالا گوگل اعلام کرده است که سیستم ‌عامل کروم‌اواس به زودی قابلیتی  امنیتی را دریافت خواهد کرد که بعد از قفل شدن دستگاه هر گونه دسترسی به اطلاعات کاربران موجود بر روی سیستم عامل و رایانه قطع و متوقف خواهد شد.
 
بر اساس اعلام گوگل، قابلیت جدیدی که در آینده ای نزدیک به سیستم عامل کروم اضافه خواهد شد، در جدیدترین به روزرسانی این سیستم عامل که تحت عنوان Canary به چشم خورده است، دستگاه را در هنگام قفل بودن از خواندن کد و دستورات موردنظر هکرها از طریق درگاه USB منع و متوقف می کند.
 
به نظر می رسد که این قابلیت شباهت زیادی به اقدام اپل برای محافظت از کاربران گوشی های آیفون در نسخه سیستم عامل iOS ۱۱ دارد که فعالیت درگاه USB را بعد از گذشت یک ساعت از قفل بودن دستگاه متوقف می کند.
 
طبق گزارش‌های منتشر شده در وب سایت the verge، آمار حملات سایبری و هک در سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسیده است و برآوردها نیز حاکی از آن است که رکورد حملات سایبری در سال ۲۰۱۸ میلادی شکسته خواهد شد.
 
بدافزارها، باج ‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آنها شده است.