استفاده از توانمندی های بخش خصوصی برای توسعه فناوری فضایی در کشور

 
محمد رضا عارف نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر، در مجلس شورای اسلامی در بازدید از پژوهشگاه فضایی ایران، با اشاره به اهمیت فناوری فضایی، از وزارت ارتباطات، مجلس و دولت خواست که حمایت جدی تری از این حوزه انجام دهند.
 محمد رضا عارف نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر، در مجلس شورای اسلامی صبح امروز به همراه جمعی از نمایندگان و حسین صمیمی رییس پژوهشگاه فضایی و مرتضی براری رییس سازمان فضایی، در بازدید از پژوهشگاه فضایی ایران، با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت دانشگاه و انگیزه جوانان دانشمند کشور، گفت: به دلیل همین اهمیت در سند چشم انداز فعالیت در حوزه هوا و فضا در اولویت قرار گرفت.
 
وی افزود: بر این باور هستیم که با سمت و سویی که کشور در این حوزه  می گیرد می توانیم در میان کشورهای برتر در حوزه فناوری فضایی قرار بگیریم و در کمتر از 20 سال که از اجرای این سیاست ها گذشته است وضعیت خوبی در این حوزه داریم.
 
عارف با اشاره به بازدیدی که از توانمندی ها و فعالیت های پژوهشگران فناوری فضایی در پژوهشگاه فضایی ایران داشته، تصریح کرد: ما امیدواریم با انجام این فعالیت ها به جایگاهی که در شان ایران است در دنیا برسیم.
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر، در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک پله از هم گرایی فناوری ها در حال عبور هستیم، گفت: با سمت و سویی که دنیا در حوزه فناوری فضا گرفته است این فناوری جایگاه خاصی دارد و ما اگر بخواهیم مطالبات و نیازهای کشور را در زمینه های مختلف تامین کنیم و به کشورهای منطقه نیز سرویس دهیم و همچنین در دنیا نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم، حتما باید در این زمینه سرمایه گذاری کنیم.
 
وی افزود: این سرمایه گذاری نباید محدود به سرمایه گذاری دولتی باشد و راهبرد اصلی کشور باید استفاده از تمامی توانمندی ها و پتانسیل ها با حمایت بخش خصوصی باشد و امیدواریم وزارت ارتباطات، دولت و مجلس حمایت جدی تری نسبت به فناوری فضایی که اولویت کشور است داشته باشند.
 
پژوهشگاه در حوزه های چالشی، سد شکنی می کند
 
حسین صمیمی رییس پژوهشگاه فضایی ایران نیز در این بازدید با ارائه گزارشی از فعالیت های این پژوهشگاه، گفت: الگوهای خوبی بین پژوهشگاه فضایی و دانشگاه ها شکل گرفته و رمز موفقیت پژوهشگاه در پیشبرد پروژه های خود نیز همین همکاری با دانشگاه ها بوده است.
 
صمیمی تاکید کرد: ایجاد فضای کاری مناسب برای حضور جوانات متخصص واعتماد به آنها، این جسارت را به پژوهشگاه می دهد که در حوزه های چالشی و دشوار حاضر شده و سدشکنی کند.