اپل برای نخستین بار تولید آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس را کاهش داد

موسسه تحقیقاتی TrendForce در آخرین گزارش تحلیلی خود اعلام کرد که علیرغم آمار فروش مناسب برای آیفون 14 پرو، وجود زمینه‌های تورمی و فضای ناپایدار اقتصاد جهانی بر فروش این سری از گوشی‌های اپل تاثیر منفی گذاشته و موجب کاهش 14 درصدی فروش آنها نسبت به دوره مشابه سال قبل شده است.

بعلاوه این منبع خبری خاطرنشان می‌کند که بحث کاهش تولید که پیش‌تر از سوی برخی منابع زنجیره تامین به‌صورت همزمان گزارش شده بود؛ نه تنها شامل حال آیفون 14 و آیفون 14 پلاس می‌شود؛ بلکه مدل‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس را نیز در بر می‌گیرد. همچنین گزارشات نشان می‌دهند که نمایندگان اپل در چین طی هفته جاری برای نخستین بار از کاهش قیمت آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس در فروشگاه آنلاین رسمی کمپانی خبر دادند.

تیم کوک؛ مدیرعامل اپل طی هفته جاری اعلام کرد که این شرکت در پاسخگویی به میزان بالای تقاضا برای گوشی‌های پرچم‌دار آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس ناکام بوده است. اسمارت‌فون‌های جدید اپل تا اندازه‌ای محبوب هستند که این شرکت برای تولید آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس فرصت کافی را در اختیار ندارد. در حال حاضر اپل با محدودیت‌هایی در زمینه تامین قطعات مواجه بوده و فعالانه در تلاش برای رفع این مشکل است.

نوشته اپل برای نخستین بار تولید آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس را کاهش داد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.