کاهش شدید درآمد اپراتورهای تلفن همراه در پی محدودیت‌های اینترنتی

مخابرات

طبق گزارشات مالی جدید اپراتورهای تلفن همراه کشور، قطع اینترنت و بسته شدن پلتفرم‌های خارجی موجب شده تا درآمد این شرکت‌ها با افت شدیدی مواجه شود.

در این روزها که اکثر کاربران با استفاده از اینترنت دیتا به فضای مجازی و سایت‌های مختلف متصل می‌شوند، عدم دسترسی به پلتفرم‌های مشهور باعث شده تا میزان استفاده کاربران از اینترنت و میزان بسته‌های استفاده شده توسط آن‌ها کاهش پیدا کند.

بر اساس گزارش مالی همراه اول در ماه مهر، درآمد این اپراتور در ماه مهر نسبت به ماه شهریور بیش از 740 میلیارد تومان کاهش داشته است.

همراه اول به طور میانگین در سه ماه تابستان بیش از 3 هزار میلیارد تومان از کارکرد مشترکین خطوط دائمی و اعتباری درآمد داشت، این رقم در ماه گذشته به 2 هزار و 500 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.

در مجمع سالانه همراه اول که در ماه خرداد سال جاری برگزار شد، مدیرعامل این اپراتور اعلام کرد که 53 درصد درآمدهای عملیاتی همراه اول از محل مصرف دیتا است.

تاکنون ایرانسل گزارش مالی مربوط به ماه مهر را منتشر نکرده ولی پیش‌بینی می‌شود این شرکت نیز به کاهش جدی درآمد از محل اینترنت دیتا مواجه شده باشد.

ناگفته نماند که بر اساس گزارش‌های مالی شرکت آسیاتک، این شرکت نیز با افت 16 درصدی درآمد مواجه شده که در صورت ادامه دار شدن فیلترینگ در کشور ممکن است افزایش پیدا کند.

بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کردند که درآمد اپراتورها باعث کاهش ارزش سهام بخش تلکام در بورس و مشکلات جدی نقدینگی این شرکت‌ها خواهد شد. حتی این امکان وجود دارد که اپراتورها برای جبران خسارت از راهکارهایی مانند تغییر قیمت بسته‌ها یا کاهش کیفیت خدمات روی بیاورند.

نوشته کاهش شدید درآمد اپراتورهای تلفن همراه در پی محدودیت‌های اینترنتی اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.