اپل در حال کار بر روی یک چیپ هوش مصنوعی است

اپل در حال کار بر روی یک چیپ هوش مصنوعی است

به گفته بلومبورگ اپل در حال کار بر روی یک چیپ هوش مصنوعی است. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

براساس گزارش‌های رسیده از منابع آگاه، به نظر می‌رسد که این شرکت آمریکایی تولید کننده محصولات دیجیتال قصد دارد چیپ جدیدی طراحی کند که تمرکز آن بر روی هوش مصنوعی است و به صورت معمولی همانند هوش انسان کار می کند. از توانایی‌های این چیپ می‌توان به تشخیص چهره و گفتار نیز اشاره کرد.

کمپانی اپل تحت ‌فشار است تا بار دیگر همانند آن زمان که با معرفی دستیار هوشمند خود یعنی سیری باعث شگفتی همگان شد، بار دیگر همه نگاه‌ها را به خود خیره کند. این اتفاق در ۴ اکتبر سال ۲۰۱۱ با معرفی گوشی بسیار محبوب آیفون ۴s رخ داد. از آن زمان تاکنون شرکت‌های زیادی پای خود را جای پای اپل گذاشته و هر کدام دستیار هوشمند خود را معرفی کردند تا رقابت در این حوزه به اوج خود برسد. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به گوگل، آمازون، مایکروسافت و اخیرا هم سامسونگ اشاره کرد.

در حال حاضر شرکت اپل از همه‌ی توان پردازشی دستگاه از جمله واحد پردازنده مرکزی یعنی cpu و واحد گرافیکی برای رسیدگی به پردازش‌هایی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند بهره می‌برد. اپل می‌تواند سرعت پردازش و عمر باتری را با ارائه یک چیپ اختصاصی برای همه کارهایی که به هوش مصنوعی نیاز دارند به شدت بالا ببرد.

یکی دیگر از غول‌های حوزه ساخت چیپ یعنی شرکت کوالکام نیز پیش‌تر با قرار دادن یک مدل در چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ که هم اکنون بر روی گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی نظیر سامسونگ گلکسی S8 و S8 پلاس و اخیرا هم شایعه شده که این چیپ بر روی گوشی HTC U11 نیز قرار دارد، این کار را کرده بود.

همچنین به گفته منابع آگاه، اپل برنامه ریزی کرده تا به توسعه دهنده‌های مستقل پیشنهاد دهد تا به این پردازنده اختصاصی هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند و از این طریق بتوانند اپلیکیشن های خود را با ویژگی‌های مجهز به هوش مصنوعی منتشر کنند.

تحلیلگر سابق اپل به نام Gee Munster به دلیل این موضوع که “چرا اپل در حال کار بر روی این پردازنده است”، اشاره می‌کند. او در این باره می‌گوید:

دو زمینه ای که اپل در زمینه هوش مصنوعی در حال سرمایه گذاری و برنامه ریزی بر روی آن است، یکی واقعیت افزوده و دیگری ماشین‌های خودران است که به هوش مصنوعی قوی نیازمند هستند.

در ماه آینده کنفرانس WWDC شرکت اپل برگزار خواهد شد و ممکن است بتوانیم اطلاعات بیشتری در زمینه چیپ های اختصاصی هوش مصنوعی این شرکت بدست آوریم. شرکت اپل همچنین در تدارک است تا در کنفرانس سالانه خود که قرار است در روزهای ۵ تا ۹ ماه ژوئن برگزار شود از آخرین نسخه سیستم عامل گوشی‌های آیفون یعنی iOS 11 نیز را رونمایی کند.

درباره پردازنده ها بیشتر بخوانید

.

منبع : phoneArena

مطلب اپل در حال کار بر روی یک چیپ هوش مصنوعی است برای اولین بار در وب سایت تکرا - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.