اکسپریا XZ Premium برنده بهترین گوشی نمایشگاه MWC 2017 شد

اکسپریا XZ Premium برنده بهترین گوشی نمایشگاه MWC 2017 شد
به صورت غیر قابل منتظره‌ای، جایزه بسیار ارزشمند بهترین گوشی کنگره جهانی موبایل در سال ۲۰۱۷ توسط انجمن بین المللی اپراتورهای موبایل (GSMA) به موبایل پرچمدار سال آینده شرکت سونی، اکسپریا XZ Premium داده شده است. در ادامه با تکرا همراه باشید.

موبایل پرچمدار جدید شرکت سونی، اکسپریا ایکس زد (Xperia XZ Premium) پریمیوم توانسته است تا در عین ناباوری جایزه بهترین گوشی معرفی شده در کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۱۷ میلادی را از انجمن بین المللی اپراتورهای موبایل یا همان GSMA دریافت کند.

این گوشی هوشمند شاید چهره جدید و ویژگی‌های جدیدی نداشته باشد یا حتی در برخی از نقاط دنیا کاملا غیر قابل استفاده باشد؛ اما باید گفت که گوشی هوشمند XZ Premium تنها موبایل هوشمند بالارده در نمایشگاه  MWC 2017 بود که با نمایشگری ۴K و پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ معرفی شده است.

گوشی اکسپریا XZ Premium، پرچمدار سال 2017 شرکت ژاپنی سونی توانسته است تا جایزه بهترین گوشی معرفی شده در نمایشگاه MWC 2017 را به خود اختصاص دهد.

گفتنی است که استفاده از صفحه نمایش ۴K و دوربین بسیار قدرتمند در این گوشی آن را جذاب و خاص می‌کند؛ اما باید به این نکته اشاره داشت که استفاده از چیپ پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ تا اواخبر بهار سال میلادی جاری در انحصار شرکت سامسونگ برای گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ است و به همین دلیل عرضه این گوشی با تاخیر انجام خواهد شد و قطعا در میزان فروش آن تاثیر خواهد داشت.

اکسپریا ایکس زد پریمیوم یک موبایل بسیار کامل است. این گوشی با وزن ۱۹۵ گرمی دارای قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت به صورت همزمان و سخت افزای قدرتمند است؛ اما مهمترین ویژگی آن دارا بودن استاندارد IP68 است تا خیال شما از ضد آب و گرد و غبار بودن دستگاه راحت باشد.

گوشی اکسپریا XZ Premium، پرچمدار سال 2017 شرکت ژاپنی سونی توانسته است تا جایزه بهترین گوشی معرفی شده در نمایشگاه MWC 2017 را به خود اختصاص دهد.

از جمله مشخصات سخت افزاری گوشی اکسپریا XZ Premium باید به پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدارگون ۸۳۵ با فرکانس کاری ۲.۴۵ و ۱.۹ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی آدرنو ۵۴۰، صفحه نمایش ۵.۴۶ اینچی  از نوع IPS با وضوح تصویر ۴K و تراکم پیکسلی ۸۰۷ پیکسل در هر اینچ همراه با محافظ شیشه‌ای گوریلا گلس ۵، ۴ گیگابایت حافظه رم، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا ۲۵۶ گیگابایت، دوربین اصلی ۱۹ مگاپیکسلی با دیافراگم ۲.۰ همراه با فلاش ال ای دی و قابلیت فیلمبرداری اسلوموشن بسیار حرفه‌ای با ۹۶۰ فریم در ثانیه، دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم ۲.۰، باتری ۳۲۳۰ میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع نسخه ۳.۰، حسگر اثر انگشت  و سیستم عامل اندروید ۷.۱ نوقا اشاره داشت.

جالب است بدانید که همواره پرچمداران شرکت کره‌‍ای سامسونگ به عنوان بهترین گوشی‌های موبایل سال از نگاه انجمن GSMA انتخاب شده‌‎اند. در واقع گوشی گلکسی اس ۷ اج امسال به عنوان بهترین گوشی معرفی شده در سال ۲۰۱۶ میلادی و سال گذشته تلفن هوشمند سامسونگ گلکسی اس ۶ اج به عنوان بهترین گوشی سال ۲۰۱۵ میلادی انتخاب شدند و حالا باید دید که آیا گلکسی اس ۸ به عنوان بهترین گوشی سال ۲۰۱۷ انتخاب خواهد شد یا کمپانی ژاپنی سونی با گوشی اکسپریا XZ Premium می‌تواند این لقب چند ساله را از سری کهکشانی سامسونگ بگیرد.

نظر شما در مورد پرچمدار آینده شرکت سونی، اکسپریا ایکس زد پریمیوم چیست؟

.

منبع: phonearena

نوشته اکسپریا XZ Premium برنده بهترین گوشی نمایشگاه MWC 2017 شد اولین بار در تکرا - اخبار روز تکنولوژی پدیدار شد.