اینستاگرام در حال به روز رسانی رابط وب خود برای بهینه شدن با صفحه نمایش‌های بزرگ است

اگر تا کنون از اینستاگرام در سیستم دسکتاپ خود استفاده کرده باشید می‌دانید که در واقع یک کپی بد از وب سایت موبایل آن به نظر می‌رسد. کمپانی متا اکنون در حال معرفی طرحی از یک رابط کاربری تازه است که برای صفحات نمایش بزرگ مناسب باشد.

آدام موسری، رئیس اینستاگرام، در روز سه‌شنبه این خبر را از طریق پستی‌ همراه با یک قابلیت جدید که اکانت‌های حرفه‌ای را قادر می‌سازد تا پست‌های خود را برنامه‌ریزی کنند، اعلام کرد.

او گفت: “ما می‌دانیم که افراد زیادی از وب برای انجام کارهای مختلف استفاده می‌کنند و  مولتی تسکینگ اهمیت زیادی دارد. بنابراین می‌خواستیم مطمئن شویم که اینستاگرام تا حد امکان تجربه عالی کاربری آنلاین را به همراه داشته باشد.” او اضافه کرد که این طراحی جدید تمیزتر، سریعتر و آسان‌تر برای استفاده است.

در طراحی جدید رابط کاربری، منوها و نمادها مانند صفحه اصلی، جستجو، پیام ها و اعلان‌ها به یک صفحه کناری منتقل می‌شوند. علاوه بر این، صفحه کاوش/جستجو یک شبکه کامل در سراسر مانیتور را نشان می‌دهد. نوار کناری (ساید بار) جدید نیز بر اساس صفحه‌ای که در آن هستید بزرگ و جمع می‌شود.

در طراحی قدیمی‌تر برای وب، وقتی نمایه‌ای را باز می‌کردید، گزینه‌هایی مانند پست‌ها، راهنماها، حلقه‌ها و برچسب‌ها در بالای شبکه به نمایش گذاشته می‌شدند. بنابراین اگر می‌خواستید به برگه دیگری تغییر دهید، باید از هر کجا که بودید به بالا بروید. طراحی جدید با جابجایی این گزینه ها به کنار این مشکل را حل نموده است.

این طراحی مجدد – که به تدریج و به مرور زمان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد – استفاده از اینستاگرام را در نمایشگرهای بزرگ در حین جابجایی بین تب‌های مختلف آسان‌تر می‌کند.

متأسفانه، اگر منتظر یک برنامه اینستاگرام برای iPad هستید، نسخه سازگار با آن به این زودی‌ها عرضه نمی‌شود. اوایل سال جاری، موسری خاطرنشان کرد که اپلیکیشن آی‌پد به اندازه کافی اهمیت تدارد تا آن را در اولویت توسعه قرار دهد.

در اوایل این ماه، اینستاگرام اعلام کرد که به زودی به برخی سازندگان اجازه می‌دهد تا NFT‌ها را مستقیماً در این برنامه بفروشند.

نوشته اینستاگرام در حال به روز رسانی رابط وب خود برای بهینه شدن با صفحه نمایش‌های بزرگ است اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.